-on paljon uskovia jotak Jumala on vapauttanut viinasta sekä huumeista ja ties mistä pillerikierteistä Jumalan lasten vapauteen Kristuksessa..
-usein viinan ja huumeiden käyttö johtuu sisäisen mailman ristiriidoista sekä ristiriidasta persoonallisuuden ja identiteetin kanssa,-tarkoitan siis seksuaalisuuden,,-alueita jne..
-sitten kun ihminen näiden kaikkien kriisiensä keskellä tulee uskoon ja kokee suuuntatonta vapautta kaikesta ja selviää myös selville vesille sisäisten ristiriitojensa tilasta tuleekin hänelle aika jossa hän kokee olevansa tasapainoinen ja hallitsevansa elämäänsä suurinpiirtein sen kaikilla alueilla..
-mitäs sanotte siihen jos hän sitten ottaa jonkun saunaoluen tai naspsun niin ettei tule juovuksiin ja eikä mitenkään , tuhoa muiden eikä omaa elämäänsä,eikä ole julkisesti huonona mallina niille,jotka on kiusauksissa,esim.alkoholin kanssa
-ja vielä sekin että hän ei uudelleen lankea alkolin suurkuluttajaksi ?
-eli siis onko hän vahvistunut henkisesti ja hengellisesti niin paljon, ihmisenä että pystyy hallitsemaan näilläkin alueilla,-elämäänsä ?!
-onko muilla kokemuksia tällaisista tapauksista lähiympäristössään?
uskovat ja alkoholi
32
1200
Vastaukset
- kun tuolla alempana
on tästä hetki sitten ja tänään viimeksi kirjoitettu?
- mitäs mieltä olette
-yli 200 vastausta asiaan ja se on pitkä kuin nälkävuosi :-)
- Pentecostal
alkoholin käyttö. Olen muistavinani hämärästi, että tällä palstalla on joskus aiemminkin käsitelty aihetta...
Voi himputti kun tuo keskustelu meni lukkoon tuolla alempana.- uskovaa
Ja jos te juotte jotain kuolettavaa, niin ei se teitä vahingoita.
- herramrks
Lukkoon meni.
"Syntiä on ehdottomasti alkoholin käyttö."
Noh sitten Jeesus ei ollutkaan synnitön.
Ei ole mitään syytä miksi olettaa että UT:n viini olisi ollut mehua, ei historiallista eikä raamatullista.
Én näe syntinä yhden saunaoluen juomisen, enkä sitä jos ruokajuomana viiniä käyttää.
Humaltuminen ja sen hakuisuus alkaa olemaan syntiä.- jos on
Alkoholin ongelmat ovat sisäisessä ihmisessä.
Jos alkoholista tulee ongelmaa, ei ihminen ole uskonsa kanssakaan kasvanut.
Alkoholi tuo ilmi todellisen minämme.
Jos meissä on vääryyttä, jota me peittelemme ilman alkoholia, se paljastuu alkoholin käytön yhteydessä.
- mitäs mieltä olette
-lähinnä enemmän sitä että kun ja jos Jumalan avulla ihmisen sisäinen maailma tulee kuntoon esim.nyt alkoholinkin käytön suhteen,-koska juominenhan melkein 100% johtuu aina muusta kuin viinasta..niin miksi silloin ei olisi mahdollisuutta käyttää esim.olutta kohtuullisessa,-määrin..jos ei sillä loukata heikkoja joille asia on sellainen että ei kärsi katsellakkaan viiniä,kuinka se heloittaa jne..
-emme voi tehdä kuitenkaan itseämme synittömiksi millään alueella oikeastaan elämässämme..mitä tulee esim.Jeesuksen sanaan naisen himoiten katsomisesta..se osoittaa sen että jokainen normaaleilla haluilla varustettu mies kokee seksuaalista vetoa,noissa tilanteissa..
-Jeesus vahvisti tässä sen tosiasian että Pyhän Hengen laki on paljon tarkempi kuin Mooseksen laki ja että on myöskin sula mahdottomuus olla Pyhä missään muussa, kuin Jumalan Armossa ja Jeesuksen Veren sovituksessa..
-mielestäni nämä ihmisen tekeemiset sitten kunhan ne eivät muutu synnissä,elämiseksi ja vaellamme valkeudessa,rehellisinä Jeesuksen Veri puhdistaa meitä,jatkuvasti kaikesta synnistä ja vääryydestä!
-omat tekemisemme tai tekemättä,jättämisemme eivät todellisuudessa,siihen mitään lisää,-eikä pois ota!
-eli jos ajattelemme että olemme raivoraittiita sen tähden että olisimme siten Pyhiä ja puhtaita ja sillä tienataksemme, taivaspaikkaa niin pieleen menee sekin..
-toisaalta jos makaamme ojassa kuin possu vatukossa niin pieleen on mennyt sekin ja turmelemme Jumalan kuvaa meissä ja ihmistenkin,silmissä !
-sanokaapas mikä siinä on että erityisesti uskovilla on erityisen paljon näitä kohteita ja ongelmia elämänhallinnassa,-kuten slkoholi,seksuaalisuus,ihmis-suhteet,Televisio,Internet
jne,-listaa voisi jatkaa aika pitkään..
-onhan mailmassakin paljon ihmisiä joille esim,viinan ja viinien sekä oluen nauttimisessa ei ole ,mitään ongelmaa,-siis osaavat nauttia niistä,kohtuudella jne?!
-miksei uskovainen jolla on Jumalan Voima voi hallita samalla tavalla tai jopa paremmin elämäänsä,-niin ettei tarvitse noudattaa,käsky käskyn päälle oppeja sekä läksy,läksyn päälle..oppeja?!
-onko uskoville ainut hallintakeino esim.edeltä mainitsemissani esim.se että kovalla lain ruoskalla ja opeilla sekä helvetin ja uskon menettämisen, pelolla,suomitaan itseä ja tällaisella henkisellä jutulla,pidetään itsensä raivoraittiina,ei katsota TV:tä jne,asioita mitä listassani oli?
-jatkakaapa toiset..- esiintyykö?
"-emme voi tehdä kuitenkaan itseämme synittömiksi millään alueella oikeastaan elämässämme..mitä tulee esim.Jeesuksen sanaan naisen himoiten katsomisesta..se osoittaa sen että jokainen normaaleilla haluilla varustettu mies kokee seksuaalista vetoa,noissa tilanteissa.." "mitäs mieltä olette" nimimerkin lainaus päättyy.
Kysynkin, liittyykö em. elämänhallintatilanteita alkoholin käyttöä isojen kesäjuhlien esim.(Iso Kirja) yhteydessä?
- synnistä
Synti lähtee ihmisen sisältäpäin ja tulee jo perintönä, perisynti ja vanhempien syntivelka. Suusta sisään menevä ei saastuta ihmistä, mutta kun ihminen valehtelee, niin se saastuttaa ihmisen.
Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."- mitäs mieltä olette
-nyt synti tulee,synnistä ja kuka valehtelee?
-niin perisynti kuin kaikki muukin synti saadaan anteeksi Jeesuksen Veressä ja jollei se riitä kukaan ei pääse,taivaaseen ! - pitää saada
mitäs mieltä olette kirjoitti:
-nyt synti tulee,synnistä ja kuka valehtelee?
-niin perisynti kuin kaikki muukin synti saadaan anteeksi Jeesuksen Veressä ja jollei se riitä kukaan ei pääse,taivaaseen !Kaikki synnit tulee sovittaa henkilökohtaisesti. Joka uskoo ja kastetaan pelastuu.
Kukaan ei synny suoraan taivaan puolelle, vaan synnin alle tähän maailmaan, on Raamatun todistus.
sillä kaikki ovat synnin alla, ei ole yhden yhtäkään, kaikki ovat Jumalan kirkkautta (Pyhää Henkeä) vailla sellaisenaan
- hansutuulia
kommenttini jonka tuonne jo kirjoitin.
Alkoholi kenellekkään uskovalle ei ole hyväksi.
Jos Jeesus Kristus asuu meissä, meissä asuu puhdasta ja kaunista. Pitäisikö se saastuttaa aineilla joka vie niin monen turmioon, ja elämän kuviot hankaluuksiin.
Kaikki on luvallista sanoo Jumalan Sana, mutta kaikki ei ole hyödyksi.
On ihan hyvä että miettii mikä on uskovalle hyödyksi,ja se millä säilytämme puhtaan sydämen.
Jokainen tutkikoon itseään, ilman että kokee nämä asiat täällä tuomion hengeksi, Raamattu puhuu monessa paikassa alkoholin vaikutuksesta ja mitä siitä seuraa. Useinmiten se on monen kohdalla vienyt rahat, talon, rikkonut perheen.
Uskova edustaa Jumalaa ja Hänen pyhyyttään. Se mitä maailma meistä katsoo, se katsoo myös sitä miten sitä vaellamme.
Raamattu sanoo,ettemme antaisi kenellekkään meistä mitään moitetta vaan pidettäköön perhe ja elämämme kunniassa ja puhtaudessa.- mitäs mieltä olette
-tehnyt monta asiaa monellekkin ihmiselle,-mistä mainitset et ole tajunnut sitä pointtia,-että viinan juonti ei ole syy vaan seuraus!
-siis se asia miksi jeppe juo?
-viinaa juodaan hukuttaakseen joku ristiriita sisäisessä mailmassa,-siis kun se menee liiallisuuksiin ja yli äyräiden..
-samoin on muidenkin huumeiden kanssa..
-millä lailla sinun sydämesi todellisuudessa jos olet rehellinen,-saastuu esim,saunaoluesta ja viinipaukusta,tai viinanapsista..siis esim,yhdestä sellaisesta..
-kehoittaisin ajattelemaan vähän pidemmälle mitä sanoin uskovien elämänhallinnasta lain ruoskan ja Raamatun sanan voimalla !
-tuletko todella pyhemmäksi,-tekemällä oman sydämesi,-muka puhtaaksi?!
-Raamttu sanoo että petollinen on ihmis-sydän ja pahailkinen,-ylitse kaiken !
-miten siitä voi tulla Pyhä ?
-mielestäni pitäisi tarttua niiden asioiden hoitamiseen jotka ovat johtaneet viinan ja huumeiden suurkulutukseen,-koska syy on aina syvemmällä ja jossakin,-muussa kuin siinä viinassa tai huumeissa,-ne ovat oire,jotka muut asiat on tuoneet esille !
-nyt jos nämä ns,muut asiat on saatu Jumalan Armon avulla kuntoon ja selviksi oli ne sitten syntiä tai mitä tahansa,henkistäkin ristiriitaa ja pahoinvointia,-niin silloin ei pitäisi olla ongelmia enää,viinaksienkaan eikä huumeiden kanssa!
-meidän vanhurskautemme ei siitä kyllä kasva puolen puupennin vertaa jos näyttelemme, maailmalle kuinka,hurskaita olemme jne,se on varmaa!
-olisiko mitään mahdollisuutta sinullakin hansutuulia,-että todella miettisit omalla,järjelläsi ensin asioita,ennen kuin laitat sen vakiolistan,-joka useimmiten tulee,tätäkin asiaa,-koskien:-)?! - hansutuulia
-tehnyt monta asiaa monellekkin ihmiselle,-mistä mainitset et ole tajunnut sitä pointtia,-että viinan juonti ei ole syy vaan seuraus!
-viinaa juodaan hukuttaakseen joku ristiriita sisäisessä mailmassa,-siis kun se menee liiallisuuksiin ja yli äyräiden..
-millä lailla sinun sydämesi todellisuudessa jos olet rehellinen,-saastuu esim,saunaoluesta ja viinipaukusta,tai viinanapsista..siis esim,yhdestä sellaisesta..
-kehoittaisin ajattelemaan vähän pidemmälle mitä sanoin uskovien elämänhallinnasta lain ruoskan ja Raamatun sanan voimalla !
-mielestäni pitäisi tarttua niiden asioiden hoitamiseen jotka ovat johtaneet viinan ja huumeiden suurkulutukseen,-koska syy on aina syvemmällä ja jossakin,-muussa kuin siinä viinassa tai huumeissa,-ne ovat oire,jotka muut asiat on tuoneet esille !
-nyt jos nämä ns,muut asiat on saatu Jumalan Armon avulla kuntoon ja selviksi oli ne sitten syntiä tai mitä tahansa,henkistäkin ristiriitaa ja pahoinvointia,-niin silloin ei pitäisi olla ongelmia enää,viinaksienkaan eikä huumeiden kanssa!
-meidän vanhurskautemme ei siitä kyllä kasva puolen puupennin vertaa jos näyttelemme, maailmalle kuinka,hurskaita olemme jne,se on varmaa!
-olisiko mitään mahdollisuutta sinullakin hansutuulia,-että todella miettisit omalla,järjelläsi ensin asioita,ennen kuin laitat sen vakiolistan,-joka useimmiten tulee,tätäkin asiaa,-koskien:-)?!on pohdittu.
En lähde pohtimaan ja puoltamaan alkoholin käyttöä lainkaan, koska se mitä täällä pohditaan, voinko ottaa ja kuinka paljon, voi edesauttaa juuri sitä heikkoa ihmistä lankeemukseen.
Tuolla toisella keskustelupalstalla on tätä keskusteltu ja toiset eivät näe mitään pahaa vaikka kallistelisivat kuinka, sanovat ettei nyt yksi tai kolme kaljaa tai mäyräkoira mitään pahaa tee..
Sitten jo kyselläänkin seuraavaksi, miksi Jumala ei minulle puhu ja kun on niin kylmää jne.
Uskova joka on ymmärtänyt että viinalla ei voi paeta tätä maailmaa kuin hetkeksi, on parempi kun etsii vastauksia itseltään miksi minä tarvitsen sellaista josta on niin vähän apua.
Tuo mitä nyt kirjoitit minulle osoittaa sinulta aika kylmää keskustelutasoa, kun osoittelet että tulenko pyhemmäksi ja puhtaammaksi. Tulen todellakin, sillä se mistä olen löytänyt parempaa en kaihoa kyllä enää takaisin. Itselläni ei ole syytä pilata sitä hyvää jonka olen saanut sisimpääni.
Olen kyllä seurannut alkoholistin elämää hyvinkin läheltä ja voin sanoa sinulle, että jeppe ottaa joka suruunsa ja joka juhlaansa.
Se miksi hän on siihen ajautunut, ovat varmaan syvällä, mutta tuo aine ei ketään ole edesauttamassa parempaan suuntaan, vaan päinvastoin.
Uskovina meidän ei tule loistaa ja kertoa kuinka monta lasillista tai olutta voin kotonani kaataa.
On parempi kun emme niistä ole kertomassa täällä ja ojentamassa hukkuvalle uuden mahdollisuuden lanketa takaisin.
Miksi alkoholin nauttimista pitäisi hengellisellä foorumilla jotenkin puolustella. Jos ottaa yhden oluen, pitääkö se asia olla jotenkin täällä pohdittavana.
Se että uskova ottaa alkoholia ja päihtyy siitä kerta toisensa jälkeen, ei ole ymmärtänyt että näistä paheista tulee päästä pois.
Lakia en ole tullut tänne kenellekkään lukemaan, outoa että käsitit kirjoitukseni jotenkin noin.
Voitko sinä edesauttaa täällä foorumilla ihmisen alkoholin käytön lopettamista tämän tyylisellä aloituksella, itse neuvoisin kääntymään lähinn Aa kerhoon ja luottamaan Jumalan Sanaan, että Hän vapauttaa tästäkin himosta.
Itse vapauduin eräästä asiasta kun jätin asian Jumalan käteen ja sen koommin ei ole sen perään tarvinnut haikailla.
SE että palaammeko takaisin ja koettelemme kepillä jäätä, on käsissämme. Vastustakaa vihollista niin se teistä pakenee.
Meidän omavanhurskautemme ei autakaan meitä puupennin vertaa mutta Taivaallisen Isän käteen varmasti auttaa. - mitäs mieltä olette
hansutuulia kirjoitti:
on pohdittu.
En lähde pohtimaan ja puoltamaan alkoholin käyttöä lainkaan, koska se mitä täällä pohditaan, voinko ottaa ja kuinka paljon, voi edesauttaa juuri sitä heikkoa ihmistä lankeemukseen.
Tuolla toisella keskustelupalstalla on tätä keskusteltu ja toiset eivät näe mitään pahaa vaikka kallistelisivat kuinka, sanovat ettei nyt yksi tai kolme kaljaa tai mäyräkoira mitään pahaa tee..
Sitten jo kyselläänkin seuraavaksi, miksi Jumala ei minulle puhu ja kun on niin kylmää jne.
Uskova joka on ymmärtänyt että viinalla ei voi paeta tätä maailmaa kuin hetkeksi, on parempi kun etsii vastauksia itseltään miksi minä tarvitsen sellaista josta on niin vähän apua.
Tuo mitä nyt kirjoitit minulle osoittaa sinulta aika kylmää keskustelutasoa, kun osoittelet että tulenko pyhemmäksi ja puhtaammaksi. Tulen todellakin, sillä se mistä olen löytänyt parempaa en kaihoa kyllä enää takaisin. Itselläni ei ole syytä pilata sitä hyvää jonka olen saanut sisimpääni.
Olen kyllä seurannut alkoholistin elämää hyvinkin läheltä ja voin sanoa sinulle, että jeppe ottaa joka suruunsa ja joka juhlaansa.
Se miksi hän on siihen ajautunut, ovat varmaan syvällä, mutta tuo aine ei ketään ole edesauttamassa parempaan suuntaan, vaan päinvastoin.
Uskovina meidän ei tule loistaa ja kertoa kuinka monta lasillista tai olutta voin kotonani kaataa.
On parempi kun emme niistä ole kertomassa täällä ja ojentamassa hukkuvalle uuden mahdollisuuden lanketa takaisin.
Miksi alkoholin nauttimista pitäisi hengellisellä foorumilla jotenkin puolustella. Jos ottaa yhden oluen, pitääkö se asia olla jotenkin täällä pohdittavana.
Se että uskova ottaa alkoholia ja päihtyy siitä kerta toisensa jälkeen, ei ole ymmärtänyt että näistä paheista tulee päästä pois.
Lakia en ole tullut tänne kenellekkään lukemaan, outoa että käsitit kirjoitukseni jotenkin noin.
Voitko sinä edesauttaa täällä foorumilla ihmisen alkoholin käytön lopettamista tämän tyylisellä aloituksella, itse neuvoisin kääntymään lähinn Aa kerhoon ja luottamaan Jumalan Sanaan, että Hän vapauttaa tästäkin himosta.
Itse vapauduin eräästä asiasta kun jätin asian Jumalan käteen ja sen koommin ei ole sen perään tarvinnut haikailla.
SE että palaammeko takaisin ja koettelemme kepillä jäätä, on käsissämme. Vastustakaa vihollista niin se teistä pakenee.
Meidän omavanhurskautemme ei autakaan meitä puupennin vertaa mutta Taivaallisen Isän käteen varmasti auttaa.-että jotkut sitten kuitenkin kokevat Jumalan johdatusta ja puhetta vaikka joskus,paukun ottavatkin..
-mielestäni siinä ei paeta maailmaa eikä mitään,muutakaan..
-kukahan mahtaa olla kylmä näissä asioissa,-minkälainen on todellinen rakkautesi esim.viinaan sortuneita kohtaan ?!
-sanot että noudattamalla sitä ja tätä tulet paremmaksi uskovaksi ja se on kyllä vale!
-tiedätkös että ei tarvitse haikailla minkään entisen puoleen jos ottaa,saunaoluen jne..
-sinun uskosi on orjmaista käskyjen ja läksyjen noudattamista,-jonka verhoilet paremman löytämiseksi,-mutta todellisuudessa olet vain vaihtanut sen asian minkä olet antanut Jumalalle,-toiseen..
-minä en tietenkään suosittele minkäänlaisen alkoholin käyttöä kenellekkään joka on sen kanssa vaikeuksissa..
-itse en koe tarvitsevani AA:ta enkä muutakaan huuhaata tässä,-asiassa!
-ihmisen alkoholin käyttö loppuu sillä että saa antaa elämänsä Jeesukselle,-mutta se johtuu siitä että ne muut asiat mitkä ovat,ristiriidassa ja epätasapainossa hänen,elämässään,tulevat kuntoon..
-viina on vain oire joka tuo esille ne asiat!
-uskovilla jotka eivät tajua alkoholista eikä huumeista enempää kuin possu pohjan neidosta on kanttia täälä, julistaa suurella varmuudella,-asioita joista he eivät,tajua juurikaan,-mitään!
-se että Jeesus on pelastanut paljon viinan ja huumeiden,käyttäjiä,-ei tee uskovista,asiantuntijoita itse asiasta !
-eikä monesta muustakaan asiasta,-ne vain jauhavat sitä samaa,levyä vuodesta toiseen ja samat fraasit ja aasit toitottavat,samoja fraaseja ollen omasta,mielestään,kovinkin viisaita asioissa..
-sama koskee muitakin elämän reaaliteetteja,lukien seksuaalisuuden alueet jne..samat on metodit ja edes rehellinen asiatieto ei kelpaa..miksi?
-siksi koska on imetty se oppi niin selkäytimeen,-että sinne ei maalaisjärki mahdu!
-voi hospotipomiloijaa :-) - hansutuulia
-että jotkut sitten kuitenkin kokevat Jumalan johdatusta ja puhetta vaikka joskus,paukun ottavatkin..
-mielestäni siinä ei paeta maailmaa eikä mitään,muutakaan..
-kukahan mahtaa olla kylmä näissä asioissa,-minkälainen on todellinen rakkautesi esim.viinaan sortuneita kohtaan ?!
-sanot että noudattamalla sitä ja tätä tulet paremmaksi uskovaksi ja se on kyllä vale!
-tiedätkös että ei tarvitse haikailla minkään entisen puoleen jos ottaa,saunaoluen jne..
-sinun uskosi on orjmaista käskyjen ja läksyjen noudattamista,-jonka verhoilet paremman löytämiseksi,-mutta todellisuudessa olet vain vaihtanut sen asian minkä olet antanut Jumalalle,-toiseen..
-minä en tietenkään suosittele minkäänlaisen alkoholin käyttöä kenellekkään joka on sen kanssa vaikeuksissa..
-itse en koe tarvitsevani AA:ta enkä muutakaan huuhaata tässä,-asiassa!
-ihmisen alkoholin käyttö loppuu sillä että saa antaa elämänsä Jeesukselle,-mutta se johtuu siitä että ne muut asiat mitkä ovat,ristiriidassa ja epätasapainossa hänen,elämässään,tulevat kuntoon..
-viina on vain oire joka tuo esille ne asiat!
-uskovilla jotka eivät tajua alkoholista eikä huumeista enempää kuin possu pohjan neidosta on kanttia täälä, julistaa suurella varmuudella,-asioita joista he eivät,tajua juurikaan,-mitään!
-se että Jeesus on pelastanut paljon viinan ja huumeiden,käyttäjiä,-ei tee uskovista,asiantuntijoita itse asiasta !
-eikä monesta muustakaan asiasta,-ne vain jauhavat sitä samaa,levyä vuodesta toiseen ja samat fraasit ja aasit toitottavat,samoja fraaseja ollen omasta,mielestään,kovinkin viisaita asioissa..
-sama koskee muitakin elämän reaaliteetteja,lukien seksuaalisuuden alueet jne..samat on metodit ja edes rehellinen asiatieto ei kelpaa..miksi?
-siksi koska on imetty se oppi niin selkäytimeen,-että sinne ei maalaisjärki mahdu!
-voi hospotipomiloijaa :-)kuvastikin paljon miten kohtelet ihmisiä, huutomerkkejä ja haukkumanimityksiä, onko sinulla jotain syytä haukkua minua jos kerron että minun elämässäni joku asia oli minun parhaakseni jos jotain olen saanut Jumalan armosta jättää pois. Tuollaista kieltä en käytä kenestäkään, en edes sille alkoholistille jonka sontia kävin siivoomassa ja tarjoamassa auttavaa kättäni. Katso ensin itseesi ja tuomitse vasta sitten. :(
Miksi otit muuten noin kovasti pulttia jos sinulle ei yhdet saunakaljat haittanee, niin so vat.
Kerro muuten missä kirjoituksissani paistoi käskyt, orjuuttaminen.
Lue kirjoitukseni ja katso mikä siellä oli niin kamalaa että aloit minulle huutamaan.
Sinunko kirjoituksesi sitten oli hyvin rakkaudellinen?
Mistä sinä tiedät kuinka moni uskova on täällä ollut juuri alkoholin kourissa ja on enenpi tietoa kuin juuri sinulla. - mitäs mieltä olette
hansutuulia kirjoitti:
kuvastikin paljon miten kohtelet ihmisiä, huutomerkkejä ja haukkumanimityksiä, onko sinulla jotain syytä haukkua minua jos kerron että minun elämässäni joku asia oli minun parhaakseni jos jotain olen saanut Jumalan armosta jättää pois. Tuollaista kieltä en käytä kenestäkään, en edes sille alkoholistille jonka sontia kävin siivoomassa ja tarjoamassa auttavaa kättäni. Katso ensin itseesi ja tuomitse vasta sitten. :(
Miksi otit muuten noin kovasti pulttia jos sinulle ei yhdet saunakaljat haittanee, niin so vat.
Kerro muuten missä kirjoituksissani paistoi käskyt, orjuuttaminen.
Lue kirjoitukseni ja katso mikä siellä oli niin kamalaa että aloit minulle huutamaan.
Sinunko kirjoituksesi sitten oli hyvin rakkaudellinen?
Mistä sinä tiedät kuinka moni uskova on täällä ollut juuri alkoholin kourissa ja on enenpi tietoa kuin juuri sinulla.-mutta tulipahan totuus selville..
-sinausta sinulle jos todella teet sitä mitä sanot :-)
jk-rakkaus alkoholistia kohtaan on raaka totuus ei hempeilyjä,-alkoholisti tarvitsee raa´an totuuden ja seinää päin joutumisen sillä,mikää muu ei häntä,auta!
-kaikki hyysääminen on ihan turhaa,,
-tiedätkös senkin että alkoholiin sortuneet on liian hyväsydämisiä ihmisiä ja he eivät kestä tätä kovaa mailmaa ja sen menoa,-mutta niinkuin sanoin,vain totuus voi tehdä,heidätkin vapaaksi!
¨-siunausta sinulle hansutuulia :-)! - hansutuulia
-mutta tulipahan totuus selville..
-sinausta sinulle jos todella teet sitä mitä sanot :-)
jk-rakkaus alkoholistia kohtaan on raaka totuus ei hempeilyjä,-alkoholisti tarvitsee raa´an totuuden ja seinää päin joutumisen sillä,mikää muu ei häntä,auta!
-kaikki hyysääminen on ihan turhaa,,
-tiedätkös senkin että alkoholiin sortuneet on liian hyväsydämisiä ihmisiä ja he eivät kestä tätä kovaa mailmaa ja sen menoa,-mutta niinkuin sanoin,vain totuus voi tehdä,heidätkin vapaaksi!
¨-siunausta sinulle hansutuulia :-)!mutta tämän kohdalla se rakkaus joka oikeana pidettiin pelasti hänet. Tuli takaisin ja teki parannuksen. Meni jopa vielä naimisiin tänä vuonna ja sai kaksi lasta siinä sivussa.
Jotkut hyysäätä juoppoja, mutta jokin raja siinä, itse en ole hyysääjä tyyppi, autan silloin kun toinen yrittää tehdä totta asiansa suhteen, silloin onkin apu jo toinen juttu. Ja saat anteeksi. :) - mitäs mieltä olette
hansutuulia kirjoitti:
mutta tämän kohdalla se rakkaus joka oikeana pidettiin pelasti hänet. Tuli takaisin ja teki parannuksen. Meni jopa vielä naimisiin tänä vuonna ja sai kaksi lasta siinä sivussa.
Jotkut hyysäätä juoppoja, mutta jokin raja siinä, itse en ole hyysääjä tyyppi, autan silloin kun toinen yrittää tehdä totta asiansa suhteen, silloin onkin apu jo toinen juttu. Ja saat anteeksi. :)-tunnen monia syvien vesien kahlaajia ja tosista on tullut jopa lähetys-saarnaajia espanjanmaille jne..
-Jumalan Armo se on joka rikkaaksi tekee eikä oma vaiva siihen,mitään lisää ! - herramrks
-olisiko mitään mahdollisuutta sinullakin hansutuulia,-että todella miettisit omalla,järjelläsi ensin asioita,ennen kuin laitat sen vakiolistan,-joka useimmiten tulee,tätäkin asiaa,-koskien:-)?!"-viinaa juodaan hukuttaakseen joku ristiriita sisäisessä mailmassa,-siis kun se menee liiallisuuksiin ja yli äyräiden.. "
Tuo on yksi syy. Monet juo viinaa siksi että tulee kiva olo.
"-mielestäni pitäisi tarttua niiden asioiden hoitamiseen jotka ovat johtaneet viinan ja huumeiden suurkulutukseen,-koska syy on aina syvemmällä ja jossakin,-muussa kuin siinä viinassa tai huumeissa,-ne ovat oire,jotka muut asiat on tuoneet esille ! "
Ennaltaehkäisy. Halvempaa ja inhimillisempää.
Samoin terveen alkoholi-kuvan antaminen on erittäin tärkeää. Jyrkkä EI, koska voi alkoholisoitua ja joutuu helvettiin jos juo oluen -> ei ole terve kuva, vaan ihmisen pelkoihin ja rajoittuneeseen kokemusmaailmaan pohjaava epärationaalinen paatos. (olipa lause, huhhuh) - to...
-tunnen monia syvien vesien kahlaajia ja tosista on tullut jopa lähetys-saarnaajia espanjanmaille jne..
-Jumalan Armo se on joka rikkaaksi tekee eikä oma vaiva siihen,mitään lisää !vastata sinulle tuolla toisessa aloituksessa mutta hierarkia loppui: Israelissa maahanmuutajien parissa kasvanut alkoholinkäyttö johtuu siitä että Israeliin on muuttanut suuria ryhmiä ei-juutalaisia joilla on tässä suhteesa omat traditiot. Etenkin venäläisten parissa on ongelmia. Israeliinhan on muuttanut esimerkiksi 3-400.000 ei-juutalaista Venäjältä ja näiden parissa alkoholinkäyttö on sama kuin venäläisillä yleensä.
- herramrks
hansutuulia kirjoitti:
on pohdittu.
Meidän omavanhurskautemme ei autakaan meitä puupennin vertaa mutta Taivaallisen Isän käteen varmasti auttaa.Minulla ei ole alkoholista ollut mitään ongelmaa, sen jälkeen kun tajusin että sitä voi nauttia myös muuten kuin päihtymistarkoituksessa.
Se että minä voin ottaa saunaoluen tai viiniä, ei oikeuta minua kristittynä niin tekemään, mikäli loukkaan sillä tai saatan kiusaukseen jonkun. Esim äitini tietää suhtautumiseni alkoholiin, ja mä tiedän että äitiä loukkaisi se että juon kotona käydessä saunaoluen. Samoin enoni, juoppo, paikalla ollessa en minulla ole mielestäni oikeutta ottaa "sitä yhtä" koska tiedän sen aiheuttavan enolleni (kelle tahansa jolla ongelma) kiusauksen.
"Miksi alkoholin nauttimista pitäisi hengellisellä foorumilla jotenkin puolustella. Jos ottaa yhden oluen, pitääkö se asia olla jotenkin täällä pohdittavana. "
Se on raamatullinen tosi asia että alkoholin käyttöä ei raamattu kiellä. Kännäämisen kieltää, samoin epäterveellisyyksiä kehoitetaan eritavoilla karttamaan. Mielestäni on tärkeää keskustella.
Jokainen raamattua lukenut tietää että siellä viiniä juodaan. Miksi ei siis me voida tehdä samoin? Väitän että suomalaisen juomakulttuurin humalahakuisuuden takia. Meihin on "istutettu" käsitys siitä että alkoholi=känni, et voi juoda alkoholia tulematta känniin ja örveltämättä.
Mielestäni tähän muottiin ei tarvitse alistua, ihmisen muottiin. Olkoot kristitty esimerkki kaikessa, alkoholin käytössäkin. Siis hyvä esimerkki. - to...
herramrks kirjoitti:
"-viinaa juodaan hukuttaakseen joku ristiriita sisäisessä mailmassa,-siis kun se menee liiallisuuksiin ja yli äyräiden.. "
Tuo on yksi syy. Monet juo viinaa siksi että tulee kiva olo.
"-mielestäni pitäisi tarttua niiden asioiden hoitamiseen jotka ovat johtaneet viinan ja huumeiden suurkulutukseen,-koska syy on aina syvemmällä ja jossakin,-muussa kuin siinä viinassa tai huumeissa,-ne ovat oire,jotka muut asiat on tuoneet esille ! "
Ennaltaehkäisy. Halvempaa ja inhimillisempää.
Samoin terveen alkoholi-kuvan antaminen on erittäin tärkeää. Jyrkkä EI, koska voi alkoholisoitua ja joutuu helvettiin jos juo oluen -> ei ole terve kuva, vaan ihmisen pelkoihin ja rajoittuneeseen kokemusmaailmaan pohjaava epärationaalinen paatos. (olipa lause, huhhuh)sinulle. Tuli väärään paikkaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000020537047 - uskossa tänään
to... kirjoitti:
vastata sinulle tuolla toisessa aloituksessa mutta hierarkia loppui: Israelissa maahanmuutajien parissa kasvanut alkoholinkäyttö johtuu siitä että Israeliin on muuttanut suuria ryhmiä ei-juutalaisia joilla on tässä suhteesa omat traditiot. Etenkin venäläisten parissa on ongelmia. Israeliinhan on muuttanut esimerkiksi 3-400.000 ei-juutalaista Venäjältä ja näiden parissa alkoholinkäyttö on sama kuin venäläisillä yleensä.
-suurin osa noista ns.maahanmuuttjista jotka venäjältä lähinnä on Israeliin muuttaneet, ovat sukujuuriltaan juutalaisia,-vaikkakin heillä on pitkästä venäjän asumisajastaan johtuen tullut venäläisiä tapoja ja jotka ei ole hyviä, inhimillisessäkään mielessä!
-mutta hehän eivät olekkaan ns.messiaanisia uskovia eli uudestisyntyneitä vaan samanlaisia jumalattomia kuin mekin jos emme ole uskossa.. - to...
uskossa tänään kirjoitti:
-suurin osa noista ns.maahanmuuttjista jotka venäjältä lähinnä on Israeliin muuttaneet, ovat sukujuuriltaan juutalaisia,-vaikkakin heillä on pitkästä venäjän asumisajastaan johtuen tullut venäläisiä tapoja ja jotka ei ole hyviä, inhimillisessäkään mielessä!
-mutta hehän eivät olekkaan ns.messiaanisia uskovia eli uudestisyntyneitä vaan samanlaisia jumalattomia kuin mekin jos emme ole uskossa..kyllä Israeliin helpon pääsyn vuoksi on muuttanut satoja tuhansia venäläisiä pakoon oman maansa köyhyyttä osa myös juutalaisten venäläisinä puolisoina ja sukulaisina. Koko puolisonkin suvun saa tuoda muuttaessaan. Ne joilla on joku juutalainen esi-isä vaikkapa yksi isovanhempi ovat eri asia ja heitäkin on suuri hyvin määrä.
- Vanha rakuuna
on vahvaa lääkettä moneen vaivaan, mutta sen pullosotalla ennakolta nauttiminen ei auta ennaltaehkäisevästi.
Minua kun vaivasi, tässä joku vuosi sitten, yhtenä iltana ennen punkkaan painumista, akuutti kurkunärsytys ja mulla oli pari senttiä Napoleon konjakkija pullon pohjassa, niin mie sanoin meidän Herrallemme Jeesukselle, että auttaskohan se, jos mie ottaisin 2 cl korkillisen tuota konjakkija lääkkeeksi siihen kurkun ärsytykseen.
..Aamulla varhain, kun sää oli mitä parhain, mie heräsin, ja yskänärsytyksestä ei ollut tietoakaan. Eikä konjamiinin nautiskelusta tullut senkummempaa tapaa.
Toisen kerran minulla väänteli masua. Ja niimpä mie taas yhen kerran kysyin meidän Herraltamme Jeesukselta, että auttaskohan tuo pieni tippa tuota konjamiinia mahavaivaan, kun mulla ei nyt ole edes närästysmömmöjäkään lääkekaapissa.
Ja n. puolen tunnin kuluttua mahavaiva hellitti.
Ja siksipä mie rohkenen ikäänkuin 'suositella' nimenomaan konjakkija em. vaivoihin, kun sellainen sattuu kohdalle tulemaan. Ja nimenomaan sillä asenteella varustettuna, että itsekunkin täytyy kysyä meidän Herraltamme Jeesukselta sitä seikkaa omalla kohdallaan, että onko sellainen soveliasta meidän elämässämme Hänen teillään vaeltaessamme.
Jeesus Kristus, elävän Jumalan elävä Poika, antaa kyllä itsekullekin häneen uskovalleen, Jumalan mielen mukaisen vastauksen myös tässäkin asiassa.
Kunnia Jumalalle kaikkivaltiaalle! - k-n
yleensä juominen ei lähde käsistä kuin moni-ongelmaisilla ihmisillä, jotka käyttävät alkoholia lääkkeenä. Juominen on silloin pakenemisjuomista arkipäivästä, jota ei kestetä selvinpäin ja joka voi muuttua lopulta alkoholismiksi.
Uskovissa on paljon alkoholisteja tai a-holistien omaisia, jotka ovat nähneet läheltä tämän kaiken, miten ihminen rappeutuu nopeassa ajassa ja menettää elämänhallintansa pelkän nesteen ansiosta.
Siksi on ymmärrettävää, että uskovilla on myös Raamattua jyrkempiä kannanottoja. " Älä juovu viinistä" onkin "älä edes maista viiniä ", ja
jokainen viinilasista hörpyn ottanut tehtaan koemaistaja on jo synnin alkumetreillä mennäkseen saman tien loppuun.
Näinhän asia ei suinkaan totuudellisesti ole, vaan noin 10% ihmisistä juo puolet alkoholista ja 20% ihmisistä juo 80% alkoholista. Eli ei tippa tapa, kunhan tipat eivät muutu sateeksi. Pienillä määrillä alkoholia on jopa todettu parantavia vaikutuksia - herramrks
Heh.
"-ja vielä sekin että hän ei uudelleen lankea alkolin suurkuluttajaksi ? "
Entisiä päihderiippuvaisia ei ole. Näin sanoo moni ammattilainen. Miksi näin? Päihderiippuvuus on sairaus, joka jättää jälkensä. Päihdehuollossa on termi "ottaa kuivaa huikkaa". Tämä tarkoittaa sitä että vaikka ei oikeasti ota alkoholia, kuvittelee ja leikittelee ja suunnittelee sitä.
Moni alkoholista irti päässyt on sanonut että esim simaa tai omenamehua ei voi juoda ilman että rupeaa tekemään mieli ja on vaarassa alkaa "putki".
"-eli siis onko hän vahvistunut henkisesti ja hengellisesti niin paljon, ihmisenä että pystyy hallitsemaan näilläkin alueilla,-elämäänsä ?! "
Eräs tuntemani "ex alkkis" meni naimisiin. Oli tullut uskoon ja ollut kuivilla jo pitkään. Häissä ne nosti maljan yhdessä vaimonsa kanssa. Miksi? Näin sanoi hän: halusin että ihmiset näkee ettei tällä ole muhun enää semmosta valtaa kuin ennen. Muille oli alkoholittomat juomat.
Toinen puoli: mä käytän alkoholia ja olen uskovainen. En näe siinä mitään ristiriitaa. Pyrin noudattamaan raamatun linjaa olla päihtymättä.
Henkilökohtaisesti olen tullut siihen tulokseen, että siinä vaiheessa kun "alkaa tuntumaan" on humalassa. Toki päihtymys on kulttuurisidonnainen. Mikäli katsotaan suurien viinimaitten uskovia heidän ajatuksensa voi olla hyvinkin eri.
Miksi kirjoitan? (toisessa ketjussa jo yrittivät nujertaa ;) Uskon että suomalainen juomakulttuuri on muutettavissa. Uskon että kännihakuisuus on opittu tapa, suurelta osin. Siihen liittyy niin ongelmanratkaisutaidot, negatiivisten tunteiden kohtaamisen taito kuin juhlimistaito. Suomalainen kulttuuri on opettanut, jo pitkän aikaa, humalahakuisuuden. Uskovat ovat opettaneet Suomessa juoppouden pelon ja absolutismin. Miksi näin pitää olla? Raamatun esimerkki on kohtuukäyttö, ihmiset Suomessa sanelee että tippaakaan ei saisi.
Enoni on juoppo. 10 kk kuivilla tällä hetkellä. - viina puhututtaa
uskovia. pelkäätekö sitä niin paljon, että ei edes huikkaa voi ottaa niin ollaan jo alkoholiriippuvaisia.
Ja taitaa siinä perää olla, kun ollaan jeesuriippuvaisia niin sit pelätään kaikkia riippuvuuksia.
>>> -usein viinan ja huumeiden käyttö johtuu sisäisen mailman ristiriidoista sekä ristiriidasta persoonallisuuden ja identiteetin kanssa,-tarkoitan siis seksuaalisuuden,,-alueita jne..- uskossa tänään
-mistään riippuvuudesta..
-joka on tullut uskoon ja uudestisyntynyt on kokenut tuunnatonta vapautta monista asioista,pääasiassa kokonaisuutena ottaen synnistä ja sen seuraamuksista
-synti ja sisäiset ristiriidat ovat tuoneet mukanaan oireen eli eri aineisiin,riippuvaisuuden jne..
-mutta vaikka olisikin Jeesusriippuvainen siitä ei kyllä tule krapulaa ja huono,olo !
-Jumalan yhteydessä korjautuu myös ne sielun sisäiset haavat ja ristiriidat,joita siellä on jne..
-voit olla vakuuttunut siitä että ei ole maan päällä,ihmistä joka handlaisi kaikki asiat,elämässään,loppuun saakka !
-ei uskoon tulla vain jostakin riippuvuudesta eroonpääsemiseksi vaan että pelastutaan kokonaisvaltaisesti,synnin vallasta ja voimasta jonka pelastuksen päämäärä ja huipentuma on ikuinen elämä Jumalan yhteydessä !
- ciney
edelleen sitä mieltä kun Jeesus Kristuskin, että se, mikä menee suusta sisään, se ei saastuta.
Vasta pahat teot, pahat ajatukset ja asenteet ovat syntiä, ei juominen itsessään ole syntiä, koska Jumalan Sana ei opeta niin. Mutta joillekin, niille, jotka pitää alkoholia epäpyhänä, se on epäpyhää, eli heille se on syntiä, mutta puhtaille on kuiteskin kaikki puhdasta. Joku putkiaivo ajattelee, että puolustan ryyppäämistä jne. mutta ajatelkoon. Siitäkin aiheesta voidaan keskustella toisen kerran.
Sitten olen sisäistänyt tämän: lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan jumalattomalle. TÄäkään ei ole mun ajatukseni. Eli turha kysyä, mitä MÄ sillä tarkoitan, vaan kysyä Paavalilta, mitä hän sillä tarkoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144