Auton ostoa kannattaa lykätä

MalttiValtti

sillä ajoneuvoverouudistus (käyttömaksu) on riittävän painava syy odotella ja katsoa mihin suuntaan asiat kehittyvät. Ja elleivät kehity, automyynnin hiipuminen laittaa uudistuksiin vauhtia.

67

6144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannata odottaa

      Jollei jotain 500 euron autoa meinaa ostaa ja rahaa on käytössä sen mukaisesti jolloin muutaman kympin käyttömaksut ovat kynnyskysymys.

      Nyt voi olla hyvä hetki ostaa auto,koska kauppa on hiljaista, ja on mahdollisuus saada hyvä tarjous,varsinkin jos ei ole vaihtoautoa.

      Autoveroon ei tule ainakaan vuoteen mitään muutosta, ja kun tulee niin vero porrastetaan, mitään kertarysäystä ei ole tulossa.

      • ihan oikeesti

        kivalta mutta täyttä sontaa.se tulee tapahtumaan juuri kertarysäyksellä.


      • valitettavasti
        ihan oikeesti kirjoitti:

        kivalta mutta täyttä sontaa.se tulee tapahtumaan juuri kertarysäyksellä.

        mutta käyttömaksut tulevat jatkossa vaikuttaamaan todella paljon auton valintaan. eikä tule kertarysäystä vaan ehkä perinteinen 15 % autoveron alennus. muuten esim. ranskassa joissakin poliittisissa piireissä ehdotetaan autojen hintaan lisättävää veroa. ja tämänhän tietää suomen verottajakin, täällä siis ollaan edelläkävijöitä.


      • hyvää tarjousta!

        Erittäin huono ajankohta ostaa nyt uusi auto.
        Vaihtoautoista hyvitetään nyt todella surkeasti mahdolliseen autoveron laskuun valmistuttaessa.

        Entäs sitten käteisalennus? Uudesta Volkkarista lupasivat 3 (lue:KOLME!) prosenttia käteisalennusta ilman vaihdokkia.

        Tuommoisilla tarjouksilla saavat katsella kohta kaksinumeroisia myynnin laskun numeroita.

        Kun vielä lisätään soppaan se, että käyttömaksun tulevaa suuruutta ja dieselveron kohtaloa ei tiedetä, niin vain äärimmäisessä pakossa kannattaa uusi auto nyt mennä ostamaan.


      • odottelua
        hyvää tarjousta! kirjoitti:

        Erittäin huono ajankohta ostaa nyt uusi auto.
        Vaihtoautoista hyvitetään nyt todella surkeasti mahdolliseen autoveron laskuun valmistuttaessa.

        Entäs sitten käteisalennus? Uudesta Volkkarista lupasivat 3 (lue:KOLME!) prosenttia käteisalennusta ilman vaihdokkia.

        Tuommoisilla tarjouksilla saavat katsella kohta kaksinumeroisia myynnin laskun numeroita.

        Kun vielä lisätään soppaan se, että käyttömaksun tulevaa suuruutta ja dieselveron kohtaloa ei tiedetä, niin vain äärimmäisessä pakossa kannattaa uusi auto nyt mennä ostamaan.

        Hyvitykset ovat todella heikkoja, olipa kysessä vaihto uuteen tai vähän käytettyyn. Omasta hyvitys on ollut (pahimmilleen) sama kuin vastaavan auton hintapyyntö on Saksassa (mobile.de) ilman veroja. Liikkeen mukaan auton hinta olisi siis tippunut 65% uuden hinnasta 3 vuodessa ja 60tkm matkalla. Ulkomailla (Saksassa) auton hinta tyypillisesti puolittuu 3 vuodessa, Suomessa se tippuu kolmanteen osaan?! Mielestäni juuri selvemmin sanoa, että emme halua autoa vaihdossa juuri nyt.


      • oope

        Autovero laskee vuoteen 2016 mennessä vuosittain, tämä on siirtymäaika.


        Jos autovero poistuisi kokonaan 1.4.2007, ja vaikka kaikki suomalaiset saisivat auton ilmaiseksi, niin silti autoilu ei halpenisi.

        Kyllä valtio ottaa "lypsylehmästä" omansa erilaisina maksuina ja veroina moninverroin.
        Kuitunen saa eduskunnalta toimeksiantoja.

        Lakatkaa uneksimasta!


    • Valtti Maltti

      Kannattaako ostoa lykätä?
      Siirtymäaikaa tuli vuoteen 2016 saakka.
      Autoveroa pudotetaan vuosittain muutama prosentti, tilalle kyllä keksitään uusia korvaavia veroluonteisia maksuja jotta valtion verotulot kasvavat.
      Kyllä Kuitunen keksii eduskunnan käskystä.

      Älkää edes unta nähkö autoilun halpenemisesta!

      • autokauppias

        valveilla on.

        Nimimerkkillä: Autovero poistuu 01 huhtikuuta vaalien jälkeen.


      • poppajoe
        autokauppias kirjoitti:

        valveilla on.

        Nimimerkkillä: Autovero poistuu 01 huhtikuuta vaalien jälkeen.

        ...ja vuosi on?


      • näin juuri
        autokauppias kirjoitti:

        valveilla on.

        Nimimerkkillä: Autovero poistuu 01 huhtikuuta vaalien jälkeen.

        Tuo on juuri se ainoa päivä vuodessa, jolloin autoveron poistuminen kertarysäyksellä voidaan julkaista.


      • ihan tosi
        autokauppias kirjoitti:

        valveilla on.

        Nimimerkkillä: Autovero poistuu 01 huhtikuuta vaalien jälkeen.

        koska co2-päästöt otetaan huomioon autoveron määrässä. Ei käyttömaksuissa. Käytön verotus hoidetaan yksinkertaisesti polttoaineverotuksella. Diesel jatkossa saman hintaista kuin bensa. jos ei ole ihan pakko ostaa/vaihtaa auto nyt, kannattaa odotella ja katsoa autojen uudet hinnat.


      • täällä läppää
        ihan tosi kirjoitti:

        koska co2-päästöt otetaan huomioon autoveron määrässä. Ei käyttömaksuissa. Käytön verotus hoidetaan yksinkertaisesti polttoaineverotuksella. Diesel jatkossa saman hintaista kuin bensa. jos ei ole ihan pakko ostaa/vaihtaa auto nyt, kannattaa odotella ja katsoa autojen uudet hinnat.

        heittää, mutta ainoa jo julkaistu tieto on, että VM valmistelee ajoneuvoveron muutosta päästöpohjaiseksi. Tämäkin voidaan ottaa käyttöön vasta v. 2009-2010.
        Autoveron uudistusta ei ole edes suunniteltu, siis sitä, kuinka se toteutetaan.


      • autovero poistuu

        Ihan varmasti. Vaihdan auton pienempään ja kaikin tavoin halvempaan. Tarvittaessa hankin vaikka mopoauton ja käytän taksia ja/tai vuokra-autoa - siis täällä suomessa. Virosta hommaan autotallin ja asiallisen auton vapaassa mailmassa liikkumista varten.


      • on pakko
        täällä läppää kirjoitti:

        heittää, mutta ainoa jo julkaistu tieto on, että VM valmistelee ajoneuvoveron muutosta päästöpohjaiseksi. Tämäkin voidaan ottaa käyttöön vasta v. 2009-2010.
        Autoveron uudistusta ei ole edes suunniteltu, siis sitä, kuinka se toteutetaan.

        ryhtyä noudattamaan KHO:n viime joulukuista tuontiautojen verotuksen avoimuus ja oikeudenmukaisuuspäätöstä.

        Kestääkö nykyinen umpimätä autoverolaki vaikka sitä siirtymäajoilla paikattaisiin sen?

        Jos Suomi on oikeusvaltio niin ei voi kestää.


      • poppajoe
        on pakko kirjoitti:

        ryhtyä noudattamaan KHO:n viime joulukuista tuontiautojen verotuksen avoimuus ja oikeudenmukaisuuspäätöstä.

        Kestääkö nykyinen umpimätä autoverolaki vaikka sitä siirtymäajoilla paikattaisiin sen?

        Jos Suomi on oikeusvaltio niin ei voi kestää.

        "on pakko ryhtyä noudattamaan KHO:n viime joulukuista tuontiautojen verotuksen avoimuus ja oikeudenmukaisuuspäätöstä."

        En ymmärrä mitä tekemistä käytetyn tuontiauton verotusparametrien avoimuudella on uusien autojen veron määrään?


      • tavallinen pappa
        poppajoe kirjoitti:

        "on pakko ryhtyä noudattamaan KHO:n viime joulukuista tuontiautojen verotuksen avoimuus ja oikeudenmukaisuuspäätöstä."

        En ymmärrä mitä tekemistä käytetyn tuontiauton verotusparametrien avoimuudella on uusien autojen veron määrään?

        valitettavasti en voi auttaa!
        Mutta kun käytettynä tuotuja aletaan kohdella tasapuolisesti ja kaikilta osin oikeudenmukaisesti, romahtaa uusien suomiautojen myynti ja silloin ei ole jäljellä kuin yksi vaihtoehto. Se on autoveron poisto.
        Toivottavasti menee jakeluun...


      • se kummenpaa
        tavallinen pappa kirjoitti:

        valitettavasti en voi auttaa!
        Mutta kun käytettynä tuotuja aletaan kohdella tasapuolisesti ja kaikilta osin oikeudenmukaisesti, romahtaa uusien suomiautojen myynti ja silloin ei ole jäljellä kuin yksi vaihtoehto. Se on autoveron poisto.
        Toivottavasti menee jakeluun...

        tarkoita kuin, että tuontiautojen verotus on tasapuolista uusien autojen verotuksen kanssa. Käytännössä siis tuontiautojen vero määräytyy sen mukaan paljonko vastaavassa autoverollisessa autossa veroa on jäljellä.
        Eli tasatahtiin mennään, käsikädessä ne verot vähenevät pikkuhiljaa v. 2016 mennessä.
        Ainoa, mikä romahtaa on kertarysäyksestä haaveilevien lapsenusko.


      • se kummenpaa kirjoitti:

        tarkoita kuin, että tuontiautojen verotus on tasapuolista uusien autojen verotuksen kanssa. Käytännössä siis tuontiautojen vero määräytyy sen mukaan paljonko vastaavassa autoverollisessa autossa veroa on jäljellä.
        Eli tasatahtiin mennään, käsikädessä ne verot vähenevät pikkuhiljaa v. 2016 mennessä.
        Ainoa, mikä romahtaa on kertarysäyksestä haaveilevien lapsenusko.

        Kyse on edellisen nimimerkin mukaan siitä, että "tuontiautojen vero määräytyy sen mukaan paljonko vastaavassa autoverollisessa autossa veroa on jäljellä".

        JOO MUTTA: jos kyse on vain PROSENTISTA niin ettex te jo hiffaa et VALTIO VOI IKÄÄNKUN DUUNAA IHAN MINKÄ "MARKKINAHINNAN" TYKKÄÄ!!!!! SÄ SIT VAA MAKSAT OIKEAN "PROSSA"OSUUDEN. MUT HEVON hiivattia SENTÄÄN ETTEX TE TAJUU ET NE JOUTUU NYT MAALISCUUSTA LÄHTIEN OTTAAN KANTAA MYÖS AUTON ARVOON KKO:N TARKOITTAMALLA TAVALLA... kirveellä on siis vielä töitä. Sanoox sanat "absoluuttisesti sama" määrä veroa ja "relatiivisesti sama" määrä veroa ja "takaisinlaskenta" mitään?????????????????????????????? Jos ei, oot pihalla kuin lumiukko, joita ei onnexi maaliskuun (=vaalien) jälkeen näy niitäkään, ei ainakaan Stadin suunnalla!!!


      • poistu sillä
        autokauppias kirjoitti:

        valveilla on.

        Nimimerkkillä: Autovero poistuu 01 huhtikuuta vaalien jälkeen.

        AKE on "jostain kumman" syystä lykännyt uuden tilapäisen rekisteristä poiston mahdollistavan tietojärjestelmän käyttöönnottoa vuoden loppuun vaikka alkuperäinen päivämäärä oli juurikin 1.4.2007 -> vakuutusyhtiöstä tuli viime pe tuosta tiedote, mutta AKEn sivuilla jo lykätty päivämäärä... Joku paniikkin jarrutus tuossa on käynnyt, järjestelmän luotettavuutta syyttävät, tiedä noista sitten?


      • meni ja syvälle
        IngmarB kirjoitti:

        Kyse on edellisen nimimerkin mukaan siitä, että "tuontiautojen vero määräytyy sen mukaan paljonko vastaavassa autoverollisessa autossa veroa on jäljellä".

        JOO MUTTA: jos kyse on vain PROSENTISTA niin ettex te jo hiffaa et VALTIO VOI IKÄÄNKUN DUUNAA IHAN MINKÄ "MARKKINAHINNAN" TYKKÄÄ!!!!! SÄ SIT VAA MAKSAT OIKEAN "PROSSA"OSUUDEN. MUT HEVON hiivattia SENTÄÄN ETTEX TE TAJUU ET NE JOUTUU NYT MAALISCUUSTA LÄHTIEN OTTAAN KANTAA MYÖS AUTON ARVOON KKO:N TARKOITTAMALLA TAVALLA... kirveellä on siis vielä töitä. Sanoox sanat "absoluuttisesti sama" määrä veroa ja "relatiivisesti sama" määrä veroa ja "takaisinlaskenta" mitään?????????????????????????????? Jos ei, oot pihalla kuin lumiukko, joita ei onnexi maaliskuun (=vaalien) jälkeen näy niitäkään, ei ainakaan Stadin suunnalla!!!

        Ei se taida huutamalla autovero laskea, eikä tuontiauton verotus petraantua.
        Ei ne ihan tyhmyyttään tai tietämättömyyttään niitä verotusarvoja laskeskele. Valtion tarkoitus on kerätä veroja, ihan absoluuttisesti yhtä paljon kuin ennenkin - menisikö tämä jakeluun?
        Yksi hyvä tietolähde autojen arvolle on nettiauto.com, siellähän omistajat itse arvioivat autonsa käyvän arvon.


      • 2016 saakka kotterollasi ;D

        Me muut haetaan ulkoa uusi menopeli ja halvalla alle kahden kuukauden sisällä ;P

        Kuitunen lyöty mies odottaa vain eläkkeelle pääsyä.


      • revi siitä ;P
        se kummenpaa kirjoitti:

        tarkoita kuin, että tuontiautojen verotus on tasapuolista uusien autojen verotuksen kanssa. Käytännössä siis tuontiautojen vero määräytyy sen mukaan paljonko vastaavassa autoverollisessa autossa veroa on jäljellä.
        Eli tasatahtiin mennään, käsikädessä ne verot vähenevät pikkuhiljaa v. 2016 mennessä.
        Ainoa, mikä romahtaa on kertarysäyksestä haaveilevien lapsenusko.

        Tulli verotuspäätökset viime viikoilta oikeansuuntaisia ja siten edesauttaa omatuojien määrän kasvua. Jo pelkästään se että päätöksiä ei pantata niin pitkään on suuri parannus.

        Edelleen väitän teikäläisen olevan pahasti pihalla siis suorastaan infantiili !

        2016 joopa joo ;D


      • maksut käyttöön !
        poistu sillä kirjoitti:

        AKE on "jostain kumman" syystä lykännyt uuden tilapäisen rekisteristä poiston mahdollistavan tietojärjestelmän käyttöönnottoa vuoden loppuun vaikka alkuperäinen päivämäärä oli juurikin 1.4.2007 -> vakuutusyhtiöstä tuli viime pe tuosta tiedote, mutta AKEn sivuilla jo lykätty päivämäärä... Joku paniikkin jarrutus tuossa on käynnyt, järjestelmän luotettavuutta syyttävät, tiedä noista sitten?

        Autokauppa sakkaa ... verotulot vaarassa jäädä alle budjetin. Käyttömaksu muutos tulossa .... helpoin tapa lisätä tuloja kun autovero poistetaan ;D

        Päästöpohjaisia lisämaksuja yrittävät kyhätä kovalla kiireellä.


      • fantasiat ovat faktaa?
        meni ja syvälle kirjoitti:

        Ei se taida huutamalla autovero laskea, eikä tuontiauton verotus petraantua.
        Ei ne ihan tyhmyyttään tai tietämättömyyttään niitä verotusarvoja laskeskele. Valtion tarkoitus on kerätä veroja, ihan absoluuttisesti yhtä paljon kuin ennenkin - menisikö tämä jakeluun?
        Yksi hyvä tietolähde autojen arvolle on nettiauto.com, siellähän omistajat itse arvioivat autonsa käyvän arvon.

        fantasiahinnat ovat reilu ja oikea perusta autoverolle? Sinulla ja valtiolla on ihan sama "jakomielitauti" käytetyn ja uuden auton verotuksen suhteen!!


      • eihän
        fantasiat ovat faktaa? kirjoitti:

        fantasiahinnat ovat reilu ja oikea perusta autoverolle? Sinulla ja valtiolla on ihan sama "jakomielitauti" käytetyn ja uuden auton verotuksen suhteen!!

        samalla autolla voi olla kahta eri hintaa tilanteesta riippuen. Miksi verotus ei voi perustua siihen hintaan, mistä omistaja on valmis autostaan luopumaan?


    • mieltä

      En osta autoa nyt odotan mitä tapahtuu uusien/käytettyjen autojen perittävälle autoverolle. Ajelen vanhalla volvollani siihen asti kunnes tapahtuu ratkaiseva kevennys. Turhaa nakata isoa tukkua rahaa hukkaan ostamalla auto nyt.!!!

      • H.Heikki

        Odotas .... lompakossa on tuolla kuittien välissä .....noin ..... vitosen kulma näkyvillä ja tuolta vielä ...... takin taskunpohjalta löytyy .... hetkinen ..... 45c. Yhteensä 5,45e. Juu, minäkään en osta uutta autoa ja siis boikotoin kunnes saan rah...... siis..... ostaa verottoman auton.


      • mieltä muutkin

        yks pikku juttu vaan. Milloikas se ratkaiseva kevennys tapahtuu kun autoveroa lasketaan tasatahtiin 7 vuoden aikana v.2009 - 2016?
        No Volvohan on sitkeä auto, kyllä se vielä 9 vuotta pyörii ja rahaa säästyy koko ajan.


      • lapsenuskoinen ;)
        mieltä muutkin kirjoitti:

        yks pikku juttu vaan. Milloikas se ratkaiseva kevennys tapahtuu kun autoveroa lasketaan tasatahtiin 7 vuoden aikana v.2009 - 2016?
        No Volvohan on sitkeä auto, kyllä se vielä 9 vuotta pyörii ja rahaa säästyy koko ajan.

        Tuo 2009 - 2016 aikataulu tappaa suomalaisen autokaupan !


      • elinehto
        lapsenuskoinen ;) kirjoitti:

        Tuo 2009 - 2016 aikataulu tappaa suomalaisen autokaupan !

        on juuri se, että veromuutos vaiheistetaan. Kun uusien ja vaihtoautojen hinnat tippuvat vähän kerrassaan samaan tahtiin, niin mitään yhtä hetkeä ei tule koittamaan, jolloin autonhankinta olisi yhtäkkiä niin edullista, että sitä kannattaisi jäädä odottamaan. Myös nykyisen suuren vaihtoautovaraston putsaus onnistuu näin paljon hallitummin.
        Autokaupan elinehto on vaiheistettu verouudistus.
        Kauppa alkaa heti sujua kun valtiovalta tiedottaa tämän vaiheistusaikataulun. Silloin lapsenusko karisee - joiltakin!


      • rauhikainen
        elinehto kirjoitti:

        on juuri se, että veromuutos vaiheistetaan. Kun uusien ja vaihtoautojen hinnat tippuvat vähän kerrassaan samaan tahtiin, niin mitään yhtä hetkeä ei tule koittamaan, jolloin autonhankinta olisi yhtäkkiä niin edullista, että sitä kannattaisi jäädä odottamaan. Myös nykyisen suuren vaihtoautovaraston putsaus onnistuu näin paljon hallitummin.
        Autokaupan elinehto on vaiheistettu verouudistus.
        Kauppa alkaa heti sujua kun valtiovalta tiedottaa tämän vaiheistusaikataulun. Silloin lapsenusko karisee - joiltakin!

        Auton arvonalenema on muutenkin tappava, siihen kun lisättäisiin vielä vuosittain veroista johtuva lisäalenema... Saa nähdä moniko viitsisi kiinnittää sellaisessa tilanteessa autoon isoja rahoja.


      • Niinkö???
        elinehto kirjoitti:

        on juuri se, että veromuutos vaiheistetaan. Kun uusien ja vaihtoautojen hinnat tippuvat vähän kerrassaan samaan tahtiin, niin mitään yhtä hetkeä ei tule koittamaan, jolloin autonhankinta olisi yhtäkkiä niin edullista, että sitä kannattaisi jäädä odottamaan. Myös nykyisen suuren vaihtoautovaraston putsaus onnistuu näin paljon hallitummin.
        Autokaupan elinehto on vaiheistettu verouudistus.
        Kauppa alkaa heti sujua kun valtiovalta tiedottaa tämän vaiheistusaikataulun. Silloin lapsenusko karisee - joiltakin!

        2000-3000 euroa vuodessa ei ole minusta vähän kerrassaan. Jos puolikin vuotta odottaa tuollaista summaa, niin pääsee ihan kohtuu kuukausitienestille. Ja silloin autokauppiaat keittelevät puoli vuotta kahvia toinen toisilleen. Samalla putoaa sen omankin vaihdokin arvo yhdessä yössä taas pykälän alaspäin. Taitaa monen katse kääntyä tuollaisessa tilanteessa käytetyn ulkomaantuliaisen suuntaan, jotta arvonpudotus jäisi euroissa mahdollisimman pieneksi.


      • kjhlkjh
        Niinkö??? kirjoitti:

        2000-3000 euroa vuodessa ei ole minusta vähän kerrassaan. Jos puolikin vuotta odottaa tuollaista summaa, niin pääsee ihan kohtuu kuukausitienestille. Ja silloin autokauppiaat keittelevät puoli vuotta kahvia toinen toisilleen. Samalla putoaa sen omankin vaihdokin arvo yhdessä yössä taas pykälän alaspäin. Taitaa monen katse kääntyä tuollaisessa tilanteessa käytetyn ulkomaantuliaisen suuntaan, jotta arvonpudotus jäisi euroissa mahdollisimman pieneksi.

        Lopputulos on miltei aina se, että odotetaan sinne 2016 asti ja vasta sitten ostetaan.

        Suomesta ei odotusaikana kannattaisi ostaa edes kumimattoja autoon, kun oman vaihdokin hyvityshinta romahtaa vielä tästäkin.

        Vaihdossa annettavan hinta pohjalla ja uusista putoiaisi hallitusti vero.
        Siinä voisi laskea mitä tienaa kun odottaa.
        Helppo laskutoimitus ja tulos vain plussaa.


      • deflaatio
        elinehto kirjoitti:

        on juuri se, että veromuutos vaiheistetaan. Kun uusien ja vaihtoautojen hinnat tippuvat vähän kerrassaan samaan tahtiin, niin mitään yhtä hetkeä ei tule koittamaan, jolloin autonhankinta olisi yhtäkkiä niin edullista, että sitä kannattaisi jäädä odottamaan. Myös nykyisen suuren vaihtoautovaraston putsaus onnistuu näin paljon hallitummin.
        Autokaupan elinehto on vaiheistettu verouudistus.
        Kauppa alkaa heti sujua kun valtiovalta tiedottaa tämän vaiheistusaikataulun. Silloin lapsenusko karisee - joiltakin!

        Sama juttu kuin elinkustannuksissa --- deflaatio ( rahan arvon parantuminen) on harvinainen tilanne ja taloudelle erittäin paha: kukaan ei osta mitään, koska samalla rahalla saa huomenna enemmän.

        Pykäläisittäin autoveroa laskettaessa joudutaan aivan samaan tilanteeseen: Kuka ostaa syyskuussa auton, jos sen tietää neljän kuukauden päästä maksavan vaikkapa 2 500 euroa vähemmän.
        Auoptokauppiaat saavat jäädä kesälomalta suoraan lomautukselle joulukuuhun saakka.

        Siksi tämä veronpudotus tulee tapahtumaan ennalta tiedottamatta aikataulua.
        Ei kuluttajan etua, vaan autokaupan etua ajatellen.


      • siirtymäaikausko
        elinehto kirjoitti:

        on juuri se, että veromuutos vaiheistetaan. Kun uusien ja vaihtoautojen hinnat tippuvat vähän kerrassaan samaan tahtiin, niin mitään yhtä hetkeä ei tule koittamaan, jolloin autonhankinta olisi yhtäkkiä niin edullista, että sitä kannattaisi jäädä odottamaan. Myös nykyisen suuren vaihtoautovaraston putsaus onnistuu näin paljon hallitummin.
        Autokaupan elinehto on vaiheistettu verouudistus.
        Kauppa alkaa heti sujua kun valtiovalta tiedottaa tämän vaiheistusaikataulun. Silloin lapsenusko karisee - joiltakin!

        on horjumaton ja luja. Ja kuten uskoon monasti kuuluu toisinajattelijoita ei kuunnella. Siirtymäaikausko on se ainoa oikea. Lähiaikoina näemme tuleeko siitä ihan valtionusko.


      • uudestaan,
        deflaatio kirjoitti:

        Sama juttu kuin elinkustannuksissa --- deflaatio ( rahan arvon parantuminen) on harvinainen tilanne ja taloudelle erittäin paha: kukaan ei osta mitään, koska samalla rahalla saa huomenna enemmän.

        Pykäläisittäin autoveroa laskettaessa joudutaan aivan samaan tilanteeseen: Kuka ostaa syyskuussa auton, jos sen tietää neljän kuukauden päästä maksavan vaikkapa 2 500 euroa vähemmän.
        Auoptokauppiaat saavat jäädä kesälomalta suoraan lomautukselle joulukuuhun saakka.

        Siksi tämä veronpudotus tulee tapahtumaan ennalta tiedottamatta aikataulua.
        Ei kuluttajan etua, vaan autokaupan etua ajatellen.

        ja kokonaisuutta, ei vain yhtä puolta asiasta. Samalla kun uuden auton hinta putoaa vuosittain autoveron alenemisen verran, niin tietysti myös vaihtoauto on "vuoden" vanhempi, ja väliraha ei paljon heilahda. Tähän kun vielä kytketään käyttömaksu, joka on sidottu, paitsi päästöihin, myös auton rekisteröintivuoteen nousevasti, niin lopputulos on se, että odottaminen ei tuo taloudellista hyötyä.
        Se vuosittainen autoveron vaiheistus 7 vuoden jaksolla tarkoittaa siis, että vuonna 2008 autovero on vielä nykyinen eli 100% ja aleneminen tapahtuu n. 12,5%-yksikön osuuksilla seuraavasti:

        v. 2008 veroa 100,0%
        v. 2009 veroa 87,5%
        v. 2010 veroa 75,0%
        v. 2011 veroa 62,5%
        v. 2012 veroa 50,0%
        v. 2013 verpa 37,5%
        v. 2014 veroa 25,0%
        v. 2015 veroa 12,5%
        v. 2016 veroa 0,0%

        eli v.2016 autovero on historiaa ja valtio kerää saman tulokertymän toisilla nimikkeillä EU:n sallimien sisäisten erityismaksujen muodossa.

        Repikää lapset tästä niitä tuhansien eurojen odotuspalkkioita!


      • rauhikainen
        siirtymäaikausko kirjoitti:

        on horjumaton ja luja. Ja kuten uskoon monasti kuuluu toisinajattelijoita ei kuunnella. Siirtymäaikausko on se ainoa oikea. Lähiaikoina näemme tuleeko siitä ihan valtionusko.

        >väliraha ei paljon heilahda

        Suomessa on viime vuosina myyty niin vähän autoja, että loppuunajettuja "vaihdokkeja" on liikenteessä paljon. Niiden arvo ei enää paljon nykyisestä voi laskea, joten uusien autojen hinnanlasku tulee suoraan monen autonostajan hyödyksi.

        Uudenkarheasta uuteen vaihtavia ei Suomen autoilijoista kovin moni ole. Ja koko ajan vähemmän näitä tulee kun tieto tulevasta uudistuksesta on levinnyt.


      • hakenut
        uudestaan, kirjoitti:

        ja kokonaisuutta, ei vain yhtä puolta asiasta. Samalla kun uuden auton hinta putoaa vuosittain autoveron alenemisen verran, niin tietysti myös vaihtoauto on "vuoden" vanhempi, ja väliraha ei paljon heilahda. Tähän kun vielä kytketään käyttömaksu, joka on sidottu, paitsi päästöihin, myös auton rekisteröintivuoteen nousevasti, niin lopputulos on se, että odottaminen ei tuo taloudellista hyötyä.
        Se vuosittainen autoveron vaiheistus 7 vuoden jaksolla tarkoittaa siis, että vuonna 2008 autovero on vielä nykyinen eli 100% ja aleneminen tapahtuu n. 12,5%-yksikön osuuksilla seuraavasti:

        v. 2008 veroa 100,0%
        v. 2009 veroa 87,5%
        v. 2010 veroa 75,0%
        v. 2011 veroa 62,5%
        v. 2012 veroa 50,0%
        v. 2013 verpa 37,5%
        v. 2014 veroa 25,0%
        v. 2015 veroa 12,5%
        v. 2016 veroa 0,0%

        eli v.2016 autovero on historiaa ja valtio kerää saman tulokertymän toisilla nimikkeillä EU:n sallimien sisäisten erityismaksujen muodossa.

        Repikää lapset tästä niitä tuhansien eurojen odotuspalkkioita!

        H Kuitusen paikkaa. Hänhän jää kohta eläkkeelle. Talouden suunnittelutaidoillasi olisi ollut käyttöä jo -60 ja -70 luvuilla naapurimaassa.


      • oletusta
        uudestaan, kirjoitti:

        ja kokonaisuutta, ei vain yhtä puolta asiasta. Samalla kun uuden auton hinta putoaa vuosittain autoveron alenemisen verran, niin tietysti myös vaihtoauto on "vuoden" vanhempi, ja väliraha ei paljon heilahda. Tähän kun vielä kytketään käyttömaksu, joka on sidottu, paitsi päästöihin, myös auton rekisteröintivuoteen nousevasti, niin lopputulos on se, että odottaminen ei tuo taloudellista hyötyä.
        Se vuosittainen autoveron vaiheistus 7 vuoden jaksolla tarkoittaa siis, että vuonna 2008 autovero on vielä nykyinen eli 100% ja aleneminen tapahtuu n. 12,5%-yksikön osuuksilla seuraavasti:

        v. 2008 veroa 100,0%
        v. 2009 veroa 87,5%
        v. 2010 veroa 75,0%
        v. 2011 veroa 62,5%
        v. 2012 veroa 50,0%
        v. 2013 verpa 37,5%
        v. 2014 veroa 25,0%
        v. 2015 veroa 12,5%
        v. 2016 veroa 0,0%

        eli v.2016 autovero on historiaa ja valtio kerää saman tulokertymän toisilla nimikkeillä EU:n sallimien sisäisten erityismaksujen muodossa.

        Repikää lapset tästä niitä tuhansien eurojen odotuspalkkioita!

        joiden toteutuminen ei ole lainkaan varmaa:

        "Väliraha kasvaa samassa suhteessa."

        No se pitää paikkansa korkeintaan vain hyvin tuoreen vaihdokin ollessa kyseessä. Vanhemmissa autoissa arvonpudotusprosentti voi olla isokin, mutta euromääräinen arvonlasku pieni.

        Toinen rohkea oletus on, että käyttömaksu tullaan porrastamaan jokaiselle vuosiluokalle erikseen.
        Näinhän ei tapahtunut vuonna 2003.
        Käyttömaksun perimisestä tulisi hyvin monimutkaista, jos tariffitaulukot olisivat joka vuosikerralle omansa.

        Minä väitän, että suurempaa hankintaveroa ei tulla huomioimaan käyttömaksussa ( ainakaan täysmääräisenä).


      • se pelkkä
        rauhikainen kirjoitti:

        >väliraha ei paljon heilahda

        Suomessa on viime vuosina myyty niin vähän autoja, että loppuunajettuja "vaihdokkeja" on liikenteessä paljon. Niiden arvo ei enää paljon nykyisestä voi laskea, joten uusien autojen hinnanlasku tulee suoraan monen autonostajan hyödyksi.

        Uudenkarheasta uuteen vaihtavia ei Suomen autoilijoista kovin moni ole. Ja koko ajan vähemmän näitä tulee kun tieto tulevasta uudistuksesta on levinnyt.

        välirahakaan, mutta kun lasket, että n. 30 teuron auton hinta tippuu vuosittain 7 vuoden aikana reilun 1000 euroa vuodessa, niin kyllä se helposti 2000 euron kiesikin 1000 euroon häviää jo siinä vuoden odottelussa. Silläkö sitten ajetet odotellessa,kun uusien tehdashinnat koko ajan ovat noususunnassa kuten nykyisinkin.
        Mistä ne voitot syntyvät odottelemalla?


      • tarvitse
        oletusta kirjoitti:

        joiden toteutuminen ei ole lainkaan varmaa:

        "Väliraha kasvaa samassa suhteessa."

        No se pitää paikkansa korkeintaan vain hyvin tuoreen vaihdokin ollessa kyseessä. Vanhemmissa autoissa arvonpudotusprosentti voi olla isokin, mutta euromääräinen arvonlasku pieni.

        Toinen rohkea oletus on, että käyttömaksu tullaan porrastamaan jokaiselle vuosiluokalle erikseen.
        Näinhän ei tapahtunut vuonna 2003.
        Käyttömaksun perimisestä tulisi hyvin monimutkaista, jos tariffitaulukot olisivat joka vuosikerralle omansa.

        Minä väitän, että suurempaa hankintaveroa ei tulla huomioimaan käyttömaksussa ( ainakaan täysmääräisenä).

        kovin iso olla tuo käytetyn auton arvonpudotus euroina vuodessa, olkoon kuinka vanha tahansa, niin kyllä se tonnin vuodessa tippuu. Uuden auton hinnasta varsinaisen autoveron osuus on 28%. Kun tästä vähennetään vuosittain 1/8 (12,5% koko verosta) niin vuoden päästä uuden auton veroprosentti on pudonnut 3,5%-yksikköä. Tästä voi helposti laskea, että 28.888 euron auton hinta putoaa 1000 euroa vuosittain verohelpotuksen ansiosta.
        Tienaat jos autosi vaihtoarvo putoaa vähemmän kuin 1000 euroa vuosittain. Sitäkö odottelet?


      • Kuinka_
        tarvitse kirjoitti:

        kovin iso olla tuo käytetyn auton arvonpudotus euroina vuodessa, olkoon kuinka vanha tahansa, niin kyllä se tonnin vuodessa tippuu. Uuden auton hinnasta varsinaisen autoveron osuus on 28%. Kun tästä vähennetään vuosittain 1/8 (12,5% koko verosta) niin vuoden päästä uuden auton veroprosentti on pudonnut 3,5%-yksikköä. Tästä voi helposti laskea, että 28.888 euron auton hinta putoaa 1000 euroa vuosittain verohelpotuksen ansiosta.
        Tienaat jos autosi vaihtoarvo putoaa vähemmän kuin 1000 euroa vuosittain. Sitäkö odottelet?

        "olkoon kuinka vanha tahansa, niin kyllä se tonnin vuodessa tippuu."

        Siis, miten saat 600euron auton arvon tippumaan tonnin vuodessa, puhuit sitten euroista taikka kiloista ???


      • lkjölkj
        se pelkkä kirjoitti:

        välirahakaan, mutta kun lasket, että n. 30 teuron auton hinta tippuu vuosittain 7 vuoden aikana reilun 1000 euroa vuodessa, niin kyllä se helposti 2000 euron kiesikin 1000 euroon häviää jo siinä vuoden odottelussa. Silläkö sitten ajetet odotellessa,kun uusien tehdashinnat koko ajan ovat noususunnassa kuten nykyisinkin.
        Mistä ne voitot syntyvät odottelemalla?

        Uudet ja käytetyt laskee.
        Siitä syntyy voitto.
        Itse en osta autoa, vaikka ilmaiseksi saisi.
        Ajan vanhalla vielä 15 vuotta, joten minulle kaikki veroalet ovat voittoa.


      • lkjhkljh
        Kuinka_ kirjoitti:

        "olkoon kuinka vanha tahansa, niin kyllä se tonnin vuodessa tippuu."

        Siis, miten saat 600euron auton arvon tippumaan tonnin vuodessa, puhuit sitten euroista taikka kiloista ???

        Vanha ajetaan nyt siirtymäkaudella loppuun ja sen arvo on nolla esim v 2016.
        Uusi ostetaan Saksasta.

        Siitä se voitto syntyy.


      • kuolema ei odota
        lkjhkljh kirjoitti:

        Vanha ajetaan nyt siirtymäkaudella loppuun ja sen arvo on nolla esim v 2016.
        Uusi ostetaan Saksasta.

        Siitä se voitto syntyy.

        Oletko koskaan ajatellut, ettei kaikkea kannata mitata rahassa. Kun sinä ajat sillä vanhalla kotterolla säästääksesi rahaa, voit joutua onnettomuuteen, josta se uudella "täydet verot" maksetulla autolla ajanut kävelee omin avuin pois. Mulla meni kerran auto lunastukseen, onneksi vastapuoli oli vanha micra (hengissä säilyi hänkin), mutta sen jälkeen on aina ollut mahdollimman turvallinen auto alla. Pilven reunalla kun ei lompakkoa tarvitse.


      • autoista,
        Kuinka_ kirjoitti:

        "olkoon kuinka vanha tahansa, niin kyllä se tonnin vuodessa tippuu."

        Siis, miten saat 600euron auton arvon tippumaan tonnin vuodessa, puhuit sitten euroista taikka kiloista ???

        en tiedä yhtään 600 euron autoksi kutsuttavaa kulkuvälinettä. Ne taitavat löytyä paalattuina aika pieneen tilaan. Ei kukaan järkevä ihminen aja tuollaislla, voihan sitä potkukelkallakin liikkua.


      • kjhlkjh
        kuolema ei odota kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut, ettei kaikkea kannata mitata rahassa. Kun sinä ajat sillä vanhalla kotterolla säästääksesi rahaa, voit joutua onnettomuuteen, josta se uudella "täydet verot" maksetulla autolla ajanut kävelee omin avuin pois. Mulla meni kerran auto lunastukseen, onneksi vastapuoli oli vanha micra (hengissä säilyi hänkin), mutta sen jälkeen on aina ollut mahdollimman turvallinen auto alla. Pilven reunalla kun ei lompakkoa tarvitse.

        Tässä vanhassa on turvatyynyt luistonesto ja ABS-jarrut.


      • tällä on
        lkjhkljh kirjoitti:

        Vanha ajetaan nyt siirtymäkaudella loppuun ja sen arvo on nolla esim v 2016.
        Uusi ostetaan Saksasta.

        Siitä se voitto syntyy.

        tekemistä autoveron uudistamisen kanssa? Ainahan on voinut ajaa romunsa loppuun ja 0-arvoon, jos sen mielekkääksi näkee. "Säästö" on siinä hyvin kyseenalainen. Monet ajavat mieluummin kyllä autolla.
        Kaikilla on tietysti juuri nyt auto, joka on sitten sopivasti loppuun ajettu juuri v. 2016, eikö vain?
        Mitenhän se voitto syntyy kun v. 2016 uudet autot eivät ole Saksassa sen halvemia kuin Suomessakaa, niistä matkakuluistako?


      • kjhlklhj
        autoista, kirjoitti:

        en tiedä yhtään 600 euron autoksi kutsuttavaa kulkuvälinettä. Ne taitavat löytyä paalattuina aika pieneen tilaan. Ei kukaan järkevä ihminen aja tuollaislla, voihan sitä potkukelkallakin liikkua.

        se on uutena maksanut Suomessa yli 20te.

        Odottaminen palkitaan.


      • noin se on
        lkjölkj kirjoitti:

        Uudet ja käytetyt laskee.
        Siitä syntyy voitto.
        Itse en osta autoa, vaikka ilmaiseksi saisi.
        Ajan vanhalla vielä 15 vuotta, joten minulle kaikki veroalet ovat voittoa.

        "Uudet ja käytetyt laskee."
        Yleensä autoaupassa nuo molemmat ovat mukana ja väliraha on se, mikä maksetaan.


      • kjlkjh
        tällä on kirjoitti:

        tekemistä autoveron uudistamisen kanssa? Ainahan on voinut ajaa romunsa loppuun ja 0-arvoon, jos sen mielekkääksi näkee. "Säästö" on siinä hyvin kyseenalainen. Monet ajavat mieluummin kyllä autolla.
        Kaikilla on tietysti juuri nyt auto, joka on sitten sopivasti loppuun ajettu juuri v. 2016, eikö vain?
        Mitenhän se voitto syntyy kun v. 2016 uudet autot eivät ole Saksassa sen halvemia kuin Suomessakaa, niistä matkakuluistako?

        Jos olen uutena ostanut 26te auton, niin ei se mikään romu ole 16v vanhanakaan.
        Sama auto kuin uutena.

        Lisäksi Saksasta saa autonsa aivan varmasti halvemmalla kuin Kartelli-suomesta.

        Asiaa ei tarvitse edes perustella täällä.


      • kljhkljh
        noin se on kirjoitti:

        "Uudet ja käytetyt laskee."
        Yleensä autoaupassa nuo molemmat ovat mukana ja väliraha on se, mikä maksetaan.

        Uudet laskevat huomattavsti ennemmän kuin vanhat, niin säästö on valtava.
        Puhutaan jopa kymmenistä tuhansista euroista.

        Vanhan arvo 5te ja uuden veron pudotus 15te.
        Siinä esimerkki.

        Vanhan voi aina ajaa loppuun ja uuden ostaa Saksasta.


      • sdaadsg
        tällä on kirjoitti:

        tekemistä autoveron uudistamisen kanssa? Ainahan on voinut ajaa romunsa loppuun ja 0-arvoon, jos sen mielekkääksi näkee. "Säästö" on siinä hyvin kyseenalainen. Monet ajavat mieluummin kyllä autolla.
        Kaikilla on tietysti juuri nyt auto, joka on sitten sopivasti loppuun ajettu juuri v. 2016, eikö vain?
        Mitenhän se voitto syntyy kun v. 2016 uudet autot eivät ole Saksassa sen halvemia kuin Suomessakaa, niistä matkakuluistako?

        Ero tulevaan on vain sellainen pieni.
        Eli autojen hinnat ovat laskemassa odotusajalla. Kun ennen jouduit maksamaan vielä enemmän siitä uudesta 10v päästä.

        Eli tälläinen pikku asia vain erona.

        ;))

        Hyvää kevättä kaikille!


      • aika on pitkä
        kjhlklhj kirjoitti:

        se on uutena maksanut Suomessa yli 20te.

        Odottaminen palkitaan.

        Tuon 20.000 euron hintaisessa autosa on perityn autoveron osuus vajaa 28%, eli lasketaan vaikka sitten 5.600 euroa. Kun tämä poistetaan siirtymäajalla v. 2016 mennessä, putoaa tällaisen uuden auton hinta vuosittain n. 700 euroa.
        Luuletko tosiaan, ettei autosi arvo putoa 700 euron vuosivauhtia, kun käytettyjen hintahyvitykset menevät alaspäin koko ajan. Nollassahan se sitten pian onkin, mutta kannattaako tämän takia roikkua löysässä hirressä vuosikausia?
        Muut nauttivat sillä aikaa autoilusta ja v. 2016 hinnat ovat samat kaikille.


      • kjhkljh
        aika on pitkä kirjoitti:

        Tuon 20.000 euron hintaisessa autosa on perityn autoveron osuus vajaa 28%, eli lasketaan vaikka sitten 5.600 euroa. Kun tämä poistetaan siirtymäajalla v. 2016 mennessä, putoaa tällaisen uuden auton hinta vuosittain n. 700 euroa.
        Luuletko tosiaan, ettei autosi arvo putoa 700 euron vuosivauhtia, kun käytettyjen hintahyvitykset menevät alaspäin koko ajan. Nollassahan se sitten pian onkin, mutta kannattaako tämän takia roikkua löysässä hirressä vuosikausia?
        Muut nauttivat sillä aikaa autoilusta ja v. 2016 hinnat ovat samat kaikille.

        Siirtymaäjalla saat seuraavana vuonna autosi taas halvemmalla.
        Ja vanha autosi on jo nyt romahtanut, koska hyvitykset alhaalla, mutta pyynnit tapissa.

        Eli aika odotetaan loppuun.

        Siinä se idea piilee.


      • ne p-aukiset
        kjhkljh kirjoitti:

        Siirtymaäjalla saat seuraavana vuonna autosi taas halvemmalla.
        Ja vanha autosi on jo nyt romahtanut, koska hyvitykset alhaalla, mutta pyynnit tapissa.

        Eli aika odotetaan loppuun.

        Siinä se idea piilee.

        kuvittelevat. Odotellaan vaan aika loppuun. Mitä hittoa te autoista puhutte kun, ette halua niillä ajaa!? Että 5 tonnin koslalla kidutaan v. 2016 asti, varmaan on sankat joukot rallissa mukana - ostakaa sitten viimeistään niillä voitoilla itsellenne elämä!


      • sopii
        kljhkljh kirjoitti:

        Uudet laskevat huomattavsti ennemmän kuin vanhat, niin säästö on valtava.
        Puhutaan jopa kymmenistä tuhansista euroista.

        Vanhan arvo 5te ja uuden veron pudotus 15te.
        Siinä esimerkki.

        Vanhan voi aina ajaa loppuun ja uuden ostaa Saksasta.

        mutta totuus on toisenlainen. Kun autoveroa ruvetaan helpottamaan v. 2009 alkaen, niin on monen pojan patoutumat ja ne 5 teuron autot niin tapissa, ettei ostohaluja pidättele mikään. Autokauppa vilkastuu merkittävästi ja kysynnän ja tarjonnan laki toimii, eli vaihtoautoja tulee tarjolle runsaasti, jolloin niiden arvot ja vaihtohyvitykset juuri putoavatkin.
        Jos veropudotuksen koko määrä on 15 te, niin puhutaan ostohinnaltaan 60 te:n nykyautosta, sen hinta tulee tippumaan vuosittain sitten n. 2 te v.2016 mennessä.
        Ne kymmenet tuhannet eurot ovat sinun päiväunissasi.


      • realismiapeliin
        sopii kirjoitti:

        mutta totuus on toisenlainen. Kun autoveroa ruvetaan helpottamaan v. 2009 alkaen, niin on monen pojan patoutumat ja ne 5 teuron autot niin tapissa, ettei ostohaluja pidättele mikään. Autokauppa vilkastuu merkittävästi ja kysynnän ja tarjonnan laki toimii, eli vaihtoautoja tulee tarjolle runsaasti, jolloin niiden arvot ja vaihtohyvitykset juuri putoavatkin.
        Jos veropudotuksen koko määrä on 15 te, niin puhutaan ostohinnaltaan 60 te:n nykyautosta, sen hinta tulee tippumaan vuosittain sitten n. 2 te v.2016 mennessä.
        Ne kymmenet tuhannet eurot ovat sinun päiväunissasi.

        No, tullaan näkemään. Muista että tuontiautojen verotus tippuu samalla tavalla, ja tulee edelleen nykyisestäkin kannattavammaksi, kun yhä tuoreempia kannattaa tuoda.
        Veikkaan että siirtymäaika, jos sellaista tulee,
        on lyhyt. Malli Ruotsi.


      • kuitenkin
        realismiapeliin kirjoitti:

        No, tullaan näkemään. Muista että tuontiautojen verotus tippuu samalla tavalla, ja tulee edelleen nykyisestäkin kannattavammaksi, kun yhä tuoreempia kannattaa tuoda.
        Veikkaan että siirtymäaika, jos sellaista tulee,
        on lyhyt. Malli Ruotsi.

        malli EU! Vilkaise sinäkin tämän palstan 2016-otsikkoa. Vai Ruotsistako ne Suomen valtion verotulot saadaan?


      • Kuinka_
        kuolema ei odota kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut, ettei kaikkea kannata mitata rahassa. Kun sinä ajat sillä vanhalla kotterolla säästääksesi rahaa, voit joutua onnettomuuteen, josta se uudella "täydet verot" maksetulla autolla ajanut kävelee omin avuin pois. Mulla meni kerran auto lunastukseen, onneksi vastapuoli oli vanha micra (hengissä säilyi hänkin), mutta sen jälkeen on aina ollut mahdollimman turvallinen auto alla. Pilven reunalla kun ei lompakkoa tarvitse.

        Onhan noita, korjauskelvottomaan kuntoon muutama tullut nuorena poikana laitettua.
        Pahin taisi olla kun keula lyheni metrillä, jos ei sitä lasketa kun horisontti pyöri näkökentässä...
        Nopeuttakin oli yleensä "tarpeeksi"...

        Jokainen tapaus niillä "turvattomilla" 70-80 lukujen kulkineilla, ja jokaisesta on tullut omin jaloin poistuttua, ilman vammoja.

        Nykyään ei tarvitse enää liikenteessä leikkiä, niin on autot pysyneet tien puolella, mutta kokemusta on sen verran, että pystyy laittamaan oikeaan mittakaavaansa noiden vanhempien "turvattomuuden" ja uudempien "turvallisuuden".


      • Liikaa_
        autoista, kirjoitti:

        en tiedä yhtään 600 euron autoksi kutsuttavaa kulkuvälinettä. Ne taitavat löytyä paalattuina aika pieneen tilaan. Ei kukaan järkevä ihminen aja tuollaislla, voihan sitä potkukelkallakin liikkua.

        Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa...

        Reilun vuoden on tuo nykyinen, 600eur maksanut ja peräti 90-mallinen kulkine jo palvellut, eikä öljynvaihtoa kummempaa "korjausta" ole tarvinnut tehdä.

        Kyllähän sitä kukin saa maksaa munanjatkeestaan vaikka satatonnia, mutta muuttaako se tilannetta oikeasti miksikään??


      • gdsagd
        sopii kirjoitti:

        mutta totuus on toisenlainen. Kun autoveroa ruvetaan helpottamaan v. 2009 alkaen, niin on monen pojan patoutumat ja ne 5 teuron autot niin tapissa, ettei ostohaluja pidättele mikään. Autokauppa vilkastuu merkittävästi ja kysynnän ja tarjonnan laki toimii, eli vaihtoautoja tulee tarjolle runsaasti, jolloin niiden arvot ja vaihtohyvitykset juuri putoavatkin.
        Jos veropudotuksen koko määrä on 15 te, niin puhutaan ostohinnaltaan 60 te:n nykyautosta, sen hinta tulee tippumaan vuosittain sitten n. 2 te v.2016 mennessä.
        Ne kymmenet tuhannet eurot ovat sinun päiväunissasi.

        Jo 40te suomi kartelliautossa on 15te veroja ja ilmaa.

        Myös liikkeiden katteet laskevat.


      • tiedät,
        Liikaa_ kirjoitti:

        Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa...

        Reilun vuoden on tuo nykyinen, 600eur maksanut ja peräti 90-mallinen kulkine jo palvellut, eikä öljynvaihtoa kummempaa "korjausta" ole tarvinnut tehdä.

        Kyllähän sitä kukin saa maksaa munanjatkeestaan vaikka satatonnia, mutta muuttaako se tilannetta oikeasti miksikään??

        kunhan ostat ensimmäisen autosi.


      • kovin hyvä vitsi
        gdsagd kirjoitti:

        Jo 40te suomi kartelliautossa on 15te veroja ja ilmaa.

        Myös liikkeiden katteet laskevat.

        Suomalaisen 40te uuden auton hinnassa on autoveroa n. 11.000 euroa.

        "Uuden ajoneuvon autoveron määrä on 28% ajoneuvon verollisesta, ohjeellisesta kuluttajahinnasta pienin vähennyksin. Lisäksi auton kokonaishinnasta maksetaan 22% arvonlisävero.

        Suomessa uuden auton kuluttajahinnasta on veroa yhteensä yli 42%."


      • jaakko
        kuolema ei odota kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut, ettei kaikkea kannata mitata rahassa. Kun sinä ajat sillä vanhalla kotterolla säästääksesi rahaa, voit joutua onnettomuuteen, josta se uudella "täydet verot" maksetulla autolla ajanut kävelee omin avuin pois. Mulla meni kerran auto lunastukseen, onneksi vastapuoli oli vanha micra (hengissä säilyi hänkin), mutta sen jälkeen on aina ollut mahdollimman turvallinen auto alla. Pilven reunalla kun ei lompakkoa tarvitse.

        jutut varsinaisesta aiheesta!?


    • nuukaniilo

      autoverotuksessa vaalien jälkeen. Mutta käytön verotuksella haetaan mallia, joka vaikeuttaa käytetyn auton tuontia ja tekee vanhoista autoista arvotonta jätettä. Onko jatkossa kannattavaa ostaa bensa- vai dieselauto, siihen saadaan vastaus tämän kevään aikana. Älä siis hätäile autonvaihdon kanssa. P.S. Näyttää palstan keskustelu pahasti harhautuneen aiheesta.

      • ölkjklöj

        Ei vaalien jälkeen, mutta vaalien aikana tulossa
        taas Suomen laittomuuksille kyytiä.
        Autoverotus muuttu jatkuvasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      2026
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1396
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1211
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      942
    Aihe