ketään jolla ois todettu neurastenia eli väsymysoitreyhtymä?tai tietääkö kukaan kellä ois.itse en ole törmännyt kehenkään saman diagnoosin omaavaan henkilöön.
neurasteniaa muilla?
4
605
Vastaukset
- Elina
Käsittääkseni tuo termi neurastenia on vanhentunut. Sitä käytettiin diagnoosina paljon n. 1800-1900 lukujen vaihteen tienoilla, kuten myös hysteriaa. Myöskään neurooseista ei enää puhuta, vaan tänä päivänä diagnoosi on sen sijaan yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.
- cherry30
tavallaan olen samaa mieltä mutta miten psykiatri on löytänyt noin vanhan diagnoosin vaikka oireet pitävätkin paikkansa.ja tälle neurastenialle löytyy luokituskin.mutta enhän mä voi psykiatrin diagnoosia mennä muuttamaan.mutta kiitos vastauksesta.
- Anonyymi
Haurausoireyhtymä lienee oikeampi suomennos. Johtuu usein lääkkeistä, esimerkiksi
"käytöshäiriöiden" hoidosta Risperdalilla tai ,muilla neurolepteillä, mikä on kuulemma valitettavan yleistä:
https://helda.helsinki.fi/handle/10138/237126 - Anonyymi
Mä sain neurastenia diagnoosin mutta sitten se poistettiin mun potilashistoriasta.Tästä on jotain 10 vuotta.Sain oikein A4 luettavaksi jossa kerrottiin tästä diagnoosista.Sen jälkeen diagnosoitiin masennus ja ahdistuneisuushäiriö.Mutta tuo neurastenia diagnoosi poistettiin kun mainitsin että se on ikivanha sairaus.Harvoin lääkärit suostuu poistamaan antamiaan diagnooseja .Ehkä tämä psykiatrian puolella oleva lääkäri tajusi ettei diagnoosi ole tätä päivää.Joo heikkohermoinen voi olla mutta ei musta luonteenpiirteelle ei mun mielestä herkälle ihmiselle tarte diagnoosia sen takia antaa.Kaikki ei ole mieleltää vahvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225164- 254358
- 272471
- 342254
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174