Lainaus Hesarista 10.207
"Ex-uraohjus ajaa nyt kilttien asiaa"
Ruotsalainen Stefan Einhorn perustelee kiltteyttä itsekkäillä syillä.
Em. henkilö on lääkäri ja kirjailija ja taustat ovat kunnossa.
"Einhorn sanoo, ettei tarkoita sitä, että kiltteys automaattisesti toisi rahaa ja titteleitä.
Palkkio on luonteeltaan toisenlainen.
Ihminen punnitaan ja tuomitaan suhteessa lähimmäisiinsä."
Kirjaa on Ruotsissa 2005 myyty yli 100 000 kpl.
ehkä tuossa on aineksia ja toivottavasti asennemuutosta nykyisessä kylmien arvojen maailmassa.
"Aidosti kiltti"
19
838
Vastaukset
..luultavasti kiltteys vaikuttaa elämän laatuun, lienee mukavampi elää ja olla mukavasti, siis kiltisti, kuin olla jatkuvassa sotatilassa..
..sotatilassa keho käy ylikierroksilla eikä se liene terveellistä..
..siksipä esimerkiksi sotiminen feministin kanssa ei liene kenellekään terveellinen vaihtoehto..
..mikä mahtanee lopultakaan olla todellinen syy miehen ja naisen eripituiseen elämänkaareen..??ja muistaakseni lähes kaikkialla maailmassa trendi on saman suuntainen.
naiset elävät vanhemmiksi.epikuros kirjoitti:
ja muistaakseni lähes kaikkialla maailmassa trendi on saman suuntainen.
naiset elävät vanhemmiksi...kysymykessä saattaa olla vinoutunut roolirakenne..
..pitänee jättää harkintaan hellapoliisin vakanssi..
..pitäkööt feministit kartsalla kuria tarvitseville..
..??j.pukkila kirjoitti:
..kysymykessä saattaa olla vinoutunut roolirakenne..
..pitänee jättää harkintaan hellapoliisin vakanssi..
..pitäkööt feministit kartsalla kuria tarvitseville..
..??sperman, tuon elämän alkulähteen tuottaminen niin vaikea ja kuluttava prosessi, että se syö miehen loppuun?
"Meil ukkoina jo syntyy sylilapsi
ja nuorimies on hautaan valmis jo" E: Leinoepikuros kirjoitti:
sperman, tuon elämän alkulähteen tuottaminen niin vaikea ja kuluttava prosessi, että se syö miehen loppuun?
"Meil ukkoina jo syntyy sylilapsi
ja nuorimies on hautaan valmis jo" E: Leino..olen kuullut kerrottavan, että spermasta on pula, joten varmaan moni mies joutuu käymään ylikierroksilla yrittäessään täyttää vajetta..
j.pukkila kirjoitti:
..olen kuullut kerrottavan, että spermasta on pula, joten varmaan moni mies joutuu käymään ylikierroksilla yrittäessään täyttää vajetta..
kuinka pitkän isyysloman hän saa, jos on hyvä tuottoinen.
Voi lähteä lomansa aikana vaikka Harrikalla etelä-eurooppaan.epikuros kirjoitti:
kuinka pitkän isyysloman hän saa, jos on hyvä tuottoinen.
Voi lähteä lomansa aikana vaikka Harrikalla etelä-eurooppaan...jos tavarasta on puutetta, niin en suosittele lomia, sen sijaan toiminnan tehostamiseksi ehdotan kannustavaa optio-ohjelmaa..
..eihän ilman korvausta kukaan tuota mitään, ei edes luonto..j.pukkila kirjoitti:
..jos tavarasta on puutetta, niin en suosittele lomia, sen sijaan toiminnan tehostamiseksi ehdotan kannustavaa optio-ohjelmaa..
..eihän ilman korvausta kukaan tuota mitään, ei edes luonto..kilohinnan mukaan lienee erään sihteerikön tummassa hameessa oleva valkoinen läikkä.
Bonuskysymys: Soittaako sen tuottaja myös saxofonia?
yes_____ no_____epikuros kirjoitti:
kilohinnan mukaan lienee erään sihteerikön tummassa hameessa oleva valkoinen läikkä.
Bonuskysymys: Soittaako sen tuottaja myös saxofonia?
yes_____ no_____..joillakuilla on sentään rohkeutta puolustaa oikeuksiaan ja kunniaansa..
..suomalainen lainsäädäntö on siitä hauska, että se luo oikeuksia enemmän kuin niitä onkaan, mutta kieltää ankarasti oikeuksien puolustamisen..
..suomalaisten soittotaito rajoittuu kyllä vain ja ainoastaan kännykkään..
..kiitos asianomaisen klusterin..
Stefan Einhornon muistaakseni keskitysleirissä olleiden vanhenmpien lapsi. Siltä osin ymmärtää kiltteys teeman askaruttavuuden. Einhornon itse on joskus sanonut, että jos hän olisi kirjoittanut kirjan eettisistä arvoista ja niiden kantavuudesta, kirja olisi voinut olla jopa täysin sama. Lukijoita olisi ollut ainoastaan vähemmän ja lukijakunta täysin erilainen. Kiltteys on nykyisin teemana varsin populistinen. Jännite kylmän ja vaativan kilpailuyhteiskunnan ja kiltteyden välillä on haasteellinen.
Kilttyden markkinoiminen hyötynäkökulmalla on tehokas, näin ei tarvitse käydä muita moraalisia kannanottoja lävitse. Hyöty on moraalisen elämäntavan markkinoinnissa varsin vanha idea, ennen palkintoa sai vain odottaa varsin kauan.lukenut hänen kirjaansa?
Autas vähän kun olen unohtanut tekijän.
Keskitysleirillä ollut (lääkäri?), joka kehitti Logos-terapian?- jorojukka-kukka
Mitä muuten markkinoidaan kiltteydellä?
jorojukka-kukka kirjoitti:
Mitä muuten markkinoidaan kiltteydellä?
Eetisiä ja moraalisia arvoja, kiltteys on käärepaperina. Nämä teemathan ovat moraalifilosofian peruskysymyksiä, samoin myös uskontojen perusajatuksia.
epikuros kirjoitti:
lukenut hänen kirjaansa?
Autas vähän kun olen unohtanut tekijän.
Keskitysleirillä ollut (lääkäri?), joka kehitti Logos-terapian?Tarkoitit varmaan Viktor Emil Franklia, kyllä olen hänen kirjojaan lukenut varsin paljon. Etenkin >Ihmisyyden rajalla< on kirja joka on vaikuttanut ajattelutapaani merkittävästi. Logos-terapiaa käytetään varsin paljon työnohjauksessa, se on tehokas instrumentti etenkin oman tilan hahmottamisessa sosiaalisissa yhteyksissä.
Tittelityy kirjoitti:
Tarkoitit varmaan Viktor Emil Franklia, kyllä olen hänen kirjojaan lukenut varsin paljon. Etenkin >Ihmisyyden rajalla< on kirja joka on vaikuttanut ajattelutapaani merkittävästi. Logos-terapiaa käytetään varsin paljon työnohjauksessa, se on tehokas instrumentti etenkin oman tilan hahmottamisessa sosiaalisissa yhteyksissä.
yritin itsekin muistella ja muistella kirjailijan nimeä.
Olen myös lukenut pari hänen teostaan kauan sitten.
Kiittäen.- Ruosutar
Jos tuntisit Stefanin vanhemmat niin et yhtään ihmeettelisi syytä miksi hän on ottanut kiltteyden käsitelytäväksi. Vaikka kiltteydellä hän tarkoittaa hieman muuta kuin mitä ihmiset yleensä.
Stefanin isä Jerzy Einhorn on aina ollut minun suurin idolini. Olen käynyt useamman kerran jopa hänen haudallaakin. Nina vaimo oli myös yksi ihanimmista ihmistä maan päällä. Ruosutar kirjoitti:
Jos tuntisit Stefanin vanhemmat niin et yhtään ihmeettelisi syytä miksi hän on ottanut kiltteyden käsitelytäväksi. Vaikka kiltteydellä hän tarkoittaa hieman muuta kuin mitä ihmiset yleensä.
Stefanin isä Jerzy Einhorn on aina ollut minun suurin idolini. Olen käynyt useamman kerran jopa hänen haudallaakin. Nina vaimo oli myös yksi ihanimmista ihmistä maan päällä.tuon kirjan?
Jos olet millainen se on?- Ruosutar
epikuros kirjoitti:
tuon kirjan?
Jos olet millainen se on?Se on hyvin helppo lukuinen ja sisältää paljon arkipäiväiseen elämään sopivia ohjeita. Paikka paikoin hän filosofoi mutta jättää paljon jokaisen lukijan vastuulle, siis herättää omia ajatauksia aiheesta. Lukiessa syntyy monta ahaa elämystä. Kirjan jättää leppoisan ja lämpimän jälkitunteen.
Olen myös lukenut hänen siskonsa Lena Einhornin kirjan vahemmistaan jossa hän asettaa äitinsä ensisijalle. Kirjan nimi on ruotsiksi "Ninas resa".
Olen myös lukenut Stefanin ja Lenan isän Jerzy Einhronin kirjan "Utvald atta leva". Jerzyn olen tavannut henkilökohtaisesti useamman kerran. Hän jätti minuun erittäin suuren vaikutuksen lämpimällä ja ihmsirakkautta pursuvalla tavallaan. Hän oli hyvin rauhallinen, lempeä ja puhui melkein kuiskaten. Ikävissäni olen käynyt useamman kerran hänen ja hänen vaimonsa haudalla.
Suosittelen lämpimästi kaikkia kolmea kirjaa. Stefan on kai kirjoitatnut seitsemän kirjaa musitaakseni eri aiheista. Ruosutar kirjoitti:
Se on hyvin helppo lukuinen ja sisältää paljon arkipäiväiseen elämään sopivia ohjeita. Paikka paikoin hän filosofoi mutta jättää paljon jokaisen lukijan vastuulle, siis herättää omia ajatauksia aiheesta. Lukiessa syntyy monta ahaa elämystä. Kirjan jättää leppoisan ja lämpimän jälkitunteen.
Olen myös lukenut hänen siskonsa Lena Einhornin kirjan vahemmistaan jossa hän asettaa äitinsä ensisijalle. Kirjan nimi on ruotsiksi "Ninas resa".
Olen myös lukenut Stefanin ja Lenan isän Jerzy Einhronin kirjan "Utvald atta leva". Jerzyn olen tavannut henkilökohtaisesti useamman kerran. Hän jätti minuun erittäin suuren vaikutuksen lämpimällä ja ihmsirakkautta pursuvalla tavallaan. Hän oli hyvin rauhallinen, lempeä ja puhui melkein kuiskaten. Ikävissäni olen käynyt useamman kerran hänen ja hänen vaimonsa haudalla.
Suosittelen lämpimästi kaikkia kolmea kirjaa. Stefan on kai kirjoitatnut seitsemän kirjaa musitaakseni eri aiheista.äsken netin kautta.
Lopettelin juuri kirjan Bait and Switch. The (Futile) Pursuit of American Dream= petetty keskiluokka, Barbara Ehrenreich.
Ei tuo kirja oikein "iskenyt" hänen eka kirja Nälkäpalkalla oli huomattavasti kiintoisampi sen elävyytensä takia.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117275Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635328- 954914
- 524065
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494006- 2223893
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283608- 413253
- 522829
- 412407