Mietin juuri että sovellunko lääkäriksi. Lääkärihän täytyy ainakin osata joitain pienimuotoisia kirurgisia toimenpiteitä, mietin sitä että kestänkö tuota? leikkaukset tvssä nähtynä ei ainakaan pahemmin hetkauta, entä karkaistuuko tuohon hommaan?
Entä onko netissä mitään videoita erillaisista leikkauksista? :)
Sovelias lääkäriksi?
10
2190
Vastaukset
- asiallinen_tuntija
Lääkiksessä tulee ns. gorejuttuja eteen pikku hiljaa, ei ketään suinpäin heitetä mihinkään hurjaan. Kaikkeen tottuu, sen on lääkiksessä huomannut. Eli tollasesta ei tarvi stressata.
- onko ruumiinavaukset
kaikille pakolliset tehdä? Entä jos silloin pyörtyy ... noloa, eikä tulevalle (mahdollisesti) lääkärille soveliasta käytöstä?
- Tampereen fuksi
onko ruumiinavaukset kirjoitti:
kaikille pakolliset tehdä? Entä jos silloin pyörtyy ... noloa, eikä tulevalle (mahdollisesti) lääkärille soveliasta käytöstä?
Ei se pyörtyminen ole niin paha juttu. Kyllä meidänkin ryhmässä oli monta kalpeaa naamaa kun nähtiin ensimmäinen tosi kipeä potilas, ja yksi tyttö olikin pyörtynyt kun oli joutunut valmistautumatta katsomaan jotain pientä leikkausta tokalla opiskeluviikolla. Sovelias käytös edellyttää sitten sen verran, että tajuaa oman tilansa, pyytää anteeksi ja menee käytävään istumaan ennen kuin lyyhistyy pahimmassa tapauksessa potilaan päälle. Ja tuosta noloudesta, kyllä meillä ainakin on sen verran fiksua porukkaa että on vaikea kuvitella jonkun vittuilevan toiselle pyörtymisestä.
Tietty jos ajatus ruumiista on nyt jo ihan ylitsepääsemätön, niin ehkä sitten kannattaa harkita jotain muuta. - ollenkaan noita
Tampereen fuksi kirjoitti:
Ei se pyörtyminen ole niin paha juttu. Kyllä meidänkin ryhmässä oli monta kalpeaa naamaa kun nähtiin ensimmäinen tosi kipeä potilas, ja yksi tyttö olikin pyörtynyt kun oli joutunut valmistautumatta katsomaan jotain pientä leikkausta tokalla opiskeluviikolla. Sovelias käytös edellyttää sitten sen verran, että tajuaa oman tilansa, pyytää anteeksi ja menee käytävään istumaan ennen kuin lyyhistyy pahimmassa tapauksessa potilaan päälle. Ja tuosta noloudesta, kyllä meillä ainakin on sen verran fiksua porukkaa että on vaikea kuvitella jonkun vittuilevan toiselle pyörtymisestä.
Tietty jos ajatus ruumiista on nyt jo ihan ylitsepääsemätön, niin ehkä sitten kannattaa harkita jotain muuta.obduktioita, mutta voin kertoa, että yksi asia mm. "inhottaa" tavattomasti, nimittäin lima ja oksennuseritteet (en voi sille mitään). Toisaalta olen keksinyt selviytymiskeinon, jolla saan kyökkäilyn pidettyä kurissa, nimittäin suu hieman irveeseen ja hymyä, niin ei okseta. Tosi juttu, kokeilkaa itse, ellette usko!
- lääket. yo #766294
Täällä on dissektiosta videoita. http://www.anatomy.wisc.edu/courses/gross/
Minä olen vasta fuksi, eli en ole mitään hirmuista vielä nähnyt. Sitten kun alkaa kylmiltään katsoa tuollaista, se on niin kauheaa että asiat suorastaan iskostuu tajuntaan eikä tarvitse edes kurkistaa Netteriin :) - tosicooldissektio
Täytyy myöntää, että ensimmäisessä obduktiossa annoin ylen, mutta nykyisin ammattini on kirurgi. Joten kaikkeen tottuu. Oppimistilanteina dissektiot ovat tosi cool.
- syy noihin ...
pyörtymisiin ja ylenantamisiin yksinkertaisesti jännitys, joka purkautuu tuolla tavoin? ... seuraavalla kerralla sitten jo helpompaa.
- sikääl
Olen melkein pyörtynyt seuratessani luomenpoistoa sekä olkanivelen tähystysleikkausta (molemmat aika pieniä operaatioita). Mutta toisaalta en ole ollut moksiskaan kun olen seurannut mm.obduktiota ja polven tekonivelleikkausta....eli mitähän tästä sitten voi taas päätellä?:o)
Minäkin murehdin ennen lääkistä aivan samoja juttuja. Kyllä niistä leikkauksista ja obduktioista selviää. Istumaan vain heti jos heikottaa, sitä nimittäin ei voi itse järjellä kontrolloida:) Ei vaikka haluaisikin.- itselleni ei tee
pahaa nähdä minkäänlaisia operaatioita, joita ihmiselle tehdään, päinvastoin. Ne ovat valtavan mielenkiintoisia. MUTTA, kun vein kissani eläinlääkäriin steriloitavaksi, niin jumankaude yht`äkkiä sitä katsellessa verenpaineet laski ja olin täysin valkoinen. Olin ihan nolo ja menin siitä hissuksiin sitten käytävän puolelle istumaan :). Näinkin voi käydä.
- blivande medisinaren
itselleni ei tee kirjoitti:
pahaa nähdä minkäänlaisia operaatioita, joita ihmiselle tehdään, päinvastoin. Ne ovat valtavan mielenkiintoisia. MUTTA, kun vein kissani eläinlääkäriin steriloitavaksi, niin jumankaude yht`äkkiä sitä katsellessa verenpaineet laski ja olin täysin valkoinen. Olin ihan nolo ja menin siitä hissuksiin sitten käytävän puolelle istumaan :). Näinkin voi käydä.
Minä pyörryin kun minun kissaani oltiin nukuttamassa (leikkausta varten!)ja vielä kaiken lisäks nukutusvaiheessa.. :D kiva tietää etten ole ainut jolle se teki pahaa.. mutta voisin puolustella vielä sen verran, että mulla oli hirmu kuuma (villapaita päällä), enkä ollu syöny kuuteen tuntiin.. :D mutta sen näkeminen oli viimeinen pisara.. onneks eläinlääkäri oli rento tyyppi.. :D
Nyt keväällä aion hakea lääkikseen.. :D toivottavasti pääsen... en jaksa stressata vielä noista leikkauksista yms. eiköhän niihin totu sitten siellä.. ja onhan siellä aivan varmasti muitakin jolle tekee pahaa nähdä tuollaista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066852- 954351
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista473658Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483482- 513398
- 1833360
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242889- 672584
- 422424
- 131814