Hopeasormuksen pienentäminen?

Ehkäpä pian ;)

Hei!

Meillä on sormukset miehen kanssa valmiina, mutta miehen sormus on hitusen liian väljä. Paljonko pienennytys yleensä maksaa vai maksaako lainkaan?

Joskus aikoinaan minulle pienennettiin kultainen sormus joka oli mummini vihkisormus, se hoitui ilmaiseksi. Ilmeisesti siitä syystä että kulta on arvokasta, ja kun jonkin verran jouduttiin pienentämään niin kauppa piti sen jäännösmateriaalin itsellään.

Kuinkas on hopeasormuksien kanssa? Entä paljonko kaiverrukset maksavat?
Meillä on miehen kanssa sellainen tilanne, että sormuksen on hankittu muualta käsityönä ja ei siis apua ole hankkimispaikasta.

4

5834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sormus

Minä pienennytin hopeasormustani liikkeessä, se maksoi 20 euroa. Saattaapa saada halvemmallakin, luulen että hinta varioi liikkeen mukaan.

• kultaseppä

sormuksen pienennyttämisen hinta riippuu monista asioista, kuten siitä, onko sormuksessa kiviä. mikäli on, ja ne joudutaan irrottamaan pienentämisen ajaksi (jos ne eivät kestä pienennysprosessia) hinta toki nousee.

sormuksen malli vaikuttaa muutenkin tekniikkaan, millä pienennys tehdään. pieni koon muutos kapeassa sileässä sormuksessa voidaan ehkä tehdä sormuspumpulla puristamalla, nopeaa ja halpaa. jokin erikoinen rakenne (kivisormus, ontto kantasormus...) voi taas aiheuttaa sen, että sormuksen juottaminen ehjäksi katkaisun ja pätkän poiston jälkeen on hankalaa... pintakuvioon voi myös jäädä sauma näkyviin, etenkin jos materiaalia on niin vähän, ettei isompi hiominen juotoskohdasta onnistu.

eli, käy kysymässä liikkeestä sormus mukana. ja valitse liike, jossa on oma seppä, ei siis mitään korukauppaa joka lähettää työt edelleen tekijälle.

Kaikkia sormuksia ei edes voi tai kannata) pienentää.

• Alkuperäinen kirjoittaja

Sormuksessa ei ole kiviä, ainoastaan kaiverrettu, aika isokokoinen kuvio päällä. Sormus on aika paksu ja leveä ja muutos koossa olisi siis hyvin pieni.
        Kävin jo kysymässä asiaa kaupunkini yhdestä kultaliikkeestä, ja pienennyksen hinta olisi noin 15e. kiitos vastauksista, ja toivoisin vielä kokemuksia muiltakin miten se on sitten onnistunut.
        Eli onko vaarana että sormusta pienennetäänkin liikaa? Ovatko kultasepät ottaneet tästä vastuun ja suurentaneet sitten veloituksetta, vai onko sekin mennyt omaan piikkiin?
        pitänee käydä näyttämässä sormusta siellä vielä kunhan ehtii. :)

• ranepe1

Paljonko maksaa hopea sormuksen pienentäminen ei tarvi mitään poistaa siliä sormus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7605
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4193
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2534
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51