Nettiyhteys poikki

Sattui hauska tapaus.No nyt se on hauska kun on helpottunut olo muttta eipä ollut vähän aikaa sitten.
Kyllä siinä kirottiin XP,laajakaistan palveluntarjoaja ja F-Securekin alimpaan helv.....
Viime Sunnuntai iltana 2 tuntia nettiyhteys poikki.Ma toimii normaalisti kunnes myöhään illalla nettiyhteys taas poikki .Ti l. tänään aamulla ei yhteyttä ollenkaan.Töihin oli lähdettävä masentunein mielin.Mutta eipä tule leipä maaten mentävä oli.

Ei tuohon verkkokorttiin/yhteysasetuksiin ym. ole niin hirveästi tullut perehdyttyä.Netti on vaan aina ollut ja lähes aina pelannut.Xp on ne asetukset itse löytänyt ettei ole paljon tuota tarvinnut pohtia ennen tätä.

No nytpä joutui sitten pohtimaan senkin edestä.Asetukset tuli sen verran useasti manuaali kädessä laitettua että nyt menee kyllä vaikka silmät kiinni.
Eipä auttanut tuo asetusten kanssa vehtailu.Kaikkimahdollinen mitä verkkokorttiin ja nettiin liittyi tuli kyllä koneesta käytyä läpi.

Toinen mitä epäilin oli F-Secure ja sen asetukset tai sitten että se on muuten vain sekaisin.Mahdollisesti joku kavala viirus/hakkeri on kaapannut koko koneen ja tehnyt F-Securen toimintakyvyttömäksi sekä estää ilkeyttään minulta pääsyn nettiin.Ei auttanyt vaikka poistin koko ohjelman.

Xp oli myös epäiltyjen listalla.Sekaisin koko ohjelma vai olinko itse jotain tärkeää vahingossa poistanut.Muutamat järjestelmän palautukset siinä tuli kokeiltua muttei auttanut
sekään.

Tietysti epäilin että kellottamalla olin hajottanut koko koneen.Onhan se tietysti mahdollista vaikka nämä minun kellottelut ovatkin olleet vaatimatonta touhua.

Kävi myös jo mielessä:
a)luovun koko tietokoneesta
b)maksanhan laajakaistasta joka päivästä ja pas..
ei toimi,vaihdanpa toiseen palvelun tarjoajaan
c)Xp:n uudelleen asennus
d)Linux, totta eikös niillä ole joku live Cd ohjelma mikä toimii CD levyltä vaatimatta asennusta kiintolevylle.No mistäs tuon imutan kun ei netti toimi
e)yritän toisella verkkokortilla

No yleensä en kyllä apua ole pyytänyt vaikka joskus jotain ehkä onkin tullut sössittyä.Itse olen kaikki selvittänyt ja korjannut jne.

Olihan se nyt sitten sinne laajakaistan palvelun tarjoajalle soitettava jos vika nyt kuitenkin olisi siellä päässä tai heidän modeemissaan/linjoissa.
Eihän sinne millään meinannut tietenkään päästä alkuun edes jonotuslistalle vaan sanottiin;"Soita myöhemmin uudestaan tai laita sähköpostia" Vit.. milläs laitat kun ei ole nettiä.Ainut kone tassä huushollissa.
No menihän siinä aikaa kunnes pääsin live persoonan kanssa juttelemaan.

Tuossa tietenkin yrittäessäni soittaa toivoin,pliis,anna nyt siellä olla joku "mies"henkilö joka ymmärtää jotain tekniikasta.
No ystävällinen asiakaspalvelu henkilö(nainen) siellä lopulta vastasi.Toivoin tietysti mielessäni puhuessani tämän neidon kanssa että myöhemmin saisin puhua jonkun asennus taitoisen/tekniikasta ymmärtävän henkilön kanssa niin saataisiin asia kuntoon.

Kyllä heidän päässään todella näytti siltä että yhteydessä on jotain ongelmia.Puoliksi jo sovittiin huoltokäynnistä luonani.
Vielä siinä neito pyysimodeemin johdot irrottamaan,ihan kuin en niitä olisi katsonut.

Onneksi neiti vielä pyysi tarkistamaan irroittamaan ja kytkemään uudestaan antenni-pistorasiaan menevän johdon .Mielestäni senkin olin katsonut?Avot netti lähti wörkkimään.
No nyt toimii.Kyllä hävetti vähän aikaa,mutta ihan hauskaahan tuo näin pari tuntia parin päivän painajaisen jälkeen on.

Ilmeisesti jonkinnäköinen nettiriippuvuus on jo allekirjoittaneella vai olisiko se sitä että muuten vaan vitu..taa kun laitteet ei toimi.No aika hankala se nykyään on asioita hoidella ilman nettiä.
Ei tuo piuha kokonaan irti ollut koska TV toimii samasta t-liittimestä ja siinä en mitään outoa ole huomannut.No tosin Tv ei kyllä tänäänkään ole ollut päällä,olikohan eilen?

Menikö hauska kohta ohi?Minusta se oli se kun minä mies henkilö en saanut tätä toimimaan raivokkaista yrityksistä huolimatta.Sitten "nuori" naispuolinen asiakaspalveluhenkilö selvittää ongelman minuuteissa.Vika oli kuitenkin täällä päässä ja täysin minun ratkaistavissa.

6

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miguel1

joo,tiiän fiiliksen.mulle samalla tavalla käynny ja nyt tiiän tarkistaa kaikki piuhat sun muut ennenku soitan...lol
      mitä tästä opimme?vahingosta viisastuu ;o)

• Justiina-70

Hienoa, että alkoi netti pelaamaan.
      Tuli tuosta tekstistäsi mieleen, että kuinkahan yleistä on että naishenkilöitä pidetään kertakaikkiaan ymmärtämättöminä kun on kyse jostakin teknisistä asoista?
      Ja mistähän se yleensä johtuu, ettei naisten uskota osaavan mitään, vaan lähes vaaditaan mieshenkilön apuja paikalle.

Jos naisvaltaisella alalla on mieshenkilöitä töissä heihin luotetaan kuin kallioon, jopa paremmin kuin naisiin. Miesvaltaisella alalla olevien naisten kykyjä taas aliarvioidaan melko pahasti.

Onneksi saa välillä lukea näitä tapauksia, missä osaavat naiset saavat raavaiden miesten lelut toimintakuntoon silmänräpäyksessä ;o)

• -yleensä miehistä suurempi osa kuin naisista tekee töitä/harrastaa jotain mikä liittyy tekniikkaan.
        -uskon että naiset jotka taas sitten ovat miehisellä alalla osaavat alansa vähintään yhtä hyvin.Mikä luultavasti johtuu sitten taas siitä että yleinen uskomus naisten kykenemättömyydestä panee heidät yrittämään enemmän kuin miespuolinen työkaverinsa.Tietysti pätemisentarve ja näyttämisen halu liittyy myös tuohon. Naisen pitää olla parempi päästäkseen samaan asemaan ja palkoille.

Mietin tuossa työmatkalla sellaista asiaa...kun nyt ollaan tietotekniikka käsittelevällä keskustelupalstalla....
        Tämä on tehtävä sattumanvaraisesti valitulle joukolle miehiä ja naisia.

Jaetaan jokaiselle omat paketit missä on kaikki tietokoneen komponentit/käyttöjärjestelmä jotka tarvitaan toimivaan koneeseen.
        Tarkoituksena kasata osista toimiva tietokone johon on asennettuna käyttöjärjestelmä ...aikaa yksi työpäivä.

Veikkaukseni on:
        -Naisista onnistuu alle 10%
        -Miesten tsäänsit on fifti siksti...eli tuo antaisi virhemarginaaliksi suuntaan tai toiseen 10% .Suomeksi sanottuna 40-60% onnistuisi.

Olinko tuo arvio naisia vähättelevä vai lähellä totuutta? Olinko liian optimistinen miesten mahdollisuuksista?

• Justiina-70
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

-yleensä miehistä suurempi osa kuin naisista tekee töitä/harrastaa jotain mikä liittyy tekniikkaan.
        -uskon että naiset jotka taas sitten ovat miehisellä alalla osaavat alansa vähintään yhtä hyvin.Mikä luultavasti johtuu sitten taas siitä että yleinen uskomus naisten kykenemättömyydestä panee heidät yrittämään enemmän kuin miespuolinen työkaverinsa.Tietysti pätemisentarve ja näyttämisen halu liittyy myös tuohon. Naisen pitää olla parempi päästäkseen samaan asemaan ja palkoille.

Mietin tuossa työmatkalla sellaista asiaa...kun nyt ollaan tietotekniikka käsittelevällä keskustelupalstalla....
        Tämä on tehtävä sattumanvaraisesti valitulle joukolle miehiä ja naisia.

Jaetaan jokaiselle omat paketit missä on kaikki tietokoneen komponentit/käyttöjärjestelmä jotka tarvitaan toimivaan koneeseen.
        Tarkoituksena kasata osista toimiva tietokone johon on asennettuna käyttöjärjestelmä ...aikaa yksi työpäivä.

Veikkaukseni on:
        -Naisista onnistuu alle 10%
        -Miesten tsäänsit on fifti siksti...eli tuo antaisi virhemarginaaliksi suuntaan tai toiseen 10% .Suomeksi sanottuna 40-60% onnistuisi.

Olinko tuo arvio naisia vähättelevä vai lähellä totuutta? Olinko liian optimistinen miesten mahdollisuuksista?

veikkauksesi osuu varmasti melko lähelle oikeaa, korotetaan nyt kuitenkin naisten onnistumisprosentin edes 25:een

Tarkoitukseni ei ollut ärsyttää, kirjoituksesi oli ihan hauska.
        Mietin tuossa vaan juuri sitä, miksi yleensäkin jos naiset ovat miesvaltaisella alalla heidän kykyihinsä ei uskota, kun taas naisvaltaisella alalla olevia miehiä arvostetaan ihan eri tavalla.

>Olinko tuo arvio naisia vähättelevä vai lähellä totuutta?
        Hieman vähättelevä :o)
        >Olinko liian optimistinen miesten mahdollisuuksista?
        Todennäköisesti...

• miguel1
        Justiina-70 kirjoitti:

veikkauksesi osuu varmasti melko lähelle oikeaa, korotetaan nyt kuitenkin naisten onnistumisprosentin edes 25:een

Tarkoitukseni ei ollut ärsyttää, kirjoituksesi oli ihan hauska.
        Mietin tuossa vaan juuri sitä, miksi yleensäkin jos naiset ovat miesvaltaisella alalla heidän kykyihinsä ei uskota, kun taas naisvaltaisella alalla olevia miehiä arvostetaan ihan eri tavalla.

>Olinko tuo arvio naisia vähättelevä vai lähellä totuutta?
        Hieman vähättelevä :o)
        >Olinko liian optimistinen miesten mahdollisuuksista?
        Todennäköisesti...

laittaisin itse naisten onnistumis prosentti sinne 30-38%...

• Justiina-70
        miguel1 kirjoitti:

laittaisin itse naisten onnistumis prosentti sinne 30-38%...

Kyllähän naisen logiikalla pärjää aikas lailla pitkälle :o)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5837
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      608
      2296
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe