Pelastajat ja vastuu.
Eli tämä televisiosarja ”Pelastajat”.
Pelastajia he ovatkin, tietyssä määrin, sopivissa puitteissa.
Mutta vastuu, ovatko he vastuussa ihmisistä?
Olen sitä mieltä, että eivät ole vastuussa.
Jos taloni syttyy tuleen, niin ovatko palomiehet vastuussa siitä, että taloni ei palaisi täysin?
- Eivät he ole siitä vastuussa. Minä itse olen vastuussa omasta talostani.
Se, että palokunta on olemassa, on aikoinaan yhdessä päätetty. Se on rakennettu sellaiseksi, että kaikki välineet ja kaikki tarpeellinen palon sammuttamiseen on huippuluokkaa. Tavallisella kansalaisella ei ole yksinkertaisesti varaa moisiin laitteisiin yksin.
Mitä eroa on palomiehellä ja ”tavallisella” kadun miehellä? – Ei mitään muuta, kuin että palomiehellä on isommat vehkeet.
Itse olen erittäin iloinen siitä, että miehet pelaavat tuossa perheidensä puolesta. Tekevät tärkeää työtä. Tosin sovinismissa kaikki raskas työ ja vastuu jaetaan joka miehen kesken.
Joka mies on palomies. Loppupeleissä.
P.S. Kipulääkkeitä ei välttämätöntä heti antaa potilaalle. Ei ainakaan sovinistille ;)
Pelastajat.
2
796
Vastaukset
- M135
Palatkaamme aiheeseen tuonnempana.
Mutta itse olen hyvilläni, että vielä jossakin miehet pelaavat yhteen, perheidensä puolesta.
P.S. "Kipulääkkeitä ei välttämätöntä heti antaa potilaalle. Ei ainakaan sovinistille ;)"
- Tuohan ei ollut 100 % vitsi. Kipulääke ei ole tarpeellista, mikäli kipu ei ole kouristuksia aiheuttavaa. On hyvä pitää potilas hereillä, potilas osaa myös kertoa kivun asteen, jos kipua ei ole turrutettu kipulääkkeillä. Kommunikointi on tärkeää potilaan kanssa.- M135
No tottakai jos potilas pyytää kipulääkettä itse ...
... Ottakoon.
... Itse vaan olen tuota mieltä, sanoin oman mielipiteeni. Itse olen kieltäytynyt tilanteessa kipulääkkeistä, että voisin kertoa tilani paremmin.
- Aina tuota vain ei oteta huomioon. Monille asia on tuntematon.
Kommunikointia potilaan kanssa on hyvä kehittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728