Gerbiilini putosi. :'(:'(

Tyt__ta

Auttakaa minua!! Olen hirveän peloissani. Tänään gerbiilini (6 viikkoa) oli kuljetusboxissaan ja kun avasin sen, ottaakseni gerbuni pois, se lähti seikkailemaan pöydälle, jossa se oli. (Se on n.90cm korkea!!) Yritin ottaa sitä kiinni, mutta se vain juoksenteli ja olin ihan paniikissa. Sitten se tippui!! Ennenkuin arvasinkaan, se oli jo maassa. Se tippui mahalleen jalat levällään. Olin aivan kauhuissani ja laitoin käteni gerbiilini eteen. Se nousi ylös ja kiipesi kädelle. Sitten laitoin sen takaisin kuljetusboxiin. Se oli aivan normaali; nousi jaloilleen tutkimaan ympäristöä, juoksenteli boxissa ja leikki kaverinsa kanssa. Silti olen todella peloissani, enkä uskalla kertoa siitä äidille, koska hän huutaisi, eikä antaisi minun enää ikinä koskea gerbiileihin ja ei uskoisi, etten saanut sitä kiinni! Mitä minä teen?? Kaikki varmasti neuvovat viemään eläinlääkärille, mutta olemme vieneet niitä jo monta kertaa, (madotukselle ja tarkastukselle) etten usko, että äiti enää suostuisi viemään, koska nuo maksoi jo niin paljon. Gerbiilini on käyttäytynyt ihan normaalisti, selvisinkö säikähdyksellä, vai? Olen peloissani ja kaikesta huolimatta en ota niitä enää ikinä mihinkään tasolle edes kuljetusboxissa!! :( Auttakaa minua! Olen aivan epätoivoinen!! :(:(

13

706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiramullaon

Tajuan kyllä tilanteen ja miltä sinusta tuntuu, itselläni kun on käynyt samanlailla :( Jos gerbiili leikkii ja touhuaa normaalisti ei ole hätää. Mutta jos ne nilkuttaa jalkaa tai ei syö/juo niin ota yhteys eläinlääkäriin. Joskus gerbiililtä voi mennä jopa ruokahalu putoamisen jälkeen, näin on kuultu ;) Onnea, ilmoittele jos jotain sattuu! =)

• Tyt__ta

Ensinnäkin olen todella iloinen, että sinä et ala syyttämään, vaikka olihan se minun syytäni, kun otin gerbiilin pois tason päällä. :/ Mutta, tuosta syömisestä ja juomisesta sen verran, että heti putoamisen jälkeen, kun laitoin sen kuljetusboxiin, se alkoi heti nakertamaan siemeniä. :) Juonutkin se on... Toivottavasti selvisimme säikähdyksellä! Ilmoittelen asiasta jälkeenpäin, kiitos kun viitsisit vastata, se oli todella tärkeää. :)

• koiramullaon
        Tyt__ta kirjoitti:

Ensinnäkin olen todella iloinen, että sinä et ala syyttämään, vaikka olihan se minun syytäni, kun otin gerbiilin pois tason päällä. :/ Mutta, tuosta syömisestä ja juomisesta sen verran, että heti putoamisen jälkeen, kun laitoin sen kuljetusboxiin, se alkoi heti nakertamaan siemeniä. :) Juonutkin se on... Toivottavasti selvisimme säikähdyksellä! Ilmoittelen asiasta jälkeenpäin, kiitos kun viitsisit vastata, se oli todella tärkeää. :)

kerta jos gerbiili syö ja niinpoispäin niin sille ei ole käynyt mtiää. Selvisimme kummatkin vain säikähdyksellä, minulle voit myös kirjoittaa s-postia: tyttije@hotmail.com :=)

• Tyt__ta
        koiramullaon kirjoitti:

kerta jos gerbiili syö ja niinpoispäin niin sille ei ole käynyt mtiää. Selvisimme kummatkin vain säikähdyksellä, minulle voit myös kirjoittaa s-postia: tyttije@hotmail.com :=)

Niin selvisimme. Gerbiilini liikkuu jopa enemmän kuin kaverinsa, hyppää toiseen kerrokseen ym. :) Kirjoittelen, kun ehdin. Hyvää joulua!

• daisy..

Meilläkin on gerbut monta hertaa tipahtanut, esim. kun ovat säikähtäneet ja hypänneet alas kädeltä tms. Ei ole vielä kenellekään sattunut mitään putoamisissa. Huomaat kyllä, jos jotain käy. Gerbiilin käytös ei ole normaalia, jos siihen sattuu tai raajoistakin huomaat, jos jotain vakavempaa on sattunut. Hyvää joulua gerbuillesi! :)

• koiramullaon

kerrottiin jo kerran... ;)

• ~Jemina~
        koiramullaon kirjoitti:

Tuosta syyttelystä vielä tuli mieleen, että vahinkoja sattuu jokaiselle. Tapaturmiltakaan ei täysin koskaan tulla välttymään.
        Mutta hyvä, kun selvisitte vain säikähdyksellä (:
        Gerbiili kuitenkin on hyvin kevyt ja välttyy putoamisen seurauksista yleensä huomattavasti useammin, kun esimerkiksi raskasrakenteinen ja pieni/ohutjalkainen marsu.

• daisy..
        koiramullaon kirjoitti:

Haittaako hirveästi, jos asian sanoo toiseenkin kertaan?! Haluatko vain päästä pätemään, että mäpäs ehdin ensin apuun... pöh... Halusin vielä sanoa oman kokemukseni asiaan: siis sen, että monta kertaa käynyt noin ja kertaakaan ei ole mitään tapahtunut... ärsyke...

• Tyt__ta
        ~Jemina~ kirjoitti:

Tuosta syyttelystä vielä tuli mieleen, että vahinkoja sattuu jokaiselle. Tapaturmiltakaan ei täysin koskaan tulla välttymään.
        Mutta hyvä, kun selvisitte vain säikähdyksellä (:
        Gerbiili kuitenkin on hyvin kevyt ja välttyy putoamisen seurauksista yleensä huomattavasti useammin, kun esimerkiksi raskasrakenteinen ja pieni/ohutjalkainen marsu.

Kiitos vastanneille! Gerbiili on ollut tänäänkin taas ihan normaali, jokseen vähän surullinen, koska sen kaveri kuoli eilen... :'(

• koiramullaon
        daisy.. kirjoitti:

Haittaako hirveästi, jos asian sanoo toiseenkin kertaan?! Haluatko vain päästä pätemään, että mäpäs ehdin ensin apuun... pöh... Halusin vielä sanoa oman kokemukseni asiaan: siis sen, että monta kertaa käynyt noin ja kertaakaan ei ole mitään tapahtunut... ärsyke...

ajatteles jos kaikki lähettää saman viestin niin mikä "massapostitus" keskustelu siitäkin taas tuli. Mutta ei muuta.

• Luulen että gerbiilillesi ei käynyt kuinkaan.
      Muutenhan se olisi käyttäytynyt epätavallisesti.
      Tuskin sillä on mitään hätää.Minultakin ovat tippuneet omat gerbuni(korkealtakin) eikä ole käynyt kuinkaan. Ei ei hätää/paniikkia!!

• Gerbiilikaveri

Sinun ei kanata pelätä niitä tasoja. Vaikka kuitenkin ei tarvitse olla mikään korkea taso. Mutta voit ihan valppain mielin laittaa ne pöydälle pariksi minuutiksi. Tietenkin valvonnan alla.

• Nooruski06

Minusta vaikuttaa siltä että se selvisi säikähdyksellä. Jos olet kirjoittanut viestin 23. päivä joulukuuta ja minä kirjoitan tammikuussa niin tuskin mitään tuli. Tuli nimittäin mieleen kun koirilla on että kun ne satuttavat itsensä, niin yleinsä ontuminen alkaa parin päivän päästä. Vihjeeksi annan että kun päästät gerbun pois kuljetusboxista tee se lattialla. Niin minä aina teen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7255
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      62
      5199
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4864
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4015
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3966
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      220
      3854
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3558
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3183
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52