Hei Ihmiset!
Olisin kysellyt teiltä, oletteko kuulleet cosplay-harrastuksesta? Kuinka suosittua se on Suomessa? Entä onko esim. Helsingissä mestaa, mistä pukuja voisi ostaa?
COSPLAY
3
500
Vastaukset
- kossaaja
Tietyissä piireissä hyvinkin suosittua. Yleensä pitää tehdä itse puvut, ja oikeastaan se niiden tekeminen on jo iso osa harrastusta.
Anime/Manga/Roolipeli immeisiltä kannattaa kysellä. - hiddenbutterfly
No sen suosio kasvaa koko ajan. Mun mielestä sen koko jutun idea on että puku tehdään itse, mutta olen löytänyt nettisaitteja joilta saa tilattua esim Final Fantasy yms. pukuja, mutta niiden hinta on n. 400-600 euroa postikulut japanista eli ei halpaa ole...
japanissa on kauppoja sitä varten että ensikertalaiset cosplayerit voivat ostaa valmiita asuja, ihan kaikkea ei tietenkään ole niissä saatavilla. kun cosplayta on harrastettu kauemmin cosplayerit alkavat itse tehdä asujaan raapaisusta lähtien, tosin cosplay kohteesta riippuen vanhaakin vaatetta voi hyödyntään, ei tarvitse uutta kangasta ostaa ja kaikkea ommella ompelukoneella. cosplayn tarkoitus on tehdä koko asu itse mutta aloittelijat ei tietenkään kovin hyvin osaa joten heitä varten on näitä kauppoja olemassa. lopulta kun he alkavat itse tehdä asujaan, sen tarkoitus on tulla kuvatuksi ja esitellä sitä muille ihmisille julkisella paikalla, kuten japanin harajukulla, kuten olet varmaan kuullut.
suomessa ei varsinaisesti ole cosplay kauppoja mistä voisi asuja ostaa, valitettavasti on tehtävä itse. riippuen cosplay kohteestasi, bändi/peli/anime/manga, asun tekemisen vaikeus vaihtelee reilusti, bändi cosplay on huomattavasti helpompaa kuin peli tai anime/manga cosplay. animeen mangaan ja peleihin liittyy aina hiusten ja silmien väriin liittyviä ongelmia. piilolinssit pitäisi hankkia, usein monta eri väriä, ja peruukkejakin pitäisi monen väristä ostaa. cosplay ei missään nimessä ole halpa harrastus/elämäntapa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652339En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681377- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999