onko uusissa tavallissa autoissa kuulilla olevia ahtimia?
kuulalaakerit
12
3706
Vastaukset
- väliaineena
sillä on notkeammat niskat kuin kuulapäällä.
- mattivent
onko siellä kuulalaakerit vai ei ei? koeta välttää tyhmiä vastauksia!
- xxy
mattivent kirjoitti:
onko siellä kuulalaakerit vai ei ei? koeta välttää tyhmiä vastauksia!
Asia ei tietenkään minulle mitenkään kuulu, mutta minä vaan sanon: bilteman luettelon mukaa laakerina olisi Cu/Sn- laakeri. Siis jonkinlainen liukulaakeri. Ja tässä sellaisessa pitää olla painevoiteluainepatja(-kalvo) väliaineena. Kuten jo mainittiin
- väliaineena
xxy kirjoitti:
Asia ei tietenkään minulle mitenkään kuulu, mutta minä vaan sanon: bilteman luettelon mukaa laakerina olisi Cu/Sn- laakeri. Siis jonkinlainen liukulaakeri. Ja tässä sellaisessa pitää olla painevoiteluainepatja(-kalvo) väliaineena. Kuten jo mainittiin
on öljy, joka muodostaa hydrodynaamisen kiilavaikutuksen.
Elikkä aina käynnistyksen yhteydessa kovasti runtua koneeseen niin laakerit saa nopeammin sipuliks. - lukijoita
väliaineena kirjoitti:
on öljy, joka muodostaa hydrodynaamisen kiilavaikutuksen.
Elikkä aina käynnistyksen yhteydessa kovasti runtua koneeseen niin laakerit saa nopeammin sipuliks.Kukaan ei vastaa alkuperäiseen kysymykseen, yksi huutaa öljykalvosta ja toinen bilteman ahtimista, kysymys kuului kuitenkin:
"onko uusissa tavallissa autoissa kuulilla olevia ahtimia?" - kyselijöitä
lukijoita kirjoitti:
Kukaan ei vastaa alkuperäiseen kysymykseen, yksi huutaa öljykalvosta ja toinen bilteman ahtimista, kysymys kuului kuitenkin:
"onko uusissa tavallissa autoissa kuulilla olevia ahtimia?"täällä. Mieti nyt vähän jos osaat. Turbostahan varmaankin koko ajan lienee kysymys? Pistä se kuulalaakeri pyörimään 100.000 r/min ja kuuntele, kuinka kauan se pyörii.
- vpyp
lukijoita kirjoitti:
Kukaan ei vastaa alkuperäiseen kysymykseen, yksi huutaa öljykalvosta ja toinen bilteman ahtimista, kysymys kuului kuitenkin:
"onko uusissa tavallissa autoissa kuulilla olevia ahtimia?"toi sun vastaus sitten liittyi asiaan?
- Nimetön
Ei ole missään autossa tehtaalta lähtiessä kuulalaakeri turboa.
Turbonetics:siltä löytyy viriahtimiksi noita kuulalaakeri herkkuja.. - frgtyhujk
Kuulalaakereiden ongelma suurilla kierroksilla on kuulanerottimen kestävyys. Aiemmin käytettäessä niitä pellistä prässättyjä kampoja, ei kierroksia voitu nostaa kovin suuriksi, sillä keskipakovoima litisti erottimen ulkokehälle eivätkä kuulat enää pysyneet paikoillaan. Sittemmin siirryttiin muovista valettuihin erottimiiin, jotka kestivät kierroksia paremmin (eivät kuitenkaan lämpöä). Nykyisiä systeemejä en ole tarkastanut, mutta kuten sanottu kuulalaakerin kierrosrajat määrää erottimen kierroskestävyys.
- Kimi turbo
Tässä turboneticsin näkemys asiasta.
http://www.turbomagazine.com/tech/0405tur_basic_turbo_tech_part_1/photo_02.html - fghjklöä
Kimi turbo kirjoitti:
Tässä turboneticsin näkemys asiasta.
http://www.turbomagazine.com/tech/0405tur_basic_turbo_tech_part_1/photo_02.htmlHyvä että laiteet kehittyvät.
- MLR
fghjklöä kirjoitti:
Hyvä että laiteet kehittyvät.
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/products/turbochargers.html
Garrettillakin ollut jo pitkään myynnissä kuulalaakeri-ahtimia. Heräävät ehkäpä hiukan alemaa kuin liukulaakeroidut. Hinta korkeampi ja korjattavuus heikkoa, kannattamattomasta puhumattakaan. Toisaalta, eipä se liukulaakeroidunkaan korjaaminen aina kannata. Ihmettelisinpä kovasti, jos jossain autossa ei tuollaisia ole jo käytössä. Kun ei ole kuitenkaan kyse mistään uudesta keksinnöstä. Laakereita nyt ei varmaan kannata mihkään hyllytavaraan lähteä vertaamaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467575
- 334183
- 573685
- 503170
- 172856
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons572481- 542388
- 402329
- 452322
- 162266