Kuvista palautetta

Tarvitaan

10

1171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äänestäjä

Pystyt kyllä parempaankin, nuo kuvat ei minua säväyttänyt.

• Tonnari

Kiitos kuitenkin palautteesta.

• Miika S

Oma tyyli on vielä vähän haussa, mutta parempi niin kuin kopioida muiden tyyliä. Kuvissa on selvästi yritystä nähdä asioita uudella, persoonallisella tavalla. Ei voi sanoa muuta kuin että koeta kehittyä tyylissäsi, älä ala kopioimaan muita.

Jotain teknisiä juttuja vois laittaa kuntoon. Osa kuvista vaikutti vähän tärähtäneiltä - jos et käyttänyt jalustaa, kannattaisi harkita. Osassa oli kova valo ja turhan jyrkät kontrastit. Valoisat kohdat oli välillä palaneet puhki. Kuvaaminen keskipäivän auringossa tekee joskus tällasta, usein aamu-iltavalot tuo parempaa jälkeä. Tai jotkut kameratkin vääntää kontrastia liikaa, sillon voi auttaa esim. kuvata RAW-kuvia, tai vaihtaa kameraa ;-)

• Tonnari

Olen ihan samaa mieltä noista mainitsemistasi teknisistä jutuista, varsinkin toi terävöitys tuottaa ongelmia. En kyllä osaa erottaa onko kuva tärähtänyt vai huonosti tarkennettu, mun kamerassa pitäisi ensin lukita tarkennus painamalla laukaisin puoliväliin, minkä välillä unohdan.
        Useimmiten tulee vaan kuvattua kivaa aihetta vaikka arvaisin jo etukäteen ettei siitä kovin hyvä voi tulla sen keskipäivän auringon tai tärähtämisen takia, kyllähän ne silti harmittaa. Kiitos palautteesta.

• _Tiuku_

Ihan hyviä kuvia. Joissakin kuvissa olisi laadun kanssa parantamisen varaa. Tyylisi on kiva :) Kun kuvailet enemmän, harjoittelet ja jatkat samaan malliin niin kyllä sitten onnistut. Vain yrittämällä voi onnistua.

• Tonnari

Kiitos.

• Art-07
        Tonnari kirjoitti:

Kiitos.

Haet erilaisia pintoja luonnosta. Näkemys ja yritys sinänsä hyvä, mutta jostakin syystä kuvistasi ei välity se mitä kenties olet hakenut. Vika voi olla valossa, kamerassa tai jossakin muussa. Kuvissa on epäterävyyttä, sävyjen puutettaa jne. Olet kuitenkin oikeilla jäljillä, luontoa pitää katsella eri tavoin ja tuo on yksi tapa.
        Kun kokemusta karttuu opit katsomaan kohdetta myös sillä silmällä onko kuvalla edes onnistumisen edellytyksiä, -maksaako vaivaa kaivaa kameraa repusta. Jos näkymä ei isommin sävähdytä, ei se yleensä tule paremmaksi kuvassakkaan. Vaikka monessa hyvässä otoksessa on myös kosolti onnen kantamoista, kyllä hyvä otos perustuu viime kädessä kuvasilmään. Ei muuta kuin harjoitusta.

• Kaipaamaan

Ilman perspektiiviä ei kuva kerro muille, mitä muuta siellä oli.Itsellesi asia lienee selvä.

• Tonnari

Pitäisikö kertoa? ei mielestäni.
        Kiitos palautteesta.

• Tonnari

Jos olisi laajakulma ehkä kuvaisinkin enemmän taustaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7555
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4173
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40