Bonnevillen kestävyys?

Hondaamiäs

Lyhyesti: olen vaihtamassa pyörääni(honda cbr 1000 vm 89) hiukan uudempaan/kalliinpaa. Mielessä zephyr 750 tai 1100 tai sit uusi/uudehko bonneville.Mites tuo bonnevillen kestävyys? onko osat paljon kallimpia kun esim jaappanilaisiin? Bonneville olis kyllä komee ja varmaan pitäisin sitä eläkeikään asti(20vuotta).

5

2706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tero0

Itse ostin viime kesäkuussa uuden bonneville t100 -05 pärrän. Muuten pyörä on kestänyt hvyvin mutta ekan 1000:n kilsan jälkeen huomasin että etujarrulevuy on mennyt kieroon. Kuulemma tyyppivika jonkun vuosikerran bonneissa ja speedmastereissa. Mutta takuu hoitaa uuden levyn..

• kiihottaa

kovasti myös itseänikin. Pyörässä on tiettyä tyyliä. Vaan vanhempana motoristina tulee mieleen kuuluisat englantilaiset sähkölaitteet 70 - 80 luvuilta, startti, laturi jne. Kertokaa uudempien versioiden omistajat onko näissä laitteissa tapahtunut kehitystä, ja jos, niin mihin suuntaan? Joko nykyversioissa on ruisku vai vieläkö sumutetaan kaasarin kautta?

• Rautamutteri

Meillä on tallissa yksi 2000-luvun bonneville.

Voisinpa väittää, että tämä nykyinen versio on sähkölaitteiltaan ihan täysin nykyaikainen, eli sähköt toimii kun pitää, ja koneesta ei vuoda yhtään öljyä. Eli näiltä osin kokemukset -70 luvulta ei sovellu tähän aikaan.

Bonnessa on kumminkin yksi sähköpuolen ongelma, ainakin meillä. Akku on selvästi alimitoitettu. Ongelma on se, että akkukoteloon mahtuu vain noin 9-10 Ah:n akku, jolloin sähköstä tulee kylmillä keleillä selvästi pulaa. Alamittainen akku ja aavistuksen kehno käynnistyvyys ovat alle 7 asteen säillä hankala yhdistelmä.

Muutoin se on oikeinkin kiva moottoripyörä. Käynti on kyllä tosi upea, vetää komeasti ihan pieniltä kierroksilta lähtien.

• Kosti

Ittellä Bonne ollut yhden kesän, 12 tkm takana. Ei ongelmia, ainoastaan etujarrulevy takuuvaihtoon, kuulemma bonnessa yleistä. Helppo huoltaa ittekin, perushuolto n. 100 € osineen, 20 tkm venttiilisäätö myös edullinen.
      Bonne on tyylikäs ja kestävä peruspyörä. Matkapyöränäkin hyvä, ajoasento mukavan pysty.
      Pyörä pysyy mulla loppuiän vaikka rinnalle tulis toinen. Niin taitaa pysyä monella muullakin..

• Jouko ja

Joo, ei näitä käytettyinä ole juurikaan myytävänä. Kukaan ei halua luopua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7495
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3645
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      38