Käytetty vastaan Saksassa harvoin hintaansa

ADAC

Tässä se tulee totuus saksalaisten suusta - pistää hymyilyttämään täälläkin harrastettu uho, jonka mukaan tuontiauto on aina niin eriomainen ostos: "Liiton mukaan vain joka kolmas maan automarkkinoilla tyrkyllä oleva käytetty on todellisuudessa hintapyyntöä vastaavassa kunnossa. Lopuista kahdesta kolmasosasta pyydetään ylihintaa, ja joka neljäs kauppias yrittää jopa vetää ostajaa tavalla tai toisella nenästä."

http://www.kaleva.fi/plus/klubi/index.cfm?j=649029

13

3151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomalaista

ostajaa. Se haluaa aina sen halvimman. Ja jos auto ostetaan häkistä tai vastaavalta kauppurilta niin huijaus on satavarmaa. Tai ainakin se, ettei auto vastaa siitä maksettua hintaa.

• -mutta-

ei suomessa. Kun tarina eristetaan itse aiheesta, saadaan kalevan toimesta nayttamaan, etta tarina koskisi suomeen tuotavien tilannetta.

• *Totuus*

Ylihintaisia, suolassa uitettuja, reikäisillä teillä rikottuja linttoja kaikki tyynni.
      Kauppiaan mielestä tietysti maailman parhaita, "Suomi-helmiä".

• Luulet tietäväsi

Ei ole luulo kuules tietoa. Meidän puulaakissa ollaan tarkkoja rahalle, ja ostetaan siis 85 -90 SUOMI volvoja ja mersuja, sellasia 500 000 km ajettuja (suolassa uitettuja, reikäisi linttoja) ja ajetaan niillä uskomattoman pienillä kuluilla tonne tasolle 700 000 - 900 000 km.
        Noita saa tonnin kahta puolta, ja maantie maittaa.
        Tuoppas, pojuseni, Saksasta suolaton auto alta tonnin, ja aja samat kilometrilukemat samoilla kuluilla kuin meitin puulaakissa reissumiehet ajaa.
        Iso osa keikoista heitetään vielä Venäjän puolela, kuules, ja siellä sitä tietä ja tien kuntoa piisaa. Yksi jätkistä on kerran jäänyt matkalle kun pudotti Volvon etupyörän metrin reikään, mutta senkin paikallinen kyläseppä takoi kuntoon.
        Ei minulla ole mitään Saksan eikä minkään muunkaan maan tuontiautoja vastaan, kyllä niitä meillekin tulee jahka aikansa ovat Suomessa ja halpenevat. Mutta paskanpuhumisesta en tykkää.
        Hanki poju ensin tietoa ja kokemusta, siis oikein kunnolla, ja mölise perättömiä mölyjäs vasta kun olet jotain oppinut. Niin on marjat.

• voisi tehdä

Niin, selkeämmin tässä olisi voitu kertoa että tämä juttu on kirjoitettu ns. "kädettömille" siis ei ammatilaisille vaan todella auton oston harrastelioille.Tuossa luetellaan samat miinat mitä tehdään suomessa autokaupassa joten sinänsä tässä ei ollut mitään uutta vaan ainoastaan paperin täytettä.Tällälailla kirjoitetun jutun vaara on siinä että nämä "harrastelijat" mahdollisesti ajattelevat että suomesta voi ostaa auton ihan silmät kiinni ja että Suomessa ei huijata, joka on täydellisen väärä luulo.Olisi mukava lukea vastaava testi Suomesta tehdyssä testistä, olisi varmasti hyvä laittaa Saksalaisen testin rinnalle.Suomessa ehkä TM olisi ainoa taho jossa riittää osaamista tuohon, autoliitolla ei varmaankaan riitä taito eikä tahto, valitettavasti.

• tutkimus

oli tehty Saksan autoliiton jäsenille. Suomessa on varmasti vieläkin enemmän autojen hinnat epäsuhdassa autojen kuntoon nähden.

• ylpeänä omistan

Olen pari tuonut Saksasta jotka ovat olleet halpoja jopa paikallisten hintoihin verrattuna.Molemmat Mersut ovat toimineet hienosti vailla isoja korjauksia.Saksan tuonti antaa tavalliselle palkansaajalle mahdollisuuden ajaa ja omistaa laadukkaan ja turvallisen auton ilman suurta velkaa.Voihan noita tilastoja vertailla,mutta se ei poista sitä tosiasiaa maahantuonnin edullisuudesta yksityiselle tuojalle!

• Olet 100 % oikeessa. Itse haeskelin alkuvuonna 2003 diesel-Mondeota. Löytyi Hertsikasta 20 tuhatta egee maxava, 200 donaa ajettu Suomi-versio, muistaaxeni ilman ilmastointia. Nyt alla on ollut kohta 4 v ajan Saxasta tuotu, siellä alle 4 donaa maksanut kappale. Kohta saan siitä kaikki elv:it ja suurimman osan maksettuja autoveroja pois, ellei sitten kaikkia. 700 euroa jo palasi korkoineen, kun oli käytetty 30 prossan verokantaa 26 asemesta. Eli juhlan paikka, kun EI TULLUT ostettua Suomi-autoa, ja sai vielä vanhan koslan ujutettua kotimaan autojen ystäville.

• Mehtäsika

Mutta oma kokemukseni vanhasta Saksantuonnista on seuraava,olen ajellut vm-87 pikkumersulla nyt vähän yli 3 vuotta ja runsaat 60 tuhatta,katsastettu Suomessa huomautuksitta 4 kertaa,suurin remontti,uusittu pyyhkijän moottori ja jakoketju kun puolituttu huoltomies kehoitti uusimaan kun ei tiedä paljonko ajettu,esim jarruja ei ole vielä katsottu,ei koskaan massattu,eikä mainittavaa ruostetta,ajomäärästä en tosiaankaan tiedä mutta toimii ikäisekseen virheetömästi,seuraavankin hankin käytettynä Saksasta.Kokemusta 45 vuoden autoilusta on myös Suomen autoista.

• Suomeenkin

Ja Suomessako sitten muka tilanne olisi yhtään parempi? Suomessa käytetty auto on vieläkin harvemmin hintansa väärti ja siitä voi olla varma,että edellinen omistaja on jättänyt kaikki huollot tekemättä,jos tietää myyvänsä autonsa seuraavan vuoden kuluessa.

• Mulqvisti

Heh, aivan kuin kauppiaat suomessa olisivat sen rehellisempiä !. Autokauppiaan perustehtävä on tuoda firmalle rahaa, jos se jollekkin nyt on epäselvää. Kaupanteon lähtökohdat ovat kummassakin maassa samat.

Mitä tulee myytävän tavaran laatuun niin ns. suomi autoja näyttäisi rasittavan ruostuminen. Täst hyvä ohjelma eilen. Mtv3 45 minsaa kertoi että jo 3 v vanhoissa suomi autoissa voi olla merkittäviä ruostevaurioita !. Tuontiautoissa näitä ongelmia ei ole samasssa mittakaavassa. Maahantuojathan lopettivat ruostesuojauksen jo aikoja sitten ja se kyllä tällä hetkellä näkyy.

Ettei vain olisi threadin aloittaja suomalainen autokauppias jolla varasto täynnä suolasillejä....?

Vinkiksi auton ostoa harkitsevalle: käydessäsi katsastuksessa kysäse tarkastajalta millaisessa kunnossa tuontiautot yleensä ovat ruostevauroiden suhteen....

• jozzucca

ukko osti auton saksasta viime kesänä. auto käytettiin kuntoarviossa paikan päällä, joten kaikki tulevat remontit (mm. pari laakeria kytkin)oli itedossa jo ostettaessa.
      ulkoisesti auto uskomattoman hyvässä kunnossa: 9 vuotta vanha auto ei ole ruostetta nähnytkään ja sisusta kangasmattoineen hohti puhtautta. ei ollut lasten pudottamia purkkapalloja pinttyneinä ties minne
      suomessa samanlaisesta autosta pyydettiin aivan päätähuimaavia summia. verojen kera auto tuli maksamaan 7 tonnia vähemmän kuin halvin suomessa

kyllä suomen maaseudulla ties mistä ruoskista pyydetään ja saadaan vaikka kuinka paljon. volvo seiten neliskanttisesta, josta 500 000 oli jo rikki ja kahva jäi käteen, saatiin 2 000€

että ei suomessakaan käyetty todellakaan aina vastaa hintaansa... mutta tyhmä suomalainen maksaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      1986
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1201
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe