Hyvä biisi tämä Always Hardcore :)
heh Scooter :)
9
992
Vastaukset
- Ste11a
On kyllä parempaakin kuultu, tylsää huttua.
- PhearTheReaper
Olin aikoinaan Scooter-fanikin, vuosikymmen takaperin kun vielä useimmissa biiseissään oli jotain (omaa) ideaakin, nykyisin kun jokainen heidän uudemmista tuotoksistaan on versiointi jonkun toisen kappaleesta, aivan kuten "One (Always Hardcore)" on alunperin Bodylotion-trion käsialaa oleva "Always Hardcore", nimensä mukaisesti juuri hardcorea, tai no tässä biisissä ehkä kuitenkin enemmän happy hardcorea, oleva raita vuodelta 1996.
Nykyään Scooterin saundi on suoranaisesti "täyttä kuraa", todella tylsää massalle tuotettua huttua jota ei jaksa yhtä kertaa enempää oikeastaan kuunnella, jos sitäkään. Kauas ovat tulleet loistavista takavuosien biiseistään kuten "Rhapsody In E", "Across The Sky" tai "Coldwater Canyon".
on ihan huippu, joskin taso on laskenut viime vuosien aikana. Mielestäni Nessaja on hyvä biisi. Sitä kuulee yökerhoissakin aina välillä.
Ketähän Scooter on lainaillut Roll Baby Roll-kappaleessa (löytyy The Stadium Techno Experience-levyltä)? Ne kappaleen säkkipilli-melodiat...olen kuullut ne jossain DJ Dado-Metropolis-tyylisessä biisissä soitettuna pianolla. Biisi on suunnilleen vuosituhannen vaihteesta, Viron Raadio 2 on sitä joskus soittanut.
Aiemminkin olen asiasta kysellyt täällä, mutta ei kukaan oo tienny...- PhearTheReaper
keletana kirjoitti:
Ketähän Scooter on lainaillut Roll Baby Roll-kappaleessa (löytyy The Stadium Techno Experience-levyltä)? Ne kappaleen säkkipilli-melodiat...olen kuullut ne jossain DJ Dado-Metropolis-tyylisessä biisissä soitettuna pianolla. Biisi on suunnilleen vuosituhannen vaihteesta, Viron Raadio 2 on sitä joskus soittanut.
Aiemminkin olen asiasta kysellyt täällä, mutta ei kukaan oo tienny...mutta "Roll Baby Roll" käyttää hyväkseen varsin suoraan Abban "Arrival"-kappaleen melodiaa. Se löytyy vuonna '76 ilmestyneeltä Abban levyltä "Arrival".
pistin "googleen" hakusanaksi "arrival". Löytyi Mike Oldfieldiä ym. Löytyi myös P.F.M.-Arrival, joka on dancea, mutta ei etsimäni versio....
- PhearTheReaper
Oldfield teki aikoinaan cover-version tuosta Abban biisistä. Eikä Abban biisistä tuskin täyttä versiota ilmaiseksi laillisesti löydykään.. puolen minuutin pätkä varmasti löytyy monestakin osoitteesta kuten amazon.com tai cduniverse.com.
- plk
PhearTheReaper kirjoitti:
Oldfield teki aikoinaan cover-version tuosta Abban biisistä. Eikä Abban biisistä tuskin täyttä versiota ilmaiseksi laillisesti löydykään.. puolen minuutin pätkä varmasti löytyy monestakin osoitteesta kuten amazon.com tai cduniverse.com.
http://www.findance.com/arvostelut/index.php?artisti=scooter
Tuolta löytyy osa scooterin levyistä perusteellisesti arvosteltuina. Niistä huomaa miten paljon Scooter onkaan lainannut muilta artisteilta, se on pääsääntö. - PhearTheReaper
plk kirjoitti:
http://www.findance.com/arvostelut/index.php?artisti=scooter
Tuolta löytyy osa scooterin levyistä perusteellisesti arvosteltuina. Niistä huomaa miten paljon Scooter onkaan lainannut muilta artisteilta, se on pääsääntö.juu aika lailla muita artisteja vuosien varrella ja varsinkin sitä mukaa kun musiikkinsa on huonontunut viime vuosina niin "lainausten" määrä on lisääntynyt josko ideoiden puutteen tai puhtaasti helpon rahan takia, tiedä sitä sitten. Scooterin debyyttilevyä lukuunottamatta heidän alkuperäinen ideansakin oli olla enemmän tuollainen vanhojen ideoiden "lämmittäjä" kuin täysin omaa musiikkia esittävä projekti; tehdä uusia "versioita" vanhoista hiteistä mutta ilmeisesti idea vähän kehittyi ja muuttui vuosien varrella.
Suurin osa ihmisistä nauraa usein Scooterin hassuille lyriikoille heidän biiseissään kuten esim. surullisen kuuluisalle "Respect to the man in the ice cream van" mutta varmasti aniharva tietää että sekin on vain yksi vihjaus lukemattomien muiden lisäksi Scooterin idoleihin, vieläkin pahempiin muiden biisien hyväksikäyttäjiin, The KLF-kaksikkoon (Kopyright Liberation Front) koska kyseisen duon aktiiviaikoina 80-90 -luvun vaihteen tietämillä toinen sen perustajista, Jimmy Cauty, omisti jäätelöauton ja ajeli sillä ympäriinsä ja myi siitä jäätelöä KLF:n keikkojen jälkeen. Lähes jokaisella Scooterin albumilla on vihjauksia KLF:n suuntaan, niin kappaleiden lyriikassa, musiikissa, kuin niiden videoissakin tai levyjen kansitaiteessa. Pitää vain olla friikki kuten minä ne huomatakseen tai lukea Scooterin fanisivuja. Hahahahaha!
The KLF:n tyyliin ilman alkuperäisten esittäjien lupaa tehtyjäkin ripoffeja on Scooterilla ollut muutama jotka ovat johtaneet oikeusjuttuihin asti kuten Push : Strange World -sotku Weekend!-biisin kanssa muutama vuosi takaperin, josta M.I.K.E./Push nosti oikeusjutun Scooteria vastaan. Juttu on nyt jo sovittu ja vaadittavat rahasummat maksettu mutta näitä satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta heillä on kuitenkin luvat kaikkiin biiseihin, sampleihin ja elementteihin mitä käyttävät omissa tuotoksissaan.. eihän nyt kukaan tosissaan usko että jos heillä ei olisi lupia niin he olisivat yli 13 vuotta käyttäneet samaa formaattia menestyksekkäästi kenenkään siihen puuttumatta.. olihan heidän debyyttisinkkunsa Vallée De Larmes vuonna '93 jo versiointi
René & Gastonin aikaisemmin samana vuonna ilmestyneestä samannimisestä house-klassikosta.
Findancen arvostelujen ainut hyvä puoli on se että musiikkia kuuntelematonkin luultavasti ymmärtää niitä kun perinteistä konemusiikin terminologiaa käytetään varsin vähän tutumpien kansanomaisempien sanojen ja kuvausten sijaan. Tosin ehkä juuri siksi ei tuotannolliseen ja musiikilliseen laatuun perehdytäkään sen syvällisemmin oikein missään Findancen arvostelussa.. jotta mattimeikäläinenkin saisi jonkun ymmärryksen arvosteltavasta levystä ja mitä se edustaa. Itse levyarvostelut ovatkin sitten useimmiten täyttää tuubaa sen perusteella mitä niitä on joskus tullut luettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121