Ehdotan että sivarikaavakkeesta poistetaan se "eettinen vakaumukseni" ja pistetään siihen tilalle sana "laiskuuteni".
Näin kaavakkeessa lukisi suunnilleen näin:
"Vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta, että minun laiskuuteni estää minua suorittamasta varusmiespalvelusta ja pyydän siksi siirtoa siviilipalvelukseen."
Mitä olen sivareiden juttuja tällä palstalla seurannut, niin useimmille tuo "eettinen vakaumus" on yhtä kuin laiskuus. Tuon muutoksen myötä syyn voi myöntää rehellisesti mitään salailematta.
Ehdotus sivarikaavakkeeseen
7
682
Vastaukset
- ...
eettinen vakaumus ei ole sama asia kuin pasifismi, vaan on monia muita syitä, miksi varusmiespalv. tuntuu väärältä.
- ..............
Useimmille tämän palstan sivareille "eettinen vakaumus=olen laiska enkä viitsi suorittaa varusmiespalvelusta".
Selaappa vanhoja keskuteluja tällä palstalla. - ex-tstoau
.............. kirjoitti:
Useimmille tämän palstan sivareille "eettinen vakaumus=olen laiska enkä viitsi suorittaa varusmiespalvelusta".
Selaappa vanhoja keskuteluja tällä palstalla.Moro,
Kuuntelin tossa kapiaisten ja sivariehrokkaiden juttuja puolen vuotta läheltä ja kyllä se niin on, että aitoja sivareita lähti aikanani 1 kpl ja paperit otti 9 kaveria... nää 9 oli täysiä p ..oja ei siinä pv mitään menettäny muutako tilastoja..rikollisia narkkeja ne oli, siis pl tää yksi joka oli oikeesti uskovainen eikä halunnu kärpäsellekään pahaa.. ihailtava kaveri pl ne 9...
- laiskalle parempi?
kummankohan laiska valitsee, 6 kuukautta vai 13 kuukautta...
itse valitsin 6 kuukautta pelkästään siksi että pääsin silloin vähemmällä. - Johnson_Penna
Nythän tuota kaavaketta on muutettu niin, että ei tarvitse enää rastia, onko kyseessä eettinen vai uskonnollinen vakaumus. Sivarin allekirjoitus riittää.
Tällainen havainto tehtiin viime vuonna sivarien motiiveista: http://yle.fi/uutiset/yllattava_tutkimustulos__sivariin_ei_mennakaan_vakaumuksen_takia/8070367 - kiintoisaa
jahas vakaumus estää plaveluksen ..... "nutipää...." juh
- JuhaniTaivaanvesi
Ehdotan, että sivarikaavake poistetaan kokonaan käytöstä. Sen tilalle voitaisiin ottaa kavarisiivake.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224824- 203905
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082524- 272291
- 342114
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371928
- 151798
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191537- 121461