Lontoosta Ranskaan junalla?

Kanaalin ali

Hei, mikä on junayhteyden reitti (ja junan nimitys) jolla pääsee Britannian ja Ranskan väliä? Mitä maksaa? Kauanko kestää? Onko varoituksen sanoja / vinkkejä :)

4

1296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maapalolla

Itse kuljin pari vuotta sitten Brysselistä Lontooseen tuolla tunnelilla. Edestakainen lippu maksoi hieman vajaat 100€ (erihintaisia lippuja toki löytyy, hinnat kallistuvat myös täyttymisasteen mukaan) ja kätevästi pääsi suoraan keskustasta keskustaan ilman pahempia jonottamisia, muistaakseni juna-asemalla tuli olla puolituntia ennen junanlähtöä, mikä on huomattavasti vähemmän kuin mitä ruuhkaisilla lentokentillä. Juna oli ihan siisti. Tunnelinalitus kesti reilut parikymmentä minuuttia. Ei muuta kuin hyvää matkaa!

• maapalolla
    • Monesti matkustanut

Junan nimi on Eurostar ja se lähtee Waterloon asemalta, kansainvälisestä terminaalista.

Mitä maksaa? No se on ihan yhtä hyvä kysymys kuin "kuinka pitkä on narunpätkä"?

Edestakainen lippu maksaa ihan mitä hyvänsä n. 70 punnan ja n. 500 punnan välillä riippuen siitä milloin matkustat, missä luokassa, oletko perillä lauantain ja sunnuntain välisen yön, millaisen lipun haluat (sellaisen jota voi myöhemin muuttaa, vai ei), miten aikaisin varaat, minne olet menossa (junahan ei mene pelkästään Pariisiin vaikka se suosituin kohde onkin; sillä pääsee myös muihin kaupunkeihin ja lisäksi on erillisiä hiihtojunia talvikohteisiin).

Varoituksen sanoja ei juuri ole, aina on sujunut todella hyvin. No tule ajoissa paikalle; ovat tiukkoja aikarajoista ja jos myöhästyt niin et pääse enää junaan vaikka itkisit.

• pellus

itse maksoin junasta lontoosta pariisiin ja takas 75 puntaa. juna oli siisti ja turvallinen. ei mitää ihmeellistä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe