Niilin risteily

Ramses

Hieno viikon mittainen Niilin risteily takana. Egypti oli hieno maa ja matka Niilillä upea kokemus. Nähtävää oli paljon. Risteilimme Luxorista Assuaniin ja takaisin. Risteilyalus oli siisti, hytti melko tilava ja ihan ok, henkilökunta ystävällistä... Näimme mm. Karnakin ja Luksorin temppelit, kävimme kuninkaiden laaksossa ja siellä kolmessa haudassa, hatseptsupin kuolintemppelissä, papyrus-, hajuvesi, ja alabasterikaupassa, Assuanin suurpadolla, Philaen temppelissä. Teimme felukkapurjehduksen, ajoimme hevoskärryillä. Basaareill kiertäminen ja ostosten tekeminen oli taas asia sinällää... Vähän rasittavaa tuo tinkiminen mielestäni on, mutta täytyihän sitäkin vähän kokeilla. Kaikkiaan matka oli erittäin onnistunut, ja iso kiitos Matka-Monten erittäin hyville opasneitosille ja tietysti paikallisoppaille myös. Vatsataudista kärsittiin, mutta ei haitaksi asti. Suosittelen Niilin risteilyä!

2

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tepi74

Juups,onhan se hieno se Niilin risteily ja muutenkin Egyptin upeat museot,kuninkaitten laakso,egyptiläinen museo Kairossa,Luxor yms....
      Sinne meen kyllä uudestaan joskus!!Hieno reissu oli meillä ja oltiin Egyptissä kaks viikkoo,mut olis voinu olla pisempäänkin,mut ei me oiken tykätty siitä tinkimisestä =(!

• jani2

Hei

Samalla reissulla oltiin ja itse Niilin risteily ja retket olivat ihan ok. Muutamia miinuksia kumminkin kannattaa huomioida:
        1. Laivan hyteissä on kokolattiamatto ja tämäntakia ei risteilyä voi suositella astmaatikoille. Muutaman päivän jälkeen melkein kaikilla oli yskä joka kertoi huonosta huoneilmasta.
        2. Turismi on mielestäni Egyptissä jo mennyt liian pitkälle, kun jokaisesta asiasta pitää maksaa.
        3. kaupankäynti lähinnä vastaa meillä huijaamista josta jäi ainakin minulle ikävä kuva.
        3. Lentolipun luvatut aikataulut eivät pidä paikkansa. Paluumatka Larnakan kautta yhteensä 7 tuntia!
        4. Parhaa oppaat luxorissa, laivan opas ei kertonut kaikkia tärkeitä asioita.
        5. Kuumeripuli, joka tuli risteilyn aikana puolelle asiakkaista.Osa oli paluulennolla kuumeessa ja oma tauti iski paluupäivän iltana, josta kostautui kova kuume ja pääkipu, tulehdusarvot 149 ja koko viikko pedissä
        Eräs asiakas kertoi että vuosi sitten risteilyllä koko porukka oli kipeä.
        Miettikää missähän vedessä pesette hampaanne ja missä vedessä kokki huuhtelee mahdollisesti esim. salaatit;=(
        Ohje: peskää hampaanne pullovedellä.

jani

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe