Kertokaas tietämättömälle mikä on paras tapa tehdä fisuja. Kannattaako kyseiset pastillit murskata vai sulattaa pulloon,mitä alkoholi juomaa suosittelette kyseiseen sekoitukseen ja kuinka kauan tuotteen annetaan maustua jääkaapissa/pakastimessa jotta kyseinen tuote on parhaimmillaan nautittavissa?
Fisu
12
9825
Vastaukset
- alspe
Itse olen tehnyt siten, että 1 pussi fisua (tavallista, valkoinen pussi), 2-3 rkl sokeri 0,35 l Leijona-viina. Siinä sopivat suhteet. Muista se sokeri, muuten ei tule namia. Pastillit liukenee aika helposti mutta voi niitä kuumaan veteen liottaa jolloin loppu tuote hieman laimenee.
- kaipaa
Ei se sokeria kaipaa, parasta se on kun ihan vaan fisui ja viinaa.
- ???????
mitä fisua?
- Fisherman's Friend
En minäkän ollut aiemmin kuullut, mutta sitten järkeilin, että täytyy olla nämä Fisherman's Friend -kurkkupastillit, joilla tehdän jonkinlaista salmiakkikossutyyppistä tököttiä.
- ----
Jokainenhan tekee kyseisen juoman omalla tavallaan. Mutta hyvä perusohje on, että jotakuinki 4 pussia fisuja puoleen litraan kirkasta. Tulee riittävän vahvan makusta. Pastillien likoaminen ei kestä kauaa, mutta jos juomaa haluaa nopeammin valmiiksi ni pastillit voi vetää tehosekoittimella palasiks tai laittaa pastilli/viina sekotuksen tiukasti suljetussa pullossa pesukoneeseen. Ja eipä sen tarvi sitten enää kauheasti antaa maustua, ko on saatu pastillit kunnolla sulamaan.
- ???????
kokeillu minttu-fisuja?
- Rapa
mä oon kans miettiny ihan samaa...eilen kokeilin tehä ostin vodkaa ja laitoin sinne fisuja niin kyl saa odottaa ite odotin 2 tuntia sit meni hermot ja vedin huivii...
- Mikael333
Fisu on vanha juttu. HORNA: 6pss Horna-pastilleja blenderiin ja ne jauheeksi sitten 5,5dl Bacardi Superioria (white) joukkoon ja antaa pyöriä! Siinä vasta maku vailla vertaa, viina ei maistu juuri ollenkaan.
- dsaasasasd
Kyllä se on ihan paras kun 1 pussin pistää per puolen litran pullo. ehdoton maksimi 2 pussia eikä hitossa sokeria yhtään. menee muuten köykäseen pullo lärväriin tunnissa ja sitten edesvastuuttomana voi heilua ympäri pitäjää.
- on tanskalainen
Aiheen vierestä, mutta Fisherman´s-snapsimaustajia saattaa kiinnostaa NORDSØ Bitter. Se on lähes mustaa ja kuin nestemäistä raakalakritsia, 38% vol, ei kauhean makeaa.
http://www.danishdistillers.dk/show.asp?id=1283
Etiketissä varoitetaan tosin kohonneesta verenpaineesta kärsiviä ettei pidä nauttia suuria määriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323928
- 453310
- 402919
- 172696
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010