lätäseno

minea07

meitä on porukka lähössä heinäkuun puolvälissä kairaan, kukkaan ei oo ennen käyny siellä asti, osa meistä perhostelee, osa virvelöi. onko jollakin kokemuksia tai vinkkejä... kiitti

1

1817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulauntamo

No se on aivan mainio paikka kalstella ja vaellella luonnossa. Kannattaa ottaa riittävästi "kuivamuonaa" mukaan pahan (kalattoman) päivän varalle, tunnetusti nälkäisenä ei sitä kalaa saa. :)

Itse olen ollut siellä pariinkin otteeseen, ja olen viihtynyt mainiosti ja ainakin saanut riittävästi liikuntaa.

Koskille menosta varmaan helpoin tapa on ottaa venekyyti (ainakin lätäsen ylittävän sillan pielessä eteläpuolella olevasta tornio/muoniojoen puoleisesta talosta kyydin saa korvausta vastaan) ja rantautua alimmalle laavulle.

Laavultahan voi sitten matkaa jatkaa kävellen vaikka sitten ylös porojärvelle asti. Koko matkaltaan kalaisia vesiä ja koskia ovat, joten ei tarvitse ihan urakoida kalaa saadakseen.

Yöpyminen onnistuu ihan laavuissakin, ja noita vuokrattavia mökkejä taisi matkalla olla pari, joten mikä houkuttelevimmalta kuullostaa niin se kannattaa tehdä.

Kalastusvälineistä ei ihan kaikkein keveimpiä / ohutsiimaisimpia kannata ottaa mukaan jottei tule paha mieli sen "ison" iskettyä kiinni, eli mahdollisuus isomuksiin sisältyy tuon kalapaikan vaaroihin. Ja vielä senverran, että molemmat kaloille viimeksi kelpasivat uistimet ja perhot... joskin allekirjoittanut ei "koneonkiin" koske pitkällä tikullakaan, mutta se on makuasia sano koira kun...

Kireitä siimoja reissullenne, luultavasti samaan suuntaan samoihin aikoihin olen menossa jos kaikki sujuu kuten on suunniteltu...

AP

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7555
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4173
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40