Laitoin syyskuussa pussillisen krookuksia ruukkuihin (2-3 sipulia/ruukku), tarkoitus olisi saada kukkasia jouluksi. Ongelmana on kuitenkin se, että krookuksista ei näytä tulevan kukkia vileä muutaman viikon päästä.. Mullasta pilkistää vasta n. 1,5cm:n pituiset miksikä niitä nyt kutsuisi, hippuja. Sipulit ovat olohuoneen ikkunalaudalla, eivät kylmässä. Onko mitään mitä voin itse tehdä saadakseni sipulit kukkimaan jouluksi?
krookus jouluksi kukkimaan?
1
662
Vastaukset
- Jalmari
Olen törmännyt samaan ongelmaan krookuksien kanssa! juuri viimeviikolla olisi pitänyt saada muutama krookus kukalle veljen tyttären syntymäpäivä- kesteille, mutta sipulien itäminen oli todella hidasta.
Aloin siis kehittelemään omia metodeja, ja päädyin siihen, että kaikkein paras oli järjestämäni "luonnollinen" tilanne.
Eli laitoin kylpyammeen pohjalle noin 2-5 cm multaa / soraa ( ota vaikka takapihalta )
Seuraavaksi lasket altaaseen sen verran vettä että multa on kosteaa ( ei kuitenkaan lillu vedessä )
Sitten asettelet sipulit multaan, ( ota huomioon auringon kohdistuminen ikkunasta. ( jos ei mahdollisuutta auringon valoon, voidaan se korvata esim. tavallisella pöytälampulla )
Jotta asetelma olisi mahdollisimman todenmukainen, laitoin vielä tavallisen pöytätuulettimen altaan pohjalle.
Minulla on tämä järjestely toiminut, ja kukat ehtivät kuin ehtivätkin kekkereihin :)
Onnea kokeiluun ! ( ps. muista laittaa altaan pohjalle esim jätesäkkejä jotteivat mullat joudu siivotessa viemäriin ! ;) )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058