V 70 lämmityslaite sekoilee

Volvomies.

Itselläni on 2007 vm V 70 Classic otettu käyttöön kesällä ja nyt ilmojen viilentyessä olen huomannut, että auton oikea puoli on välillä hyvinkin kylmä. Autossa on automaatti-ilmastointi ja "potikat" molemmin puolin esim 22 C niin oikeanpuoleisesta keskisuuttimesta ( radion yläpuolella) tulee välillä lähes ulkoilmaa vaikka vasen puoli antaa sopivan lämmintä. Myös oikeaan jalkatilaan puhaltaa huomattavasti viileämpää ilmaa kuin vasemmalle. Vika esiintyy phiten kun lämpötila ulkona on 4-8 astetta. Esim pakkaskelillä toimii ihan hyvin. Onko kenelläkään ollut vastaavia oireita? Auto on menossa "hoitoon" Bilialle, joten saapa nähdä tuleeko kuntoon.

10

9072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v70

Omassani virittelivät jotain samassa väylässä olevan istuinlämmittimen säätöyksikössä :)
      Pukkasi turhan kuumaa ilmaa kuskin puolelle - apumiehen puolella säätö toimi puolestaan normaalisti.

• Esra

Oikean puolen lämpötilaa säätävä servomoottori pitää korjata tai vaihtaa uuteen. Omatoiminen autonomistaja korjaa sen ilmaiseksi itse. Rahakas vaihdattaa uuden arviolta noin 300 euron hintaan.

Varsinainen vika on servon asentopotentiometrin kontaktivika; johtuu huonosta suunnittelusta, vaikka se onkin japanilainen Alps. Kun sen purkaa ja vähän taivuttaa liukukontaktia, se pelaa taas kuin uusi seuraavat 300 000 km.

• Ks kysymys

2007 mallista oli siis kysymys

• kannattaa aina

pitää samassa asennossa, vaikka säätö on molemmille puolille erikseen. Jos pitää eri lämpöjä, niin ilmastointi alkaa sekoilla, olen kokeillut asian.

• Volvomies.

Vika tuli Bilialla kuntoon.
      Oli kuulemma softavika? Mutta pävityksen jälkeen
      toimii oikein hyvin.

• v70

Hienoa kun vastasit ja kerroit meille lopputuloksen!

Näissä uusissa autoissa on tietojärjestelmävikoja. Keskustelin vasta autonasentajien ammattiopetuksen kanssa. Kenttä odottaa saavansa paremmin ja laajemmin tietotekniikkaa hallitsevia oppilaita autonasentajakoulutuksesta...

• Pasi
        v70 kirjoitti:

Hienoa kun vastasit ja kerroit meille lopputuloksen!

Näissä uusissa autoissa on tietojärjestelmävikoja. Keskustelin vasta autonasentajien ammattiopetuksen kanssa. Kenttä odottaa saavansa paremmin ja laajemmin tietotekniikkaa hallitsevia oppilaita autonasentajakoulutuksesta...

Pitää kanssa viedä takuuhuoltoon oma V70 classic. Viime kesäkuussa auton sain ja muutaman kerran talvella tehnyt niin, että kuskin puolella tulee viileämpää..... Näemmä tyyppivika.

• Anonyymi

volvo 70 vm 2007 ei puhalla lämintä sisään missä siatsee tunnistin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5474
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2721
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2344
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1591
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1462
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1429
    Aihe