Semmosta oon miettiny jo jonkun aikaa, että miks ihmeessä jotkut snookerpelaajat heiluttaa joskus vasemman käden (jos lyövät oikealla) keskisormea tai nimetöntä valmistautuessaan lyöntiin, hyvänä esimerkkinä O`Sullivan?
sormen heilutus snookerissa
6
3177
Vastaukset
- vijay
Kyl se on yksinkertaisesti vain refleksi tai ehkä jopa lievää hermostuneisuutta. Tuota sormea kun ei mihinkään lyödessä tarvitse (paitsi ehkä hieman tukemaan käden asentoa), pyrkivät pitämään sen "rentona", joka voi aiheuttaa pientä tärinää ja heilumista. Ei sille siis mitään tarkoitusta ole.
- TTT-
näin pelaajana voin sanoa että kyse on vaan lähinnäkin siitä että olen sen verran keskittyneessä tilassa kun valmistun lyömään niin sormien heiluttaminen tulee alitajunnasta syytä siihen en tiedä muuta
- on samantyyppinen
rituaalinomainen toiminta kuin pallon pompottelu ennen syöttöä (tennis) tai svingin virittämiseen liittyvät rituaalit (golf).
- Wilson#23
Aivan. Ja juuri rituaalit herättävät aivoissa muistutuksen tulevasta suorituksesta. Näin uskoisin itse koripalloilijana, kun pomputan palloa ennen vapaaheittoja. Muistaa ainakin mitä on tekemässä :D
- seole
mikää refleksi. Ne heiluttaa sormea sitä varten jotta pyödällä oleva pieni pintajännitys saadaan vähenemään jolloin pallot vierivät varmasti oikeaan suuntaan.
- Anonyymi
Diivailua!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225184- 254368
- 272481
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174