Hallinto-oikeus on päättänyt, että krapula on sairaus. Tämähän tarkoittaa onnellisesti sitä, että töistä voi ottaa hyvillä mielin sairaspäivän, jos maanantaina tuntuu pahalta nousta. Jos taas on pitkä ryyppis takana, voi varmaan anoa krapulallaan ihan sairaslomaakin, jos on niin heikkoon kuntoon päässyt.
Huva huva!:)
Krapula on sairaus
50
36926
Vastaukset
- Gripperi
itse aiheutettua sairautta.Ei kyllä krapulassa töistä mitään tule ja jos on pitempi putki takana niin ainakin viikko menee toipuessa.
- joo jooooo
Mikä nykyisistä sairauksista ei olisi itseaiheutettua? Flunssankin saa jos on ihmisten kanssa tekemisissä, senkin voisi välttää eristäytymällä muista ihmisistä.
Mutta antaisikohan lääkärikin nyt tuon päätöksen perusteella sairaslomaa pelkän krapulan takia? - kaikki sairaudet
joo jooooo kirjoitti:
Mikä nykyisistä sairauksista ei olisi itseaiheutettua? Flunssankin saa jos on ihmisten kanssa tekemisissä, senkin voisi välttää eristäytymällä muista ihmisistä.
Mutta antaisikohan lääkärikin nyt tuon päätöksen perusteella sairaslomaa pelkän krapulan takia?ovat joko itseaihettuja tai perinnöllisiä. Tietty alttius on riippuu myös ympäristöstä.
Jos tämän perusteella pystyisi arvostelemaan ihmisiä vaikka viikonlopun hauskan pidosta niin onneksi olkoon. Vastustuskyky heikkenee aina kun vaikka viinaa vetäisee tupakasta nyt puhumattakaan. - köyhän
joo jooooo kirjoitti:
Mutta antaisikohan lääkärikin nyt tuon päätöksen perusteella sairaslomaa pelkän krapulan takia?kuppa
- itaskjs
kaikki sairaudet kirjoitti:
ovat joko itseaihettuja tai perinnöllisiä. Tietty alttius on riippuu myös ympäristöstä.
Jos tämän perusteella pystyisi arvostelemaan ihmisiä vaikka viikonlopun hauskan pidosta niin onneksi olkoon. Vastustuskyky heikkenee aina kun vaikka viinaa vetäisee tupakasta nyt puhumattakaan."vastustuskyky heikkenee kun viinaa vetäsee"
..sinänsä mielenkiintoinen lausahdus sillä olen kuullut ja luullut ett viina tappaa pöpöt ja bakteerit. vai onko sillä sitten jotain eroa jos vetäsee kännit ku että ottaa pikku tömpsyt flunssaan? joo jooooo kirjoitti:
Mutta antaisikohan lääkärikin nyt tuon päätöksen perusteella sairaslomaa pelkän krapulan takia?Vittu että suomalaiset on tyhmiä. Mitä sankaruutta on mennä krapulassa tai muuten kipeänä töihin? Saako siitä kultaisen kädenpuristuksen? Tuskin. Eikä lääkärille ole pakko sanoa, että olen krapulassa. Sanoo vaikka että olen hyvin ahdistunut, huono olo, migreeni mitä vaan, kai teillä uskovaisilla nyt sen verran on mielikuvitusta, että jotain keksitte..
Säälittävää herran pelkoa.- Nimetön
joo jooooo kirjoitti:
Mutta antaisikohan lääkärikin nyt tuon päätöksen perusteella sairaslomaa pelkän krapulan takia?Kyllä ne krapulat ja akoholismi on työnantajille melkoinen painajainen .Etenkin lähimmille esimiehille Tulee esiin esim: työkaverit työtuvallisuus vahingonkorvaukset ym.vastaava
- syödä kunnolla
Yleensä krapulan oireet johtuvat elimistön vitaminien ja hivenaineiden sekä nesteen puutteesta. (alkoholihan poistaa nestettä ja sen mukana muita elimistölle tärkeitä aineita)
- Näin luulisin
Krapula on köyhien tauti. Se kyllä lähtee samoilla lääkkeillä mistä on tullutkin.
- se..
on ollut ja lääkärit on enenkin määränneet sairauslomaa sen johdosta, mutta työnantaja varmaan jo toisen sairausloma kerran jälkeen ohjaa hoitoon!
Siis mikään ei ole muuttunut mihinkään!- rekkapena
ohjaiski hoitoon ois ulkomaan rahtarit vähissä
- ois
rekkapena kirjoitti:
ohjaiski hoitoon ois ulkomaan rahtarit vähissä
olis ollu jo aikaa sitten ,kerrankin ny ----n,miehet lähti turkuun 60 luvulla huomasivat ,että perävaunu jäi v-----n.on ihme ,en puolla ,mutta ei silloin sattunut linja-auto onnettomuuksia näin paljon kun nykyään.eikä rekka,ja kalusto on parantunut.
- sehänon
vähä varaisten tauti,näin väittää suomen eduskunta,kuin alkoholiveroa aikoo nostaa.tsot tsot,hyssälä.viinalla voimalla vähävaraisillakin olis madollisuuksia parantta mailmaa.krapula tulee perässä,niinkuin laitkin.
- täsmennä
Voisitko hieman täsmentää kommenntiasi,missä tälläinen päätös on annettu.
Minun mielestäni mikään täysin "selvä" hallinto-oikeus ei anna tälläisiä päätöksiä.- Etikki
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200612125477871_uu.shtml
Saako palkallista sairaslomaa jos sahaa itseltään tahallaan käden poikki?
- nnm
Onhan krapulasta voinut saada sairaslomaa aikaisemminkin. MUTTA kaikista sairauksista ei työnantaja ole palkanmaksuvelvollinen. Töistä voi olla poissa ja sairastaa, mutta menee ensin omaan piikkiin ja sen jälkeen kela alkaa korvata.
- mm....n
Ei krapula ole kuin köyhien tauti. Jos on varaa aina voi pyytää lykkäystä.
- kaunotar x
Tämä on hienoa tosiaan ettei tarvitse enää maanantaisin töissä oksennella ja kärsiä. Voi hyvällä omallatunnolla hakea sitä sairaslomaa!
Vielä kun työmoraalista pääsis eroon, niin homma toimis! - konsuli
Krapulassa saa olla ja lopputilin perusteeksi se ei näytä riittävän. Krapula oli ollut niin kova, että tuntilistaa ei saanut täytettyä, mutta mitä siitä.
Tässä linkki työtuomioistuimen tuomioon http://www.oikeus.fi/tyotuomioistuin/37622.htm - Pomo
Se on sitten ihan sama kun sopii kaiki maanantait sairauslomapäiviksi koko työsuhteen ajalle.
- Matti Espoosta
Tästäpä onkin sitten hyvä jatkaa. Jos maantai annetaan vapaaksi, niin sittenhän voi viettää myös palkallisen sairaslomapäivän myös tiistaina jne.
- junglecarl
Vittu on hauskoja noi poliitikot, lähes tulkoon lapsen tasolla. Kyllä on hauskaa kun työntekijä soittaa pomolleen
työntekijä: huomenta pomo. Tota mul on kauhee krapula ni mä olen sairas tänään.
Pomo: ahas, no tota pääsetkö huomena jo töihin.
Työntekijä: No tota mä lähden tästä parantelemaan ensin tota krapulaa tohon lähibubiin mut soittelen aamulla jos ei ole parantunut.
Pomo: ok
Aamulla työntekijä soittaa: Huomenta. Ei perkele kyl täs on taas niin kipee olo et en mä tänäänkään pääse töihin, nii ja sanon kyl suoraan et tuskin huomenakaan ku meillä on tänää noi pikkujoulut ni kyl mä kipee olen huomenaki.
Pomo: joo no tehää sellai et tulet vaan sitten töihin kun sinä olet parantunut..
Työntekijä: joo toivotaan että viikonopäästä jo pääsisin mutta jos en pääse niin olen sairas. - nannah
darri ei oo sairaus!
- ei juokse!!
Kyllä laissa lukee, että ei ole oikeutettu sairaspoissoloajan korvauksiin, jos sairaus on itseaiheutettu.
- jos.....
säret jalkasi humalassa ja joudut sairaslomalle siitä nimittin saat palkallista lomaa. kekkuloit huonollahapella seuraavana päivänä, kuka sen päättää mistä johtuuu jos päähän koskee :=)
- sittenhän
koko finlandia "seisoo" maanantait=)!!
- mmm
kaikesta sairaspoissaoloista ei työnantaja ole palkanmaksuvelvollinen, todennäköisesti krapula kuuluu siihen! Sairastaa saat, mutta sairasajanpalkkaakaan et saa. Kela ei myöskään maksa itse aiheutettua tapaturmaa. ALKOHOLISMI on sairaus, joten siitähän saattaa saada sairasajanpalkan silloin työnantajalla on velvollisuus ohjata työntekijä hoitoon. Joten kuka haluaa itselleen leiman OLEN ALKOHOLISTI? Usein oikeat alkoholistit eivät halua sitä myöntää..
- duunari1
itse vedin lomal just viikon rännin syömättä ja olo on koko tän viikon ollu karmiva.unet menny mut töistä en tosiaa rapulan takii pois oo.yhden päivän juomisest ei ees krapulaa tuu joten jos krapula vaikuttaa työntekoon on silloin suuri itsetutukiskelun paikka.ps kokemusta on,,,,,
- SAATANAN ASIANTUNTIJAT
JA KAIKKI VITUN JUOPOT.
KENSTÄ TAHANSA VOI TULLA JUOPPO, KRAPULA VOI TULLA PARISTA KALJASTA. hENKI VOI LÄHTEÄ PUOLIKKAASTA KOSSUSTA. SULKEKAA HELVETISSÄ TÄMÄ PASKAKETJU, NÄITÄ ON NÄHTY TUHANSIA. - SAATANAN ASIANTUNTIJAT
JA KAIKKI VITUN JUOPOT.
KENSTÄ TAHANSA VOI TULLA JUOPPO, KRAPULA VOI TULLA PARISTA KALJASTA. hENKI VOI LÄHTEÄ PUOLIKKAASTA KOSSUSTA. SULKEKAA HELVETISSÄ TÄMÄ PASKAKETJU, NÄITÄ ON NÄHTY TUHANSIA.- Tsero
nyt kannattaa ottaa ne lääkkeet, myös se vaaleanpunainen, jonka tohtori määräsi otettavaksi "tarvittaessa".
- Heh.
Ota kossua, niin helpottaa heti.
- mannebii
ja tätähän teststtiin jo linnassa 95% aamulla saikulla (ja syystä) kossu kioskeihin 07
- saa kun
vetäsee parit kaljat ja kossu grokit ja pari panacodii/tramalii tai jtn. muuta vastaavaa
ei ole kanuuna aamulla kun aloittaa alusta koko ringin ja alkoholismi on sairaus eli voi olla saikulla koko ajan ja sitten sairaus eläkkeelle kun päivät tullu täyteen. heh sossu maksaa pillerit ja vuokran mikäs siinä sitten dokaamaan - itse aiheutettu
tauti
- ei tippaakaan
krapula on itse aiheutettu olotila.koska suomen
työnantajat ymmärrätävät alkaa laittomista ilman
lääkärin todistusta olevista ruoppopäivistä kirjallisen varoituksen.sehän on mahdollista antaa.
ellei halua maanantaina?tehdä töitä niin voi ottaa
lopputilin ja jäädä täysin vapaasti ryyppäämään
ja sairastamaan krapulaa.sellaisia juoppoja ei
varmaan tule ikävä ja tilalle on varmaan tulijoita.- zappa3
Olen polttanut 21 vuotta tupakkaa ja tuona aikana en ole juurikaan sairastanut,päinvastoin esim töissä on kymmeniä jotka eivät ole ikinä polttaneet ja joka vuosi saavat jonkun influenssan tai flunssan,outo homma.
Itse suorastaan toivon että mullakin olisi jatkuvasti jokin flunssa tai pöpö jotta saisi edes "pakolliset sairaslomat" pidettyä.En edes muista milloin olisin ollut sairaslomalla tai kipeä. - Rommaani Porista
Etpä antanut "kielioppiasullasi" hyvää kuvaa "ei tippaakaan"-ihmisistä. Me Rommaanit, jotka oomme luonnostamme raittiita, emme silti ole työnantajien suosiossa. Tämä on väärin. Krapulattomat Rommaanit voisivat korvata ison osan valtaväestön ryyppäävästä työvoimasta.
- Sylvi!
zappa3 kirjoitti:
Olen polttanut 21 vuotta tupakkaa ja tuona aikana en ole juurikaan sairastanut,päinvastoin esim töissä on kymmeniä jotka eivät ole ikinä polttaneet ja joka vuosi saavat jonkun influenssan tai flunssan,outo homma.
Itse suorastaan toivon että mullakin olisi jatkuvasti jokin flunssa tai pöpö jotta saisi edes "pakolliset sairaslomat" pidettyä.En edes muista milloin olisin ollut sairaslomalla tai kipeä.Joo, uskottele sinä vaan ittelles että tupakan takii oot terve... heh heh.
- Mä olen tässä ollutkin
pari päivää sitten sairaana hyvin ryypätyn viikonlopun jälkeen:)
- sabrina32
Samat sanat! En sairastele juuri lainkaan ja olen tupakoitsija. Monet tupakan lopettaneet tuttavat ovat aloittaneet heti sairastamisen
- ajatuksen kulku
sabrina32 kirjoitti:
Samat sanat! En sairastele juuri lainkaan ja olen tupakoitsija. Monet tupakan lopettaneet tuttavat ovat aloittaneet heti sairastamisen
Jos et polta saat flunnssan, joka vuosi.
Kun jos taas poltat luultavammin saat syövän, vain ehkä sen kerran... - Rommaani Porista
ajatuksen kulku kirjoitti:
Jos et polta saat flunnssan, joka vuosi.
Kun jos taas poltat luultavammin saat syövän, vain ehkä sen kerran...Minä en tietenkään käytä alkomobiililaitteilta. Siitä huolimatta tunnen paljon ihmisiä ja ihmiskohtaloita. Elämä on ollut kummallisen epäoikeudenmukainen. Yhtä kauan täällä pörräävät juopot kuin terveysfasistitkin.
Tupakoinnissa savun hengittäminen on se paha asia. Yhtä pahaa savua saa itseensä mistä tahansa grillistä ja puulämmitteisestä uunista tai kiukaasta. Niistä hönkii ilmoille 10 000 eri kemikaalia. Ja joku niistä saattaa olla juuri se, mistä saat syövän. Nikotiini on vain yksi 10 000:sta.
Luulen myöskin 1960-luvun atomipommikokeiden saastuttaneen esim. kasvillisuutta niin paljon, että krapula on pieni vaiva meidän tuleviin vaivoihimme verrattuna.
P.S. Atomikokeet eivät olleet Rommaanien keksintöä.
- ihan paskaa
Alkoholismi ei ole sairaus vaan addiktio. Jos ei juo alkoholia ei tule alkoholistiksi.
- ihmistä jotka
eivät juoneet alkuunkaan alkoholia, mutta auta armias kun heille tuli aikuisiällä ongelmia, niin he turvautuivat pulloon.
Ja mitä heistä tuli?
- ei tarkoita
automaattista työkyvyttömyyttä tai sairauslomaa töistä.
Minäkin olen monta kertaa ollut lääkärillä ja ilman sairauslomaa olen jäänyt vaikka on sairaaksi todettu - mutta työkykyiseksi.
Toistuva krapula on oire sairaudesta - alkoholismista. - elimistön
kuivumistila, missä elimistön luontaiset voiteet vähenevät tai viskositeetti huononee siten, että elimistön toiminnoille kuormittuu kitkaa tavallista enemmän,-rapulan diagnoosi...
- Jullikkana
Kun juo viinaa, niin paljon että iulkee kontata, on kyse jo sairaudesta.
Rapula on vaan tulos sairaudesta.
Hoitoon siis kaikki juopot!!!!! - _jake_
Krapula on itse aiheutettu sairaus, alkoholin liiallisen käytön aiheuttama jälkitila. Krapulassa elimistö on erittäin heikossa kunnossa ja esim. sydän rasitusta voisi kuvailla auton moottoriin, joka käynnistetään 20asteen pakkasella ilman lämmitystä..
On hyvä, että krapula on luokiteltu sairaudeksi: silloin ihminen ei ole työkykyinen-työnteko vaaraksi terveydelle SEKÄ työpaikalle ja kohteelle jonka eteen töitä tehdään. Tosin on ikävää ettei työnantaja saa tietää mikä sairaus työntekijää vaivaa -> hoitoon ohjaus ontuu! Nykyisellään eikös se mene kutakuinkiin, että parin varoituksen jälkeen työnantaja ohjaa hoitoon, jos työntekijä ei suostu niin sitten saa antaa potkut-muuten ei. On muistettava, että jos krapulan takia ei pääse töihin, on silloin alkoholi jo jonkin sortin ongelma, "kohtuus kateissa" - 87787887788787
noniin nyt alotetaan kuukauden ryyppyputki ja ollaan sairaslomalla kokoaika! voitto!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6372502Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821191- 791080
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3301063Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551030Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.651002- 61925
- 228854
- 51811