gerbiili pojat kesyiksi

maitonaama ja kaneli

auttakaa. mulla on kaksi poika gerbiiliä tammikuussa täyttivät 1 vuoden. ne eivät millään kesyynny. olen käyttänyt kaikkia keinoja mutta ei auta. toinen niiistä puri mua ihan kunnolla sormeen. ne on ostettu eläinkaupasta. en haluaisi luopua niistä mutta en tiedä mitä tekisin.. auttakaa.onko kellään kokemuksia. edelliset gerbut kesyyntyi tosi hyvin.

niillä on iso terraario ja virikkeitä paljon.

6

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerbut<3

on kokemusta!
      kannattaa olla tosi sitkeä muista pitää niitä joka päivä kädessä kannettaa aluksi aloittaa vaikka pitämällä jotain hanskaa tai lapasta kädessä ja kattoa miten se silloin reakoi kun pidät sitä kädessä kun ittelläsi on vaikka hanska sitten kun se on tottunut siihen eikä näyki tai pure hanskaa tai lapasta voit ottaa sen lapasen tai hanskan pois ja voit pitää sitä jo kädessä mutta tämän lapasen tai hanskan pitää olla niin ohut että gerbiili haistaa kätesi! toinen konsti on ettää hankaant aina ennenkuin pidät gerbiiliäsi niin käsiäsi niiden puruihin hetken silloin kättesi haju tarttuu puruihin eikä se enää tuksu niin vieraalle gerbiileistäsi!
      näitä mä oon kokeillu ja kyllä toimii!

• ---

mullaki mun gerbiili puree sormee mut nyt se on jo oppinu ettei saa ku oon aina ottanu sen siihen "niskaotteeseen" ku se puree ja nyt siitä on tullu paljon kesympiki :)

• mää...

sun pitäs vaa.rauhallisesti ensin ruokkia nitä kadellä eikä kokeilla heti ottaa syliin,,

• gerbsufani

kannattaa kokeilla joitakin hansikkaita mulla ne on alkanu lopettaa ja jos ne puree ja ei oo hanskoi nii mä ainakin näppäsen niitä kuonoon. mut auttakaa mua ku mun gerbsut yrittää poikasia vaik ne on tyttöjä mä näppäsen niitä kuonolle rangaistukseks.

• arachlia

Joo,samaa käyttäytymistä oli minunkin gerbiileillä havaittavissa... En mitenkään puuttunut asiaan, korkeintaan kysyin tiukkaan äänensävyyn "mitä te oikein puuhaatte?". Enää ei kylläkään tietääkseni tee sitä. Joskin ne ovat jo 2 1/2-vuotiaita joten ikää alkaa olemaan.

En siis itse oikein usko sitä huolestuttavaksi käyttäytymiseksi.

• Välillä kesyyntyminen voi viedä paljon aikaa ja vaivaa. Mutta sitten se kannattaa! Tässä vinkkei:

Pese aina kädet,ennenku käsittelet gerbujasi.
      Anna herkkuja kadestä, jotta ne tietävät että käsi on hyvä.
      Ja yritä saada kädelle herkun avulla.
      Ole niitten kaa joka päivä. Ja niin usein ku voit.
      Päästä vapaaks, pitele hellästi sylis.
      Juttele niille rauhallisesti.

Toivottavasti noist ois jotai apuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7546
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      78
      6604
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5264
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4615
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4266
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4159
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4095
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3948
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      58
      3080
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48