Miksi loukata?

Voihan nenä

Hei! Hoidan itseäni tavallistakin huolellisemmin, pukeudun siististi, olen joidenkin kommenttien mukaan viehättävä, ikäistäni nuoremman oloinen nainen. Aamulla töihin, asiakaspalveluun tullessani olin mielestäni juuri niin kuin pitää. Iloinen ja energinen.

Sitten, asiakkaaksi tuli pikkuhumalassa oleva hiukan minua nuorempi mies, joka kaikkien muiden asiakkaiden kuullen tokaisi, että siinäpä on koko kylän ainoa tosi piikkinokka! Tiedän, etä minulla on siro, terävä nenä. Keskellä mielestäni kauniita, hoidettuja kasvoja. Silti tuntui tosi pahalta. Ja mitä siinä olisi voinut sanoa? Että, onneksi ei ole pottunokka (kuten sillä miehellä) vai "kiitos" vai mitä. Olin hiljaa, koska olen asiakaspalvelussa ja kaikki tulee ottaa vastaan provosoitumatta.

Opin taas kerran sen, että toiselle ei kannata sanoa mitään ilkeää. Kiitän kun on aihetta, en huomauttele seikoista joille ihminen ei kerta kaikkiaan voi mitään, kuten nenälleen.

Luulen, että miehelle tuo ihminen ei olisi koskaan sanonut mitään noin henkilökohtaista loukkausta. Ja opin sen ettei tarvitse olla häävi voidakseen moitti toisia. Kyseinen mies itse on aina resuinen, haiseva romisko.

Arvatkaa harmittaako, suututtaako ja tekisi mieli antaa takaisin? Vaan on oltava hiljaa....

6

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa muistaa että henkilö oli humalassa. ymmärrän että tuntuu tylsältä kuulla vastaavaa kommenttia, olen itsekin monta vuotta kuullut vastaavia huomautuksia, nimenomaan nenästäni. mutta en usko että mies olisi sanonut mitään jos olisi ollut täysin selvinpäin. humalassa tulee sanottua kaikenlaista. vaikka se ei oikeutakaan laukomaan k.o. huomautuksia. jos olet itse tyytyväinen ulkonäköösi niin anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos mokoman humalaisen huomautukset. varsinkin jos ensi kertaa kuulet tällaisen kommentin ulkonäöstäsi?

• ehdotus

Hänellä oli vain huono päivä ja huono fiilis itseensä ja oloonsa (humala), purki sen sitten ensimmäiseen näkemäänsä. Nenä nyt on keskellä kasvoja ja se silmään osuu, on se sitten pieni tai suuri ja siitä on huomiokyvyttömän ihmisen helppo naljailla.

Minusta kapea siro nenä on kaunis, itselläni on tällainen vähän pottumallinen ja kesken loppuva töpö ;)

Keksi jotain nasevaa sanottavaa tulevan varalta tuohon. Vaikka jotain "no nythän minut nokitit täysin! enpä viitsi piikitellä takaisin kun en osaa olla kovin nenäkäs" ja palaat rauhallisesti asiaan. Tuo ei minusta olisi toista kohtaan pahasti sanottu ja pieni itseironinen näpäytys laukaisee tilannetta :)

• itseään saa

puolustaa, vaikka kuinka pitäisi olla coolina asiakaspalvelussa. Ei hypitä nenille!! ;)

Mielestäni silloin voi vaatia hyvää asiakaspalvelua kun osaa käyttäytyä itsekin hyvin, siis asiakkaan ominaisuudessa.

Ole ylpeä nenästäsi! Kenties tämä pottunenämies oli koko ikänsä kärsinyt nenustaan....

• Voihan nenä
        itseään saa kirjoitti:

puolustaa, vaikka kuinka pitäisi olla coolina asiakaspalvelussa. Ei hypitä nenille!! ;)

Mielestäni silloin voi vaatia hyvää asiakaspalvelua kun osaa käyttäytyä itsekin hyvin, siis asiakkaan ominaisuudessa.

Ole ylpeä nenästäsi! Kenties tämä pottunenämies oli koko ikänsä kärsinyt nenustaan....

Kiitos mainioista vastauksista. Juuri tuohon suuntaan itsekin asiaa jälkeenpäin ajattelin - ja samalla syntyi kuntosalilla hyvä cooper-ennätykseni! Raivo saa ihmeitä aikaan:)

Onneksi olen osannut kiertää vastaavanlaiset miehet elämäni aikana kaukaa! Työssä vaan ei voi juosta pakoon. Saattoipa "tarkkanenäinen" mies aavistaakin, että nyt on edessä nainen, joka ei hänenkaltaisiinsa katso pitempään vapaaehtoisesti. Lisäharmia aiheutti taatusti hyvinansaitun kaukoloman rusketus kasvoilla, vastuullinen työasenne... onpa hän nähnyt minulla turkinkin päällä ja jokin vähän hyväntahtoisempi kommentti tuli siitäkin. (Oma emäntänsä kulkee tuulipuvussa anteeksipyytävän näköisenä.)

Lomailin muuten juuri Kuubassa ja ihailin siellä naisten kauneutta, ylväyttä ja itsetuntoa. Mitä isommat pakarat, sitä mieluummin ne näytetään,minihame kuuluu asiaan vaikka meidän mittapuumme mukaan useimmille se ei oikein sopinut. Mutta siellä naiset nauttivat olemuksestaan! Stretch-vaatteet kuuluvat kaupunkikuvaan, mielellään raikuvan punaisina vielä. Ja ne nenät: sopivat kirjaimellisesti kuin nenä päähän!

Voi törkyheikkejämme, kun ette ymmärrä ...!

• ....

Asiakaspalvelutyössä kohtaa aina välillä kaikenlaisia idiootteja, jotka menevät henkilökohtaisuuksiin helpottaakseen omaa pahaa oloaan. Se nyt valitettavasti kuuluu työhön eikä noita kommentteja kannata jäädä jälkikäteen "märehtimään". Sulla taitaa olla aika huono itsetunto kun jonkun juopon kommentteja täällä ruodit.

Ja kyllä niille vittuilijoille voi sanoa jtn takaisin vähän tilanteesta riippuen, tosin joskus on parempi pitää turpansa kiinni. Jollekin känniläiselle voi ihan hyvin antaa samalla mitalla takaisin ellei tyyppi ole jotenkin erityisen aggressiivinen, jolloin on ehkä parempi olla hiljaa. Ehkä vittumaisin asiakaskunta on kuitenkin n. keski-ikäiset "valittajanaiset" jotka haukkuvat ja valittavat joka asiasta, kännissä tuo käytös yleensä vielä pahenee. Näille jos sanot yhdenkin poikittaisen sanan puolustukseksesi niin heti ollaan tekemässä valitusta esimiehelle ja "hankkimassa potkuja".

• ............

Itsekin sain kuulla yhtä sun toista nenästäni, sattuu olemaan sen varressa eräänlainen kyömy. Vähän lievempi versio ns. aatelisnenästä. Aiemmin suututti kaikenmaailman kommentit ym. mutta sitten kun löysin oman tyylin: hiukset, vaatteet ja meikin missä tunsin näyttäväni hyvältä ja viihdyin niin jopas loppui kommentit kuin seinään ja kehutaan että olet tosi kaunis jne. eikä nenää edes huomaa. Ikävä fakta kuitenkin on, että tuommoisia idiootteja on maailma pullollaan. Nämä idiootit kun keksivät sanomista vaikka hallitsevasta Miss Maailmastakin, kun haluavat pönkittää olematonta itsetuntoaan, joten turha niillä on päätään vaivata. Varmaan omasta ulkonäöstä jäänyt joku kompleksi kun täytyy alkaa muista vikoja etsimään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      65
      2349
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      33
      1745
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1584
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1555
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1518
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1387
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe