Kokemuksesta listaan:
1. :(
Autoa myydään Suomessa vain yhdessä liikkeessä. Vaikka se hoidetaan hyvin upeissa puitteissa, hienotunteisesti ja ystävällisesti, autoon tutustuminen ja koeajo merkitsee monelle matkaa jopa useita satoja kilometrejä. Moni potentiaalinen ostaja ei koe sitä vaivan arvoiseksi.
2.:(
Lexuksen "perävalot" provosoivat erään autolijajoukon oman autonsa suorituskyvyn esittelyyn ohituksin, kiihdytyksin ym. typeryyksiin.
3.:(
Auton hinta. Tosin kaikki Suomessa myytävät uudet autot maksavat liikaa. Jos olisin veroministeri, siirtäisin veron ulkomailta tuotaviin ikäloppuihin autoihin >:D
Lexuksen omistajan harmit
13
2883
Vastaukset
- lisäksi kohta
4: Toyotan saa halvemmalla
- vielä...
Saksan autoloma ensi kesältä täytyy perua koska jarrut eivät toimi kovissa nopeuksissa.
- 6. ja 7.
ulkonäkö on perin vaatimaton ja auto ruostuu.
- IS 250 Luxury
Hyvin pitkälle olen samaa mieltä. Tosin asun Helsingissä joten Kaivokselan liikkeeseen ei ole pitkä matka.
Ymmärsin aikaisemman kirjoituksesi perusteella sinun olevan kauniimman sukupuolen edustaja, mikä tietysti saattaa lisätä joidenkin miesten paineita tuohon kakkoskohdassa kuvailemaasi käyttäytymiseen.- IISSA
Jo vain sama henkilö, mutta sama ajotyyli Avella ei herättänyt adrenaliinia. Puolustukseksi näille voitaneen sanoa, että koska täällä susirajalla tätä automerkkiä on nähty vain amerikkalaisissa elokuvissa, niin pitäähän se nähdä myös etupuolelta peräpeilistä ;)
- GS 300
1. Lexuksen voi tilata puhelimitse/ sähköpostitse. Sitä ei monikaan osta siksi, että se olisi paras mahdollinen ajettava.
2. Lexuksen huoltamiseen riittää normaalit määräaikaishuollot. Siis edullinen käytössä.
3. Lexus on todella hiljainen ja miellyttävä ajaa. 1. Käytetyn Lexuksen ostaminen on helpompaa, autoja löytyy useista liikkeistä ja Saksastakin voi tuoda. Olis kyllä kova juttu, jos Lexus-myymälät avattaisiin vaikka Tampereelle, Turkuun ja Ouluun Vantaan lisäksi.
2. GT-autot provosoivat vielä enemmän, kokemusta itselläni ainakin Toyota Celicasta. Sillä kun on liikenteessä, niin johan löytyy "haastajia" liikennevaloissa.
3. Laskin huvikseni, mitä Toyota Avensis maksaisi kaikilla mahdollisilla herkuilla (Luxury paketti yms.) ja suurimmalla bensamoottorilla (2.4 automatic). Ei jää paljon Lexus IS250:n hinnasta. Ja IS herättää naapureissa taatusti enemmän kateutta, kuin joku tusina-Avensis. Auton arvokin säilyy paremmin, Aven lisävarusteistahan ei pahemmin vaihdossa hyvitetä. Muut Lexus-mallit ovatkin kyllä sitten tolkuttoman kalliita, etenkin hybridit. Mutta ne onkin tarkoitettu toimitusjohtajille. ;)- Nimetön
Mulla on hybridi Lexus ja en ole mikään toimitusjohtaja...
Nimetön kirjoitti:
Mulla on hybridi Lexus ja en ole mikään toimitusjohtaja...
RX300 ja RX400h mallien tyypillinen ostaja on Soccer mom eli olet siis joko jääkiekkoilija tai hänen vaimonsa, kun sellaisella ajelet. ;) Noita Lexuksia näkee Suomessa sen verran harvoin, että yleensä selvitän omistajien tiedot ARK:sta. GS ja LS mallit ovat lähes aina yritysten ja/tai toimitusjohtajien omistuksessa. Tai sitten omistaja on GE Money, heh heh...
- Nimetön
james_burton kirjoitti:
RX300 ja RX400h mallien tyypillinen ostaja on Soccer mom eli olet siis joko jääkiekkoilija tai hänen vaimonsa, kun sellaisella ajelet. ;) Noita Lexuksia näkee Suomessa sen verran harvoin, että yleensä selvitän omistajien tiedot ARK:sta. GS ja LS mallit ovat lähes aina yritysten ja/tai toimitusjohtajien omistuksessa. Tai sitten omistaja on GE Money, heh heh...
En ole jääkiekkoilija :-) En edes katso lätkää. Olen IT-alalla. Mutta sinä kuulostat automyyjältä...
Nimetön kirjoitti:
En ole jääkiekkoilija :-) En edes katso lätkää. Olen IT-alalla. Mutta sinä kuulostat automyyjältä...
Itsekin olen IT-alalla (koulutus ja konsultointitehtävissä). Saatan kuulostaa automyyjältä, koska olen puolisen vuotta heidän kanssaan vääntänyt kauppaa. Hommasin itsekin muuten lopulta Lexuksen (IS250), joka on ollut käytössäni nyt alle viikon. Melkein sorruin Audi A4 Quattroon tai Mazda 6 MPS:ään, mutta Lexus vei voiton (neliveto sitten vasta seuraavaan autoon).
- Nimetön
james_burton kirjoitti:
Itsekin olen IT-alalla (koulutus ja konsultointitehtävissä). Saatan kuulostaa automyyjältä, koska olen puolisen vuotta heidän kanssaan vääntänyt kauppaa. Hommasin itsekin muuten lopulta Lexuksen (IS250), joka on ollut käytössäni nyt alle viikon. Melkein sorruin Audi A4 Quattroon tai Mazda 6 MPS:ään, mutta Lexus vei voiton (neliveto sitten vasta seuraavaan autoon).
Minä melkein ostin Q7:n mutta ihan viime hetkellä ostin hybridi Lexuksen. Q7 oli sisältä Lexusta huonompi ja kuulutus korkeampi (ajan n. 50 tkm vuodessa). Olen ollut erittäin tyytyväinen autoon. Mitä lisävarustetta otit kun ostin IS250:n?
Nimetön kirjoitti:
Minä melkein ostin Q7:n mutta ihan viime hetkellä ostin hybridi Lexuksen. Q7 oli sisältä Lexusta huonompi ja kuulutus korkeampi (ajan n. 50 tkm vuodessa). Olen ollut erittäin tyytyväinen autoon. Mitä lisävarustetta otit kun ostin IS250:n?
Itselleni tuolla kulutuksella ei ole kovin paljon väliä, koska ajan alle 10000 km vuodessa. Siksi en edes harkinnut diesel-moottorilla varustettua IS220d:tä. Kyllähän tuohon IS:ään on melkein pakko sporttipaketti tai luxurypaketti ottaa. Itse valitsin ensin mainitun, koska vaimoni ajaa myös ko. autolla. Eli parkkitutkat ovat tarpeen, samoin kuskin penkin ja ratin/peilien sähkösäätö muistilla. Perusmallin penkkien materiaalikaan ei oikein miellyttänyt silmää ja 16" aluvanteet olivat omaan makuuni liian pienet.
Ensin hiukan harmitti tuo Lexuksen varustepolitiikka eli on pakko ottaa joku valmis varustepaketti, mutta loppujen lopuksi pakettien sisältö on kuitenkin melko järkevä. Esim. Audissa saa tuhlattua tuhansia euroja kromilistoihin, alumiiniseen vaihdekepin nuppiin yms. mitättömyyksiin. Loppujen lopuksi auton valinnan ratkaisi tuo avaimeton käynnistys, vaimoni ei jaksa kaivaa avaimia käsilaukun pohjalta. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564790Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271111Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681055Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 71942