Jätähän uskovaisten kanssa vänkääminen ja mene paikkakuntasi uskovaisten-seuroihin. Et häviä siisä mitään, vaan anna itsellesi tämä mahdollisuus...
Devout!
14
804
Vastaukset
- ......
.......
- lämpimästi
wehan ehdotusta.Mene paikkakuntasi RY:lle ja hämmästy siionin ihanuutta ja sitä rakkautta joka siellä on.
- Devout
Jos tarkoitat vl:yhteisöä, kiintiöni tuli seuroista täyteen, jo aikoja sitten.
Olen löytänyt Totuuden, ja sen saman toivoisin teidän toistenkin löytävän.maailmaan totuuden löytäjiä...Mutta Jumalan valtakunnan evankeliumi on niin yksinkertaista: "Kun on synnit anteeksi, on kaikki".
- vie taivaaseen?
weha kirjoitti:
maailmaan totuuden löytäjiä...Mutta Jumalan valtakunnan evankeliumi on niin yksinkertaista: "Kun on synnit anteeksi, on kaikki".
Tuntuuko että omatuntosi on nyt puhdas ja sen vuoksi pääset kerran taivaaseen?
Vai mihin taivastoivosi perustuu?
Käsittääkseni synnit saa anteeksi ja pelastuu jokainen, joka uskoo evankeliumin siten kun se on kiteytetysti sanottu apostolisessa uskontunnustuksessa.
Siihen ei tarvita mitään ihmisten itse keksimiä ehtoja joita vl:t joutuvat noudattamaan pysyäkseen piirissään jota he Jumalan valtakunnaksi ja erehtymättömäksi seurakunnaksi kutsuvat.
Mielestäni vanhoillislestadiolaisessa syntien anteeksi antamisessa on kyse epäilevän, jo uskovan ihmisen uskon vahvistamisesta. Jos usko on heikkoa niin varmasti tuntuu omakohtaisemmalta ja todemmalta saada kuulla henkilökohtaisesti synnit anteeksi julistetuksi kuin uskoa ilman julistusta. vie taivaaseen? kirjoitti:
Tuntuuko että omatuntosi on nyt puhdas ja sen vuoksi pääset kerran taivaaseen?
Vai mihin taivastoivosi perustuu?
Käsittääkseni synnit saa anteeksi ja pelastuu jokainen, joka uskoo evankeliumin siten kun se on kiteytetysti sanottu apostolisessa uskontunnustuksessa.
Siihen ei tarvita mitään ihmisten itse keksimiä ehtoja joita vl:t joutuvat noudattamaan pysyäkseen piirissään jota he Jumalan valtakunnaksi ja erehtymättömäksi seurakunnaksi kutsuvat.
Mielestäni vanhoillislestadiolaisessa syntien anteeksi antamisessa on kyse epäilevän, jo uskovan ihmisen uskon vahvistamisesta. Jos usko on heikkoa niin varmasti tuntuu omakohtaisemmalta ja todemmalta saada kuulla henkilökohtaisesti synnit anteeksi julistetuksi kuin uskoa ilman julistusta.ulkopuolella olevista helppouskoista, koska niihinkin oon perusteellisesti tutustunut. Se usko on sellaista, että kun vaan rukoilen niin saa syntini anteeksi, enkä tarvitse siihen välikäsiä. Niinpä voin kotonani rukoilla ja tärkeintä on Jeesus.
On helppo saada syntinsä anteeksi omissa luuloissa ja tehdä seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Tiedän tuon touhun nyt hurmahenkiseksi ja että se on villihenkisyyttä. Palaa en entiseen...- Uusikatu, Oulu
weha kirjoitti:
ulkopuolella olevista helppouskoista, koska niihinkin oon perusteellisesti tutustunut. Se usko on sellaista, että kun vaan rukoilen niin saa syntini anteeksi, enkä tarvitse siihen välikäsiä. Niinpä voin kotonani rukoilla ja tärkeintä on Jeesus.
On helppo saada syntinsä anteeksi omissa luuloissa ja tehdä seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Tiedän tuon touhun nyt hurmahenkiseksi ja että se on villihenkisyyttä. Palaa en entiseen...voi olla pimeä, niin tuo wehan kommentti oli sitä.
Onneksi olkoon! Uusikatu, Oulu kirjoitti:
voi olla pimeä, niin tuo wehan kommentti oli sitä.
Onneksi olkoon!se menee. Tiedän paljon ihmisiä, jotka eivät ole edes millään tavalla hengellisiä, vaan siis ihan maailman ihmisiä. Myös heiltä olen kuullut samat jutut: "Pärjään kyllä yksin, sillä minulla on suora yhteys Jumalaan. En tarvitse välikäsiä".
Tuollaista se on villihenkisyys.- o-p t
weha kirjoitti:
ulkopuolella olevista helppouskoista, koska niihinkin oon perusteellisesti tutustunut. Se usko on sellaista, että kun vaan rukoilen niin saa syntini anteeksi, enkä tarvitse siihen välikäsiä. Niinpä voin kotonani rukoilla ja tärkeintä on Jeesus.
On helppo saada syntinsä anteeksi omissa luuloissa ja tehdä seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Tiedän tuon touhun nyt hurmahenkiseksi ja että se on villihenkisyyttä. Palaa en entiseen...Ehkä ei kannata lähteä yleistämään eri suuntauksia.
Sanoiko Jeesus että VAIN se joka välikäsiin uskoo ja sitä kautta uskoon tulee pelastuu?
Vanhoillislestadiolainen oppi on jatkoa Jeesuksen ajan fariseuksille.
Usko (Uusi Testamentti) ei riitä vaan vaaditaan myös lain (Vanhan Testamentin) pilkuntarkkaa noudattamista.
Muuten olet Perkeleen lapsi. - hyvä omatunto
weha kirjoitti:
On helppo saada syntinsä anteeksi omissa luuloissa ja tehdä seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Tiedän tuon touhun nyt hurmahenkiseksi ja että se on villihenkisyyttä. Palaa en entiseen...Olet onniteltava veli.
- itse,
miten helppoa se on nostaa se käsi ja vilkutella. Ja pyytää omia syntejä anteeksi. Josta sanoit toisessa ketjussa.
- Vil vil
vilkuttelua toinen toisilleen. Jumalaa ei tarvita.
Voi tuota harhajoukkoa! Vil vil kirjoitti:
vilkuttelua toinen toisilleen. Jumalaa ei tarvita.
Voi tuota harhajoukkoa!Tarvitaanhan siinä Jumala, joka antaa ja vaikuttaa syntien anteeksisaamisen. Voi kun tietäisit tuntoni tässä, kun oon teissä ollut, niin kuin hengelliset huorat keskenään. Ei se rauhaa tuonut tunnolle. Ei teillä ollut, eikä ole antaa mitään..
- Devout
Mutta tutuille on vaikea sanoa oikeitakaan asioita. Onko minussakin Hempeyden henki?
Sen sanon, jotta pääsette arvailemaan: tuttuja olette, johtoporrasta myöten.
(Onko se enää Isokatu 28?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017624Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855969Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673538Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321987Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921875Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san191678- 361559
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan651398