Matti Pyykkönen

ääni korvessa

Hengellisen eksytyksen koko ajan laajetessa ja voimistuessa ympärillämme tunnen yhä suurempaa kunnioitusta veli Matti Pyykköstä kohtaan. Olettehan panneet merkille miten MP nostetaan kuin kirosanaksi lähes aina silloin kun torontoharhaa arvostellaan.

Kuka on Matti Pyykkösen tavoin saanut sellaista rohkeutta ja armoa Jumalalta, että voi Sanan valossa ja Pyhän Hengen voimassa paljastaa kristikunnan keskelle luikerrelleet eksytyksen henget. Tätä en suinkaan sano korottaakseni Matti Pyykköstä ihmisenä. Olen varma, ettei MP itsekään halua tulla korotetuksi, vaan antaa kaikesta kunnian ja kiitoksen yksin Jumalalle ja rakkaalle Vapahtajallemme.

http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/pyykkonen.html

Ainakin inhimilliseltä kannalta on kohtuullista julkituoda kiitos rohkealle Jumalan palvelijalle ja Totuuden puolustajalle, Matti Pyykköselle. Mutta ennen kaikkea Jumalalle kiitos MP:n kaltaisista uskollisista puhtaan evankeliumin todistajista!

15

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... Kiitos siitä...

... ja siunausta kaikille. Pyhä Henki johdattakoon meidät kaikkeen totuuteen.

• Linkkisi osalta Pääkkösen opetus oli jo entuudestaan minulle tuttua. Hänen kaltaisiaan opettajia on maassamme surullisen vähän.

Ylipäätään Jumalan Sanan tuntemus näyttää olevan katoamassa henkilökohtaistakin uskoa Jeesukseen Kristuksena tunnustavien keskuudessa. Terveen hengellisen kasvun sijasta on ajauduttu etsimään jotain uutta "värinöiden, kaatumisten ja voimakkaiden sielullisten tunnekokemusten" muodoissa. Tällaisissa kokouksissa korostetaan erityisesti Pyhän Hengen työtä ("minun kauttani"), jopa rukoillaan Häntä.

Rattiissa hengellisessä ilmapiirissä julistetaan kuitenkin Jeesusta Kristusta ja Pyhä Henki kirkastaa Häntä ainoana Pelastajanamme ja Vapahtajanamme. Jumala on lähettänyt Henkensä kirkastamaan meille Poikansa veren verratonta arvoa Hänen edessään sekä Poikansa ristin syviä salaisuuksia.

Suurelta osin voimme lienee rohkeasti todeta, että "aikamme karismaattisuudella" ja Jumalan Hengen totisella toiminnalla hyväksemme on kovin vähän tekemistä keskenään. Kokouksissa kohtaamme voimakkaita ihmisen sielunvoimilla aikaansaatuja tunnekokemuksia ja tunnetiloja, jotka eivät korota Jeesusta, vaan julistajia ja ruokkivat kuulujoiden "minä-elämää". Vielä vakavampaa on jos perinteisen suggestiivisen toiminnan ja mm. mesmerismin lisäksi kokouksissa vaikuttaa ihmisen sielunvoimien sijasta riivaajavoimat (aikanaan esim. Branham kertoi että hän voi parantaa vain, jos hänen enkelinsä on kokouksessa läsnä).

Raamatun opetus on hyvin selkeää siltä osin, että ennen Herramme paluuta monenlaiset väärät opit ja eksytykset tulevat valtaamaan alaa. Tulee paljon vääriä Kristuksia (voideltuja) ja vääriä profeettoja ja he eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Jeesus sanoi: "Katso, Minä olen sen edeltä teille sanonut!"

Omissa kirjoituksissani korostan, että meidän tulee katsoa ja turvata vain Jeesukseen ja Hänen lunastustyöhönsä. Käytän sanoja: "Katsokaa Minuun ja pelastukaa te maan ääret kaikki, sillä Minä olen Jumala eikä toista ole; Minä en ketään tunne", sanoo Herra. Herran ja Hänen rakkautensa ja työnsä meidän hyväksemme opimme vain tuntemaan Sanan ilmoituksen kautta, jonka Pyhä Henki meille avaa, koska "Hän ottaa Jeesuksen omasta ja julistaa meille!" Lisäksi Jumala on asettanut paikallisseurakuntiinsa opettajan armoituksen saaneita miehiä. Opettajan palvelutehtävä on -kuten muutkin palvelutehtävät- sellainen, ettei siihen voida opiskella eikä siinä voi menestyä, ellei itse Herra ole opettajaksi opettajaa asettanut ja Hän on sekä saanut tehtäväänsä armolahjan että itse tullut Mestarinsa opettamaksi.

Aloituksesi oli ajankohtainen ja käsittelee hyvin vakavaa aihetta tämän pimenevän maailman ja laodikealaisen hengen pyrkiessä sisälle kerran uskoon tulleiden veljien ja sisarien sydämiin. Laodikean seurakunnassa oli suuri "minä-itse-ongelma". "Minä olen rikastunut...minä en mitään tarvitse", mutta Herra sanoi, että "sinä olet köyhä, alaston ja sokea" ja kehoittaa vielä kerran tekemään parannuksen; tosin kertoo itse olevansa jo seurakunnan ulkopuolella (Ilm. 3:20, jos oikein muistan).

Päästäkäämme Herra sisälle. Hän itse puhdistaa sydämemme temppelit. Omin yrityksin jäämme pimeyteen ja valheuskoon, että olemme ihmeellisine kokemuksinemme rikkaita ja valmiita.

Mutta vaikka kirjoitukseni oli kovia sanoja, niin tehkäämme siis kuitenkin Emmauksen tien kulkijoiden tavoin, jotka sanoivat:"Päivä on jo laskemassa ja ilta joutuu. Jää luoksemme. Ja he vaativat Häntä. Ja Hän jäi heidän luoksensa!" Tänään on armon päivä ja "Sinun valkeudessasi me näemme valkeuden".

Jumalan armoa ja rauhaa jokaiselle lukijalle.

• ääni korvesta

Surullisen vähän heitä on, todellakin. Siis Matti Pyykkösen kaltaisia opettajia, 'joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.' Heb. 5:14.
        Useimmat niistä, joiden aistit ovat kunnossa, vetäytyvät omaan kammioonsa tai lähipiiriinsä pohtimaan uskonnollisen maailman eksymistä ja sen seurauksia. Vain aniharvat nousevat esiin varoittamaan lähimmäisiään uhkaavasta eksytyksestä.
        Kuka esim. luterilaisen kirkon piirissä on tuonut julki varoituksen sanoja? Entä vapaissa suunnissa? Todella vain aniharvat, hyvänä esimerkkinä voi mainita Paavo Hiltusen.
        Helluntaiherätys on aivan kuin jähmettynyt paikoilleen eikä pysty hajaantumisen pelossa enää varoittamaan ketään. Päinvastoin se alkaa yhä avoimemmin myötäillä ja seurata uuden karismaattisuuden eksytysaaltoa.

Meidän matti meikäläisten sanat eivät valitettavasti pitkälle kanna, vaikka haluaisimmekin kuuluttaa varoituksiamme.

Sananlaskuissa kuitenkin sanotaan:
        24:11 "Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat."

Meidän tulisi hartaasti rukoilla, että Jumala varustaisi ja lähettäisi sanansaattajiaan viemään pelastuksen sanomaa eksyksissä olevan lauman keskelle.

Henkilökohtaisella tasolla tärkeintä on oma kilvoittelu ja valvominen voittaaksemme synnin kaikissa kiusauksissa sen armon avulla, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Meidän tulee uskoa totuutta, rakastaa totuutta ja olla täysin kuuliaisia totuudelle ja meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Silloin emme voi mielistyä vääryyteen, Tess. 2:

12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        12 That they all might be damned who believed not the truth, but had pleasure in unrighteousness.

• Lukija.

Pyykkönen ei ole koskaan halunnut tuoda esille ketään muuuta kuin itseään.

• DoctorT

Et tunne etkä tiedä miehestä mitään! Olet harhaoppien läpilyömä! Ja puhut pashaa, vastoin parempaa tietoas!

• Lukija.
        DoctorT kirjoitti:

Et tunne etkä tiedä miehestä mitään! Olet harhaoppien läpilyömä! Ja puhut pashaa, vastoin parempaa tietoas!

Lukenut hänenkirjoituksiaan ja katsellut Benny Hinnin ja Rodney Howard Brownen videoita.Niissä kokouksissa vaikuttaa Jumalan Pyhä Henki.Pyykkönen on aito antikristus.

• Kristitty.
        Lukija. kirjoitti:

Lukenut hänenkirjoituksiaan ja katsellut Benny Hinnin ja Rodney Howard Brownen videoita.Niissä kokouksissa vaikuttaa Jumalan Pyhä Henki.Pyykkönen on aito antikristus.

Siunausta sinulle!

• von bulke
        Lukija. kirjoitti:

ovat jokaisen tervejärkisen ja -henkisen kristityn mielestä hengellisiä helppoheikkejä. He eivät edusta minkäänlaista kristillisyyttä. Temput ovat tuttuja, monen muunkin vastaavan glownin tekeminä.

• miksi.....
        von bulke kirjoitti:

ovat jokaisen tervejärkisen ja -henkisen kristityn mielestä hengellisiä helppoheikkejä. He eivät edusta minkäänlaista kristillisyyttä. Temput ovat tuttuja, monen muunkin vastaavan glownin tekeminä.

miksi kireän ilmeesi olet piilottanut, katkera kova naamasi kertoi kaiken sinun ajattelustasi, selvä fariseus.

• KaijaA1
        Lukija. kirjoitti:

Sinun kannattaa rukoilla ja tehdä oikein täyttä totta elämässäsi että pelastut eksytykseltä. Sillä Jumala itse lähettää väkevän eksytyksen niille joilla ei ole rakkautta totuuteen. Vielä on kohdallasi armon aika. Edellä mainitsemasi BH ja RH ovat toisen evankeliumin julistajia.

• HerranOnKunnia

On niitä muitakin louskuttavia Herramme vartiokoiria, jotka jo 1980-luvu n lopulla ottivat Toisen Kannan kaikkeen hömppä-herätys-hurmokseen!

Ja ovat eläneet - kalossinkuva takamuksessaan - ja vailla penkkipaikkaa, koska bisnes-evankeliumi ei menesty, jos joku paljastaa käärmeen kähyjä!

http://www.findiastory.vuodatus.net/page/UskonPuhdistus

• torontoshittiä

karsimaattisuutta on uskaltanut kritisoida:

Matti Pyykkönen
      Paavo Hiltunen
      Tapio Suonto

• torontoshitti2

TAPANI suonto

• Anonyymi

Ja nykyään Mauno Mattila ja James Hirvisaari.

• Anonyymi

"Sanan saarna vähenee ja tunnelma lisääntyy"

Keskuudessamme ovat lisääntymässä harhaopit,
      ylistysmenetelmät ja sellaiset mallit ja tavat, joita
      tarkkaan noudattamalla uskotaan oven avautuvan
      Kaikkivaltiaan läsnäoloon. Nämä opit syrjäyttävät
      salakavalasti ristin evankeliumin.

Ne eivät edusta Raamatun ja alkuseurakunnan
      opetusta, käytäntöä ja vapautta Pyhässä Hengessä.
      Kyse on jostakin aivan muusta. Ylistys metodina avaa
      kyllä oven erilaisiin sieluntunteisiin.

Tällaisen ylistysbuumin
      seurauksena Jumalan Sanan saarnan on täytynyt suurelta
      osin väistyä. Alussa moni vilpitön uskova tuskin
      huomaa, kuinka suurin osa tilaisuuksien ajasta käytetään
      tunnelman nostattamiseen.

”Me menemme nauttimaan ylistyksestä.”
      ”Siellä on valtava fiilis!”
      Kun tätä on jatkunut tunnista puoleentoista ja kun
      estoitta on antauduttu ”virran vietäväksi”, saavutetaan
      tunnetila, jota erehdytään luulemaan Pyhän Jumalan läsnäoloksi:
      ”Nyt ollaan valtaistuinsalissa.”
      ”Meillä on avaimet.” ”Me saimme sen
      ylistyksellä aikaan!”

Australialainen tri Kleinig Adeleide kirjoittaa:

”Tällaisen
      ylistämisen imaisema teologia on aivan yksinkertainen:
      Jumala asetetaan valtaistuimelleen Israelin kiitosvirsillä.
      Ylistyssuoritteen kautta Jumalan kansa saa yhteyden
      Hänen taivaalliseen läsnäoloonsa. Kun he asettavat hänet
      sydämensä valtaistuimelle laulamalla hänen ylistystään,
      heidän henkensä kohoaa, kuin tikkaita pitkin, Pyhän Hengen
      voimalla taivaan valtakuntaan...

Tällä tavoin ylistyksen
      laulaminen mielletään eräänlaisiksi taivaan liukuportaiksi,
      joiden kautta uskovat nousevat, kuin kotkan siivellä,
      maan päältä taivaaseen.
      Ylistyssuoritteensa kautta uskovat nyt yhtyvät Kristuksen
      seuraan taivaan valtakunnan…”

Sanaa ja uskoa ei enää tarvita. Tällaisen ylistyksen luoma
      ”läsnäolo” täytyy toistuvasti uusia. Tunteet tulevat ja menevät,
      me omistamme pysyvän armon. Pyhän Hengen elävöittävän sanan
      puute kirkoissa ja seurakunnissa on osaltaan luonut tyhjiön,
      joka nyt täyttyy näillä harhoilla.

Ylistyksestä, joka tuli osoittaa Herralle, tulikin itsessään
      keinoksi saavuttaa tunnelma ja nautinto. Nämä opettajat
      tukeutuvat opetuksissaan ilmestysmajaan ainoastaan silloin,
      kun se heille sopii. Eräs aikamme megatrendi on elämyshakuisuus.
      Se määrää suurelta osin ihmisten rahan ja vapaa-ajan käyttöä.
      Elämyksiä saadakseen ihmisen täytyy ”kuluttaa”
      kaikkea mahdollista, tarpeetontakin.

Nyt myös Jeesuksesta on tulossa pelkkä kulutushyödyke.
      Homo sapiens onkin homo konsumus, kuluttaja!
      Raamattu sanoo: ”Viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita
      aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin... hekumaa enemmän kuin
      Jumalaa rakastavia” (kreikaksi filedonoi, ”nautintoja rakastavia,
      2. Tim. 3:4).

Sanaa elämys ei Raamatusta löydy, vaikka hengelliset
      julkaisut mainostavatkin tarjoavansa elämyksiä. Uskon,
      että Jumala tahtoo sanoa monille aikamme uskoville:
      ”Oi te älyttömät galatalaiset [monet helluntailaiset,
      vapaakirkolliset, luterilaiset ja muut]!

Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus
      Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

--- Oletko huomannut, kuinka elämyksiä
      on tarjolla, tavalla tai toisella, ja kuinka
      ne yrittävät hiipiä ajatusmaailmaammekin,
      mukamas merkityksellisinä!

Kuinka helposti sitä voi mukautua ja omaksua
      voiman tarpeellisuuden ja sen etsimisen?

Ainut voima on kuitenkin Evankeliumin voima,
      muuta voimaa ei ole!

Se, että v o i m a n pitäisi tuntua ja näkyä,
      näkyä armolahjoina, kaatamisvoimana,
      ja että ollaan edustava uskova, idoli.

Raamattu sanoo:
      "Minun tulee vähentyä ja Jeesuksen enentyä"

( Lähde: Ote Matti Pyykösen kirjasta Herätysliikkeen huominen.)

s-seutulainen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4974
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      4025
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2351
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2174
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1968
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1858
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1557
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1481
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1205
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1134
    Aihe