Matkalaukun lukko?

Nassi

Matkalaukkuni (Saxoline) toinen salpa/lukko rikkoontui. Olisiko kenelläkään tietoa saako noita lukkoja/salpoja jostain (ja jos saa, niin mistä?) vai pitääkö koko laukku uusia? Laukulla kun ei ole ikää kuin vasta 2 vuotta :(

6

3819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkalaukkua

siinä tapauksessa,jos olet menossa ulkomaille lentoteitse,koska mahdollisen turvatarkastuksen takia sinun matkalaukku avataan tarvittaessa voimakeinoin kun olet luovuttanut/antanut matkalaukkusi "hihnalle." Tästä löytyy tietoa lisää finnairin sivuilta.

• laukkuun

Kunnon laukkuihin saa ostaa lukkoja ja vaihto sujuu helpolla.
      Saxoline taitaa olla jotain kertakäyttöistä
      postimyyntiroinaa?
      Kannattaa kuitenkin kysyä sieltä mista sen ostitkin.

• Lukkomies

Kokemuksesta voin kertoa, että minkä tahansa matkalaukun lukko aukeaa muutamassa sekunnissa jos on vähän harjoitellut ja tuntee edes vähän lukkojen mekaniikkaa. Lentokenttien turvatarkastajat ovat tässä asiassa aika kätevää porukkaa. He pystyvät avaamaan lähes kaikkien matkalaukkumallien lukot jälkiä jättämättä tai niitä rikkomatta.

Itse käytän ainoastaan pehmeitä kasseja ja olen korvannut pienet riippu- tai numeroyhdistelmälukot nippusiteillä. Ne tuottavat rosvoille enemmän päänvaivaa ja katkenneita kynsiä kuin monen matkalaukun standardilukko. Myös turvatarkastajat tuntuvat pitävän tästä lukitusmenetelmästä. Joitakin kertoja kassini on avattu ja katkaistun nippusiteen tilalle on tarkastuksen jälkeen laitettu uusi. Tyylikästä toimintaa.

• reissuun lähtijä
        Lukkomies kirjoitti:

Kokemuksesta voin kertoa, että minkä tahansa matkalaukun lukko aukeaa muutamassa sekunnissa jos on vähän harjoitellut ja tuntee edes vähän lukkojen mekaniikkaa. Lentokenttien turvatarkastajat ovat tässä asiassa aika kätevää porukkaa. He pystyvät avaamaan lähes kaikkien matkalaukkumallien lukot jälkiä jättämättä tai niitä rikkomatta.

Itse käytän ainoastaan pehmeitä kasseja ja olen korvannut pienet riippu- tai numeroyhdistelmälukot nippusiteillä. Ne tuottavat rosvoille enemmän päänvaivaa ja katkenneita kynsiä kuin monen matkalaukun standardilukko. Myös turvatarkastajat tuntuvat pitävän tästä lukitusmenetelmästä. Joitakin kertoja kassini on avattu ja katkaistun nippusiteen tilalle on tarkastuksen jälkeen laitettu uusi. Tyylikästä toimintaa.

Hyvä vinkki toi nippuside. Mutta mites sen saa itse perillä auki? Mahdolliset saksethan, jos sellaiset mukana on, pitää kuljettaa siellä ruumassa eli siis laukussa... Millä ilveellä siis nippuside auki?

• matkaaaja
        reissuun lähtijä kirjoitti:

Hyvä vinkki toi nippuside. Mutta mites sen saa itse perillä auki? Mahdolliset saksethan, jos sellaiset mukana on, pitää kuljettaa siellä ruumassa eli siis laukussa... Millä ilveellä siis nippuside auki?

Samaa mietin minäkin, tosin omassani on sivutasku joho ne voisi laittaa..

• djKLDH
        reissuun lähtijä kirjoitti:

Olet siis saanut henkilökohtaista palautetta tästä?

Muuten kyllä ihan mukava vinkki. Koville laukuille silti ehkä vähän turha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5740
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5150
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2944
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      30
      1768
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1593
    Aihe