3dmark06 kokeilu

Daword

30

841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laakki

Hm... vakiona single core prossulla tuli n.4500, sit prossu ja näyttis kellotettu 700/1600 niin tuli muistaakseni n.5500. Nykyään core 2 duo ja tulee vähän päälle 6600.

• Daword

ja näytönohjain oli???

• Daword

7900gs ei saa 6600 pistettä vaikka kuinka kellottelis....

onneks tulee pian dx10 kortit... he

• laakki

Siis noi mun tulokset oli perus 7900GT sit noi kellotus tulokset on volttimodin kanssa. Kelloilla 700/1800.

• Daword
        laakki kirjoitti:

Siis noi mun tulokset oli perus 7900GT sit noi kellotus tulokset on volttimodin kanssa. Kelloilla 700/1800.

juu sit ymmärrän että oli 7900gt ku GS normi versio ei pysty tohon kellotettuna tosin tää mun 7900GS pystyy 5400-5600pisteeseen kellotettuna.

jos sulla on tuloksii niin heitä linkki?

mut noi dx10 korttien myötä tuleva uus markki onki sit aika kankee näillä 7900 sarjalaisille hehe

ite ostan kyl heti dx10 kortin ku toinen allto saapuu...

mut ei mitään hullui viitti ostella ku pitää olla varaa ostaa sit kunnon kasa pelejäkin ;) eihän koneesta muuten ole iloo

• Laitoin takuusta tulleen gto:n koneeseen kiinni.
      3D mark 06 Kumpikin vakiokelloilla:
      7600gt vs. 7900gto
      3D mark 3453 - 6075

SM 2 1366 - 2507
      gt 1 10,924 - 20,238
      gt 2 11,851 - 21,546

HDR/SM3 1197 - 2339
      HDR 1 10,658 - 21,113
      HDR 2 13,279 - 25,674

CPU 2463 - 2470

Mitkä oli muuten nuo sinun markit kun ei linkki toiminut.
      Kyllä tuon kellotettuna pitäisi pystyä 7900gt:n suorituskykyyn.
      Kortit on yksilöitä kuitenkin ja esim. minun vanha gto oli parempi kellottuja kuin tämä uusi ainakin pikaisesti testaten

• Daword

jaa se ei toiminutkaan? varmaan vanhentunut tai jotain?

se oli hiukan yli 4800pojoo

sms 2.0 = 2038

sms 3.0 = 1998

cpu = 1682

ei paras tulos mutta pelit pyörii ihan hyvin. aluksi kun alotin tietokone harrastuksen päätin että ostan vain kokoonpanon jolla pelit pyörii suhkot hyvin mutta loppurahoilla ostan sit pelejä mahd. paljon

olis hiukan tyhmää jos olis ihan mega hyvä kone mutta ei olis pelejä mitä sillä pelailis.. hehe

mikäs prossu sulla nyt olikaan?muistaakseni sä olit aika raskaasti kellotellut sitä?

tää näyttiksen tuuletin on kyl paras mitä oon missään vakiona nähnyt pysyy lämmöt rasitukseski alle 50asteen ja idlessä 39astetta

tosa kuva kortista

http://www.squarenation.com/ffxi/info/benchmark_test.php

• Daword

• Daword

• Daword kirjoitti:

jaa se ei toiminutkaan? varmaan vanhentunut tai jotain?

se oli hiukan yli 4800pojoo

sms 2.0 = 2038

sms 3.0 = 1998

cpu = 1682

ei paras tulos mutta pelit pyörii ihan hyvin. aluksi kun alotin tietokone harrastuksen päätin että ostan vain kokoonpanon jolla pelit pyörii suhkot hyvin mutta loppurahoilla ostan sit pelejä mahd. paljon

olis hiukan tyhmää jos olis ihan mega hyvä kone mutta ei olis pelejä mitä sillä pelailis.. hehe

mikäs prossu sulla nyt olikaan?muistaakseni sä olit aika raskaasti kellotellut sitä?

tää näyttiksen tuuletin on kyl paras mitä oon missään vakiona nähnyt pysyy lämmöt rasitukseski alle 50asteen ja idlessä 39astetta

tosa kuva kortista

http://www.squarenation.com/ffxi/info/benchmark_test.php

se on laittaa 600€ näytönohjaimeen.Olen yrittänyt pystä kohtuudessa. Gaiward 7800gs 450€(pieni ylilyönti).Tämä MSI 7900GTO 280€ on vielä ihan kohtuu hyvä hinta/laatu ostos.Käytetystä resoluutiostahan riippuu paljon.Esim. sinun kortti pyörittää varmaan pelejä 1024X768 resolla siinä kun 8800gts 1600X1200 resoilla muiden asetusten ollessa samat.

Prossuni ei ole "rankasti" kellotettu johtuen mm. boxed jäähystä.Jonkinmoinen balanssi kellojen ja lämmöntuoton välillä ehkä.
        E6400 vakio 2,1GHz nyt 2,9GHz.
        Nämä kun aika usein kuitenkin sinne yli 3,5GHz kellottuu hyvällä emolevyllä ja paremmalla coolerilla.

MSI 79000gto käy myös viileänä ja hiljaa koska sama jäähdytys kuin gtx mallissa.Tällä hetkellä 38C tässä surffaillessa.Lisäksi tuo jäähdytin on hiljaisemmasta päästä.

• Daword
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

se on laittaa 600€ näytönohjaimeen.Olen yrittänyt pystä kohtuudessa. Gaiward 7800gs 450€(pieni ylilyönti).Tämä MSI 7900GTO 280€ on vielä ihan kohtuu hyvä hinta/laatu ostos.Käytetystä resoluutiostahan riippuu paljon.Esim. sinun kortti pyörittää varmaan pelejä 1024X768 resolla siinä kun 8800gts 1600X1200 resoilla muiden asetusten ollessa samat.

Prossuni ei ole "rankasti" kellotettu johtuen mm. boxed jäähystä.Jonkinmoinen balanssi kellojen ja lämmöntuoton välillä ehkä.
        E6400 vakio 2,1GHz nyt 2,9GHz.
        Nämä kun aika usein kuitenkin sinne yli 3,5GHz kellottuu hyvällä emolevyllä ja paremmalla coolerilla.

MSI 79000gto käy myös viileänä ja hiljaa koska sama jäähdytys kuin gtx mallissa.Tällä hetkellä 38C tässä surffaillessa.Lisäksi tuo jäähdytin on hiljaisemmasta päästä.

okei..

no lähinnä jokaista peliä jota tuossa mukavassa peli listasa olin luetellut pelasin ihan 1280resolla ja en oo ikän AA käyttänyt enemää kuin 2x ja af ihan 2-4x Shadowit on aina ollut pois enkä tuu niitä ikinä käyttään vaikka olis itel 8800gtx niin ne olis silti offil kakki. kaippa se on maku asia.

noi säädöt ku on päällä niin sit voi jo mukavasti melki jokapeliin heittää muihin kohtiin Max säädöt...

no itelle tää Bliss malli makso vaan 185e ja oli ihka uus. koko kone makso vaan 500e ja oli kans ihka uus =))

• Daword kirjoitti:

tos on toi quake 4 demo

lataa ihmees tykkäät kummiski =)

http://www.gamershell.com/download_11697.shtml

lataukseen.katsotaan nyt millainen on.Itseasiassa aika vähän tulee pelailtu.On vähän kausiluonteista.Saattaa mennä viikkoja ettei juuri ollenkaan.

• Daword
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

lataukseen.katsotaan nyt millainen on.Itseasiassa aika vähän tulee pelailtu.On vähän kausiluonteista.Saattaa mennä viikkoja ettei juuri ollenkaan.

etkö sä muka pelaile paljo mitään? pakkohan sun on hyödyntää konettas edes jonkinlaisessa 3d maailmassa...

tosin demo on huono ku siin ei saa ultra asetukii mut kyl se ihan komialta näyttää high asetuksilla... ei oo mahdottoman raskastaan kun 6600gt jaksaa pyörittää myös pelii high asetuksil.

onkos toi F.E.A.R tuttu peli?

• Daword kirjoitti:

etkö sä muka pelaile paljo mitään? pakkohan sun on hyödyntää konettas edes jonkinlaisessa 3d maailmassa...

tosin demo on huono ku siin ei saa ultra asetukii mut kyl se ihan komialta näyttää high asetuksilla... ei oo mahdottoman raskastaan kun 6600gt jaksaa pyörittää myös pelii high asetuksil.

onkos toi F.E.A.R tuttu peli?

Pelailin tossa pari viikkoa sitten Halon läpi ja nyt Far Cry menossa.Kausiluonteista.F.E.A.R demo on testattu.

3D mark lienee jonkinnäköistä 3D maailmaa,heh..no en minä oikesti koko ajan jotain testiohjelmaa pyörittele,lähinnä kun uutta rautaa tulee hommailtua

• Daword
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

Pelailin tossa pari viikkoa sitten Halon läpi ja nyt Far Cry menossa.Kausiluonteista.F.E.A.R demo on testattu.

3D mark lienee jonkinnäköistä 3D maailmaa,heh..no en minä oikesti koko ajan jotain testiohjelmaa pyörittele,lähinnä kun uutta rautaa tulee hommailtua

no on mulla pari kaverii joilla on viimisen päälle olevat prosut tais olla joku quad core ja näyttikset molemmilla samat 8800gtx

ne pyörittelee kaiket päivät vaan jotain 3d markkei sun muita testi ohjelmii ja kilpailee kumal o paremmatpisteet O_o

en viitti mitään sanoo niille siit ettei ne vedä turpaan ku ne on aika tosissaan ton homman kans.. hehe

eli kyllähän sitä pitää pelata jos omistaa kunnon koneen...

miksi et pelaile yhtään vaativampia pelejä kuin far cry:tä vaiks sul on suhkot tehokas kone?

• Daword
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

netistä saa ladattuu sen huipu vaativan king kong erikois painos version veloitusta vastaan jota ei pystytty oikeen sli modis pyörittään 2kpl 7900gt kortilla edes.

tuol gamespotis oli siit jotain juttuu... varmaan tän hetken raskain ns. peli

itepelasin sen normi version läpi ja ihan suhkot hyvä oli.. mukavaa kun trex hengittää niskaan eikä uskalla katsoo taakseen

• Daword kirjoitti:

no on mulla pari kaverii joilla on viimisen päälle olevat prosut tais olla joku quad core ja näyttikset molemmilla samat 8800gtx

ne pyörittelee kaiket päivät vaan jotain 3d markkei sun muita testi ohjelmii ja kilpailee kumal o paremmatpisteet O_o

en viitti mitään sanoo niille siit ettei ne vedä turpaan ku ne on aika tosissaan ton homman kans.. hehe

eli kyllähän sitä pitää pelata jos omistaa kunnon koneen...

miksi et pelaile yhtään vaativampia pelejä kuin far cry:tä vaiks sul on suhkot tehokas kone?

huomannut saman että jotkut aika tiukka pipoisesti suhtautuu tuohon virittelyyn.itse mieluummin lopetan ennenkuin savu alkaa nousemaan.ainakaan tarkoitus ei ole mitään rikkoa.olen pysynyt erossa mm. kaikennäköiseistä Volttimodauksista ja kolvia en edes omista.

• laakki
        Daword kirjoitti:

netistä saa ladattuu sen huipu vaativan king kong erikois painos version veloitusta vastaan jota ei pystytty oikeen sli modis pyörittään 2kpl 7900gt kortilla edes.

tuol gamespotis oli siit jotain juttuu... varmaan tän hetken raskain ns. peli

itepelasin sen normi version läpi ja ihan suhkot hyvä oli.. mukavaa kun trex hengittää niskaan eikä uskalla katsoo taakseen

Itelläkin pelailu välillä tosi vähäistä... Sitten taas joskus venyy liian pitkälle. Viimeisin peli jonka läpi pelasin oli Dark Messiah: Might and Magic. Ite tykkään pelailla asetukset täysissä ja 4x aa ja 8x af.

• Daword
        laakki kirjoitti:

Itelläkin pelailu välillä tosi vähäistä... Sitten taas joskus venyy liian pitkälle. Viimeisin peli jonka läpi pelasin oli Dark Messiah: Might and Magic. Ite tykkään pelailla asetukset täysissä ja 4x aa ja 8x af.

tosin toi king kong peli tuskin pyöris sullakaan maksimilla ellet sit omista 8800gts ja tosi nopeeta prossua.

juu on itekki tullut sitä dark m.jonku verran pelattuu ja yli 100 muuta huippu pelii vuosilta 2002-2007 lista on todella pitkä ja ei oo melki mitään pelei enään markkinoilla joita vois pelailla.... nyt täytyy vaan odotella uusia tulokkaita

sä omistat varmaan AGP väyläsen näyttiksen? ajattelin vaan ku ilmotit että AFx8 ku pci-e pystyy AFx16

jos pystyt oblivionii pelaan aax4 afx8 ja max asetukset jollain 1280*resoilla niin nostan hattua..hehe

• Daword
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

huomannut saman että jotkut aika tiukka pipoisesti suhtautuu tuohon virittelyyn.itse mieluummin lopetan ennenkuin savu alkaa nousemaan.ainakaan tarkoitus ei ole mitään rikkoa.olen pysynyt erossa mm. kaikennäköiseistä Volttimodauksista ja kolvia en edes omista.

juu näinhän se on.

kokeilitkos jo quake 4?

• Daword kirjoitti:

juu näinhän se on.

kokeilitkos jo quake 4?

tuli tunne että tätä olen pelannut ennenkin.Doom3,Prey samanlaista putkijuoksua pimeässä ainakin alku?

• Daword
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

tuli tunne että tätä olen pelannut ennenkin.Doom3,Prey samanlaista putkijuoksua pimeässä ainakin alku?

joo melki aikki fbs pelit on hiukan jollakin tapa putki juoksuu.. no kyl tos pelis on pikkasen muutakin.. ihan mukavii välikohtauksii silloin tällöin mutta ei mitään mullistavaa...

jos haluut pelin joka on tosi raskas ja tosi näyttävä missä ei ole putki juoksuu niin sit Oblivion olis semmoinen hiukan vapaampi maailma tosin rpg painotteinen eikä näin ollen sovi kaikille meistä.

ööööö... millasta pelii etsit?siis millainen sen pitäsi olla tai millaisista peleistä tykkäät?

vois tulla jotain mileen jos tietäsin tarkemmin...

• laakki
        Daword kirjoitti:

tosin toi king kong peli tuskin pyöris sullakaan maksimilla ellet sit omista 8800gts ja tosi nopeeta prossua.

juu on itekki tullut sitä dark m.jonku verran pelattuu ja yli 100 muuta huippu pelii vuosilta 2002-2007 lista on todella pitkä ja ei oo melki mitään pelei enään markkinoilla joita vois pelailla.... nyt täytyy vaan odotella uusia tulokkaita

sä omistat varmaan AGP väyläsen näyttiksen? ajattelin vaan ku ilmotit että AFx8 ku pci-e pystyy AFx16

jos pystyt oblivionii pelaan aax4 afx8 ja max asetukset jollain 1280*resoilla niin nostan hattua..hehe

Joo on siis PCI-E väyläinen. Emo Abit IB9 ja prossu Core 2 Duo e6400 @3000MHz.

• laakki

• Daword
        laakki kirjoitti:

Pistin tuonne tuon kuvan joskus aikasemmin ja vielähän se löytyi. http://img261.imageshack.us/my.php?image=3dmark06ug5.jpg

juu kyl mä tos kattelin noita 3dmark tuloksii ja aika moni on kellottamal saanut noita pisteitä tonne 6000-7000 väliin.

onko noi markki asetukset vai pystyykö noil vielä pelaan jotain pelejä?

• laakki
        Daword kirjoitti:

juu kyl mä tos kattelin noita 3dmark tuloksii ja aika moni on kellottamal saanut noita pisteitä tonne 6000-7000 väliin.

onko noi markki asetukset vai pystyykö noil vielä pelaan jotain pelejä?

24/7 mulla on corella 10MHz alempana ja muistit samassa. Eli käytännössä eroa ei ole. Prossu on 3GHz koko ajan. Eron todellakin huomaa suorituskyvyssä vakioon nähden.

• Daword
        laakki kirjoitti:

24/7 mulla on corella 10MHz alempana ja muistit samassa. Eli käytännössä eroa ei ole. Prossu on 3GHz koko ajan. Eron todellakin huomaa suorituskyvyssä vakioon nähden.

kyllä.. mutta mun motto on aina ollut että kyllä vähemmälläkin pärjää=)

itel on hyllys kaiketi yli 70 pc pelii mutta niitä ei olisi jos aina mulla ois ollut kehityksen huippua oleva kone joten kompromissi piti tehä johonkin suuntaan.

itel on kaks "nörtti" kamuu jotka keskenään kilpailee kummal on paremmat markki pisteet.. eivätkä juurikaan pelaa

toinen on tilailemas jotain quad core prossuu ja toinen tilaa heti peräs... ja varmaan heti myyvät 8800gtx kun jotain uusii tehokkaampii näyttiksii ilmestyy.

tuota sanoisin jo jonkin asteen hulluutena. hehe

• laakki
        Daword kirjoitti:

kyllä.. mutta mun motto on aina ollut että kyllä vähemmälläkin pärjää=)

itel on hyllys kaiketi yli 70 pc pelii mutta niitä ei olisi jos aina mulla ois ollut kehityksen huippua oleva kone joten kompromissi piti tehä johonkin suuntaan.

itel on kaks "nörtti" kamuu jotka keskenään kilpailee kummal on paremmat markki pisteet.. eivätkä juurikaan pelaa

toinen on tilailemas jotain quad core prossuu ja toinen tilaa heti peräs... ja varmaan heti myyvät 8800gtx kun jotain uusii tehokkaampii näyttiksii ilmestyy.

tuota sanoisin jo jonkin asteen hulluutena. hehe

No päivitn tossa n.kk sitten pahimman pullonkaulan eli prossun kaksi ytimiseen, joutui vaihtamaan emon ja muistitkin. Rahaa paloi.... Näyttis onkin ollut mulla jo 8kk. Eikös sekin ole jo vaihtoiässä? =)

• Daword
        laakki kirjoitti:

No päivitn tossa n.kk sitten pahimman pullonkaulan eli prossun kaksi ytimiseen, joutui vaihtamaan emon ja muistitkin. Rahaa paloi.... Näyttis onkin ollut mulla jo 8kk. Eikös sekin ole jo vaihtoiässä? =)

joo kyllähän sitä rahaa palaa koneisiin ku ne kuiteski vanhenee aika nopsaan. ite yritän pitää kaiken kone kohtasen mahdollisen suppeissa menoissa

nykyseen koneeseen ei paljoo mennyt rahaa vaiks onki vasta 3-4kk vanha

enkä taida nytkään mitään sen kummempaa näyttistä osaa ehkäpä joku 8600 riittää

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      161
      2810
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2460
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      53
      2364
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2220
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      63
      1905
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      248
      1734
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1222
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    Aihe