Brother xl-5020 ja huono tikki

hermot menee

Hei!

kaikki keinot olen kokeillut mutta en saa tuon ompelukoneeni tikkiä kunnolliseksi. Muuten tikki on hyvää mutta välillä heittää ylälangan löysäksi silmukaksi nurjalle, langankireys on hyvä ja olen kokeillut sitäkin säätää moneen eri otteeseen. Öljytty on ja putsattu mutta mikään ei auta, lankaakin olen vaihdelluta ja neuloja. Onko kenelläkään mitään vinkkiä? En enää keksi mitä kokeilla ja hermot menee...Kone on suhteellisen uusi ja vähän käytetty.

4

2899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyppönen

Omistan myös itse brotherin ompelukoneen .Ohje kirjasta vian etsinnästä ohjeista löysin tälläiset ohjeet hyppytikkeihin.
      1 ylälankaa ei ole pujotettu oikein
      2 kangas ,lanka, neula yhdistelmä on väärä
      3 neula on taipunut tai tylsä
      4 neula on kiinnitetty väärin
      5 pistolevyn alle , puolakoteloon tai syöttäjän hampaisiin on kertynyt likaa ja pölyä
      6.käyttämäsi painin jalka ei sovi ommeltyyppiin
      7 puola on puolakotelossa väärinpäin tai toisen koneen
      8 tarkista ylä ja ala lankojen kireydet ommel tyyliisi sopivaksi
      9. puolaa ei ole puolattu oikein
      10 et ole kiinnittänyt paininjalan runko osaa
      oikein

• hermot menee

Kiitos noista vinkeistä mutta kaikki nuo on jo tarkistettu tuhanteen kertaan. Se ei tee hyppytikkejä vaan välillä nurjalle löysän silmukan, minkään muun koneen kanssa ei oo ikinä ollu samanlaista ongelmaa. Oisko sitten vaan niin halpiskone ettei sillä järkevää saakaan aikaiseksi....

• hyppönen
        hermot menee kirjoitti:

Kiitos noista vinkeistä mutta kaikki nuo on jo tarkistettu tuhanteen kertaan. Se ei tee hyppytikkejä vaan välillä nurjalle löysän silmukan, minkään muun koneen kanssa ei oo ikinä ollu samanlaista ongelmaa. Oisko sitten vaan niin halpiskone ettei sillä järkevää saakaan aikaiseksi....

En usko että siinä koneen halpuudessa oisi vikaa. Ompelukoneen huolto voisi ehkä auttaa sua seuraavaksi , jos minun noista edellisistä ohjeista ei löytynyt apua ongelmaasi. Minullakin on aikanaan ollut halpiskoneita ja moottorit niissä mielestäni vaan helpommin menee . Ompelu ei ole tuottanut ongelmaa.

• Anonyymi
        hermot menee kirjoitti:

Mulla myös brother kone, uudehko. Tekee huonon napinläven ja totesin että halpis kone, ei auta mikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7125
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3438
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe