MIKÄ VIKANA KUN KONE F60 KÄYNNISTYY KYLMÄNÄ HUONOSTI MERKKIHUOLTO ON SÄÄÄTÄNYT KAHDESTI KONETTA....EI AUTA!KESKON HUOLTO MIEHET EIVÄT MUKA TIEDÄ VIKAA OLEN KUULLUT ETTEN PAINI ONGELMAN KANSSA YKSIN....ONKO ASISTA TIETÄVIÄ "KUULOLLA" OTAN OHJEITA JA SAMASTA AIHEESTA KÄRSIVILTÄ KOMMENTTEJA VASTAAN.
YAMAHA F60 V.2002 PASKAKO?
11
4562
Vastaukset
- kjk
Itse ihmettelin ja kyselin samaa hommaa ja kun tuli niin erinlaisia vastauksia niin laitoin moottorin tyynnyrin käymään ja tarkkailin tilannetta->näytti siltä että kaasua ei saa laittaa ollenkaan jos meinaa että imu on päällä.Jos kaasua laittaa niin kaasuvivustot kääntyvät ja samalla liikkuu imua ohjaava vivusto ja ottaa sen pois päältä.Sillä varmaan ohjekirjassa kehoitetaan laittamaan käsikaasua päälle lämpimänä käynnistettäessä ettei saa liikaa bensaa.
- tuntematon
Missä herrat ovat tulleet noin uusavuttomiksi, että laittavat kaasua päälle kylmää moottoria käynnistettäessä. Eihän autojakaan sillä tavalla käynnistetä. Tosin kaasutiautot ovat melkein lopussa mutta sama ohje on ruiskuissa, polkimeen ei saa koskea.
Ei rikastussysteemi voi tietenkään silloin toimia jos koko kurkku on selällään.
Kuumana voi tarjota kaasua mutta kylmäkäynnistys aina kaasuvipu alhaalla.
Olen noin 6 vuotta käyttänyt F50:ä ja aina kerralla käyntiin. Ensin pumpataan käsipumpulla kaasuttimet täyteen. Siinä menee pitkän seisokin (päiviä) jälkeen jonkin aikaa mutta täyttymisen tietää pumpun kovenemisesta. Sitten avaimesta pyöräytys ja se on siinä. Pari minuuttia lämmityskäyttöä niin, että kierrokset laskevat ja ei kun menoksi. - junnu
tuntematon kirjoitti:
Missä herrat ovat tulleet noin uusavuttomiksi, että laittavat kaasua päälle kylmää moottoria käynnistettäessä. Eihän autojakaan sillä tavalla käynnistetä. Tosin kaasutiautot ovat melkein lopussa mutta sama ohje on ruiskuissa, polkimeen ei saa koskea.
Ei rikastussysteemi voi tietenkään silloin toimia jos koko kurkku on selällään.
Kuumana voi tarjota kaasua mutta kylmäkäynnistys aina kaasuvipu alhaalla.
Olen noin 6 vuotta käyttänyt F50:ä ja aina kerralla käyntiin. Ensin pumpataan käsipumpulla kaasuttimet täyteen. Siinä menee pitkän seisokin (päiviä) jälkeen jonkin aikaa mutta täyttymisen tietää pumpun kovenemisesta. Sitten avaimesta pyöräytys ja se on siinä. Pari minuuttia lämmityskäyttöä niin, että kierrokset laskevat ja ei kun menoksi.ei tässä mitään uusavuttomia olla!!!!paraisilla oleva yamaha myynti(viherkoski)ei osannut antaa muuta neuvoa kuin kaasun pumppaanisen ennen kylmä käynnistystä...viherkosken myyjällä oli ollut f60 mutta laittanut pois yksityis käytöstään koska tuskaili samojen ongelmien kanssa.lämpimänä lähtee käyntiin,mutta sammuu kun lyö kahvan pohjaan.....eikä "tissin"pumppaaminen auta!vien moottorin kauppaan ja vaihdan johonkin toiseen,ei kukaan jaksaisi uuden auton kanssakaan tällaista rumpaa ja ihmettelyä!!!!!
- kjk
junnu kirjoitti:
ei tässä mitään uusavuttomia olla!!!!paraisilla oleva yamaha myynti(viherkoski)ei osannut antaa muuta neuvoa kuin kaasun pumppaanisen ennen kylmä käynnistystä...viherkosken myyjällä oli ollut f60 mutta laittanut pois yksityis käytöstään koska tuskaili samojen ongelmien kanssa.lämpimänä lähtee käyntiin,mutta sammuu kun lyö kahvan pohjaan.....eikä "tissin"pumppaaminen auta!vien moottorin kauppaan ja vaihdan johonkin toiseen,ei kukaan jaksaisi uuden auton kanssakaan tällaista rumpaa ja ihmettelyä!!!!!
Itselläkin tosiaan piti ruveta testi hommiin koska tuli erinlaisia ohjeita "asiantuntijoilta".Paikallinen yamaha myyjä neuvoi laittamaan käsikaasun täysille ja taas paikallinen yamaha:n huollon pitäjä käsi olla laittamatta kaasua ollenkaan.Siinä on sitten tälläinen "uusavuton" huuli pyöreänä.Mitähän kaasu systeemiä ne on käyttäneen aikoinaan testeissä kun niissä kehutaan ja ylistettään prime-startin toimintaa eteenkin kylmä käynnistyksissä->varmaan väli kaasua :) Luulen kyllä ettäsiitä on päästy eroon synkroinoinnin tultua vaihteistoihin.
- Ya-man
Siihen löytyy nyt lääke. Yamaha:n huolto tietää mitä sille pitää tehdä. (Siihen porataan pari reikää isommaksi)
Vie se Yamaha-huoltoon !!- junnu
mihin ne reijät porataan????kylkeen ja upotetaan pohjaan?kumma kun eivät "tiedä"vikaaa taitaa tulla liian kalliiksi maahantuojalle korjata kaikkia koneita vapaaehtoisesti...kyllä ne nykyään myöntävät keskollakin että asiasta on tullut valituksia,mutta ongelman aihettajaa ei vaan tedetä.
- Ya-man
junnu kirjoitti:
mihin ne reijät porataan????kylkeen ja upotetaan pohjaan?kumma kun eivät "tiedä"vikaaa taitaa tulla liian kalliiksi maahantuojalle korjata kaikkia koneita vapaaehtoisesti...kyllä ne nykyään myöntävät keskollakin että asiasta on tullut valituksia,mutta ongelman aihettajaa ei vaan tedetä.
se maahantuoja niitä hommia maksa, vaan Yamaha Japanissa joka on sen moottorin tehnyt, jos et sattunut tietämään.
Kysy nyt kuitenkin sieltä sinun huollosta sitä ryyppy-asiaa, nyt kyllä tietävät, koska he ovat vasta äskettäin saaneet siitä TSI:n tehtaalta.(Tecnical Service Information)
Ja tämä on sitten varmaa tietoa.
- Anonyymi
Oliko kyseiseen "vaivaan" tullut vuosien varrella ohjetta? Itsellä f60 ei käynnisty laakista, vaan joutuu kikkaileen kaasujen ja ryyppyjen kans??
- Anonyymi
Itsellä on vastaava f50. Käynnistyy melkein laakista tällä menettelyllä:
-pumppaa "bensatissi" kovaksi
-käsikaasulla tekee joku 3..6 kertaa pumppauksen täysille ja pois. Tämä ruikkii käsittääkseni kiihdytyspumpulla bensaa kaasuttimesta imusarjaan.
-avaimen kääntö - lähtee heti käyntiin
Oleellista tuossa on käsikaasun pumppausten määrä. Lämpimässä ja joitain päiviä sitten ajetussa tilanteessa riittää 3 kertaa. Kylmemmällä kelillä riittää 6 kertaa.
- Anonyymi
F50 ei pidä laittaa kylmänä käsikaasua täysille vaan puoleen väliin.
- Anonyymi
Käynnistyy nätisti tyhjäkäynnille noilla ohjeilla ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427125
- 323978
- 503438
- 412978
- 172756
- 372248
- 162216
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472157- 432112