Miksi luomulijat pilaavat ruokansa?

utelias vaan...

Miksi luomaruokailijat pilaavat ruokansa kuumentamalla sen ei-luonnonmukaiseksi?

Luonnossa yksikään eläin ei kuumenna ruokaansa pilalle.

Sitten vielä kehtaavat mainostaa jotain luomuleipää tai vastaavia kaupoissa.

Jos leipä olisi luonnonmukainen tuote, niitä kasvaisi puissa.

"Luomuruoka"-termi taitaa olla pelkkä vitsi.

4

693

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lexander

luomu on vain pelkkää rahanlypsäystä. Minä en ymmärrä miksi joku voi maksaa ylimääräistä vain siksi, että kaupan hyllyn reunalla lukee: "luomu". MInä kylläkin lämpökäsittelen ruokani, en voisi ajatellakaan syöväni esim. muikkupataa "luomuna" ilman kuumennusta.

• Täti 50v.

Myös kypsennettyä ruokaa syövä voi haluta puhtaasti kasvatetut raaka-aineet, vaikka sinun mielestäsi kypsentäjätyypeille sopii aivan hyvin torjunta-aineetkin. Ihmiset ovat erilaisia, eikä kaikkien tarvitse ajatella ja toimia saman kaavan mukaan.

Itse kypsennän luomuporkkanoita, koska raakaraasteena ja mehuna ilman entsyymitabletteja ne tulevat uudenveroisena läpi. Jätevedenpuhdistamon bakteereille menee sekin luomuruoka, jos jätän kypsentämättä. Muutaman muunkin kasviksen kohdalla on sama juttu. Maitohappokäyttäminen, jota myöskään eivät eläimet sanottavasti harrasta, auttaa asiaan. Se on vaan työlästä puuhaa, kun on paljon muutakin tekemistä. Minun asuinseudullani kaupoissa löytyy hapatettuna vain kaalia.

Olen muuten jo vuosia ihmetellyt, miksi toisten erilaiset elämäntavat ja näkemykset asioista häiritsevät joitakin aivan liikaa.

• Herkkokyösti

• Täti 50v.
        Herkkokyösti kirjoitti:

Miksikö luomuilu ärsyttää? Koska "viattomatkin" veronmaksajat joutuvat sitä kustantamaan: http://kotisivu.dnainternet.net/matpekk/etusivu.htm#mitamaksaa

No viattomat veronmaksajat joutuvat kustantamaan kaikenlaista, eikä se aina ohjaudu joka jannun mielen mukaan. En minäkään marise lasten ilmaisista hampaiden oikomisista sun muusta, vaikkeivät ne minua lapsettomana ihmisenä millään lailla hyödytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51