Kannattaako ostaa?

Ylläs, Musko

Kannattaako ostaa Ylläkseltä Äkäslompolon alueelta 42m2 kelorivitalon viikkolomaosake viikolle 9? Hinta 10200 ja yhtiövastike 193-212,5. RCI-pisteitä 72000. Saako tällaista viikkoa/paikkaa vuokrattua? Kiitos kaikille asiasta tietäville vastaajille!

19

8008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tre

Saako tällaista viikkoa/paikkaa vuokrattua?
      Hiihtolomaviikkohan tuo on, että luulisi sen nyt menevän vuokralle. Olemme itse lähdössä tänä vuonna viikolla 9 Leville. Vuokratulo viikosta on 1000 euron huiteilla, riippuu tietysti kenelle vuokraa ja tekeekö tutunkauppaa.

Vaikuttaa siltä, että et ole itse pohjoisen talvea kokenut. (www.yllas.fi, jos tuolta hieman osviittaa alueesta saisit). Me olemme Ylläksellä aina viihtyneet ja uskallan siksi sitä hyvänä omistuskohteenakin suositella.

-Yökkö

• Käy tutustumassa

Kannattaa käydä katsomassa ainakin.

www.omaloma.fi ja www.suomenlomaviikot.fi ,niin pääsee hieman kartalle asiasta.

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon että suurin osa osakkeista on ollut jo vuosia myynnissä, joten hinnat ovat tosiostajalle usein hyvin viitteellisiä.

Itse olen kokenut osakkeen vuokraamisen hyvin hankalaksi.

Lomaosaketta eivät juurikaan vuokraa muut kuin osakkeen omistajat, jotka ovat oikeutettuja äkkilähtoihin. Äkkilähdön hintaa kovempaa vuokraa ei siis juurikaan kannata pyytää.

• on aina

melko hyvö viikko. Tod. näk menee vuokralle 750-900 euroa. Hyvät pisteet sinällään , ainoa miinus vaan että ysiviikko on pirun kylmä Ylläksellä. Omaan käyttöön vähän kehno jos vertaa esim 13 tai 14 viikot. Hinta kuullostaa vähän pahalta, mutta niinhän HCR hinnat aina tekee.

Ivalo

• laita nekin rahat

osta sillä yksiön ostaminen on parempi sijoitus kuin lomaosakkeen. Laske kuinka monta vuotta saat pitää vuokralla kun otat huomioon yhtiövastikkeen nousun,remontit, vuokran ja verotuksen. Ja jos vielä ostat velaksi niin olet tosi tyhmä.
      20 vuotta saat vuokrata ja sitten olet vasta - tilanteessa.

• Tietämättömälle

Tietäväiselle vaan!!!!!

• Janne 2

Älä osta minulla oli loma osake eikä meinannut millään päästä eroon siitä. Isolla tappiolla kylläkin. Mutta onko järkevää sijoittaa johonkin mitä tietää jo etukäteen että tuo tappiota.En enää kuseekkaan lomaosakkeen suuntaan, tosi vähän vaikeeata kun niitä on ympäri Suomea. Niin on myös tyhmiä ostajia. Älä osta.

• keskeltäsuomea

vuokraa/osta oma mökki tai ole ilman.

• Kiitos kaikille vastaajille!
      Aion ostaa kyseisen lomaosakkeen. 10-15 vuodessa osake on maksanut itsensä viimeistään takaisin, vaikka ei matkustaisikaan ja vain esimerkiksi vuokraisi kohdetta.
      Tämän lisäksi voin tietenkin ostaa myös täysin oman mökin esim. Ylläkseltä.(Se on myös kannattavaa!) Mutta tällä viikkolomaosakkeella voin myös matkustaa edullisemmin ulkomaille.

-Alkuperäinen kirjoittaja.

• naurattaa

heh heh ja sen kun näkisi?

• ei tajua

miten voi viikko-osakkeelle matkustaa ulkomaille? Siis ilman lentokonettako? Lähteekö osakkeen sauna vai mikä lentoon ja sinä siivelle vai miten?

• utelias

huora kuten oli sinun nimimerkki? eihän silloin tarvitse lomaosaketta? Sinulla on osake jalkojen välissä, ei pankkiholvissa.

• IDIOOTTI
        ei tajua kirjoitti:

miten voi viikko-osakkeelle matkustaa ulkomaille? Siis ilman lentokonettako? Lähteekö osakkeen sauna vai mikä lentoon ja sinä siivelle vai miten?

VAI OSAATKO JOPA TEKEYTYÄ SELLAISEKSI, ENPÄ USKO
        TAITAA OLLA LUONTAISTA!

• JA SÄÄLITTÄVÄ
        utelias kirjoitti:

huora kuten oli sinun nimimerkki? eihän silloin tarvitse lomaosaketta? Sinulla on osake jalkojen välissä, ei pankkiholvissa.

JUNTTI JOSTAIN PERÄMETSÄSTÄ...OTAN OSAA EI SINUN KANNATA LÄHTEÄ SIELTÄ KORVESTA MINNEKÄÄN, EI MISSÄÄN NIMES ETELÄÄN, HÄPÄSET VAAN SUOMALAISET IDIOPAATTI!

• Kannatin

Kannattaa ehdottomasti ottaa samalla useampi.
        Jos osake maksaa 10200 ja vastike 200 niin
        eihän siitä vuokraa tarvitse saada vuokraa kuin 1220 Eur ja osake maksaa itsensä 10 vuodessa takaisin.

• Jo monta vuotta

Miksi ostaisit jonkun lomaosakkeen, jossa voit asua kerran vuodessa viikon? Ostimme Turkista asunnon, voimme mennä sinne koska tahansa ja aurinkoa on vain 300 päivää vuodessa, eikä kolota. Jos haluaa rinteisiin, niitä löytyy useita, jos haluaa pakkasia-niitäkin löytyy ehkä noin -40 C-astetta. Matkat halvempia 3200 km, kuin Suomessa muutama sata kilometriä.

• työssä käyvä

eläkeläinen kuten sinä, mutta minä käyn ansiotöissä ja lomat ovat kortilla. Siis 1 viikko talvella ja 4 viikkoa kesällä ja takuu on etten ainakaan Turkista osta mitään ja en kyllä edes siellä käy enää. Et ole lukenut noita uutisia? Ja missä Turkissa on 40 C pakkasta ja mitä silloin voi tehdä...lasketella? heh heh...

• voi voi

...kyllähän sieltä Lapistakin voi kokonaan oman osakkeen ostaa...tai vaikka oman lomamökin...tarjontaa on vaikka miten paljon ja uutta rakennetaan kovalla tohinalla. Viikko-osakkeen osto on vain yksi vaihtoehto...jota en suosittele mistään. Ja toisekseen en lähtis pistään viivalle jotain Turkin kämpppää laadukkaan, isossa hiihtokeskuksess Lapissa sijaitsevan kämpän kanssa...jos ei oo Lappia keväällä kokenut niin ei kannata puhua mitään.

• Jusu

Lueppa hieman ohessa olevia kokemuksia osakeviikoista. Jos ostat olet "lainsuojaton" ja et ikinä saa sijoittamaasi rahaa takaisin. Paras on vuokrata ajoissa "hiljainen sopimus" haluttu paikka tai ostaa omaosake. Kaikki tuntemani (Isäni ja veljeni) ovat katuneet hölmöilyään. Myyjät osaavat luvata kuun taivaalta, vaikka itse eivät ostaisi. kaikki on havekuvia maalaavia puhekoneita.....

• ostin ja menetin

Älä osta keltään tollasia!!!Osta vaikka oma mökkipaketti tai rakenna. EI osakkeille!! Ne on kaikki hyötynä vain sille myyjälle ei ostajalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4830
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1342
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      255
      968
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      957
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe