Tällä palstalla on ollut kirjoituksia moottorisahoista ja niitten vioista.
Lähes kaikki euroopassa valmistetuttujen sahojen moottorit ovat suurten mäntävalmistajien, kuten Mahlen,Kolbensmitin (KS)valmistamia. Moottorit ovat lähes poikkeuksettavarustettu Walbron kaasuttimilla.
Sahat ovat lähes identtisiä moottorien osalta. Sähkölaitteitten valmistajista en osaa sanoa ovatko samoista pajoista, mutta epäilen näin olevan.
Oregon toimittaa terät, laipat ja vetopyörät.
Mitä jää ns. valmistajan kontolle? Ilmeisesti kahvat ja joitakin kasuvipuja, ehkä öljypumppu, käynnistin ja ilmansuodatin.
Siinä on teille erot eri sahamerkeistä.
Tämä skaala pätee pienemmistä isompiin. Joten mitään todella merkittävää eroa ei missän sahaluokassa ole. On vain muistettava vertailua tehtäessä, että vertailee saman luokan sahoja keskenään.
Moottorisahoista
38
9665
Vastaukset
- on sitten
erikseen..
- HaeleSeLassi
Mitäs osia Echo käyttää ja onkos se muuten toimiva peli noinniinkun pohjolan oloissa?
- huskulla
Tosiaan painii eri sarjassa kuin ruotsalaiset,tosin käypä saha nykypäivänä,kolmen kärki on husku,jonsered ja stihl.
- kaikissa sahoissa
huskulla kirjoitti:
Tosiaan painii eri sarjassa kuin ruotsalaiset,tosin käypä saha nykypäivänä,kolmen kärki on husku,jonsered ja stihl.
lukee sylinterissä mahle.:)ja männässä.
ainakin kalleimmissa malleissa!. - konemies1
HaeleSeLassi kirjoitti:
Mitäs osia Echo käyttää ja onkos se muuten toimiva peli noinniinkun pohjolan oloissa?
Kyllä isompi Echo ainakin takavuosina toimi, samaan malliin kuin husku,jonsered,partner,jne.
Eikä se tuntunut olevan kovin tarkka kaasuttimen säädöistä. Tyhjäkäyntiä pisteli ihan mallikkaastiJa kierroksille hyppäsi heti. Eikä tehonpuutekaan vaivannut. - konemies1
HaeleSeLassi kirjoitti:
Mitäs osia Echo käyttää ja onkos se muuten toimiva peli noinniinkun pohjolan oloissa?
Yleisin moottorisahan" vika" on se,että ei osata säätää kaasutinta oikein.
Sitten sanotaan,että sen merkkinen saha ei toimi jne.
Sahan kaasutin pitäisi säätää päivittäin, jos sitä päivittäin käytetäänkin. Eilisen päivän säätö ei yleensä päde tänään, koska ilmanpaine muuttuu ja ilmanpaineen muuttuminen muuttaa kalvokaasuttimen säätöä.
Jos käyttäjä ei osaa säätötoimenpiteitä, niin hän ei myöskään saa sahastaan täysiä tehoja irti, tai sitten tyhjäkäynti ei ole sopiva, tai sitä ei ole ollenkaan.
Myös imuilmansuodatin on syytä pitää puhtaana, koska se myös vaikuttaa käyntii, niin kierroksilla, kuin tyhjäkäynnilläkin. - huskulla
kaikissa sahoissa kirjoitti:
lukee sylinterissä mahle.:)ja männässä.
ainakin kalleimmissa malleissa!.sahaa tee yksin omaan, käyhän autoissakin saman valmistajan männät niin japseihin kuin eurooppalaisiinkin.
Sahassa vaikuttaa viritys aste, iskun pituus, kuutiotilavuus jne jne....... - Hyvä saha
HaeleSeLassi kirjoitti:
Mitäs osia Echo käyttää ja onkos se muuten toimiva peli noinniinkun pohjolan oloissa?
Minulla Esko 4200-ollut viitisen vuotta,tosi varmakäyntinen ja kestävä.Jotain kertoo laadusta takuukin,joka on viisi vuotta.Kaksi vuotta ammatti käytöön.
- mutta mutta
huskulla kirjoitti:
sahaa tee yksin omaan, käyhän autoissakin saman valmistajan männät niin japseihin kuin eurooppalaisiinkin.
Sahassa vaikuttaa viritys aste, iskun pituus, kuutiotilavuus jne jne.......asiahan on niin, että mitä isommat osat ja mitä pitempi isku ,niin sitä lujempi saha.:)
- konemies1
huskulla kirjoitti:
sahaa tee yksin omaan, käyhän autoissakin saman valmistajan männät niin japseihin kuin eurooppalaisiinkin.
Sahassa vaikuttaa viritys aste, iskun pituus, kuutiotilavuus jne jne.......En ole vaihtanut nimimerkkiäni, enkä vaihda. Pari viestiäni meni nimettömän piikkiin vahingossa, mutta proooo varmaan ymmärtää. Ymmärräthän?
- Proooo
konemies1 kirjoitti:
En ole vaihtanut nimimerkkiäni, enkä vaihda. Pari viestiäni meni nimettömän piikkiin vahingossa, mutta proooo varmaan ymmärtää. Ymmärräthän?
Ei, en ymmärrä sinua lainkaan
- ja kuun asento
konemies1 kirjoitti:
Yleisin moottorisahan" vika" on se,että ei osata säätää kaasutinta oikein.
Sitten sanotaan,että sen merkkinen saha ei toimi jne.
Sahan kaasutin pitäisi säätää päivittäin, jos sitä päivittäin käytetäänkin. Eilisen päivän säätö ei yleensä päde tänään, koska ilmanpaine muuttuu ja ilmanpaineen muuttuminen muuttaa kalvokaasuttimen säätöä.
Jos käyttäjä ei osaa säätötoimenpiteitä, niin hän ei myöskään saa sahastaan täysiä tehoja irti, tai sitten tyhjäkäynti ei ole sopiva, tai sitä ei ole ollenkaan.
Myös imuilmansuodatin on syytä pitää puhtaana, koska se myös vaikuttaa käyntii, niin kierroksilla, kuin tyhjäkäynnilläkin.Hyvä ottaa huomioon,samoin sahan nouseva horoskoopimerkki,etenkin jos sahailee paljon yöllä,(Q-tamo urakoitsijat ym.)
- ammatikseen sahaava
konemies1 kirjoitti:
Yleisin moottorisahan" vika" on se,että ei osata säätää kaasutinta oikein.
Sitten sanotaan,että sen merkkinen saha ei toimi jne.
Sahan kaasutin pitäisi säätää päivittäin, jos sitä päivittäin käytetäänkin. Eilisen päivän säätö ei yleensä päde tänään, koska ilmanpaine muuttuu ja ilmanpaineen muuttuminen muuttaa kalvokaasuttimen säätöä.
Jos käyttäjä ei osaa säätötoimenpiteitä, niin hän ei myöskään saa sahastaan täysiä tehoja irti, tai sitten tyhjäkäynti ei ole sopiva, tai sitä ei ole ollenkaan.
Myös imuilmansuodatin on syytä pitää puhtaana, koska se myös vaikuttaa käyntii, niin kierroksilla, kuin tyhjäkäynnilläkin.>Sahan kaasutin pitäisi säätää päivittäin, jos
>sitä päivittäin käytetäänkin. Eilisen päivän
>säätö ei yleensä päde tänään, koska ilmanpaine
>muuttuu ja ilmanpaineen muuttuminen muuttaa
>kalvokaasuttimen säätöä.
Höpöhöpö ja huomenna lissää... Ihan täyttä puppua tuo. Kyllä riittää että kerran panee säädöt kohdalleen ja sahailee menemään, ne siitä miksikään muutu. - Olet
konemies1 kirjoitti:
Yleisin moottorisahan" vika" on se,että ei osata säätää kaasutinta oikein.
Sitten sanotaan,että sen merkkinen saha ei toimi jne.
Sahan kaasutin pitäisi säätää päivittäin, jos sitä päivittäin käytetäänkin. Eilisen päivän säätö ei yleensä päde tänään, koska ilmanpaine muuttuu ja ilmanpaineen muuttuminen muuttaa kalvokaasuttimen säätöä.
Jos käyttäjä ei osaa säätötoimenpiteitä, niin hän ei myöskään saa sahastaan täysiä tehoja irti, tai sitten tyhjäkäynti ei ole sopiva, tai sitä ei ole ollenkaan.
Myös imuilmansuodatin on syytä pitää puhtaana, koska se myös vaikuttaa käyntii, niin kierroksilla, kuin tyhjäkäynnilläkin.Olet vissiin katsonut Räikkösen ajoja liikaa.
- vanhaan ,siis
Olet kirjoitti:
Olet vissiin katsonut Räikkösen ajoja liikaa.
ennenku motot tuli sotkemaan hyviä savotoita..
aamulla ensimmäisen tankillinen sahattiin se pikkunen keltapäinen meisseli hampaissa, ett saatiin säädöt kohilleen sen päivän ilmoja vastaaviks...
mitä hurjempi vesisade,sitä tiukemmalle piti suuttumet kiertää, ettei säha "röpöttäny " huippukierroksilla.. tuntui et husku lauloi melkeen pelkällä kosteella ilmalla....ilman pensaa...
- konevelhoo
aivan niin. Sahojen osat tosiaan vamistetaan useimmiten samassa tehtaasaa. pariin asiaan mihin olen kiinnittänyt huomion korjaamissani sahoissa, nimittäin laakereissa on eroja ,kalleimmisssa malleissa käytetään sfk`n tai koyon tekemiä laakereita ,kun taas halvimissa sahoissa käytetään jotain vinkuintian laakereita jotka ei kestä pitkään kovissa kierroksissa. halvoissa sahoissa käytetään kiinanlaisten tekemiä mäntiä joissa on onnettomat männätapinsokat ,jotka sitten irtoaa kovissa kierroksssa ja tuohoaa männän ja sylinterin.
vanhasta huskun raivarista meni kytkimestä jaarupalat ,kas kummaa kun mootorisaha solosta passas osat suoraan huskuun,remontti eikä maksanut mitään.:) eli jos myyjä väittää ettei sahaasi saa enää osia ,niin menkääpäs liikkeeseen joka myy käytettyjä sahoja ,niin johan osia alakaa löytymään.- hajoaa
Kalleimmissakin malleissa länsinaapurin sahoissa. Muuten erinomainen 346 Husqvarna on hyvä esimerkki kestävyyden kustannuksella revityistä tehoista.
- huskulla
hajoaa kirjoitti:
Kalleimmissakin malleissa länsinaapurin sahoissa. Muuten erinomainen 346 Husqvarna on hyvä esimerkki kestävyyden kustannuksella revityistä tehoista.
Alapään laakeri ollut propleema, muutama päivä sitten meni 353:sta laakeri kaksi talvea kesti painaa harvennus puuta tosin myös isompaa puuta nurin.
Ei muuta kuin uuden ostoon varaosia taas siihenkin malliin käteis varastossa. - konemies1
hajoaa kirjoitti:
Kalleimmissakin malleissa länsinaapurin sahoissa. Muuten erinomainen 346 Husqvarna on hyvä esimerkki kestävyyden kustannuksella revityistä tehoista.
Tulipa mielenkiintoinen pointti. Laakerit hajoaa tehojen kustannuksella.
Tehoilla ei ilmeisesti ole laakerivaurion kanssa kovin suurta tekemistä.
Kaksitahtiöljyn laadulla sensijaan ilmeisesti on.
Huonokuntoisella ilmansuodattimella pilataan suurimmalta osin sahan laakerit.kaikkein hienojakoisin pöly tunkeutuu jopa hyväkuntoisestakin suodattimesta jonkun verran läpi.
Pöly palaa öljyn kanssa kiinni laakereihin, erityisesti runkolaakereihin, jonka seurauksena kuulien pyöriminen loppuu. Tästä johtuu laakerivauriot pääasiassa.
Välttääksesi laakerivauriot pidä ilmansuodatin mahdollisimman puhtaana. Jos suodatin jostain syystä vaurioituu, niin vaihda se heti.
Ilmansuodatinvian havaitsee helposti suodattimen huollon yhteydessä, jos kaasuttimen kurkussa on purunpölyä niin silloin on tehtävä jotain ja pikaisesti suodattimelle.
- Proooo
Sillä olet häpeäksi konealalle kommenteinesi!
Et taida tajuta koneista kovinkaan paljon!
Kuinka moneen muuhun sahaan saat sovitettua esimerkiksi Husqvana 455:sen männän?
Kaasuttimissa on ollut jo aiemmin ja tänä päivänä entistä enemmän mukana myös Zama.
Sahat eivät ole todellakaan identtisiä.- Nimetön
Proooo:lle.
Tässä taas huomaamme kuinka vaikeaa on kirjoittaa selvä asia, niin, että sen kaikki ymmärtää.
Et taida ymmärtää lukemaasi Et ainakaan kommenttisi perusteella. Sinulle tämä tietopuoli tuntuu olevan luullun arvaamista.
Siis rautalangasta vääntäen: En ole väittänytkään,että moottorisahat olisivat identtisiä. Olen todennut,että moottorin valmistajat ovat eurooppalaisissa sahoissa yleensä Mahle tai KS.
Kukapa meistä nyt koneista paljoakaan tietää, en minä ainakaan kun on tuota korjauskokemusta vasta 40 vuotta trimmeristä pillariin. Eihän sitä kaikkea tuossa ajassa. - Nimetön
Proooo:lle.
Tässä taas huomaamme kuinka vaikeaa on kirjoittaa selvä asia, niin, että sen kaikki ymmärtää.
Et taida ymmärtää lukemaasi Et ainakaan kommenttisi perusteella. Sinulle tämä tietopuoli tuntuu olevan luullun arvaamista.
Siis rautalangasta vääntäen: En ole väittänytkään,että moottorisahat olisivat identtisiä. Olen todennut,että moottorin valmistajat ovat eurooppalaisissa sahoissa yleensä Mahle tai KS.
Kukapa meistä nyt koneista paljoakaan tietää, en minä ainakaan kun on tuota korjauskokemusta vasta 40 vuotta trimmeristä pillariin. Eihän sitä kaikkea tuossa ajassa. - Proooo
Nimetön kirjoitti:
Proooo:lle.
Tässä taas huomaamme kuinka vaikeaa on kirjoittaa selvä asia, niin, että sen kaikki ymmärtää.
Et taida ymmärtää lukemaasi Et ainakaan kommenttisi perusteella. Sinulle tämä tietopuoli tuntuu olevan luullun arvaamista.
Siis rautalangasta vääntäen: En ole väittänytkään,että moottorisahat olisivat identtisiä. Olen todennut,että moottorin valmistajat ovat eurooppalaisissa sahoissa yleensä Mahle tai KS.
Kukapa meistä nyt koneista paljoakaan tietää, en minä ainakaan kun on tuota korjauskokemusta vasta 40 vuotta trimmeristä pillariin. Eihän sitä kaikkea tuossa ajassa.Siis mielestäsi "moottori"-käsitteen alle kuuluu vain sylinteri ja mäntä??
Osia tosiaan tulee samoilta valmistajilta, mutta kaipa moottoriin kuuluu muutakin kuin sylinteri ja mäntä??
Yleensä siinä vaiheessa kun joku sanoo, että olen tehnyt tätä hommaa 40 tai 50 vuotta, niin tulee hymy suupieliin; yleensä se on merkki, että alkaa olla aika urautunut ja pihalla....
- Erottuu
Ammattimallien sahat ovat mm.käynnistys mekaniikassaan kestävämmin rakennettu.Kyllä paremmin pärjää jos pienellä sahalla tekee polttoranka kasaukset,ja isoommalla sitten sahapuitten kaadot,ja hankintahakkuut.
käyttäjäkunta ja käyttö tarve on kovin erilaista.
toisella kestää saha jopa kymmeniä vuosia jos sahataan muutama tankki vuodessa,toisella pehmenee kone kuin kone alta vuodessa.- fidofdoa
Isoimmilla valmistajilla (Husqvarna, Stihl) on omaa sylinterinvalmistusta ammattikoneisiin, Zaman kaasutinta käytetään paljon, moni valmistaja tekee kampiakselit itse, virtalaitevalmistajia on useita, Huski ja Stihl tekee laippansa itse. Huskilla on yksi männänrengas, Stihl käyttää kahta rengasta. Sahat eivät todellakaan ole likimainkaan identtisiä moottorien osalta. Sen lisäksi suuri merkitys on painolla, ergonomialla, toimivuudella (Suomessa erityisesti talviominaisuuksilla)kestolla, jälkimarkkinoinnin toimivuudella, varaosien saatavuudella ym. ym. ym.
"Konemiehen" kannattaa tutustua alaan ennenkuin levittää olemattomia "tietojaan".- oikeaa tietoa
yleisimmät kaasarit on walbro ja thillotson.
ja ammattisahoissa usan tekemät kytkimet ja sylinterit ja männät mahlen tekemiä.laakerit skf. .tilli käyttää puolalaisia laakererita sekä halpoja mäntiä. - vanhentuneita
oikeaa tietoa kirjoitti:
yleisimmät kaasarit on walbro ja thillotson.
ja ammattisahoissa usan tekemät kytkimet ja sylinterit ja männät mahlen tekemiä.laakerit skf. .tilli käyttää puolalaisia laakererita sekä halpoja mäntiä.Tarkoitit varmaan Tillotsonia kaasutinta (ei thillotson), sitä nykysahoissa käytetään aika vähän. Yleisimmät ovat Zama ja Walbro, ammattisahoissa ei käytetä "usan tekemiä kytkimiä", kyllä Husqvarna, Stihl ja Jonsered tekevät itse ammattikoneittensa kytkimet ja niiden (ammattikoneiden) valmistus tapahtuu edelleen Euroopassa, lähinnä vain kaasarit ja virtalaitteet tulevat kaukoidästä.
- ei valmista
vanhentuneita kirjoitti:
Tarkoitit varmaan Tillotsonia kaasutinta (ei thillotson), sitä nykysahoissa käytetään aika vähän. Yleisimmät ovat Zama ja Walbro, ammattisahoissa ei käytetä "usan tekemiä kytkimiä", kyllä Husqvarna, Stihl ja Jonsered tekevät itse ammattikoneittensa kytkimet ja niiden (ammattikoneiden) valmistus tapahtuu edelleen Euroopassa, lähinnä vain kaasarit ja virtalaitteet tulevat kaukoidästä.
itse mitään muuta kuin rungon.
mäntä ja sylinterin tekee mahle ja jos jokainen merkki valmistais omat kytkimen ,niin ei varmaankaan kannattavaa touhua ja melkein kaikissa sahoissa käytetään samanvalmistajan osia . - tommi55
ei valmista kirjoitti:
itse mitään muuta kuin rungon.
mäntä ja sylinterin tekee mahle ja jos jokainen merkki valmistais omat kytkimen ,niin ei varmaankaan kannattavaa touhua ja melkein kaikissa sahoissa käytetään samanvalmistajan osia .rungon lisäksi kampiakselin ja ammattikoneiden sylinterit, omaa sylinterinvalmistusta on Huskilla ollut jo useita vuosia. Valuosat on muutenkin omaa tuotantoa, Husqvarnalla on iso valimo joka tekee alihankintaa mm. Volvolle, ABB:lle ja monelle muulle yritykselle. Muoviosat tulee alihankkijoilta, tehtaalla olen käynyt 80- luvulla ja viimeksi 4 vuotta sitten, silloin oli omaa sylinterinvalmistusta ollut jo muutaman vuoden ajan.
- käytätte?
tommi55 kirjoitti:
rungon lisäksi kampiakselin ja ammattikoneiden sylinterit, omaa sylinterinvalmistusta on Huskilla ollut jo useita vuosia. Valuosat on muutenkin omaa tuotantoa, Husqvarnalla on iso valimo joka tekee alihankintaa mm. Volvolle, ABB:lle ja monelle muulle yritykselle. Muoviosat tulee alihankkijoilta, tehtaalla olen käynyt 80- luvulla ja viimeksi 4 vuotta sitten, silloin oli omaa sylinterinvalmistusta ollut jo muutaman vuoden ajan.
pienkonebensaa vai jotain omasekoitteista?
- 1.juhamatti
Echo 4400 ,5100 ,510,450.... sahoista kokemus jo 20 v. puoli ammattikseen olen sahannut jo yli 40v.
Echo Sahat pelaa kuin kello, ei mitään vikaa, lähtee käyntiin ja käy varmasti,voi nakata hankeen ja lähtee kahville niin siellä se käydä hurissee.
Työpäivän jälkeen puhdistaa ja jättää kuivamaan niin...hyvin pelaa huomennakin...
Toki imastointi teippiä on hyvä käyttää talvella ilmanottaukojen suojana 50% hmm...saahan siihen tehtaan suojankin.
Tosin uusissa sahoissa piru viekoon ovat säätöasetukset jumissa ,ei ota kierrokisa kuin ennen vanhaan.... no niitähän voi rukata.... ja 4% bensaa niin johan ketju kiertää,koneet ottaa kierroksia eikä leikkaa kiinni, itsellä ei ainakaan ei vielä koskaan....
Voin suositella .... Konemies ei ole perillä asiasta husqvarnalla on oma sylinteri ja mäntä nykyään ja kaasuttimista eniten käytetty kiinalainen zama.
- korjattuparempi
Jonsered moottorisahat syvältä, suunnittelussa tullut aikamoisia sammakoita.
Esimerkiksi paljon parjattu ketjun pikakiristys, se insinööri joka sen on keksinyt joutaisi telkien taa ja toinen on sahan päälikopan kiinnitys, muovirungoon upotettu messinkiset holkit joissa aivan onnettomat ristikkäiset rihlaukset ja muuten pyöreä hollki joka aivan taatusti sitten lähtee ruuvin mukana jossain vaiheessa pyörimään ja löystyy ja ei enää pidä, ja tämänkin suunnitellut insinööri keräämään vaikka tupakkitaukopaikan tumppeja ja järjestelemään trukkilavoja tuotantohallin taakse niin ei saisi niin paljoa tuhoa aikaiseksi. - että näin
Täällä taitaa kaikki muut juuri olla pihalla paitsi konemies. meinaan huskulla todellakin on vieläkin mahlen sylintereitä, samoin myös mäntää. Eikä husku valmista muuta itse kuin sahan rungon, kuoret ja öljypumpun.
Huskun alihankkiana toimii mahle joka tekee sylinterit,männät ja kammet. Mahle sensiaan kyllä myös valmistaa volvolle osia, eikä niin että husku valmistaisi volvolle. Mahlen verkko sivuilta mm ilmenee tämä asia.
Walbro on lopettannut lähes kokonaan kalvo kaasuttimien valmistuksen. Mutta valmistaa edelleen koho kaasuttimia esim ruohonleikkureihin ja moottoripyöriin.- näin on
Näin se menee.. saksalainen mahle yksi isoimmista moottoriosien valmistajista maailmassa. Asiakkaina mm: man, mersedes, johondeere, valtra, deutz, volvo, ym ym... ja lähestulkoon kaikissa ns laatusahoissa sylintereissä oikein lukee mahle ,joten aika oudolta kuulostaa että husku valais volvolle osia. Ms 200 stihliin kyselin keväällä zaman tilalle walbrota, kertoivat että tekevät ne nykyään kiinassa zamana ja että aitoa usalaista ei saa. Walbro ostanut kiinasta tehtaat ja siirtänyt tuotannon sinne. Usasta näytti saavan vielä aitoa walbrota, kun tuota tutkiskelin. Tuon kiinan walbron laatu suht karmeaa. Valukin mitä sattuu:(
- huhhuijaaa
näin on kirjoitti:
Näin se menee.. saksalainen mahle yksi isoimmista moottoriosien valmistajista maailmassa. Asiakkaina mm: man, mersedes, johondeere, valtra, deutz, volvo, ym ym... ja lähestulkoon kaikissa ns laatusahoissa sylintereissä oikein lukee mahle ,joten aika oudolta kuulostaa että husku valais volvolle osia. Ms 200 stihliin kyselin keväällä zaman tilalle walbrota, kertoivat että tekevät ne nykyään kiinassa zamana ja että aitoa usalaista ei saa. Walbro ostanut kiinasta tehtaat ja siirtänyt tuotannon sinne. Usasta näytti saavan vielä aitoa walbrota, kun tuota tutkiskelin. Tuon kiinan walbron laatu suht karmeaa. Valukin mitä sattuu:(
Jotenkin niin huvittavaa tää Kun ihmiset kirjoiittaa tänne, jokainen yhtyy edelliseen kirjoitukseen. Vaikka se kirjoittaja olisi aivan hakoteillä, eli tavallaa arvostetaan sitä tekstiä mikä paremmalta kuulostaa, mutta Kukaan ei kuitenkaan varmista kuinka paikkaansapitävää teksti on.
"Husqvarna valmistaa
rungon lisäksi kampiakselin ja ammattikoneiden sylinterit, omaa sylinterinvalmistusta on Huskilla ollut jo useita vuosia. Valuosat on muutenkin omaa tuotantoa, Husqvarnalla on iso valimo joka tekee alihankintaa mm. Volvolle, ABB:lle ja monelle muulle yritykselle. Muoviosat tulee alihankkijoilta, tehtaalla olen käynyt 80- luvulla ja viimeksi 4 vuotta sitten, silloin oli omaa sylinterinvalmistusta ollut jo muutaman vuoden ajan." Tämä on esimerkiksi kai jotain kuultuja huhu puheita, koska tuo on täysin paikkaansapitämätöntä tekstiä.
Mistä ensinäkin ihmisille on tullut sellanen käsitys että saha valmistamot valmistaisi myös itse sen moottorin ?
Tässäkin keskusteluassa ollaan käyty pitkä väittely asioista mutta vain konemies on ollut oikeessa. - näin on
huhhuijaaa kirjoitti:
Jotenkin niin huvittavaa tää Kun ihmiset kirjoiittaa tänne, jokainen yhtyy edelliseen kirjoitukseen. Vaikka se kirjoittaja olisi aivan hakoteillä, eli tavallaa arvostetaan sitä tekstiä mikä paremmalta kuulostaa, mutta Kukaan ei kuitenkaan varmista kuinka paikkaansapitävää teksti on.
"Husqvarna valmistaa
rungon lisäksi kampiakselin ja ammattikoneiden sylinterit, omaa sylinterinvalmistusta on Huskilla ollut jo useita vuosia. Valuosat on muutenkin omaa tuotantoa, Husqvarnalla on iso valimo joka tekee alihankintaa mm. Volvolle, ABB:lle ja monelle muulle yritykselle. Muoviosat tulee alihankkijoilta, tehtaalla olen käynyt 80- luvulla ja viimeksi 4 vuotta sitten, silloin oli omaa sylinterinvalmistusta ollut jo muutaman vuoden ajan." Tämä on esimerkiksi kai jotain kuultuja huhu puheita, koska tuo on täysin paikkaansapitämätöntä tekstiä.
Mistä ensinäkin ihmisille on tullut sellanen käsitys että saha valmistamot valmistaisi myös itse sen moottorin ?
Tässäkin keskusteluassa ollaan käyty pitkä väittely asioista mutta vain konemies on ollut oikeessa.Niinpä. Yleensä näitä saa lukea naureskellen. Se on ihmeellistä kuinka näihinkin päriseviin muovimöykkyihin suhtaudutaan niin tunnepohjalta. Ilmeisesti osa näistäkin kommentoijista viettää jopa yönsä näiden kultiensa kanssa. Pakko on aina puolustaa sitä omaa vaikka toisista merkeistä ei olisi mitään kokemusta. Stihl ja hussemiesten välillä tuntuu olevan se pahin kitka. Molemmat hyviä sahoja ja noissa käsiteltävyys eroissa olen huomannut että siihen tottuu muutamassa päivässä kunhan ei liikaa tuijota sitä merkkiä siinä sahassa. Jokaisella oma makunsa ja mieltymyksensä.onneksi on vara valita, niin ei tarvii sahata sillä samalla paskalla mikä naapurilla on (aina hajalla). Eiköhän jokainen ns valtamerkki suunnittele omat moottorinsa ja valimot (mahle) valmistavat komponentit. Jotta vois veikata että se kestävyys lähtee siitä suunnittelupöydältä esim viritysaste. Ja aina jää oma prosenttinsa valmistus virheille. Näin minä arvailen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238459Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1056667Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783840- 863629
- 1663034
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432959- 472937
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412809Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222486Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962084