Moi
Osaiskohan joku auttaa? Olen kesällä menossa musaleirille, jossa on myös teoriaa ja säveltapailua. Teoriatietämykseni 1/3 on vahva, tiedän myös jotain 2/3 asioita. Mitään tutkintoja en ole suorittanut. Rytmidiktaatit ja melodiadiktaatit, joita olen hyvin vähän tehnyt, tuntuvat hankalilta, voiko niitä jotenkin itse harjoitella? Olisi hakua ja intoa yrittää suorittaa tuo 1/3 teoria.
Säveltapailun itsenäinen opiskelu?
3
422
Vastaukset
- Rööperi
Pyydä kaveria taputtamaan/kilkuttamaan pianoa
jne se auttaa ! - pianou
Jos aiot tehdä vain 1/3 teorian, sinun ei tarvitse osata rytmi- tai melodiadiktaatteja. Säveltapailun puolella ne tarvitsee osata. Kirjastoissa on hyviä kirjoja, joidenka avulla voi harjoitella. Itse olen suorittanut kaikki 1/3-3/3 säveltapailut ja teoriat. Toivotan sinulle onnea!!!
- jetta
Musaliikkeistä saa esim. klaavi -nimistä sarjaa. Vihkosia on kolme (1/3,2/3,3/3). Ne sisältää kaikki jutut mitä teoria-osassa täytyy hallita. Diktaatteja yksin aika mahdoton harjaannuttaa, mut pyydä musikaalista nuotit tuntevaa kaveria auttamaan sua. Tai sitten teet niin, että kuuntelet jotain yksinkertasta biisiä ja yrität kirjottaa siitä nuotit kuuntelemalla? voi mennä vähän hankalaks... :S
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323928
- 453310
- 402909
- 172696
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392000