elikkäs kulkuneunona mazda v6 vm92.onnistuuko turbottaa vae unohanko koko touhun?tietämätön ku oon ni mites v mallin myllyyn ahdin pannaan??takotan et vain toiselta pakosatsilta vai pitäskö saada liitettyy kumpasellekki??tietoo kestäskö motti??ahdin ehdotuksii??KIITOS ASIALLISISTA VASTAUKSISTA:)ja ei ois tarkotus saada mitään kauheita tehonlisäyksiä...mut vaikka 50hp:D
maksalaatikkoon
15
2847
Vastaukset
- HCS Cars
Terve. turbotuksesta eli jos sylinterilohko on sulla alumiinia niin ei käy.. jos ruostmatonta terästä ei käy...mutta muussa tapauksessa kyllä...suosittelen (kokemuksen perusteella) ostamaan lohkobetonia,eli ei siis mitään normaali betonia..ja tekemään ns."valupellin"lohkon ympärille syynä paine ja siitä johtuva rasitus..valu on helppohomma eikä tuota ongelmia ellet vala starttiakin:). öljyn keräys säiliölle tarvii tehä letkuliitin öljynsuodattimeen eli ei paljoa häviä jos menee pari kertaa vituiksi. ja pakosarja tietysti..olen ahtanut Ford proben jossa on pääpiirteittäin samanlainen kone kuin mazdassakin. ei tuo kauheasti ongelmia mutta tekemistä kuitenkin riittää.
- urmas
Nii mistäs syystä ei alumiinilohkoon rakennettua moottoria voi ahtaa?
Ja mistähän keksit ruostumattomasta teräksestä tehdyn lohko? Voi elämä!
Vai että ihan valupelti ja lohkon ympärille betonia? Olishan se varsin erilainen toteutus, ei vaan mitään järkeä. Ja ihan kokemuksesta kerrot!
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: On hankala saada katsastettua -92 (=vähäpäästöinen) autoa jälkiasennus ahtimella. - nytten...
urmas kirjoitti:
Nii mistäs syystä ei alumiinilohkoon rakennettua moottoria voi ahtaa?
Ja mistähän keksit ruostumattomasta teräksestä tehdyn lohko? Voi elämä!
Vai että ihan valupelti ja lohkon ympärille betonia? Olishan se varsin erilainen toteutus, ei vaan mitään järkeä. Ja ihan kokemuksesta kerrot!
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: On hankala saada katsastettua -92 (=vähäpäästöinen) autoa jälkiasennus ahtimella.naureta kun esim kiihdytys autoissa on käytetty Betonia moottorissa.. Nimittäin sen vesikanavat valetaan umpeen ja tällöin ei tarvitse pelätä lohkon halkeilua ynä muita kovasta paineesta syntyviä vikoja... tätä ei tietnkään voi käyttää siviili autoissa kun nehän lämpöleikkais..
ja ruostumattomia lohkoja on muistaakseni crx:ssä kun ne on kromi lohkoja ja muistaakseni kromi ei oikein ruostu....=) - urmas
nytten... kirjoitti:
naureta kun esim kiihdytys autoissa on käytetty Betonia moottorissa.. Nimittäin sen vesikanavat valetaan umpeen ja tällöin ei tarvitse pelätä lohkon halkeilua ynä muita kovasta paineesta syntyviä vikoja... tätä ei tietnkään voi käyttää siviili autoissa kun nehän lämpöleikkais..
ja ruostumattomia lohkoja on muistaakseni crx:ssä kun ne on kromi lohkoja ja muistaakseni kromi ei oikein ruostu....=)Kyllä on tiedossa, että vesikanaviin betonia valamalla saadaan lohkoa vahvistettua. Ja sitä käytetään myös korkeampi viritteisissä katu-autoissa toisinaan.
HCS car:in ohje vaan oli, että lohkon ulkopuolelle pitäis valaa betonia. Sillä ei paljon syliteriputkia silloin tueta. - en hokannut
urmas kirjoitti:
Kyllä on tiedossa, että vesikanaviin betonia valamalla saadaan lohkoa vahvistettua. Ja sitä käytetään myös korkeampi viritteisissä katu-autoissa toisinaan.
HCS car:in ohje vaan oli, että lohkon ulkopuolelle pitäis valaa betonia. Sillä ei paljon syliteriputkia silloin tueta.en lukenut tarpeeksi hyvin..
- HCS Cars
Terve. turbotuksesta eli jos sylinterilohko on sulla alumiinia niin ei käy.. jos ruostmatonta terästä ei käy...mutta muussa tapauksessa kyllä...suosittelen (kokemuksen perusteella) ostamaan lohkobetonia,eli ei siis mitään normaali betonia..ja tekemään ns."valupellin"lohkon ympärille syynä paine ja siitä johtuva rasitus..valu on helppohomma eikä tuota ongelmia ellet vala starttiakin:). öljyn keräys säiliölle tarvii tehä letkuliitin öljynsuodattimeen eli ei paljoa häviä jos menee pari kertaa vituiksi. ja pakosarja tietysti..olen ahtanut Ford proben jossa on pääpiirteittäin samanlainen kone kuin mazdassakin. ei tuo kauheasti ongelmia mutta tekemistä kuitenkin riittää.Terveisin..Marko
- huuhu
kylläpä on vaikeeta etten jaksanu edes loppuun asti lukea,
tollaset helvetin kalliit ikuisuusprojektit kannattaa unohtaa ja ostaa alkuperäinen turboauto. - RTT-tuning
puhut kyllä aivan järjettömiä. miksei samantien
koko lohko ja pakosarja betonista. jos tekeminen
on niin "ongelmatonta". - kone...
No onhan se totta, koska koko auto perustuu mazdan GD- pohjalevyyn ja koneet on mazdan 2.2 litraisia, mutta miksi pitää ahtaa tuota vaparia kun kyseistä autoa on saanut samalla koneella turboversiona?!
- juupas
kone... kirjoitti:
No onhan se totta, koska koko auto perustuu mazdan GD- pohjalevyyn ja koneet on mazdan 2.2 litraisia, mutta miksi pitää ahtaa tuota vaparia kun kyseistä autoa on saanut samalla koneella turboversiona?!
koneen tilavuus on 2.5l v6!!2.2 ainakin muistaakseni
on neloskone.....
- kasi
V-koneeseen kannattaa asentaa ilman muuta IHI:n alipaineturbo. Saa käyttövoimansa molemmilta pakosarjoilta erikseen ja minimoi paineet imusarjasta. On yksinkertainen ja toimintavarma. Tehovaikutus 25-30%.
- vähäpäästöinen
Jos on ni kannattaa unohtaa toi ahtaminen.
- mut
eipäs haittaa....katsastasin nyt,turboo peliin seuraavaan katsastukseen asti:)laitonhan siitä tulis mut en kyl itse pitäs mitenkään vakavana rikoksena...:D
- kirjoittaja
moi!tekeekös niillä "ahtimilla"mitkä ottaa käyttövoimansa vaikka laturin hihnasta (moniura) vit......??ois vaan tosi helppo asentaa semmonen....
- termostaatti
Miks pitää änkeä turboa tollaseen kärryyn? Eikö tuo moottori riitä ihan vaparinakin? Tietysti jos on rahaa leikkiä, niin mikäs siinä. Ja olishan sillä turbolla vähän cooli arvoakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225054- 244171
- 272401
- 342214
- 371978
- 151878
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191577- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons201209Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101144