...kulje? Olen päivittämässä Avensista uudempaan ja ykkösvaihtoehtona oli Lexus 250 IS. En ole koskaan ollut Bemarimiehiä mutta kävinpä myös testaamassa uuden 325i:n. Jostain syystä Lexus on todella laiska (jos nyt näin voi sanoa Avensiksen jälkeen) BMW:hen verrattuna. Kyllähän tuo paikaltaan sataseen kiihtyvyys on Lexuksessa jo paperilla reilun sekunnin huonompi mutta en olisi uskonut että sen havaitsee niin selvästi myös perstuntumalta. Saman vahvisti myös G-Tech mittari (näppärä laite muuten). Toisaalta Bemmua on kyllä kiihdytelty lehtien testissä alle 7 sekunnin. Ennen kuin joku ehtii sanoa ettei tällä ole mitään merkitystä ja että vääntö ratkaisee niin ensinnäkin sillä on minulle merkitystä. Sikäli kun tällaisen auton ostan niin vääntö on aika sivuseikka sillä tällaista autoa haluan nimenomaan ajaa ja käyttää sitä vaihdekeppiä eli teho merkkaa enemmän kuin vääntö. Toisekseen tässäkin suhteessa Bemari on parempi.
Ihmettelen siksikin kun autot ovat käytännössä saman tehoisia. Ero BMW:n eduksi vain 10 hv. Sekä myöskin aika tarkkaan saman painoisia. Onko Lexus liioitellut tehojaan vai BMW ilmoittanut tehonsa alakanttiin tai ainakin toden mukaisesti, mene ja tiedä.
Lisäksi kun oli kunnolla liukasta BMW oli erinomainen ajettava kun taas Lexus ei suoriutunut läheskään yhtä hyvin. Itseasiassa BMW on parempi kuin etuvetoinen Avensis mikä oli minulle myös uutta. Toki takavetoon totuttelu ja ajotavan oppiminen vie aikansa ja vaatii harjoittelua jos haluaa mennä "kahva edellä".
Taitaapa käydä niin että päädyn sakemanniin vaikka olen tähän päivään asti ollut henkeen ja vereen tojomies. Hinta on Bemarissa aavistuksen kovempi jos siihen ruksaa samat varusteet kuin Lexukseen mutta toisaalta siihen taas saa tasan ne varusteet mitä itse haluaa eli valinnan vapautta on enemmän.
Miksei
24
3241
Vastaukset
- ei ole
sama. bemu on 1505 kiloa, lexus 1645.
Muutenkin, jos haluat vaihdekeppiä hämmentää niin lexus ei ole hyvä vaihtoehto. Manuaalivaihteisto ei oikein pelitä samaan malliin kuin bemussa.
Mutta: minä en halua olla lähimaastossa, kun sinä hämmentelet vaihteitasi. Jos joku suomen olosuhteissa valittaa että tuollainen reilun kahdeksan sekunnin kiihtyvyys nollasta sataan ei riitä niin ajokielto loppuelämäksi on ainut oikea toimintatapa.- luotettavuudessa Lexus on (...
Saksasta!!. =(
- riippuu...
...varusteista. Tuo Bemmun 1505 kg on ilman mitään lisävarusteita. Niistä tulee äkkiä yli sata kiloa lisää. Tuo mainitsemasi paino Lexukselle taas on maksimipaino. Siinä taitaa olla jopa automaattivaihteisto mukana. Paino on käytännössä hyvin lähelle sama. Sitäpaitsi kymmenen kiloa suuntaan tai toiseen ei pitäisi paljon vaikuttaa.
Oletko ajanut kyseisillä autoilla? BMW etenkään ei ole kuuluisa sujuvasta vaihteistoistaan ja jos se olisi joku kriteeri niin sillä osa-alueella Lexus on parempi. Sillä ei tosin ole suurtakaan väliä, tottumiskysymys lähinnä. Automaatti taas tappaa Lexuksen suorituskyvyn lopullisesti. - varusteita
riippuu... kirjoitti:
...varusteista. Tuo Bemmun 1505 kg on ilman mitään lisävarusteita. Niistä tulee äkkiä yli sata kiloa lisää. Tuo mainitsemasi paino Lexukselle taas on maksimipaino. Siinä taitaa olla jopa automaattivaihteisto mukana. Paino on käytännössä hyvin lähelle sama. Sitäpaitsi kymmenen kiloa suuntaan tai toiseen ei pitäisi paljon vaikuttaa.
Oletko ajanut kyseisillä autoilla? BMW etenkään ei ole kuuluisa sujuvasta vaihteistoistaan ja jos se olisi joku kriteeri niin sillä osa-alueella Lexus on parempi. Sillä ei tosin ole suurtakaan väliä, tottumiskysymys lähinnä. Automaatti taas tappaa Lexuksen suorituskyvyn lopullisesti.Lexuksen ekstra-varusteet bemariin nähden ovat lähinnä sähköisiä. Sähköjohtoa saa vetää aika paljon että paino lisääntyy 140 kiloa.
IS 250:n manuaalivaihteisen perusversion ilmoitettu paino on 1645 kiloa (tämä Lexuksen saksalaisilta sivuilta, suomalaisen sivuston tiedot on miten sattuu). Automaatti painaa kymmenen kiloa vähemmän.
BMW:n manuaalilaatikon toiminta on todella sujuvaa. Kytkin ei välttämättä miellytä, mutta vaihteet kyllä menee sisään todella nätisti. Lexus puolestaan ei suosi manuaalilaatikoita, IS on ainut Lexus jonka ylipäätään saa manuaalilla. IS:n manuaali on ihan kohtuullinen arkiajossa, mutta kovin nopeita vaihtoja se ei mahdollista. Syy tähän on se, että kyseinen loota on alkujaan Toyota Tundra -avolavaan suunniteltu.
Automaatti on puolestaan loistava. Tarjoaa käytännössä paremman suorituskyvyn kuin manuaali ja lisäksi kuluttaa vähemmän! - varusteet...
varusteita kirjoitti:
Lexuksen ekstra-varusteet bemariin nähden ovat lähinnä sähköisiä. Sähköjohtoa saa vetää aika paljon että paino lisääntyy 140 kiloa.
IS 250:n manuaalivaihteisen perusversion ilmoitettu paino on 1645 kiloa (tämä Lexuksen saksalaisilta sivuilta, suomalaisen sivuston tiedot on miten sattuu). Automaatti painaa kymmenen kiloa vähemmän.
BMW:n manuaalilaatikon toiminta on todella sujuvaa. Kytkin ei välttämättä miellytä, mutta vaihteet kyllä menee sisään todella nätisti. Lexus puolestaan ei suosi manuaalilaatikoita, IS on ainut Lexus jonka ylipäätään saa manuaalilla. IS:n manuaali on ihan kohtuullinen arkiajossa, mutta kovin nopeita vaihtoja se ei mahdollista. Syy tähän on se, että kyseinen loota on alkujaan Toyota Tundra -avolavaan suunniteltu.
Automaatti on puolestaan loistava. Tarjoaa käytännössä paremman suorituskyvyn kuin manuaali ja lisäksi kuluttaa vähemmän!...eivät ikinä ole pelkkää sähköjohtoa. Sitäpaitsi sähköjohto painaa paljon. Mistä repäisit tuon 140 kiloa? BMW:n paino ILMAN lisävarusteita on 1505 kg. Jo pelkät 17" vanteet isommilla run flat renkailla lisäävät painoa helposti yli kymmenen kiloa. Kaikesta automatiikasta, xenoneista, comfort accessista ja mistä tahansa muista kilkkeistä kertyy niitä kymppejä hyvin herkästi. Painoero ei siis missään tapauksessa varusteineen ole 140 kg.
Lexus painaa vakiovarusteilla 1570 kiloa. Luxury paketti valinnaiset lisäherkut nostavat painon 1635 kiloon. Tämä selviää myös suomenkielisiltä sivuilta. Tästä voi hyvin päätellä kuinka paljon varusteet painavat ja eiköhän ne Bemmun lisävarusteet paina kutakuinkin saman verran ja kuten sanottu, kymmenen kiloa sinne tai tänne ei paljon hetkauta. Millähän perusteella muuten Saksan sivut eivät ole mitä sattuu mutta Suomen ovat? Pikku perustelut olisi paikallaan.
Oletko ajanut uudella BMW:llä ja nimenomaan kutoskoneisella missä on eri laatikko kuin nelosmoottoreissa? BMW:n laatikon toimivuus on kaikkea muuta kuin sujuvaa. Liikeradat ovat pitkiä, "kulmikkaita" ja voimaakin tarvitaan. Se on totta että vaihteet menevät sisään nätisti mutta vaihdekepin liikkeissä on paljonkin toivomisen varaa. Tässä Lexus on edelleen aavistuksen parempi vaikkei sekään todellakaan esim. Audiin verrattavissa ole.
Lexukseen kun laittaa automaatin niin siitä tulee todella hidas ja tylsä ajettava. En usko millään että se muka kiihtyy 0-100 km/h 8,4 sekunnissa. Ketä oikeasti kiinnostaa joku bensan kulutus ja etenkin muutaman desilitran ero tämän hintaisessa autossa?
Noh, mielipiteitä ja makuja on monia. Tänään menee BMW tilaukseen. - takasin
varusteet... kirjoitti:
...eivät ikinä ole pelkkää sähköjohtoa. Sitäpaitsi sähköjohto painaa paljon. Mistä repäisit tuon 140 kiloa? BMW:n paino ILMAN lisävarusteita on 1505 kg. Jo pelkät 17" vanteet isommilla run flat renkailla lisäävät painoa helposti yli kymmenen kiloa. Kaikesta automatiikasta, xenoneista, comfort accessista ja mistä tahansa muista kilkkeistä kertyy niitä kymppejä hyvin herkästi. Painoero ei siis missään tapauksessa varusteineen ole 140 kg.
Lexus painaa vakiovarusteilla 1570 kiloa. Luxury paketti valinnaiset lisäherkut nostavat painon 1635 kiloon. Tämä selviää myös suomenkielisiltä sivuilta. Tästä voi hyvin päätellä kuinka paljon varusteet painavat ja eiköhän ne Bemmun lisävarusteet paina kutakuinkin saman verran ja kuten sanottu, kymmenen kiloa sinne tai tänne ei paljon hetkauta. Millähän perusteella muuten Saksan sivut eivät ole mitä sattuu mutta Suomen ovat? Pikku perustelut olisi paikallaan.
Oletko ajanut uudella BMW:llä ja nimenomaan kutoskoneisella missä on eri laatikko kuin nelosmoottoreissa? BMW:n laatikon toimivuus on kaikkea muuta kuin sujuvaa. Liikeradat ovat pitkiä, "kulmikkaita" ja voimaakin tarvitaan. Se on totta että vaihteet menevät sisään nätisti mutta vaihdekepin liikkeissä on paljonkin toivomisen varaa. Tässä Lexus on edelleen aavistuksen parempi vaikkei sekään todellakaan esim. Audiin verrattavissa ole.
Lexukseen kun laittaa automaatin niin siitä tulee todella hidas ja tylsä ajettava. En usko millään että se muka kiihtyy 0-100 km/h 8,4 sekunnissa. Ketä oikeasti kiinnostaa joku bensan kulutus ja etenkin muutaman desilitran ero tämän hintaisessa autossa?
Noh, mielipiteitä ja makuja on monia. Tänään menee BMW tilaukseen.Repäisin sen 140 kiloa vähennyslaskusta: 1645-1505=140. Isommat renkaat on niitä harvoja varusteita, jotka todellakin lisäävät merkittävästi painoa. Bemrissa eivät kuitenkaan kauhean paljon: tuuma lisää vanteisiin ei tuo montaakaan lisäkiloa. Runflatit on jo vakiona, eli kuuluvat tuohon 1505 kiloon. Sähkösäätöiset penkit tuovat lisäpainoa varmaankin kymmenkunta kiloa kappale. Muut sähkösäädöt eivät paljon mitään. Sanoisin, että satakunta kiloa kiloa jää painoeroa samoilla varusteilla.
Suomalaisilta sivuilta selviää maahantuojan arvio siitä, missä haarukassa Lexuksen paino saattaisi suunnilleen olla. Tämä haarukka ilmestyi sivuille auton esittelyn aikoihin, kun parempaakaan tietoa ei ollut olemassa. Suomalaisille sivuille se jäi, saksalaisille päivittyi tarkka tieto. Tämä "haarukka" on juuri se tekijä, mikä saa minut luottamaan saksalaisiin sivuihin enemmän. Siellä on ilmoitettu juuri se tehtaan "virallinen" paino, kaikille manuaaleille 1645kg ja kaikille automaateille 1635kg. Eri varusteversioille ei ole olemassakaan valmistajan ilmoittamia painoja: sikäli tämä kinastelu valmistajan ilmoittamien arvojen perusteella on aika turhaa. Varmaa on kuitenkin se, että Lexuksen runko ja toiminnalliset osat painavat enemmän kuin bemarilla. Bemussa on käytetty kevytmetallia aivan eri tavalla.
Jos tykkää vaihtaa nopeasti, niin bemarin laatikko mahdolllistaa sen. Lexuksen loota ei. Peruskäytössä Lexus-loota toimii ihan kohtuullisesti, ehkä jopa aavistuksen bemaria paremmin.
Sun tylsyys on mun täydellisyyttä. Automaattilaatikolla Lexus ei nyi vaan kiihtyy koko ajan varman tasaisesti. Siksi kiihtyvyys saattaa tuntua tylsältä ja hitaalta. Uskallan olla sitä mieltä, että automaatti on viivaltakin nopeampi kuin manuaali. Kulutusero ei ole suuri, mutta joka tapauksessa automaatin hyväksi. Minulle se merkkaa kuitenkin jotain.
Mielenkiintoista. Musta tuntuu, että mä oon haukkunu Lexusta liian painavaksi bemariin verrattuna ja lisäksi pidän sen manuaalilootaa huonompana kuin sinä. Silti sinä olet tilaamassa bemaria ja minä taas ottaisin näistä kahdesta Lexuksen. - Autolle!
varusteet... kirjoitti:
...eivät ikinä ole pelkkää sähköjohtoa. Sitäpaitsi sähköjohto painaa paljon. Mistä repäisit tuon 140 kiloa? BMW:n paino ILMAN lisävarusteita on 1505 kg. Jo pelkät 17" vanteet isommilla run flat renkailla lisäävät painoa helposti yli kymmenen kiloa. Kaikesta automatiikasta, xenoneista, comfort accessista ja mistä tahansa muista kilkkeistä kertyy niitä kymppejä hyvin herkästi. Painoero ei siis missään tapauksessa varusteineen ole 140 kg.
Lexus painaa vakiovarusteilla 1570 kiloa. Luxury paketti valinnaiset lisäherkut nostavat painon 1635 kiloon. Tämä selviää myös suomenkielisiltä sivuilta. Tästä voi hyvin päätellä kuinka paljon varusteet painavat ja eiköhän ne Bemmun lisävarusteet paina kutakuinkin saman verran ja kuten sanottu, kymmenen kiloa sinne tai tänne ei paljon hetkauta. Millähän perusteella muuten Saksan sivut eivät ole mitä sattuu mutta Suomen ovat? Pikku perustelut olisi paikallaan.
Oletko ajanut uudella BMW:llä ja nimenomaan kutoskoneisella missä on eri laatikko kuin nelosmoottoreissa? BMW:n laatikon toimivuus on kaikkea muuta kuin sujuvaa. Liikeradat ovat pitkiä, "kulmikkaita" ja voimaakin tarvitaan. Se on totta että vaihteet menevät sisään nätisti mutta vaihdekepin liikkeissä on paljonkin toivomisen varaa. Tässä Lexus on edelleen aavistuksen parempi vaikkei sekään todellakaan esim. Audiin verrattavissa ole.
Lexukseen kun laittaa automaatin niin siitä tulee todella hidas ja tylsä ajettava. En usko millään että se muka kiihtyy 0-100 km/h 8,4 sekunnissa. Ketä oikeasti kiinnostaa joku bensan kulutus ja etenkin muutaman desilitran ero tämän hintaisessa autossa?
Noh, mielipiteitä ja makuja on monia. Tänään menee BMW tilaukseen.Varmasti hyvä valinta, onnittelut. BMW:n vaihdekeppi on tosiaan uutena jäykkä mutta sekin pitää ajaa sisään. Jossain kymppitonnin paikkeilla keppi liikkuu jo huomattavasti herkemmin. Tämähän lupaa tietysti pitkää käyttöikää kun vivusto ei ole uutena jo valmiiksi väljä kuten Toyotassa. Vaihdevälit ovat kyllä turhan pitkät eikä se vaihteensiirto muutenkaan ihan terävintä huippua ole. Ainahan tuohon voi hommata lyhyemmän m-mallin painotetun nupin mikä jeesaa tilannetta jo olennaisesti eikä nuo short shift kititkään kalliita ole.
Toisaalta melko merkityksetön asia normaalissa liikenteessä.
Ajamisen iloa! - vielä tätä
takasin kirjoitti:
Repäisin sen 140 kiloa vähennyslaskusta: 1645-1505=140. Isommat renkaat on niitä harvoja varusteita, jotka todellakin lisäävät merkittävästi painoa. Bemrissa eivät kuitenkaan kauhean paljon: tuuma lisää vanteisiin ei tuo montaakaan lisäkiloa. Runflatit on jo vakiona, eli kuuluvat tuohon 1505 kiloon. Sähkösäätöiset penkit tuovat lisäpainoa varmaankin kymmenkunta kiloa kappale. Muut sähkösäädöt eivät paljon mitään. Sanoisin, että satakunta kiloa kiloa jää painoeroa samoilla varusteilla.
Suomalaisilta sivuilta selviää maahantuojan arvio siitä, missä haarukassa Lexuksen paino saattaisi suunnilleen olla. Tämä haarukka ilmestyi sivuille auton esittelyn aikoihin, kun parempaakaan tietoa ei ollut olemassa. Suomalaisille sivuille se jäi, saksalaisille päivittyi tarkka tieto. Tämä "haarukka" on juuri se tekijä, mikä saa minut luottamaan saksalaisiin sivuihin enemmän. Siellä on ilmoitettu juuri se tehtaan "virallinen" paino, kaikille manuaaleille 1645kg ja kaikille automaateille 1635kg. Eri varusteversioille ei ole olemassakaan valmistajan ilmoittamia painoja: sikäli tämä kinastelu valmistajan ilmoittamien arvojen perusteella on aika turhaa. Varmaa on kuitenkin se, että Lexuksen runko ja toiminnalliset osat painavat enemmän kuin bemarilla. Bemussa on käytetty kevytmetallia aivan eri tavalla.
Jos tykkää vaihtaa nopeasti, niin bemarin laatikko mahdolllistaa sen. Lexuksen loota ei. Peruskäytössä Lexus-loota toimii ihan kohtuullisesti, ehkä jopa aavistuksen bemaria paremmin.
Sun tylsyys on mun täydellisyyttä. Automaattilaatikolla Lexus ei nyi vaan kiihtyy koko ajan varman tasaisesti. Siksi kiihtyvyys saattaa tuntua tylsältä ja hitaalta. Uskallan olla sitä mieltä, että automaatti on viivaltakin nopeampi kuin manuaali. Kulutusero ei ole suuri, mutta joka tapauksessa automaatin hyväksi. Minulle se merkkaa kuitenkin jotain.
Mielenkiintoista. Musta tuntuu, että mä oon haukkunu Lexusta liian painavaksi bemariin verrattuna ja lisäksi pidän sen manuaalilootaa huonompana kuin sinä. Silti sinä olet tilaamassa bemaria ja minä taas ottaisin näistä kahdesta Lexuksen.Mistä tiedät paljonko ne Bemarin varusteet painavat? Et mistään. Tuo edellinen kirjoittaja on hyvinkin oikeassa siinä että niistä kertyy äkkiä lisäkiloja paljonkin. Vähennyslaskusi menee jo siinä pieleen että valitsit täyteen varustellun Lexuksen ja varusteettoman BMW:n. Ero ei varmasti ole 140 kiloa jos Bemariin ruksataan samat varusteet. Saattaapa jopa kääntyä toisin päin.
Käytin oman E90 325i:n, missä on comfort ja dynamics paketit sekä navigointi, CA ja jotain pikkuhiluja, vaa'alla että saan tehot laskettua kiihdytystuloksista. Auto painoi tankki hieman vajaana kuskin (80kg) kanssa 1692 kg. Autojen omapainothan ilmoitetaan 75 kg:n kuormalla ja tankki 90% täynnä.
Lisää painoa tuovat hyvinkin paljon juuri comfort access (sisältää uskomattoman paljon roinaa), navigointi, PDC ym. ym.
Se että väität ettei etenkään BMW:n rengaskoon muutokset lisää painoa osoittaa ettet taida paljon tietää mistä puhut. Run flatit on vakiona mutta 16 tuumaisena ja kapeampana. Tarkistapa paljonko pelkästään run flat renkaan paino nousee kun koko kasvatetaan 225/45/17 kokoon. Saatat yllättyä. Tuuma vanteeseen ei tee paljon mutta tuuma run flatiin tekee.
Suomalaisilla sivuilla oleva haarukan pienin luku tarkoittaa perusvarusteltua autoa ja korkein paino kaikilla herkuilla ladattua autoa.
Kerropas missä kohtaa Bemussa on käytetty kevytmetallia? Moottorilohko on osittain magnesiumia mutta missä kohtaa on enemmän esim. alumiinia kuin Lexuksessa? Ei missään.
Voit olla myös tuosta vaihtamisesta ihan mitä mieltä vaan. Olen itse samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Bemarissa on pitkät vaihdekepin liikkeet eikä todellakaan mitenkään herkkä vaihteensiirto. Herkistyy kyllä käytössä.
Kyllähän se kiihdytys tuntuu hitaalta vaikka auto pystyisi tehtaan arvoihinkin. Eikös tuolle automaatti Lexukselle luvata vain 8,4s nollasta sataan? Hidas se on ja ainoastaan siksi myös tuntuu siltä. Veikkaan kylläkin ettei pysty edes tehtaan arvoihin sillä kyllä se sen verran lussulta tuntuu. Lisäksi vaihteisto on onnettoman hidas. Löytyyköhän tuolle testituloksia jostain? - vääntöä
vielä tätä kirjoitti:
Mistä tiedät paljonko ne Bemarin varusteet painavat? Et mistään. Tuo edellinen kirjoittaja on hyvinkin oikeassa siinä että niistä kertyy äkkiä lisäkiloja paljonkin. Vähennyslaskusi menee jo siinä pieleen että valitsit täyteen varustellun Lexuksen ja varusteettoman BMW:n. Ero ei varmasti ole 140 kiloa jos Bemariin ruksataan samat varusteet. Saattaapa jopa kääntyä toisin päin.
Käytin oman E90 325i:n, missä on comfort ja dynamics paketit sekä navigointi, CA ja jotain pikkuhiluja, vaa'alla että saan tehot laskettua kiihdytystuloksista. Auto painoi tankki hieman vajaana kuskin (80kg) kanssa 1692 kg. Autojen omapainothan ilmoitetaan 75 kg:n kuormalla ja tankki 90% täynnä.
Lisää painoa tuovat hyvinkin paljon juuri comfort access (sisältää uskomattoman paljon roinaa), navigointi, PDC ym. ym.
Se että väität ettei etenkään BMW:n rengaskoon muutokset lisää painoa osoittaa ettet taida paljon tietää mistä puhut. Run flatit on vakiona mutta 16 tuumaisena ja kapeampana. Tarkistapa paljonko pelkästään run flat renkaan paino nousee kun koko kasvatetaan 225/45/17 kokoon. Saatat yllättyä. Tuuma vanteeseen ei tee paljon mutta tuuma run flatiin tekee.
Suomalaisilla sivuilla oleva haarukan pienin luku tarkoittaa perusvarusteltua autoa ja korkein paino kaikilla herkuilla ladattua autoa.
Kerropas missä kohtaa Bemussa on käytetty kevytmetallia? Moottorilohko on osittain magnesiumia mutta missä kohtaa on enemmän esim. alumiinia kuin Lexuksessa? Ei missään.
Voit olla myös tuosta vaihtamisesta ihan mitä mieltä vaan. Olen itse samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Bemarissa on pitkät vaihdekepin liikkeet eikä todellakaan mitenkään herkkä vaihteensiirto. Herkistyy kyllä käytössä.
Kyllähän se kiihdytys tuntuu hitaalta vaikka auto pystyisi tehtaan arvoihinkin. Eikös tuolle automaatti Lexukselle luvata vain 8,4s nollasta sataan? Hidas se on ja ainoastaan siksi myös tuntuu siltä. Veikkaan kylläkin ettei pysty edes tehtaan arvoihin sillä kyllä se sen verran lussulta tuntuu. Lisäksi vaihteisto on onnettoman hidas. Löytyyköhän tuolle testituloksia jostain?Löysin kuin löysinkin testin, josta löytyy sekä punnitut painot, että suorituskykymittaukset. Bemari on tosin tässä testissä manuaalivaihtein ja Lexus sport-varustein. Renkaat on bemussa 225/45R17, Lexuksessa tuumaa isommat.
http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0602/060202.pdf
Siis Lexus painaa 1710 kiloa, bemari 1615. Ero on aika lähellä sitä sataa kiloa, mitä veikkasin.
Lexuksen kiihtyvyys nollasta sataan 8,2 sekuntia. Testikulutus kymmenyksen vähemmän kuin manuaali-bemarilla. Todella huonolta vaikuttaa Lexuksen automaatti, eikö...
Sitten vastineisiin.
Comfort access tuo paljon lisäpainoa? Avaimen läheisyyden tunnistavat anturit siis painavat todella paljon, vai? Keskuslukitus- ja ajonestolaitteet on kuitenkin perusvarusteisessa bemarissakin. Navigointi saattaa jotain painaakin, mutta sitä ei ole Lexuksessakaan vakiona.
Mistä minä sen run-flatin lisäpaino tarkistan? Kerro sinä, jos sen kerta tiedät. Kovin montaa kiloa se ei voi olla, tai muuten bemari ei enää liikkuisi mihinkään. Muistaakseni yksi kilo renkaassa heikentää kiihtyvyyttä yhtä paljon kuin kymmenen muualla autossa.
Lexuksen suomalaisilla sivuilla olevaa painohaarukkaa ei löydy mistään muualta koko netistä. Sillä ei ole mitään tekemistä eri varustevaihtoehtojen kanssa. Vain automaatin ja manuaalin lukemat eroavat virallisestikin toisistaan.
Jos bemarin mieltymys kevytmetallien käyttöön ei ole bemarin omistajalle tuttua, niin ihme on. Painonjakauman optimoimiseksi bemari käyttää kevytmetalleja monissa etupään rakenteissa, mm. tukivarsissa.
Vaihdelaatikoista olen täsmälleen sitä mieltä, mitä jo sanoin olevani. Lexuksen manuaali on avolavakuormurista ja vaikka syntyperää on kohtuullisesti onnistuttukin peittelemään, niin salaman nopea se loota ei kyllä ole. - edelliseen
vääntöä kirjoitti:
Löysin kuin löysinkin testin, josta löytyy sekä punnitut painot, että suorituskykymittaukset. Bemari on tosin tässä testissä manuaalivaihtein ja Lexus sport-varustein. Renkaat on bemussa 225/45R17, Lexuksessa tuumaa isommat.
http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0602/060202.pdf
Siis Lexus painaa 1710 kiloa, bemari 1615. Ero on aika lähellä sitä sataa kiloa, mitä veikkasin.
Lexuksen kiihtyvyys nollasta sataan 8,2 sekuntia. Testikulutus kymmenyksen vähemmän kuin manuaali-bemarilla. Todella huonolta vaikuttaa Lexuksen automaatti, eikö...
Sitten vastineisiin.
Comfort access tuo paljon lisäpainoa? Avaimen läheisyyden tunnistavat anturit siis painavat todella paljon, vai? Keskuslukitus- ja ajonestolaitteet on kuitenkin perusvarusteisessa bemarissakin. Navigointi saattaa jotain painaakin, mutta sitä ei ole Lexuksessakaan vakiona.
Mistä minä sen run-flatin lisäpaino tarkistan? Kerro sinä, jos sen kerta tiedät. Kovin montaa kiloa se ei voi olla, tai muuten bemari ei enää liikkuisi mihinkään. Muistaakseni yksi kilo renkaassa heikentää kiihtyvyyttä yhtä paljon kuin kymmenen muualla autossa.
Lexuksen suomalaisilla sivuilla olevaa painohaarukkaa ei löydy mistään muualta koko netistä. Sillä ei ole mitään tekemistä eri varustevaihtoehtojen kanssa. Vain automaatin ja manuaalin lukemat eroavat virallisestikin toisistaan.
Jos bemarin mieltymys kevytmetallien käyttöön ei ole bemarin omistajalle tuttua, niin ihme on. Painonjakauman optimoimiseksi bemari käyttää kevytmetalleja monissa etupään rakenteissa, mm. tukivarsissa.
Vaihdelaatikoista olen täsmälleen sitä mieltä, mitä jo sanoin olevani. Lexuksen manuaali on avolavakuormurista ja vaikka syntyperää on kohtuullisesti onnistuttukin peittelemään, niin salaman nopea se loota ei kyllä ole.Bemari on siis tässä testissä nelivetoinen, minkä itse laskin suunnilleen vastaavan automaattilaatikon ja Lexusta vastaavien lisävarusteiden painoa. Saattaa kyllä olla, että neliveto painaa vieläkin enemmän, eli painoero voi olla jopa suurempi.
- testissä...
vääntöä kirjoitti:
Löysin kuin löysinkin testin, josta löytyy sekä punnitut painot, että suorituskykymittaukset. Bemari on tosin tässä testissä manuaalivaihtein ja Lexus sport-varustein. Renkaat on bemussa 225/45R17, Lexuksessa tuumaa isommat.
http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0602/060202.pdf
Siis Lexus painaa 1710 kiloa, bemari 1615. Ero on aika lähellä sitä sataa kiloa, mitä veikkasin.
Lexuksen kiihtyvyys nollasta sataan 8,2 sekuntia. Testikulutus kymmenyksen vähemmän kuin manuaali-bemarilla. Todella huonolta vaikuttaa Lexuksen automaatti, eikö...
Sitten vastineisiin.
Comfort access tuo paljon lisäpainoa? Avaimen läheisyyden tunnistavat anturit siis painavat todella paljon, vai? Keskuslukitus- ja ajonestolaitteet on kuitenkin perusvarusteisessa bemarissakin. Navigointi saattaa jotain painaakin, mutta sitä ei ole Lexuksessakaan vakiona.
Mistä minä sen run-flatin lisäpaino tarkistan? Kerro sinä, jos sen kerta tiedät. Kovin montaa kiloa se ei voi olla, tai muuten bemari ei enää liikkuisi mihinkään. Muistaakseni yksi kilo renkaassa heikentää kiihtyvyyttä yhtä paljon kuin kymmenen muualla autossa.
Lexuksen suomalaisilla sivuilla olevaa painohaarukkaa ei löydy mistään muualta koko netistä. Sillä ei ole mitään tekemistä eri varustevaihtoehtojen kanssa. Vain automaatin ja manuaalin lukemat eroavat virallisestikin toisistaan.
Jos bemarin mieltymys kevytmetallien käyttöön ei ole bemarin omistajalle tuttua, niin ihme on. Painonjakauman optimoimiseksi bemari käyttää kevytmetalleja monissa etupään rakenteissa, mm. tukivarsissa.
Vaihdelaatikoista olen täsmälleen sitä mieltä, mitä jo sanoin olevani. Lexuksen manuaali on avolavakuormurista ja vaikka syntyperää on kohtuullisesti onnistuttukin peittelemään, niin salaman nopea se loota ei kyllä ole. - vääntöä
vääntöä kirjoitti:
Löysin kuin löysinkin testin, josta löytyy sekä punnitut painot, että suorituskykymittaukset. Bemari on tosin tässä testissä manuaalivaihtein ja Lexus sport-varustein. Renkaat on bemussa 225/45R17, Lexuksessa tuumaa isommat.
http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0602/060202.pdf
Siis Lexus painaa 1710 kiloa, bemari 1615. Ero on aika lähellä sitä sataa kiloa, mitä veikkasin.
Lexuksen kiihtyvyys nollasta sataan 8,2 sekuntia. Testikulutus kymmenyksen vähemmän kuin manuaali-bemarilla. Todella huonolta vaikuttaa Lexuksen automaatti, eikö...
Sitten vastineisiin.
Comfort access tuo paljon lisäpainoa? Avaimen läheisyyden tunnistavat anturit siis painavat todella paljon, vai? Keskuslukitus- ja ajonestolaitteet on kuitenkin perusvarusteisessa bemarissakin. Navigointi saattaa jotain painaakin, mutta sitä ei ole Lexuksessakaan vakiona.
Mistä minä sen run-flatin lisäpaino tarkistan? Kerro sinä, jos sen kerta tiedät. Kovin montaa kiloa se ei voi olla, tai muuten bemari ei enää liikkuisi mihinkään. Muistaakseni yksi kilo renkaassa heikentää kiihtyvyyttä yhtä paljon kuin kymmenen muualla autossa.
Lexuksen suomalaisilla sivuilla olevaa painohaarukkaa ei löydy mistään muualta koko netistä. Sillä ei ole mitään tekemistä eri varustevaihtoehtojen kanssa. Vain automaatin ja manuaalin lukemat eroavat virallisestikin toisistaan.
Jos bemarin mieltymys kevytmetallien käyttöön ei ole bemarin omistajalle tuttua, niin ihme on. Painonjakauman optimoimiseksi bemari käyttää kevytmetalleja monissa etupään rakenteissa, mm. tukivarsissa.
Vaihdelaatikoista olen täsmälleen sitä mieltä, mitä jo sanoin olevani. Lexuksen manuaali on avolavakuormurista ja vaikka syntyperää on kohtuullisesti onnistuttukin peittelemään, niin salaman nopea se loota ei kyllä ole.Mitä tuosta testistä? Siinä on punnittu Bemari tietyillä varusteilla mitkä ei ole samat kuin Lexuksessa. Alan kyllä uskomaan että Lexus painaa oikeasti sata kiloa enemmän. Sen ei silti pitäisi vaikuttaa kiihtyvyyteen läheskään noin paljon.
En ole väittänyt Lexuksen automaattia huonoksi. Helvetin hidas se on ja tekee autosta myös todella hitaan minkä jo 8,2s kiihtyvyystuloskin kertoo.
Etpä taida paljon tekniikasta tietää joten en viitsi selventää mitä kaikkea vaihtuu kun autoon tulee comfort access. Ohjainyksiköitä, kaapelia ja antenneita tulee ihan kiitettävä määrä jopa osa laseista menee uusiksi. Siinä on melko paljon muuta tavaraa kuin oven kahvojen anturit. CA painaa varmasti enemmän kuin navigointi mutta kuten sanoit navigointikin lisää painoa useita kiloja.
Niin, se yksi run flat painaa noin kuutisen kiloa enemmän kuin tavallinen rengas. Mistäkö tarkistat? No rengasvalmistajalta tietysti. Merkistä riippuen tietysti (Bemmussa on yleensä Contit). Siitä voit päätellä kuinka paljon tuumakoon ja etenkin leveyden kasvattaminen tuo painoa lisää. omassa autossani nastarenkaiden ja kesärenkaiden välinen painoero vanteineen on tasan 8 kg/rengas. Rengaskoko on sama. Kesärenkaat ovat run flatit ja talvirenkaat eivät. Molemmat Continentalit. Punnittu tavallisella henkilövaa'alla. Kiihtyvyydessä ei juurikaan ole eroa. Kesärenkailla kiihtyy hiukan paremmin paremman pidon ansiosta. Eroa ei huomaa muuten kuin kiihtyvyysmittarilla tai ajanottolaitteistolla.
Lexuksen painohaarukka johtuu juurikin varuste-eroista. Se ettei sitä löydy netistä ei tarkoita mitään. Mitä jumalan sanaa se netti on? Enemmän luotan maahantuojaan.
Niin niitä kevytmetalleja käytetään myös Lexuksessa. Ihan varmasti on myös Lexuksen tukivarret kevytmetallia. Edelleenkään ei sanottavaa eroa. myös korkealujuusterästä käytetään molemmissa autoissa painon säästämiseksi.
Mielenkiintoista tuossa testissä on että Bemarin laatikko on saanut täydet pisteet. Sen huomaa jokainen Audilla tai Volkkarilla ajanut että Bemmun laatikko on kaukana huipusta. Toisaalta eipä noille testeille voi muutenkaan antaa paljon painoarvoa. Ne ovat edelleen vain yksittäisten toimittajien henkilökohtaisia mielipiteitä asioista eikä niiden mielipiteet ole sen parempia kuin sinun tai minunkaan. - vääntömomentti
vääntöä kirjoitti:
Mitä tuosta testistä? Siinä on punnittu Bemari tietyillä varusteilla mitkä ei ole samat kuin Lexuksessa. Alan kyllä uskomaan että Lexus painaa oikeasti sata kiloa enemmän. Sen ei silti pitäisi vaikuttaa kiihtyvyyteen läheskään noin paljon.
En ole väittänyt Lexuksen automaattia huonoksi. Helvetin hidas se on ja tekee autosta myös todella hitaan minkä jo 8,2s kiihtyvyystuloskin kertoo.
Etpä taida paljon tekniikasta tietää joten en viitsi selventää mitä kaikkea vaihtuu kun autoon tulee comfort access. Ohjainyksiköitä, kaapelia ja antenneita tulee ihan kiitettävä määrä jopa osa laseista menee uusiksi. Siinä on melko paljon muuta tavaraa kuin oven kahvojen anturit. CA painaa varmasti enemmän kuin navigointi mutta kuten sanoit navigointikin lisää painoa useita kiloja.
Niin, se yksi run flat painaa noin kuutisen kiloa enemmän kuin tavallinen rengas. Mistäkö tarkistat? No rengasvalmistajalta tietysti. Merkistä riippuen tietysti (Bemmussa on yleensä Contit). Siitä voit päätellä kuinka paljon tuumakoon ja etenkin leveyden kasvattaminen tuo painoa lisää. omassa autossani nastarenkaiden ja kesärenkaiden välinen painoero vanteineen on tasan 8 kg/rengas. Rengaskoko on sama. Kesärenkaat ovat run flatit ja talvirenkaat eivät. Molemmat Continentalit. Punnittu tavallisella henkilövaa'alla. Kiihtyvyydessä ei juurikaan ole eroa. Kesärenkailla kiihtyy hiukan paremmin paremman pidon ansiosta. Eroa ei huomaa muuten kuin kiihtyvyysmittarilla tai ajanottolaitteistolla.
Lexuksen painohaarukka johtuu juurikin varuste-eroista. Se ettei sitä löydy netistä ei tarkoita mitään. Mitä jumalan sanaa se netti on? Enemmän luotan maahantuojaan.
Niin niitä kevytmetalleja käytetään myös Lexuksessa. Ihan varmasti on myös Lexuksen tukivarret kevytmetallia. Edelleenkään ei sanottavaa eroa. myös korkealujuusterästä käytetään molemmissa autoissa painon säästämiseksi.
Mielenkiintoista tuossa testissä on että Bemarin laatikko on saanut täydet pisteet. Sen huomaa jokainen Audilla tai Volkkarilla ajanut että Bemmun laatikko on kaukana huipusta. Toisaalta eipä noille testeille voi muutenkaan antaa paljon painoarvoa. Ne ovat edelleen vain yksittäisten toimittajien henkilökohtaisia mielipiteitä asioista eikä niiden mielipiteet ole sen parempia kuin sinun tai minunkaan.Siinä testissä on punnittu molemmat autot, joten se toi mun mielestä lisäarvoa tähän keskusteluun. Sata lisäkiloa vaikuttaa kiihtyvyyteen aivan jumalattomasti. Mihin verrattuna sen ei pitäisi vaikuttaa kiihtyvyyteen "noin paljon"? Bemariinko? Joka tapauksessa 8,2 s on taas kerran niin nopea kiihtyvyys, että jos se ei riitä niin toivon todella että lopetat yleisillä teillä liikkumisen. Aivan varmasti Lexus ei ole silloin sulle oikea auto, koska se ei ole raaseri. Suunnittelu on tehty aivan jotain muuta tarkoitusta silmällä pitäen.
Tiedän tekniikasta aika paljonkin, mutta sähkö- ja anturitekniikka ei ole varsinaisesti mun alaa. Olisin aidosti kiinnostunut, että miten ne lasitkin menee uusiksi comfort accessin myötä. Antureita kyllä tarvitaan ilmeisesti useampikin, koska on tunnistettava paitsi avaimen läheisyys ja kosketus ovenkahvaan, myös avaimen sijainti (autossa vai sen ulkopuolella). Ohjainyksikönä käytetään varmaankin ihan samaa laitetta kuin ilmankin ko. systeemiä, vain softa muuttuu. Edelleen, kovin montaa kiloa tästä ei synny, ellei vaihtuvat lasit ole panssaroituja.
Yllättävän paljon on run flatin lisäpaino. Tuollainen lisä jousittamattomaan massaan ei voi tehdä hyvää auton käytökselle. Koko run flat on kyllä mun mielestä kokolailla huono ajatus.
Lexuksen painohaarukasta: minä uskon mieluummin kaikkien maailman nettisivujen yhtenäiseen tietoon kuin linjasta ainoana poikkeavan Suomen maahantuojan tietoon. Lexuksella on Suomessa todella pieni organisaatio, jonka en usko olevan yrityksen sisäisen tiedonvälityksen solmukohdassa. Saksalainen maahantuoja on vain yksi niistä monista tietolähteistä, joihin itse uskon ennemmin kuin Suomen Lexukseen.
Puheesi Lexuksen kevytmetallien käytöstä ovat selvästikin puhdasta mutua. Itsekään en tiedä asiasta muuta kuin mitä olen alan julkaisuista lukenut. Niissä julkaisuissa kuitenkin sanotaan, että Lexuksen etupäässä vain tukivarsien välinen olka-akseli on kevytmetallinen. Bemarissa taas tukivarret ovat kokonaisuudessan kevytmetallisia, samoin koko etupään apurunko. Kun tähän lisätään se magnesium-vaippainen moottori, niin kyllä ihan "oikeissa" rakenteissa on jo aika paljon painoeroa.
Testin painoarvosta olen täsmälleen samaa mieltä. Nykyisin ei oikeastaan tule muuta näistä testeistä luettuakaan kuin mitatut suureet. Niihin olen kuitenkin vielä toistaiseksi uskaltanut luottaa. Yksi tapaus kyllä tulee mieleen, missä näin ei ollut: Kun TM koeajoi IS 220d:n niin kiihdytysmittaus oli toteutettu ihan päin peetä. Tulos oli kyllä kerrottu ihan sellaisenaan, mutta kun katsoi kiihdytyskäyrästä vaihtokohtia niin jopas jotakin. Moottoria oli kierrätetty joka vaihteella yli 4200 kierrokseen. Moottorin suurin teho tulee 3600 kierroksella ja neljän tonnin kohdalla kiihtyvyys on jo aivan olematonta. Että se niistä tuloksista.
- urheilullinen__
ei toyota koskaan ole kovin urheilullisia parheautoja rakentanut, joten miksi toyotan lexus -mallikaan sellainen olisi
ne ovat enemmänkin sellaisia arkisen rauhallisia olemukseltaan, mutta sellaisiakin tarvitaan, koska kaikki eivät tarvitse sitä "räjähtävää voimaa ja suorituskykyä"- tosiaan...
...vaikuttaa. Melkoinen pettymys oli tämä Lexus.
tosiaan... kirjoitti:
...vaikuttaa. Melkoinen pettymys oli tämä Lexus.
Jos koeajat BMW 320i:n ja Lexus IS250:n, niin valintasi on Lexus. Jos koeajat 325i:n ja IS250:n, niin valintasi on BMW.
Tuo 320i tosin maksaa Lexuksen tasoisilla herkuilla saman kuin IS250. Kyseinen BMW oli laiska ja muutenkin mitäänsanomaton vekotin. 325i:tä en ole koeajanut, koska niitä on hankala löytää manuaalivaihteisena. Kaikki koeajoautot ja käytetyt tuppaavat olemaan automaatteja. Kyllä se 325i varmasti Lexusta paremmin kiihtyy ja ajonvakautus/luistonestokin toimii todennäköisesti paremmin.
Itselleni näillä asioilla ei ollut kauheasti merkitystä. Arvostin Lexuksen ylellisyysvaikutelmaa ja varustelua enemmän. Pitänee käydä testaamassa tuo uusi C-sarjan Mersu, jos siinä olisi ylellisyyttäkin Lexuksen verran. Jos olisin halunnut samanhintaisen erinomaisesti kiihtyvän auton, niin valintani olisi ollut Mazda 6 MPS. Mutta se ei ole Premium... silti 325i ja xi jäävät kuin tikku paskaan.
Jos kiihtyvyys on maailman tärkein asia, niin kannattaa ostaa BMW M3 tai Impreza WRX STI tai Lancer Evo IX. Tuolla IS250 Lexuksellakin alkaa vituttamaan, kun MUU liikenne etenee niin hitaasti , ettei oman auton maksimaalista kiihtyvyyttä pääse hyödyntämään. ;)- noin taitaa...
james_burton kirjoitti:
Jos koeajat BMW 320i:n ja Lexus IS250:n, niin valintasi on Lexus. Jos koeajat 325i:n ja IS250:n, niin valintasi on BMW.
Tuo 320i tosin maksaa Lexuksen tasoisilla herkuilla saman kuin IS250. Kyseinen BMW oli laiska ja muutenkin mitäänsanomaton vekotin. 325i:tä en ole koeajanut, koska niitä on hankala löytää manuaalivaihteisena. Kaikki koeajoautot ja käytetyt tuppaavat olemaan automaatteja. Kyllä se 325i varmasti Lexusta paremmin kiihtyy ja ajonvakautus/luistonestokin toimii todennäköisesti paremmin.
Itselleni näillä asioilla ei ollut kauheasti merkitystä. Arvostin Lexuksen ylellisyysvaikutelmaa ja varustelua enemmän. Pitänee käydä testaamassa tuo uusi C-sarjan Mersu, jos siinä olisi ylellisyyttäkin Lexuksen verran. Jos olisin halunnut samanhintaisen erinomaisesti kiihtyvän auton, niin valintani olisi ollut Mazda 6 MPS. Mutta se ei ole Premium... silti 325i ja xi jäävät kuin tikku paskaan.
Jos kiihtyvyys on maailman tärkein asia, niin kannattaa ostaa BMW M3 tai Impreza WRX STI tai Lancer Evo IX. Tuolla IS250 Lexuksellakin alkaa vituttamaan, kun MUU liikenne etenee niin hitaasti , ettei oman auton maksimaalista kiihtyvyyttä pääse hyödyntämään. ;)...tuo kyyti noin muuten olla "hiukan" erilaista noissa subaruissa ja mitsuissa Bemariin tai Lexukseen verrattuna. M3 taas on "hiukan" kalliimpi. Sun logiikalla kannattaisi ostaa ehdottomasti Koenigsegg tai Bugatti Veyron.
Se on muuten mielenkiintoista miten tuo Lexus pärjää liukkaalla niin paljon huonommin kuin BMW. Eivät taida oikein hallita takavedon tekemistä.
- bmv
kalifornian päästöarvot, lexus täyttää, tällöin moottorista ei voida ottaa nopeasti ihan samoja tehoja.
- jenkeissä...
mallisto alkaa siellä kolmelitraisesta 328i mallista...
jenkeissä... kirjoitti:
mallisto alkaa siellä kolmelitraisesta 328i mallista...
Mitenkäs se takaveto/ajonvakautus sitten pelaa bemareissa ja muissa paremmissa toteutuksissa? Itselläni on kokemusta vain yhdestä takavetoisesta talvella (Lexus IS250, bemaria koeajoin kesällä) ja käsitykseni mukaan ESP:n tarkoitus on nimenomaan poistaa yliohjautuminen eli perän luistaminen. Kyllä Lexuskin antaa vähän luistaa, mutta melko helposti ajovakautus nappaa perän kiinni. Olisihan se kiva tietysti mennä kurveissa vähän vauhdikkaammin ja hoitaa itse vastaohjauksella perän oikaisu (jos taidot riittävät). On kyllä aika hidasta liikennevaloista lähteminen takavetoisella Lexuksella talvella, sutimisen eston saa toki napista pois. Pitäisköhän laittaa painoa takakonttiin? Mutta yhtälailla nuo etuvetoistenkin järjestelmät hyydyttävät etenemisen täysin, yksi uudehko Volvo S40:kin jäi pieneen sohjokasaan eilen työpaikan pihassa jumiin. Se toimivin luistonesto taitaa olla neliveto...
- miksiköhän
james_burton kirjoitti:
Mitenkäs se takaveto/ajonvakautus sitten pelaa bemareissa ja muissa paremmissa toteutuksissa? Itselläni on kokemusta vain yhdestä takavetoisesta talvella (Lexus IS250, bemaria koeajoin kesällä) ja käsitykseni mukaan ESP:n tarkoitus on nimenomaan poistaa yliohjautuminen eli perän luistaminen. Kyllä Lexuskin antaa vähän luistaa, mutta melko helposti ajovakautus nappaa perän kiinni. Olisihan se kiva tietysti mennä kurveissa vähän vauhdikkaammin ja hoitaa itse vastaohjauksella perän oikaisu (jos taidot riittävät). On kyllä aika hidasta liikennevaloista lähteminen takavetoisella Lexuksella talvella, sutimisen eston saa toki napista pois. Pitäisköhän laittaa painoa takakonttiin? Mutta yhtälailla nuo etuvetoistenkin järjestelmät hyydyttävät etenemisen täysin, yksi uudehko Volvo S40:kin jäi pieneen sohjokasaan eilen työpaikan pihassa jumiin. Se toimivin luistonesto taitaa olla neliveto...
ei muuten myydä Euroopassa? Jenkkilässä saa kaupasta.
Aika outoa... - täyttää mutta...
...mitä sitten? Asutko Kaliforniassa?
325i mallia ei enää myydä Jenkeissä. Syyskuun -06 jälkeen sen korvasi 328i. Myös 325i:ssä oli euroversiosta poiketen 3 litrainen moottori. - menee
james_burton kirjoitti:
Mitenkäs se takaveto/ajonvakautus sitten pelaa bemareissa ja muissa paremmissa toteutuksissa? Itselläni on kokemusta vain yhdestä takavetoisesta talvella (Lexus IS250, bemaria koeajoin kesällä) ja käsitykseni mukaan ESP:n tarkoitus on nimenomaan poistaa yliohjautuminen eli perän luistaminen. Kyllä Lexuskin antaa vähän luistaa, mutta melko helposti ajovakautus nappaa perän kiinni. Olisihan se kiva tietysti mennä kurveissa vähän vauhdikkaammin ja hoitaa itse vastaohjauksella perän oikaisu (jos taidot riittävät). On kyllä aika hidasta liikennevaloista lähteminen takavetoisella Lexuksella talvella, sutimisen eston saa toki napista pois. Pitäisköhän laittaa painoa takakonttiin? Mutta yhtälailla nuo etuvetoistenkin järjestelmät hyydyttävät etenemisen täysin, yksi uudehko Volvo S40:kin jäi pieneen sohjokasaan eilen työpaikan pihassa jumiin. Se toimivin luistonesto taitaa olla neliveto...
Noinhan se toimii. Bemmussa DSC:n saa kytkettyä kokonaan tai osittain (DTC) pois. DTC päällä saa jo vedellä hillittyjä sladeja mutta kontrolli on silti päällä. Poiskytkettynä mennään tietysti nopeiten jos kuskin kyvyt riittävät. Lisäksi juurikin liikennevalolähdöissä tuo DTC auttaa paljon.
Lexuksen toteutus on jostain syystä paljon huonompi liukkaalla kuin BMW:n. Se jotenkin tekee ajosta vaikean oloista ja rajoittunutta. Itselläni oli ennen E90 Bemaria uudehko VW passat ja ihan varmasti Bemmu on parempi talvella kuin etuveto Pasuuna. Takavetoisen suuri etu on siinä ettei se aliohjaa oikeastaan missään tilanteessa. Auto kääntyy aina sinne mihin käännetään. Neliveto toki hakkaa liukkaalla sekä etu- että takavedon mutta on niitäkin olosuhteita missä edes neliveto ei pärjää takavedolle. Tästähän löytyy myös testejä paljonkin.
Suoraan sanottuna olin itse aika yllättynyt kuinka hyvä tuollainen nykytekniikalla toteutettu takaveto voi olla. Aikaisemmat kokemukset oli niiltä ajoilta kun suurin osa autoista oli vielä takavetoisia ja siitä onkin kehitys kehittynyt melkoisin harppauksin. Mieluummin ajan tosiaan liukkaalla kelillä tällä uudella Bemmulla kuin takavetoisella Cosworth Sierralla... - isf
menee kirjoitti:
Noinhan se toimii. Bemmussa DSC:n saa kytkettyä kokonaan tai osittain (DTC) pois. DTC päällä saa jo vedellä hillittyjä sladeja mutta kontrolli on silti päällä. Poiskytkettynä mennään tietysti nopeiten jos kuskin kyvyt riittävät. Lisäksi juurikin liikennevalolähdöissä tuo DTC auttaa paljon.
Lexuksen toteutus on jostain syystä paljon huonompi liukkaalla kuin BMW:n. Se jotenkin tekee ajosta vaikean oloista ja rajoittunutta. Itselläni oli ennen E90 Bemaria uudehko VW passat ja ihan varmasti Bemmu on parempi talvella kuin etuveto Pasuuna. Takavetoisen suuri etu on siinä ettei se aliohjaa oikeastaan missään tilanteessa. Auto kääntyy aina sinne mihin käännetään. Neliveto toki hakkaa liukkaalla sekä etu- että takavedon mutta on niitäkin olosuhteita missä edes neliveto ei pärjää takavedolle. Tästähän löytyy myös testejä paljonkin.
Suoraan sanottuna olin itse aika yllättynyt kuinka hyvä tuollainen nykytekniikalla toteutettu takaveto voi olla. Aikaisemmat kokemukset oli niiltä ajoilta kun suurin osa autoista oli vielä takavetoisia ja siitä onkin kehitys kehittynyt melkoisin harppauksin. Mieluummin ajan tosiaan liukkaalla kelillä tällä uudella Bemmulla kuin takavetoisella Cosworth Sierralla...Lexus on tehty ensisijaisesti jenkeille, joten siinä taitaa olla syy, miksi DSC nappaa heti kiinni, eikä autoa voi viedä yhtään luisussa. Uusista 250:tä DSC:n saa napista pois ja vanhemmistakin oikealla "koodilla". ISF:n DCN saa asentoihin ON, OFF ja SPORT.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117255Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625199- 954864
- 524015
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493966- 2203854
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283558- 413183
- 522799
- 412367