Ostettiin hieno vaaka, jonka pitäisi mitata rasva- ja nestepitoisuusprosentti.
Olen työssäni kohtalaisen raskaita esineitä päivittäin nosteleva nainen 167cm/79kg. Vuosi sitten työpaikan kunto-ohjelmassa rasvaprosentikseni mitattiin 32,9. Henkilökohtaisen kunto-ohjelman avulla olen pudottanut painoani hormonikierukan lihottamasta ruhostani 5 kiloa ja vyötäröni on kaventunut 10 senttiä. Hiihdän viikottain 5-10 tuntia. Lisäksi ulkoilen koiran kanssa päivittäin 1-2 tuntia.
Uskomatonta: uuden vaa´an mukaan rasvaprosenttini on 42,4 ja nestepitoisuuteni 39,6!!! Eli luiden ja lihasten osuusko on vain 18 prosenttia?
Kertokaa viisaat mitä tämä on?!
rasvaprosenttivaaka humpuukia?
9
1180
Vastaukset
- minullakin
Samanlaista humpuukiarvoa nuo kaikki mittarit näyttävät, olkoon kädessä pidettävä tai vaaka. En tiedä onko mittaustavan vuoksi sitten eroja, mutta joskus lihavammassa kunnossa minulta mitattiin pienempiä rasvaprosentteja käsissä pidettävällä mittarilla kuin nykyisellä vaakallani, vaikka olen välissä laihtunut 10kg. Minä ainakin pidän noita rasva/nesteprosentteja vain hieman suuntaa-antavina, ei koko totuutena.
- teryleeni.
Ihopoimumittauksella saa luotettavamman tuloksen. Sitä voi koettaa itsekin tehdä:
http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1277&a=8567 - miu
Minulla oma vaakani näyttää rasvaprosentiksi 34% ja Omronin käsimittari 37,8%. Eipä tuota oikein varmalla tavalla kuulema voi mitatakaan, kun siihen vaikuttaa niin moni asia. Minä olen ajatellut asian niin, että kun aina mittaa samalla välineellä, ei lähtöarvolla ole niin väliä kunhan arvo vain laskee harjoittelun myötä : )
- Haluna
Minullakin on sellainen hieno vaaka, jonka PITÄISI näyttää kehosta niin rasva-, kuin nestepitoisuuskin. Kun luin ohjetta, niin vaa'alla pitäisi seistä niin, etteivät reidet kosketa toisiinsa, muuten tulos ei ole oikea. Kuka ihme pystyy seistä sellaisella pienellä pläntillä reidet irti toisistaan, juurta myöten! Ei kukaan! Ei ainakan lihavat ja reitevät ihmiset. Pitäisi olla melkoiset länkisääret. Ei edes mieheni, joka on normaalipainoinen, pysty siihen täydellisesti. Muutenkin ohjeet punnitusta ja eri mittauksia varten olivat tarkkoja. Käytänkin vaakaa vain punnitukseen, näyttää sentään 100g tarkkuudella ja se riittää minulle.
- LAIHDUTUSKESKUSTELIJA
Vastasin sinulle kuntovarikolla: http://suomalainen.forumcircle.com/viewforum.php?f=14
- Femme79-1
Elikkä todellisen tuloksen rasva% saat vain pihtimittauksella. Mieluiten sama ihminen mittaa aina, painaa tarkat mittauspaikat mieleensä ja on ammattilainen. mittaus kannattaa suorittaa aina suunnilleen samanlaisessa nesteytys- ja ravintotilassa kuin edellinenkin, eli jos olet eka mittauksessa suht nesteetön ollut, älä vedä seuraavankaan mittauksen edellä mitään hiilariövereitä. :)
- ....................
pihdeillä saadaan liian pieniä tuloksia. todellisuudessa rasvaprosentti voi olla paljon suurempi (miten pihdeillä mitataaan esim. viskeraalinen, sisäelinten ympärille kertynyt rasva??). Itsekin olen alipainoinen, mutta rasvaprosenttini on lähellä 30..tämä johtuu tietenkin vähäisistä lihaksista. Inbody mittaus on ainut luotettava kehon koostumuksen mittaustapa!
- läskipulleroko
.................... kirjoitti:
pihdeillä saadaan liian pieniä tuloksia. todellisuudessa rasvaprosentti voi olla paljon suurempi (miten pihdeillä mitataaan esim. viskeraalinen, sisäelinten ympärille kertynyt rasva??). Itsekin olen alipainoinen, mutta rasvaprosenttini on lähellä 30..tämä johtuu tietenkin vähäisistä lihaksista. Inbody mittaus on ainut luotettava kehon koostumuksen mittaustapa!
Alkuperäinen mittaus vuosi takaperin tehtiin käsinpuristettavalla laitteella, joka käsittääkseni samoin kuin vaaka mittaa pituuden ja painon perusteella kehon sähkövastuksen, joka on erisuuruinen lihaksessa ja läskissä.
- AnonyymiUUSI
Absoluuttiset %:tit eivät kiinnosta vaan muutos.
Käyn kerran vuodessa InBoby koostumusanalyysissä.
Sama paikka, sama tilanne puolen päivän tienoissa ennen lounasta.
Vaikka laitteessa olisi joku systemattinen ero absoluuttiseen totuuteen verrattuna niin se ei meerkitse mitään koska kiinnostukseni kohdistuu kehon koostumuksessa tapahtuviin muutoksiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2282915
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih242603No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281833Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2541580Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81359Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko131309Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3611119Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?441014Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏28966Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73935