oma GPS navi

iruyre

Miten työnantajat suhtautuvat, jos sanon työhaastattelussa käyttäväni mielellään omaa navigaattoria työaikana?

Tuleeko siitä käsitys, että kaveri on pelkkä turisti vai, että kaveri on laittanut rahaa työvälineisiin ja löytää varmemmin myös perille. Kyse jakeluhommasta.

11

1635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työnantajasta

      mutta miksi tämä pitäisi hänelle kertoa haastattelussa?
      Vaihtoehdot ovat joko mainitsemasi, tai sitten jotain muuta eli taas kysymys johon on täältä turha vastausta hakea.
      Olen sitä mieltä että gps on kiva ja silleen mutta jos liikut oudossa paikassa, ei gps anna minkäänlaista kuvaa mitä ympärillä on. Vanha kunnon paperikartta on varmempi, ei petä akku eikä rikkoudu tippuessa. Myös auton ikkuna pysyy ehjänä opastimen unohtuessa kojetaululle yöksi.
      Mopoillessa taas gps on kätevä mutta silloinkin takalaukussa kulkee paperikartta alueesta jolla liikun.

      • spg

        "ei petä akku eikä rikkoudu tippuessa"

        Akkuhan ei voi loppua, kun se on käytössä kokoajan pistokkeessa. Naarmuja laitteeseen voi tulla jos jollain amatöörillä on tapana pudotella sitä, mutta niin voi kännykkään ja kaikkiin muihinkin.

        Omasta mielestäni gps:sän suurin ongelma on se, että ne ei päivitä automaattisesti tiemuutoksia, esim. työmaat, yksisuuntaiset tiet ym.


    • -kysymys

      Oletettavasti kaikki työnantajat suhtautuvat asiaan positiivisesti.
      Onhan se ilmiselvää säästöä liikennöitsijälle!

      • jonnin verran

        Kyllä se varmasti ihmettelee kovasti kun muut kuskit pärjää pelkällä puhelinluettelolla. Jättäisin asian mainitsematta ja käyttäisin sitä omaa navia jos sellaista tykkäisin käyttää.

        Vaan en tykkää, puhelinluettelo on paljon nopeampi käyttää, sieltä löytyy myös kaikki osoitteet, jotka eivät kokemuksieni mukaan löydy navista, aina niistä joitain katuja puuttuu ja puhelinluettelon kanssa reitin suunnitteleminen jää itselle, jolloin ei tule yllätyksiä.

        Kuulin tässä hiljattain, että erään pääkaupunkiseudulta kotoisin olevan firman auto oli joutunut navi-suunnistuksen takia vaikeuksiin Porvoossa, kun se oli opastanut reitin vanhan kaupungin läpi, eli paikasta johon ei talvella ole kuorma-auton kanssa mitään asiaa jos ei tunne aluetta. Oli siinä tullut erään talon räystäs kontin läpi ja hinuria oli tarvittu kääntämään auto alamäkeen kun pito ei siihen muuten riittänyt. Vähän ihmetytti kun autossa oli vielä kaksi kuljettajaa ja kumpikaan ei ympäristöstä huomaa, että paikka ei ole oikein sopiva isolle autolle.


      • stycke
        jonnin verran kirjoitti:

        Kyllä se varmasti ihmettelee kovasti kun muut kuskit pärjää pelkällä puhelinluettelolla. Jättäisin asian mainitsematta ja käyttäisin sitä omaa navia jos sellaista tykkäisin käyttää.

        Vaan en tykkää, puhelinluettelo on paljon nopeampi käyttää, sieltä löytyy myös kaikki osoitteet, jotka eivät kokemuksieni mukaan löydy navista, aina niistä joitain katuja puuttuu ja puhelinluettelon kanssa reitin suunnitteleminen jää itselle, jolloin ei tule yllätyksiä.

        Kuulin tässä hiljattain, että erään pääkaupunkiseudulta kotoisin olevan firman auto oli joutunut navi-suunnistuksen takia vaikeuksiin Porvoossa, kun se oli opastanut reitin vanhan kaupungin läpi, eli paikasta johon ei talvella ole kuorma-auton kanssa mitään asiaa jos ei tunne aluetta. Oli siinä tullut erään talon räystäs kontin läpi ja hinuria oli tarvittu kääntämään auto alamäkeen kun pito ei siihen muuten riittänyt. Vähän ihmetytti kun autossa oli vielä kaksi kuljettajaa ja kumpikaan ei ympäristöstä huomaa, että paikka ei ole oikein sopiva isolle autolle.

        Jakeluajossa usein liikutaan toistuvasti samalla alueella, ja normaalisti sen kyllä oppii tuntemaan suhteellisen nopeasti. Eri asia on sellaiset ajot missä liikutaan esim. koko maassa tai vaikka ulkomaillakin, silloin navi on näppärämpi kuin kontillinen karttoja, vaikkei se niitä aivan sataprosenttisesti korvaakaan.

        Navigaattorin käyttö itsessään on helppoa, mutta se vaatii pientä harjaantumista että pystyy tunnistamaan käyttökelvottomat reittivalinnat, joskus mullakin "tomppa" käskee kääntyä jonnekin kinttupolulle vaikka puolen kilometrin päässä menee se oikea tie mitä pitkin pääsee. Ei sitä navia aina tarvitse totella, ei se suutu.

        Joo, tiedän yhden tyypin joka ajoi jakeluautoa, vielä 2kk jälkeen tämä käytti navigaattoria löytääkseen niihin samoihin paikkoihin...sitten sen auton hommat vaihtuivat kun ei tavara liikkunut, ko. kuskin "kohtalosta" en tiedä.


      • jucca.
        stycke kirjoitti:

        Jakeluajossa usein liikutaan toistuvasti samalla alueella, ja normaalisti sen kyllä oppii tuntemaan suhteellisen nopeasti. Eri asia on sellaiset ajot missä liikutaan esim. koko maassa tai vaikka ulkomaillakin, silloin navi on näppärämpi kuin kontillinen karttoja, vaikkei se niitä aivan sataprosenttisesti korvaakaan.

        Navigaattorin käyttö itsessään on helppoa, mutta se vaatii pientä harjaantumista että pystyy tunnistamaan käyttökelvottomat reittivalinnat, joskus mullakin "tomppa" käskee kääntyä jonnekin kinttupolulle vaikka puolen kilometrin päässä menee se oikea tie mitä pitkin pääsee. Ei sitä navia aina tarvitse totella, ei se suutu.

        Joo, tiedän yhden tyypin joka ajoi jakeluautoa, vielä 2kk jälkeen tämä käytti navigaattoria löytääkseen niihin samoihin paikkoihin...sitten sen auton hommat vaihtuivat kun ei tavara liikkunut, ko. kuskin "kohtalosta" en tiedä.

        Kyllä itekin pidän gps:sää päällä vaikka ajelen usein samoja reittejä. Ottaa vaikka äänet pois, niin siitä ei ole mitään haittaa. Jos sattuu olemaan jotain onnettomuuksia ja työmaita ja täytyy kääntyä jo aikasemmin johonkin, niin äkkiäkös gps pelastaa tilanteen.

        Jos on vähänkin parempi gepsi, niin tauolla kahvikupin äärellä voit tehdä valmiiksi ajoreitin, jota kone sitten noudattaa alusta loppuun.


      • stycke kirjoitti:

        Jakeluajossa usein liikutaan toistuvasti samalla alueella, ja normaalisti sen kyllä oppii tuntemaan suhteellisen nopeasti. Eri asia on sellaiset ajot missä liikutaan esim. koko maassa tai vaikka ulkomaillakin, silloin navi on näppärämpi kuin kontillinen karttoja, vaikkei se niitä aivan sataprosenttisesti korvaakaan.

        Navigaattorin käyttö itsessään on helppoa, mutta se vaatii pientä harjaantumista että pystyy tunnistamaan käyttökelvottomat reittivalinnat, joskus mullakin "tomppa" käskee kääntyä jonnekin kinttupolulle vaikka puolen kilometrin päässä menee se oikea tie mitä pitkin pääsee. Ei sitä navia aina tarvitse totella, ei se suutu.

        Joo, tiedän yhden tyypin joka ajoi jakeluautoa, vielä 2kk jälkeen tämä käytti navigaattoria löytääkseen niihin samoihin paikkoihin...sitten sen auton hommat vaihtuivat kun ei tavara liikkunut, ko. kuskin "kohtalosta" en tiedä.

        asiaa veli hyvä :) Ruotsin ja norjan ajossa navigaattori säästänyt jo paljon aikaa javaivaa, kun ei ole tarvinut joka kylällä alakaa kyselemään paikkakunnan karttaa että osaa perille.. Paperinen maantiekartta vielä tukena, niin ei eksy oikeastaan koskaan...


      • vlosdvbads
        Rahtari-73 kirjoitti:

        asiaa veli hyvä :) Ruotsin ja norjan ajossa navigaattori säästänyt jo paljon aikaa javaivaa, kun ei ole tarvinut joka kylällä alakaa kyselemään paikkakunnan karttaa että osaa perille.. Paperinen maantiekartta vielä tukena, niin ei eksy oikeastaan koskaan...

        Puhumattakaan siitä, että useimmissa laitteissa voidaan ajoesteet(matala sillanalitus/tms.) merkata gepsin muistiin, joten vastaisuudessa konhe ei edes ohjaa "hankalalle" reitille...


    • jakke67

      kyllä hyvä laite suosittelen ajan täysperää joskus outoja jako paikkoja varsinkin yksityiset, vie perille eikä aikaa tuhraannu,

    • suhtautuvat

      positiivisesti. Voithan vielä kysyä että, saatko tankata ja ostaa renkaat omillas. Öljynvaihdothan on luonnollisesti kuskin maksettavaksi kuuluvia kuluja, jos kerran ajaa, niin joutaa ostaan myös öljyt.

    • Ei kananta mainita haastattelussa omasta navigaattorista mitään. Se on vain huono asia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4374
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3495
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2357
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2041
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1974
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1754
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1618
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1407
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1311
    Aihe