meitä on porukka lähössä heinäkuun puolvälissä kairaan, kukkaan ei oo ennen käyny siellä asti, osa meistä perhostelee, osa virvelöi. onko jollakin kokemuksia tai vinkkejä... kiitti
lätäseno
1
1817
Vastaukset
- kuulauntamo
No se on aivan mainio paikka kalstella ja vaellella luonnossa. Kannattaa ottaa riittävästi "kuivamuonaa" mukaan pahan (kalattoman) päivän varalle, tunnetusti nälkäisenä ei sitä kalaa saa. :)
Itse olen ollut siellä pariinkin otteeseen, ja olen viihtynyt mainiosti ja ainakin saanut riittävästi liikuntaa.
Koskille menosta varmaan helpoin tapa on ottaa venekyyti (ainakin lätäsen ylittävän sillan pielessä eteläpuolella olevasta tornio/muoniojoen puoleisesta talosta kyydin saa korvausta vastaan) ja rantautua alimmalle laavulle.
Laavultahan voi sitten matkaa jatkaa kävellen vaikka sitten ylös porojärvelle asti. Koko matkaltaan kalaisia vesiä ja koskia ovat, joten ei tarvitse ihan urakoida kalaa saadakseen.
Yöpyminen onnistuu ihan laavuissakin, ja noita vuokrattavia mökkejä taisi matkalla olla pari, joten mikä houkuttelevimmalta kuullostaa niin se kannattaa tehdä.
Kalastusvälineistä ei ihan kaikkein keveimpiä / ohutsiimaisimpia kannata ottaa mukaan jottei tule paha mieli sen "ison" iskettyä kiinni, eli mahdollisuus isomuksiin sisältyy tuon kalapaikan vaaroihin. Ja vielä senverran, että molemmat kaloille viimeksi kelpasivat uistimet ja perhot... joskin allekirjoittanut ei "koneonkiin" koske pitkällä tikullakaan, mutta se on makuasia sano koira kun...
Kireitä siimoja reissullenne, luultavasti samaan suuntaan samoihin aikoihin olen menossa jos kaikki sujuu kuten on suunniteltu...
AP
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467555
- 334173
- 573675
- 503170
- 172846
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562456- 542378
- 402329
- 442302
- 162266