Uusi Yaris TS

paras sportti

Uusi Toyota Yaris on ehdottomasti kokonaisuutena paras pikkusportti mitä löytyy. Miksi? No siksi että:

-tanakan hyvä ajaa
-riittävä moottori, kiihtyy ripeästi ja vääntöä kivasti tuohon koriin
-legendaarinen ylivoimainen laatu
-hyvät tilat
-tyylikkään näköinen
-paras luokkansa jälleenmyyntiarvo

Yarppa on erinomaisen ajettavuutensa ansiosta käytännössä ripeämpi kuin muut. Ja kuski hoitaa loput. Uskon että TS myy jatkossa kuin siimaa, kesällä katukuviamme koristaa vieno rivi TS-malleja. Jo edellinen Yaris T-sport oli luokassaan kova sana (kysykää vaikkapa finvitz-palstan nuorisolta, he tuning-väkenä tietävät mikä on luokkansa sporttisin peli).

40

5408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota-MIES

      Kyllä Yaris on maailman paras urheiluauto!

      • Suomeen tuotava tojota (uusi malli) joka kiihtyy alle 7 sekunnin 0-100km/h. Muita japseja löytyy: mazda6, mitsu, subaru, honda civic typeR. Kuinkas tojo?


      • lada?
        ReiskaS kirjoitti:

        Suomeen tuotava tojota (uusi malli) joka kiihtyy alle 7 sekunnin 0-100km/h. Muita japseja löytyy: mazda6, mitsu, subaru, honda civic typeR. Kuinkas tojo?

        meneekö alle 17 sekuntiin?


      • ja celica
        ReiskaS kirjoitti:

        Suomeen tuotava tojota (uusi malli) joka kiihtyy alle 7 sekunnin 0-100km/h. Muita japseja löytyy: mazda6, mitsu, subaru, honda civic typeR. Kuinkas tojo?

        hohoo


      • ja celica kirjoitti:

        hohoo

        vielä maahan?


      • niitä_
        ReiskaS kirjoitti:

        vielä maahan?

        jotkut roudaa


    • giugiaro

      Kaikki urheilulliset 133 hevosvoimaa! Kuinka tojolla kehtaavat tuota kutsua sportiksi? Salli mun nauraa ja makeasti...:DDDDDDDDDD

      • tarkistanut

        ei siinä ole kun 132hv. Mopo mikä mopo, Rellun sport olisi kova peli. 3,0L keskimoottori, tehoa yli 250hv, 0-100km/h oli jotain 5s pintaan, Oli Top Gearissa, eivät meinanneet saada sitä luisuun millään, oli niin mahtava pito. Vähän kallis näyttää olevan, kun katsoo mobil.de:stä, mutta kyllä liikkuu, ja olisi hienompi kun jaris.


      • Ei ole TS-mallin veroinen!!.
        tarkistanut kirjoitti:

        ei siinä ole kun 132hv. Mopo mikä mopo, Rellun sport olisi kova peli. 3,0L keskimoottori, tehoa yli 250hv, 0-100km/h oli jotain 5s pintaan, Oli Top Gearissa, eivät meinanneet saada sitä luisuun millään, oli niin mahtava pito. Vähän kallis näyttää olevan, kun katsoo mobil.de:stä, mutta kyllä liikkuu, ja olisi hienompi kun jaris.

        joka on myöskin ahdettu,mutta tämä uusi TS?.Ahtamaton ja 132hv?,EI voi sanoa T-Sport (TS) -malliksi!!.


      • nähtävästi
        Ei ole TS-mallin veroinen!!. kirjoitti:

        joka on myöskin ahdettu,mutta tämä uusi TS?.Ahtamaton ja 132hv?,EI voi sanoa T-Sport (TS) -malliksi!!.

        haluaa suuntautua vihreämpään ja perheystävällisempään imagoon ja siten luopua sporttisimmista malleistaan. Nähtävästi heivaavat formuloistakin lähiaikoina?


      • voisi tietysti
        nähtävästi kirjoitti:

        haluaa suuntautua vihreämpään ja perheystävällisempään imagoon ja siten luopua sporttisimmista malleistaan. Nähtävästi heivaavat formuloistakin lähiaikoina?

        kysyä, että mitä vihreää on laittaa 1.8 litrainen moottori miniautoon?


      • wertyuikjhg56789okjh
        voisi tietysti kirjoitti:

        kysyä, että mitä vihreää on laittaa 1.8 litrainen moottori miniautoon?

        Justiinsa siirsin sillä 80 * 210 cm sängyn paikasta A paikkaan B, että onhan se Yaris jo suhteellisen suuri. Joka mallista kun kasvavat. Voisi sanoa jo minipakuksi. Hyvin kätevä mm. muuttohommissa.


    • getari

      jos vertailukohde on mopo-auto.

    • kengittää

      Tavallinen civiciki kengittää sen mennen tullen. Mikä on sitten sportisuutta. Se lätkä?

    • koeajolla

      kun en nähnyt mitään kun joku tdi rykäs liikennevaloista niin kovaa että jäi vain savupilvi jossa yskin....133hv ei näköjään riitä mihinkään....

      on se sportti on se.

    • Cum Fiesta

      kaksi litraa ja 150 heppaa ja koko lailla enemmän ajamisen iloa ja ominaisuuksia samalla rahalla. Eli saattais kyllä Varis jäädä kaupan hyllylle. Väittäsin myös että Fiesta ST on luokkansa paras ajettava ja radalla jopa tehokkaampiaan nopeampi. Toisaalta tuollainen söpö pieni Yaris TS saattaa viehettää pokemon kansaa kun eivät he autoista kuitenkaan mitään ymmärrä.

      • ykkönen......

        Kaupasta saa Seat Ibiza 1,8 T FR:n ulos pariin kymppiin. Vaikka siihen ottaa ilmastoinnin jne niin hinta-ominaisuus-suhde huippua. samoin menevä ulkonäkö. Ja 1,8T-koneen vääntö hurmaa, ei väliä mikä vaihde päällä niin liikkuu ripeän kevyesti. Ja viripotentiaalia löytyy.


    • kuiteskin

      yksi rumimpia nykyautoja mitä löytyy. Ajettavuus on heppoinen verrattuna kilpailijoiden vastaaviin ja sitä laatua Jarpasta ei löydy. Turha auto.

      • kjhgfdertyuikjvcvbn

        Japanilaiset ovat hyvin esteettisiä ihmisiä. Moni muu malli näyttää kivikautiselta Toyotaan verrattuna. Se voi herättää jopa tuollaista kateutta, kun sen huomaa.


    • Clio on

      selvästi parempi kuten niin moni muukin.

    • RTT-tuning

      oletteko haukkujat käyneet koeajamassa ko. autoa.
      no, käykää. on meinaan tosi vakaa, saa ajaa sataa
      jyrkältä rampilta pois eikä tunnu vauhti missään.
      ja sinä joka vertailit kiihtyvyyttä, etkö tiedä
      Yaris on perheauto. toki tojolta löytyy sportteja
      jotka alittaa 7sekunnin. Supra RS 5.4 sekkaa,
      Celika CC 5.9 sekkaa. ajele nyt varovasti sillä
      isäs ostamalla PV:llä kouluun. siellä on liukasta.

      • havainnoitsija

        Heh! Osus ja uppos!


      • eikä uponnu
        havainnoitsija kirjoitti:

        Heh! Osus ja uppos!

        Yaris ei todellakaan ole pikkusporttien parhaimmistoa. Tuolla oli lueteltukin ketjussa parempia. Edellisen kirjoittajan nimimerkki kertoikin kaiken tarvittavan hänen "autotietämyksestään".


      • malliston

        sportein Euroopassa on juuri tuo Yaris TS,
        kertoo aikapaljon valmistajan kiinnostuksesta urheilullisiin autoihin = 0.

        Rahat revitään tavisautoista...

        Turha muistella mitään Celicaa tai Supraa...


      • kovia autoja

        kepittää supran ja celikan mennen tullen, kiihtyvyys 0-100 n 5s, se on jo urheilu auto. Ainoastaan hinta on aika kova, kun katsoo mobile:destä, tehot 250 hv, eihän se supra ole ajettauudeltaan avea kummempi, oli kerran tv:ssä testissä, eivät kehuneet ajettavuutta avea kummemmaksi, eli ei hyväksi kun verrattiin vanhoihin urheilu autoihin -70 luvun porsheen tai corvetteen, niin olivat radalla nopeampia ja parempia hallita kun supra, supra meni pihalle kun lähti luisuun, ja oli ainoa 3,0L turbo auto mutta ei vaan pysynyt vanhojen herrojen kyydissä.


      • ertyujvcdrt567ujn
        malliston kirjoitti:

        sportein Euroopassa on juuri tuo Yaris TS,
        kertoo aikapaljon valmistajan kiinnostuksesta urheilullisiin autoihin = 0.

        Rahat revitään tavisautoista...

        Turha muistella mitään Celicaa tai Supraa...

        Näillä nopeusrajoituksilla pärjää hienosti litraisellakin moottorilla, että ei tuota sporttisuutta tarvita katuliikenteessä.


    • palstalle!

      Toivomus aloituksen poistamisesta tältä palstalta on jo lähetetty.

      • autoa???

        Mikä ihmeen sananvapauden riisto täällä on menossa? Saa kait tosiasian todeta? Sinä voit kehua jotain muuta merkkiä.


    • Jarppamies

      Kyllä pitää paikkansa että uusi yaris on aivan uskomattoman hyvä ajaa ja sisätilat ovat kokoon nähden todella mahtavasti toteutetut mutta kyllä se kone hieman korkeatehoisempi voisi olla. Panee oikein miettimään miksi insinöörit eivät enempää ole siitä puristaneet irti? Puhutaan kuitenkin 1,8 litraisesta. Ovatkohan takana päästöarvot, hinta vai haluttu kestävyys?
      Uskon kuitenkin että FÖÖNI-KITILLÄ asiaa korjaillaan helpoiten jälkiasennuksena (saako jo TTE:ltä?)
      Kaikki te jotka kritisoitte uutta yarista rumaksi, tylsäksi ja tehottomaksi käykää kokeilemassa sitä liikkeessä! Ei maksa mitään ja muutatte varmasti mieltä. Se on hauska ajaa! Ja jos ulkonäkö ei miellytä niin aina voi tuunailla lisäpalikoilla.
      Itse meinaan testailla muita saman luokan autoja aivan huvin vuoksi.

      Suurien "bensajuoppojen" aika on ohi. Taloudellisuus ja puhtaus on tulevaisuutta ja siksi ajan diesel Yariksella. Sen CO2-päästöt ovat 119 g/km (yhdistetyssä ajossa). Edelliset autoni ovat: Sunny, MB300TD, 460SE, S40 ja Corolla.

    • ei kiitos,alitehoista TS Ya...

      Jossain lehdessä oli koeajossa tuo TS ja sanottiin että VSC ei poista yli-ohjautumista (puskee)!!.

      • kuntoon

        tarkistapas vielä mitenkä päin ne yli- ja aliohjautumiset menee...


      • Vertailija

        Hoh Hoh Hoo!!, jo tuo kirjoituksesi paljasti, että et ymmärrä autoista tuon taivaallista, joten parempi ehkä kirjoitella muille osastoille.

        Perheellämme on tuo uusi Yaris ja varsinkin näin talviliukkailla mutkateitä on tosi hauskaa ajella, kun tuon perän saa siistiin lievään peräluisuun kunhan vain hieman provosoi autoa, tätä ominaisuutta kokenut kuljettaja osaa arvostaa.

        Ainoa huono puoli uudessa Yariksessa on mielestäni, ettei se kyllä totuuden nimissä ole mikään maailman paras auto tarvittaessa ajopeliä pitkille moottoritie pätkille, johtuen tyypillisistä pikku-auton ominaisuuksista; lyhyehkö akseliväli, melko kevyt, korkeahko kori ( ottaa jonkin verran sivutuuleen ), voisi sanoa, että mitä mutkaisempi ja syheröisempi tie, niin sitä paremmalta tämä auto tuntuu.

        Jos autoa vertaa esim. perheemme ykkös-autoon, Volvo v70 -04, niin voi sanoa, että Volvo on huomattavasti vakaampi kulkija moottoriteillä, mutta mutkateillä taas Yaris on paljon parempi.

        ps. meillä ei tosin ole tuota TS mallia, vaan diesel moottorinen perusmalli.


      • Kirjoittanut: ei kiitos,ali...

        Sorry,tarkoitin yliohjautumista. =/


      • jarppa .............
        Vertailija kirjoitti:

        Hoh Hoh Hoo!!, jo tuo kirjoituksesi paljasti, että et ymmärrä autoista tuon taivaallista, joten parempi ehkä kirjoitella muille osastoille.

        Perheellämme on tuo uusi Yaris ja varsinkin näin talviliukkailla mutkateitä on tosi hauskaa ajella, kun tuon perän saa siistiin lievään peräluisuun kunhan vain hieman provosoi autoa, tätä ominaisuutta kokenut kuljettaja osaa arvostaa.

        Ainoa huono puoli uudessa Yariksessa on mielestäni, ettei se kyllä totuuden nimissä ole mikään maailman paras auto tarvittaessa ajopeliä pitkille moottoritie pätkille, johtuen tyypillisistä pikku-auton ominaisuuksista; lyhyehkö akseliväli, melko kevyt, korkeahko kori ( ottaa jonkin verran sivutuuleen ), voisi sanoa, että mitä mutkaisempi ja syheröisempi tie, niin sitä paremmalta tämä auto tuntuu.

        Jos autoa vertaa esim. perheemme ykkös-autoon, Volvo v70 -04, niin voi sanoa, että Volvo on huomattavasti vakaampi kulkija moottoriteillä, mutta mutkateillä taas Yaris on paljon parempi.

        ps. meillä ei tosin ole tuota TS mallia, vaan diesel moottorinen perusmalli.

        Ainakaan "vanha" TS-jarppa ei ole sivutuuliherkkä, tosin siinä on 20mm madallettu alusta ja samalla jäykemmät jouset ja iskarit.

        Tämäkään malli ei lähde herkästi puskemaan, perä menettää lähes aina pitonsa ensin.

        Perusjarppa on selvästi pehmeämpi alustaltaan, ja ottaa montut ja tien epätasaisuudet mukavammin vastaan.

        Audin aanelosella ajan pitkää matkaa mielummin
        -varsinkin suoralla tiellä.


    • Mitä...

      Sporttia ko. autosta oikein löytyy?
      Suorituskykyä? Ei.
      Urheilullisuutta? Ei.

      Oikeastaan Yaris TS on isohkolla matalaviritteisellä
      moottorilla ja hyvillä mukavuusvarusteilla varustettu pienennetty Auris.

      Lastutettu Yaris Diesel on nopeampi, taloudellisempi
      ja varustuksenkin saa täsmäämään TS:n kanssa.

      Toyota on korostanut vihreyttään mallistossa ja on nyt tuonut markkinoille "isolla" bensiinimoottorilla
      varustetun cityauton, aika ristiriitaista.

      • nbhbrtyuijkmn

        Onhan siinä mukavasti vääntöä, eli helpompi ajaa kuin pienempi moottori. Tosin eihän tuota tarvitse, jos ajaa enimmäkseen yksin.


    • kertomaa

      TM ja tuulilasi jäivätkaipaamaan TS-merkille katetta. Tavalline pikkuauto, ei muuta!

    • sit varmistu

      Tänään Yaris TS tullut liikkeeseen.. 13.3.2007 päivä saa sen radalle...jeeeee!!!

      • -2007!.

        Koska turbo-ahdettu malli tulee tuosta 1,8 Litran TS-mallista???.


      • Joniro

        No miltä uusi TS tuntuu? Kerro kommenttia?

        Itse koeajoin puolipäivää ja päädyin ostamaan auton pienien neuvotteluiden jälkeen. Samalla myin vanhan 2002 T-Sportin Auto-Aritaan Tikkurilaan vaihtona (Ps. kannattaa tutkia sivuja, kohta se ilmestyy sinne vaihtoon. Auto on huippukunnossa ja hyvin varusteltu.)

        Itse ajan nyt 1.3L uutta Yarista ja kyllä sekin on todella kelpo auto. Hiljainen, vakaa, mukava, taloudellinen, jämäkkä...


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4914
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3985
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2331
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1938
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1828
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1185
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1124
    Aihe