´Viimeiset vinkit!

gepruut

meille tulee ensiviikolla luultavasti 2 tyttö gerbiiliä. terra hankitaan varmasti aikaisemmin että saa tytöt heti sinne. mieleen tuli vielä muutama kysymys: tarviiko gerbut pakosti heinää? kun veljellä on heinäallergia... sitten että miten te olette pärjänneet ruokakupin kanssa? heitättekö vain ruuat sinne pohjalle vai onko teillä kuppi? ystäväni gerbut oolivat joka toinen tunti saaneet kupin ihan puruihin joten ajattelin että kai se on sama kun tiputtaa jokatoinen päivä kourallisen ruokaa?? ja kumpi on parempaa: supa hamster vai se hiiri pelletti? pelletistä en ole varma myydään sitä täällä kaupoissa mutta aiankin on myynnissä supaa jota syötetään myös omille hamsuille....

Kiitos näistä vastauksista!!

8

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiramullaon

Elikkä gerbiili EI tarvitse pakosti heinää mutta sille saa toki antaa! Tuosta ruokakuppi jutusta niin se on vähän kaksi hattunen juttu, miten nyt itse haluat. Ainahan ei gerbiilillä edes tarvitse olla purua jolloin ruoka pysyy siellä. Jos sitten laittaa aina paljon niin helpompi voisi myös olla se ripotella ruokaa, miten sinä sitten haluat ;)Aina ei ihan niinkään paljoa kuin kourallista itse laitan gerbiileille jokatoinen päivä sen verran kun kuppiin mahtuu eli varmaan se on se yleinen!! Kumpaakin voi antaa itse annan myös erilaisia siemensekoituksia mitä myydään eläinkaupoissa.
      Muista että gerbiili TARVITSEEN myös tuoreruokaa about kerran viikossa.

Onnea gerbiileille, ja muista antaa myös raikasta vettä aina. (vaihda vesi joka päivä)

• daisy..

Ei gerbiilit välttämättä tarvitse heinää , koska ne ei sitä ravinnokseen käytä. Ne tykkäävät kyllä peuhata heinässä ja tehdä siitä pesää. Meillä tuo ruokakuppi ongelma ratkaistiin tekemällä sellaiset puiset tasot, jossa ruokailupaikka sijaitsee. Mutta kyllä se kuppi kannattaa olla, ovatpahan ruuat ainakin yhdessä paikassa eikä pitkin terraa. Supa Hamster on ihan hyvää ja meillä syödään siitäkin pelletitöntä versiota. Meidän gerbut ei nimittäin koske pelletteihin pitkällä tikullakaan! :) Eli en suosittele noita hiiripellettejä. Ja tuo edellinen vastaaja sanoi jotain, ettei puruja tarvitsisi olla aina, mutta kyllä niitä tarvitsee! Vieläpä reilu kerros. En ymmärrä miksei puruja tarvitsisi aina olla? Jos luet tätä (siis se joka noin väitti), niin kerro ihmeessä näkökulmasi minullekin! ;)

• Lady_Duvert

Heinä edistää gerbiilien ruuansulatusta ja ehkäisee ruuansulatus vaivoja. Jos mahdollista osta ihan pieni määrä heinää ja säilytä suljetussa pussissa tai rasiassa. Laitaa heinää pieni määrä purujen vaihdon yhteydessä. Gerbiileillä ei aina tarvitse olla heinää.

Itse käytän ruokakuppia, mutta kun täytän kupin saatan heittää aikaisemmat ruuan jämät puruihin.(ei kuitenkaan tuore ruokaa)Näin gerbiilit saavat etsiä ruokaa myös purujen joukosta. Vähän tekemistä.

Supa hamster ilman pellettejä on hyvä valinta.Itse syötän sitä, koska omat gerbiilini inhoavat pellettejä yli kaiken, ne eivät yksin kertaisesti suostu syömään niitä.

Voit ostaa gerbiileillesi myös jugourtti- tai vihernappeja joissa on hivenaineita. Myös vitamiini nameja on saatava. Jotkut ovat sitä mieltä, että kaiken tarvittavan saa ruuasta, mutta itse annan välillä vitamiini nameja ruuan lisäksi. Napit ovat meidän tyttöjen suurta herkkua.

Lihaakin voi gerbiileille antaa. Kunhan se ei vain ole maustettua. Liha on hyvä valkuaisaine lähde. Salaattikin on hyvä, mutta pieninä määrinä samoin kurkku. Kurkku tosin sisältää paljon vettä.

lady_duvert@luukku.com

http://kuutamon.vuodatus.net

• midihiiri05

Onnea uusien gerbiilien johdosta!! :)

Gerbiilit eivät välttämättä tarvitse sitä heinää... Itselläni on allergia, samoin veljelläni ja silti käytän heinää. Mutta myydäänpän sitä jotain heinänvastikettakin. En muista juuri nyt nimeä.

Meillä ruokakuppi on sellaisella tasolla jossa ei oel puruja. Enne ruokakuppi oli silloin tällöin puruissa kun en tasoa käyttänyt. Kyllä se puruihinkin nakkaaminen on ihan OK. Yhdessä välissä itsekkin heitin puruihin joka päivä n. kourallisen.

Altromin rotta/hiiri-pelletti on suosittua koska se on terveellistä. Sitä myydään mm. eläinkaupoissa. Supa on hyvä myös. Itse käytän oskua jota saa ihan ruokakaupoista.
      Gerbiiliharrastajat käyttävät myös mm. Gerri Gerbiliä ruokana.

Toivottavasti tästä oli jotain apua!

• AanX

Kannatan ruokakuppi vaihtoehtoa, kun gerbiilithän voi pissata sen ruuan päälle, mikä on maassa. Ruokakuppiin ne ei niinkään tee mitään ;)

• ---

ei mielellään kumpaakaan supa hamsterista tai hiiripelleteistä... eläinkaupoissa myydään gerbiileille tarkoitettua natural gerbils ja joku toinen.. ja sitten joistain kaupoista saa niitä kuritsan siemeniä jos gerbiilit tykkää niistä :)

ja gerbiileille ainakin minä annan puruja itselläni heinä-allerga

laitoin its ruokakupin sellasen tasakattosen mökin päälle jonne menee portaat :D

pidän ruokaa ruokakupissa koska ruokakuppiin pitää muutenkin laitaa ruokaa lisää joka toinen päivä tai päivittäin.

• Ei tartte antaa heinää. Mä en oo ikinä antanu.
      Laita puruu.
      Laita mieluiten ruokakuppi. Ne ei välttämättä
      saa löydettyy ruokaa.
      Ota purut tarvittaessa pois. Ja siivo riittävän usein. Mullaki ruokakuppi on usein puruis.
      Osta ennemmin Supa hamsterii ku hiiripellettei.
      Mikä vaa siemensekotutus käy. muttei pelkät pelletit!

• midihiiri05=Jenna

Altromin hiiri-/rottapelleteissä on kaikki gerbiilin tarvitsevat vitamiinit, hivenaineet jne. Se siis itsessään riittää ruuaksi. Se on myös hyvin terveellistä!
        Lisää tietoa täältä http://www.gerbiili.info/foorumi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7245
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      62
      5149
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4834
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      3985
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3946
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      217
      3837
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3518
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3143
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51