Kuolema on kuolema,
vaikka se tulee rakastetun kädestä.
Elämä on elämä,
vaikka se saa alkunsa raiskaajan lanteista.
Toivo on toivoa,
vaikka se kaikuu viemäreiden syvyydestä.
Rakkaus on rakkaus,
vaikka se matkaisi maailman ääristä.
Aina joku katselee samoja pilviä kuin sinä,
pelkää samaa kuuta,
suojautuu samalta auringolta,
elää yhden elämän alusta loppuun.
Elämä on roiskevettä
3
233
Vastaukset
- Rellu
Melko pohdinnallinen runo.
" Kuolema on kuolema, vaikka se tulee rakaste-
tun kädestä "
kyllä - onhan se kuolema kuitenkin, kuten totta
on myös seuraava virke.
Rakkaus matkaa maailman ääristä -kin, myös totta.
Toinen säkeistö antaa kuitenkin vastapainona
toivoa, kaunis säkeistö.
Pidin kyllä koko runosta, vaikka ensimmäinen
säkeistö onkin kovin raadollinen, jos niin
voisi sanoa.
Kiitän.
t. Rellu alias Rellutar ( nicinä rekattu )
Kommentoidessani olen aina tuttavallisesti vain
Rellu.
Olen nyt muutamana päivänä vieraillut tällä
palstalla, huomaan että se kannattaa :)
Olen ollut jumissa rakkausrunopalstalla jo toista
vuotta, pitää näämmä osata poiketa myös muualla.- Rajallinen_
oudoissakin paikoissa - niinkuin ruoho tunkeutuu betonin "läpi". Mielestäni rakkaus on näkyvimmillään raadollisuuden keskellä - silloin sen voima on todellisimillaan. Rakkaus ei ole pelkkä onnentunne - se on voimaa ja sitoutumista ja jaksamista yli kaiken.
Tai jotain ... - Rellu
Rajallinen_ kirjoitti:
oudoissakin paikoissa - niinkuin ruoho tunkeutuu betonin "läpi". Mielestäni rakkaus on näkyvimmillään raadollisuuden keskellä - silloin sen voima on todellisimillaan. Rakkaus ei ole pelkkä onnentunne - se on voimaa ja sitoutumista ja jaksamista yli kaiken.
Tai jotain ...rakkaus ei ole pelkästään onnnen tunnetta, kuten
olen omissakin rakkausrunoissani sen monasti tuo-
nut esille, tämänkin päiväisessä.
Jaksamista yli kaiken, kyllä - sitäkin.
Ikuinen kirjoittamisen aihe, ikuinen - niin kauan
kuin elämme ja kuolemme joko rakkauteen tai
rakkaudettomuuteen. Mutta kirjoittaa siitä pitää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144