mikä järjestys sormuksilla?

tahvo74

mikä on oikea järjestys sormuksilla??? ensin vihki ja sit kihla.. kun meinaan pitää molempia.

7

1716

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä hieman

Ei kai sillä nyt ole väliä? Miten ne näyttää susta nätimmältä tai on kätevämmät? Mulla on vihkisormus rystysen puolella ja kihlasormus nivelen puolella, koska vihkisormuksen kivi on iso. Usein pidän vain jompaakumpaa, esim. talvella se kivi tarttuu äkkiä hanskan vuoriin.

• ilona231

Itse pidän kihlasormusta "alimpana" ja vihkisormusta päällä. Eli siinä järjestyksessä missä olen ne sormeeni saanut :)
      Tämä on tietysti makuasia kuten edellinen kirjoittajakin sanoi.

• jokaisella

Niin minäkin. Kun sitten oltiin ostamassa vihkisormusta niin muutama myyjä tuputti ajatustaan että tottakai se vihki ensin ja kihla sitten eli vihki alimmaiseksi, vaikka itse hain juuri toisin päin. No nämä tuputtajat olivatkin aika vanhoja tätejä.. oisiko sitten joku vanhoillinen näkemys.. Minulle ihan sama mitä ajattelivat, ei sitten löytynyt heidän laudoistaan sitä sormusta (oikeasti edes, onneksi). Niin eli eiköhän vain niin päin kuin itsestä tuntuu ja näyttää parhaimmalta. Ei se ole mikään puolustus että on iso kivi niin se pitäisi varmistella sen toisen sormuksen taakse, itselläni juuri toisin päin ja on iso kivi, joten älkööt ostako sellaista joka ei pysy sormessa jos sitä pelkäävät. Sinähän sitä sormusta pidät, turha taas miettiä miten pitäisi olla, miksi? jotta miellyttäisit ketä..?

• Tahvo47
        jokaisella kirjoitti:

Niin minäkin. Kun sitten oltiin ostamassa vihkisormusta niin muutama myyjä tuputti ajatustaan että tottakai se vihki ensin ja kihla sitten eli vihki alimmaiseksi, vaikka itse hain juuri toisin päin. No nämä tuputtajat olivatkin aika vanhoja tätejä.. oisiko sitten joku vanhoillinen näkemys.. Minulle ihan sama mitä ajattelivat, ei sitten löytynyt heidän laudoistaan sitä sormusta (oikeasti edes, onneksi). Niin eli eiköhän vain niin päin kuin itsestä tuntuu ja näyttää parhaimmalta. Ei se ole mikään puolustus että on iso kivi niin se pitäisi varmistella sen toisen sormuksen taakse, itselläni juuri toisin päin ja on iso kivi, joten älkööt ostako sellaista joka ei pysy sormessa jos sitä pelkäävät. Sinähän sitä sormusta pidät, turha taas miettiä miten pitäisi olla, miksi? jotta miellyttäisit ketä..?

Joo eikun itselleni tuli vastaan sellainen vanha uskomus että ku vihkisormus on ensin ja kihla sitten niin se ikääkuin suojelee vihkisormusta ja vihkimystä. Aattelin vain onko kukaan muu kuullut tälläsestä vanhasta uskomuksesta kun en löydä semmosesta mitään juttua. Ei siis kyse kenenkään miellyttämisestä kunhan kysyin.

• jo on...
        Tahvo47 kirjoitti:

Joo eikun itselleni tuli vastaan sellainen vanha uskomus että ku vihkisormus on ensin ja kihla sitten niin se ikääkuin suojelee vihkisormusta ja vihkimystä. Aattelin vain onko kukaan muu kuullut tälläsestä vanhasta uskomuksesta kun en löydä semmosesta mitään juttua. Ei siis kyse kenenkään miellyttämisestä kunhan kysyin.

...ongelma!

• tahvo47
        jo on... kirjoitti:

...ongelma!

sori ku kysyin

• Maamos
        jo on... kirjoitti:

...ongelma!

Saapa kai sitä vanhat perinteet kiinnostaa. Kunhan ei kukaan toivon mukaan usko, että ne tepsii jotenkin...

En ole kyllä kuullut tuosta, joten ei lösy täältäkään apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3300
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2123
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe