aivan IHANAA

jacaranda

Aika synkkiä nuo muutamat keskusteluavaukset. Onko lähetystyö noin halveksuttavaa kuin millaisen kuvan saa muutamien viestien sisällöistä? Onko tarpeen halveksia toisen työtä, jota hän saattaa tehdä puhtaasti auttamisen halusta? Miten suhtaudutte lähetystyöhön? Voisitteko kertoa jotain hyviä asioita?

8

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skeba

Jos pakanat ilman Jeesuksesta kuulemista pääsevät taivaaseen tekojensa mukaan ja Jeesuksesta kuulemisen jälkeen tekojen mukaa Jeesuksen uskomisen mukaan niin:
      SEHÄN ON IHAN KAUHEA VÄÄRYYS MENNÄ KERTOMAAN. Tilannehan huononee huomattavasti heille.

Kiitos että sain kertoa totuuden.

• luukasa vls

Nyt on matkalla joku väärinkäsitys...
        Ei kukaan (en ainakaan mä) pääse taivaasseen hyvin elämällä... kyllä se pieleen menee! En mä koskaan ansaitsisi tietäni sinne! Yksin Uskolla jumalaan sitä taivaaseen mennään... Ei sitä rangaistuksen kärsittyä taivaaseen mennää! Luottaminen jeesukseen tarkoittaa että pyydetään anteeksi ja armon takia sitä taivaaseen menään (ei sit kun rankut on kärsitty!!) Ei me niin hyviä olla ett ollaan rankulla vähän aikaan ja sit sieltä mennään taivaaseen!
        En tiiä ett saitko mun pointin,... mut ainakin yritin selittää...

• Jeesukseen saa
        luukasa vls kirjoitti:

Ei kukaan (en ainakaan mä) pääse taivaasseen hyvin elämällä... kyllä se pieleen menee! En mä koskaan ansaitsisi tietäni sinne! Yksin Uskolla jumalaan sitä taivaaseen mennään... Ei sitä rangaistuksen kärsittyä taivaaseen mennää! Luottaminen jeesukseen tarkoittaa että pyydetään anteeksi ja armon takia sitä taivaaseen menään (ei sit kun rankut on kärsitty!!) Ei me niin hyviä olla ett ollaan rankulla vähän aikaan ja sit sieltä mennään taivaaseen!

synnit anteeksi, sen tehdä voi vain veri Jeesuksen.

• skeba
        luukasa vls kirjoitti:

En saanut pointtiasi. Koska kirjoitukseni perustui ajatukseen, että pakanan joka ei ole kuullut Jeesukseta on päästävä taivaaseen jollain muulla tavalla.

Enkä ole tuota itse keksinyt, vaan se on kristinuskon opetuksissa.

(Itse en usko kristinuskoon millään tavalla.)

• Vapaakirkkolainen
        skeba kirjoitti:

En saanut pointtiasi. Koska kirjoitukseni perustui ajatukseen, että pakanan joka ei ole kuullut Jeesukseta on päästävä taivaaseen jollain muulla tavalla.

Enkä ole tuota itse keksinyt, vaan se on kristinuskon opetuksissa.

(Itse en usko kristinuskoon millään tavalla.)

auttaa: katso ens Pietarin kirje olikos se 3 luku. ainakin se kirje, mut mie meen nukkuu, on myöhä.

• Nimetön

lähetyssaarnaajalla on valtaosa ihmisistä saanut alkunsa

• yläilmakehä

Eikös se ole aika typerää, kun lähetystyötä tekevät kääntävät esim. Papua-Uusi-Guineassa kristinuskoon monia heimoja, joille on helppo kertoa kaikkea paskaa pelastuksesta ja paremmasta elämästä kuoleman jälkeen, kun he uskovat joka tapauksessa kaiken sellaisen (sama pätee myös Islamiin). Lähetystyötä tekevät niin kovasti painottavat, että he eivät vahingoita käännytettävien kulttuuria, mutta eivätkö he tiedä, että uskonto on näille käännytettäville heimoille sidoksissa melkeimpä jokaiseen arkipäivän tekemiseen ja koko elämään yleensä, ja kun nämä heimot sitten käännytetään kristinuskoon, he luopuvat vanhoista lauluistaan, rituaaleistaan, juhlistaan ja muista perinteisistä tavoistaa. Tällä tavoin lähetystyöntekijät yksipuolistavat ja tuhoavat kulttuureita ja vuosituhansien aikana kehittyneet arvokkaat, ainutlaatuiset perinteet ja kulttuurit tuhoutuvat tai ainakin rappeutuvat ikiajoiksi. Miettikääpä tätä...

• Vapaakirkkolainen

Tein kerran neljä päivää putkeen jonkun aikaa ovilähetystyötä kotimaassa. Aikaa ei mennyt paljon päivässä ja miellä oli lista avaavia kysymyksiä, jotka pistivät pohtimaan asioita. Kolmantenana iltana en pitänyt yhtään siitä toisin kuin aikaisemmin. Mutta viimeisenä päivänä suorastaan nautin siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4954
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      4005
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2341
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2144
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1948
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1838
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1557
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1481
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1195
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1134
    Aihe