Savilahden kaksoistappaja

Tapahtui Kuopiossa

Hei! Muistatteko Kuopion Savilahdessa vuonna -87 tapahtuneen kaksoissurman. Tekijähän oli Mika Voutilainen, 19-v pikkurikollinen Kuopiosta. Voutilainen on käynyt ainakin kerran lusimassa uudemman kerran puukotuksesta, mutta taitaa asustella tällä hetkellä piripäissään vapaalla...ainakin toistaiseksi.

16

6554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro lisää

.........

• ...

Voutilainen oli 26.11.1987 klo: 23.10 ampunut kuoliaaksi kaksi nuorta ihmistä, Jukka Haataisen ja autoon tämän tyttöystävän Eeva Riitta Markkasen huutokauppakeskuksen yhteydessä tultuaan yllätetyksi kavereineen murtopuuhissa
        huutokauppakeskuksessa, saaden siitä 15 vuoden vankeustuomion, tuomioon sisältyen 16.10.1985 kuoliaaksi pahoinpitelemänsä entinen ulos-ottoapulainen tavattuaan tämän yöllä ravintolsta kadulla kävelemässä kotiinsa. Samainen tappaja oli syylistynyt myös kaikkienaikojen suurimpaan myymälävarkaussarjaan joka poliisi onnitui tuoloin selvittämään. Kyse oli noin kahdenmiljoonanmarkan edestä myymälöistä varastettua erilaista tavaraa. Elorannan urheiluliikeestä oli viety noin 40 asetta.

• Anonyymi
        ... kirjoitti:

Voutilainen oli 26.11.1987 klo: 23.10 ampunut kuoliaaksi kaksi nuorta ihmistä, Jukka Haataisen ja autoon tämän tyttöystävän Eeva Riitta Markkasen huutokauppakeskuksen yhteydessä tultuaan yllätetyksi kavereineen murtopuuhissa
        huutokauppakeskuksessa, saaden siitä 15 vuoden vankeustuomion, tuomioon sisältyen 16.10.1985 kuoliaaksi pahoinpitelemänsä entinen ulos-ottoapulainen tavattuaan tämän yöllä ravintolsta kadulla kävelemässä kotiinsa. Samainen tappaja oli syylistynyt myös kaikkienaikojen suurimpaan myymälävarkaussarjaan joka poliisi onnitui tuoloin selvittämään. Kyse oli noin kahdenmiljoonanmarkan edestä myymälöistä varastettua erilaista tavaraa. Elorannan urheiluliikeestä oli viety noin 40 asetta.

ei ollut myymälä varkaus sarjassa mukana se oli eeva markkasen entinen poika ystävä

• *v

Tunsin Jukan hyvin.
      Oli käynyt isänsä verstaalla tarkistamassa paikkoja ja tuli ammutuksi pikkunilkin toimesta. Oltiin Intissä samassa komppaniassa ja muutenkin kavereita.
      Onneksi poliisit löysivät syyllisen, ehkä olisi ollut parempi, että joku meistä Jukan kavereista olisi löytänyt, niin ei olisi rötöstellyt sen jälkeen.

• aikana

Mites tuo Voutilainen, onko vielä hengissä?

• Jääkäritupa2

Olin tupakaveri. Kukas sinä olet?

• Anonyymi
        Jääkäritupa2 kirjoitti:

Olin tupakaveri. Kukas sinä olet?

Kuka itse olet? Nimesi ja osoitteesi?

• Anonyymi

Toivottavasti kävisi vähän vierailemassa muutaman miestoimittajan luona.

• Anonyymi

Hirtitkö itsesi jo?

• Anonyymi

Se Vote teki itsemurhan! Olin hänen hyvä kaveri ja se sano että oli pentu kun teki ne murhat ja yhen idiootin mukaan siellä piti olla 250tuhatta rahaa jne. Mutta sitä painoi se asia ja päätti itse päivänsä.

• Anonyymi

Tämä on erittäin hyvä asia.

• Anonyymi

Tämä on erittäin hyvä asia.

• Anonyymi

Karmako?

• Anonyymi

Ei tehnyt Voutilainen mitään itsemurhaa.

Huvittaa mukana olleena lukea kirjoituksia jotka eivät pysy totuudessa tai ei ole asioista todellisesti mitään tietoa mutta kova halu kommentoida ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tehnyt Voutilainen mitään itsemurhaa.

Huvittaa mukana olleena lukea kirjoituksia jotka eivät pysy totuudessa tai ei ole asioista todellisesti mitään tietoa mutta kova halu kommentoida ;)

Onkkoon tuo Vootilaene sittä vielläe hengissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkkoon tuo Vootilaene sittä vielläe hengissä?

Vanha ketju, mutta kommentoin silti, kun näkyy olevan epätietoisuutta asioista.

Ei ole kolmoistappaja Voutilainen enää hengissä. Kuoli vuonna 2010. Kuolinsyytä en tiedä, mutta on haudattu Kuopioon, Vehmasmäen hautausmaalle.

Voutilainenhan kuului 80-luvulla samaan kuopiolaiseen rötöstelyporukkaan nykyisen pastori ja huumevalistaja Kari "KK" Korhosen kanssa. KK on kertonut omilla somekanavillaan (tiktok) omia tietojaan tapauksesta. KK ei ollut itse mukana kyseisellä, vituiksi menneellä murtokeikalla, vaan oli armeijassa Tikkakoskella. Aiemmin mainittu Elorannan murtokeikka, jossa varastettiin kymmeniä käsiaseita, liittyy myös tavallaan tapaukseen, koska tekijät olivat samat, ja olettaa sopii, että surma-asekin oli todennäköisesti kyseistä murtosaalista

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5184
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4358
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2471
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1597
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1257
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe