Varkauden sairaala jäi kaupungille ja silloinen kapupunginjohtaja korosti sitä, että muuten loppuu naistyöpaikat hyvin koulutettujen miesten puolisoilta. Aika kallista työllistämistä. Olikohan 4 miljoonaa euroa/v. 24 miljoonaa mmarkaa.
Ja jäähalli-investointi tiedettiin jo tehdessä rahasyöpöksi. Investointi on kertaluontoinen mutta ne käyttömenot. Ne näyttävät olevan 0,4 milj. euroa/v eli 2,4 miljonaa mmarkkaa. Ja sen takia, että erityisesti poikalapsille ei muuten saada "mielekästä tekemistä".
Ja pitihän se tekojäärätakin saada persaukiseen kaupunkiin. Ei niitä ole kuin kymmenenkunta koko Suomessa, mutta Varkaudessa pitää olla oma. Huh,huh.
Mutta vähennetään muita palveluita, niin kyllä se siitä. Jos sitten kuvitellaan, että muut seudun kunnat tulevat maksamaan sairaalaa ja jäähallia ja muuta mukavaa, niin saahan sitä toivoa!
Pitäiskö sairaala ja jäähalli ajaa alas!
28
2890
Vastaukset
- yks ja toine
Warkaus Sali ynnätään vielä lisää 450.000€/vuosi tappiota
- lisäilen
teatteri n. 400.000 ekua
- että...
lisäilen kirjoitti:
teatteri n. 400.000 ekua
teatteri jolle varkauden kaupunki antaa rahaa vuosittain tuottaa turistipalveluna rahaa ja kävijöitä varkauden kaupunkiin tuhansia.
Jos sinä pönttö luulet että ne ihmiset jotka tulee katsomaan teatteria eivät käytä rahaa myös muihin oheispalveluihin varkaudessa niin voit mielipiteinesi mennä takaisin sinne pulloon mistä tulitkin.
Ex-varkautelainen ja ylpeä siitä - ujo poika
että... kirjoitti:
teatteri jolle varkauden kaupunki antaa rahaa vuosittain tuottaa turistipalveluna rahaa ja kävijöitä varkauden kaupunkiin tuhansia.
Jos sinä pönttö luulet että ne ihmiset jotka tulee katsomaan teatteria eivät käytä rahaa myös muihin oheispalveluihin varkaudessa niin voit mielipiteinesi mennä takaisin sinne pulloon mistä tulitkin.
Ex-varkautelainen ja ylpeä siitäSoisin kyllä teatterin ja vaikka oopperan Varkauteen, jos maksumiehinä ei joutuisi olemaan tavallinen veronmaksaja. Ei ne mainitsemasi tuhannet vieraat riitä, kun eivät henno jättää edes satasta per nenä tänne. Varkaudessa sinänsä ei ole sisäänlämpiävyyden lisäsksi suurtakaan vikaa, jos rahoja olisi osattu samalla tavalla kuin suurin osa asukkaista käytää omiaan.
- -mietiskelijä-
että... kirjoitti:
Ex-varkautelainen ja ylpeä siitäJos kaupunki antaa rahaa teatterille, niin myös minä olen sitä rahoittamassa veronmaksajana. Kerro, miten minä saan rahoittamaani osaa takaisin, jos teatterissakävijät kuluttavat rahaa oheispalveluihin, joiden kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Jos minä en ole saamassa mitään, vaan ainoastaan maksamassa, niin miksi minun pitäisi pitää suuni kiinni ?
- Talous Kohilleen !
-mietiskelijä- kirjoitti:
Jos kaupunki antaa rahaa teatterille, niin myös minä olen sitä rahoittamassa veronmaksajana. Kerro, miten minä saan rahoittamaani osaa takaisin, jos teatterissakävijät kuluttavat rahaa oheispalveluihin, joiden kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Jos minä en ole saamassa mitään, vaan ainoastaan maksamassa, niin miksi minun pitäisi pitää suuni kiinni ?
Nythän on niin että jäähallin käyttäjien olisi myös osallistuttava Yhteisiin talkoisiin kaupungin hyvinvoinnin turvaamiseksi. Ei varmaan ole isissä ja äideissä niin pers aukista porukkaa että saisi homman pyörimään ja pidettyä hallin Varkautelais omistuksessa.
- -mietiskelijä-
Talous Kohilleen ! kirjoitti:
Nythän on niin että jäähallin käyttäjien olisi myös osallistuttava Yhteisiin talkoisiin kaupungin hyvinvoinnin turvaamiseksi. Ei varmaan ole isissä ja äideissä niin pers aukista porukkaa että saisi homman pyörimään ja pidettyä hallin Varkautelais omistuksessa.
liittyy minun kirjoitukseeni ?
- hyvä...
Jos kaupunki antaa rahaa teatterille, niin myös minä olen sitä rahoittamassa veronmaksajana. Kerro, miten minä saan rahoittamaani osaa takaisin, jos teatterissakävijät kuluttavat rahaa oheispalveluihin, joiden kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Jos minä en ole saamassa mitään, vaan ainoastaan maksamassa, niin miksi minun pitäisi pitää suuni kiinni ?
millä tavalla sinä et ole millään lailla sidonnainen
noiden oheispalvelujen kanssa.ilmeisesti sinä teet ja kasvatat itse ruokasi, jalostat polttoaineesi, teet sähkösi,vaatteesi yms jokapäiväiset asiasi itse.jos olet noin omatoiminen ja yritteliäs fiksu ihminen niin voit varmaankin perustaa aivan oman valtion jossa ei ole ollenkaan oheispalveluja eikä teatteria saati jäähallia ja sairaalaa.
pidä hauskaa kun voit sitten myhäillä rahoinesi rauhassa mikä teillä nyt sitten valuuttana onkaan.. - -mietiskelijä-
hyvä... kirjoitti:
millä tavalla sinä et ole millään lailla sidonnainen
noiden oheispalvelujen kanssa.ilmeisesti sinä teet ja kasvatat itse ruokasi, jalostat polttoaineesi, teet sähkösi,vaatteesi yms jokapäiväiset asiasi itse.jos olet noin omatoiminen ja yritteliäs fiksu ihminen niin voit varmaankin perustaa aivan oman valtion jossa ei ole ollenkaan oheispalveluja eikä teatteria saati jäähallia ja sairaalaa.
pidä hauskaa kun voit sitten myhäillä rahoinesi rauhassa mikä teillä nyt sitten valuuttana onkaan..Jos teatterivieraat ostavat esim. K-kaupasta jotain, niin miten siitä "oheispalvelusta" tulee ropo minun taskuuni...siis miten minä siitä hyödyn ? Kerro se niin selvästi, että ei jää mitään epäselvää.
Ok ? - kaikki vaikuttaa kaikkeen
Jos teatterivieraat ostavat esim. K-kaupasta jotain, niin miten siitä "oheispalvelusta" tulee ropo minun taskuuni...siis miten minä siitä hyödyn ? Kerro se niin selvästi, että ei jää mitään epäselvää.
Ok ?Kaikki se raha jonka joku kantaa tähän kaupunkiin, toisten kuntien tai valtioiden tai maanosien alueelta, edesauttaa Varkaudessa toimivia yrityksiä ja kaupungin taloutta esim. vähittäiskaupat, ravintolat, huoltamot jne. sekä vaikuttaa sitä kautta kunnallisvero prosenttiin . Sillä jokainen työssä käyvä ihminen maksaa HUOMATTAVASTI enemmän kaupungin kassaan verotuloja kuin työtön. Eli sinä hyödyt paremmista/ halvemmista palveluista.Esim. on useampia vähittäiskauppoja joilla on edellytykset toimia, joten sinulla on enempi valinnanvaraa. Ja kun on useampi kauppa, niin ne joutuvat kilpailemaan asiakkaista. Ja yleisin kilpailukeino on hintakilpailu, joten saat tuotteita ja palveluja edullisemmin kuin esim. Heinävedeltä tai Joroisista. Kyllä se on sillä tavalla, että jos tässä kaupungissa halutaan kasvua, kehitystä ja työpaikkoja, niin ne edellytykset tulee muualta. Joten tämän kaupungin pitäisi olla houkutteleva jokaisella elämän osa-alueella, sillä ihmisillä sattuu olemaan erilaisia tarpeita.
Sairaala pitäisi kasvattaa niin isoksi että sitä voisi myydä koko itäsuomeen ja tehdä sillä bisnestä esim. koko laboratorio palvelut niin pk- seudulla. Jäähalli tehtiin liian pieni joka olisi pitänyt olla kuten länsiautoareena 5000 katsojaa jolloin sitä olisi voinut käyttää konsertteihin. Varkaus salista on turha vouhkata nykyaikana koulujen auditoriot on vastaavan kokoisia se pitäisi antaa Varkauden teatterin käyttöön ja rakentaa uusi kunnollinen. Hyvä komleksi olisi tehdä 20000 katsojan täysimittainen jalkapallohalli jossa yksi seinä olisi hotelli ja toinen konserttisali ja lämmitys enson jätelämmöllä. Toimisi omakustanteisena koska Suomessa ei ole vastaavaa.
- tarkastakaapa...
Jos teistä paikkakuntalaisista hirvittää kaupunkinne tila ja rahan puute, niin oikeasti pyytäkääpä selvitystä viime parilta vuodelta paljonko kaupunginhallituksella sekä kaupungin ylimmillä virkamiehillä on mennyt rahaa alkoholi ostoihin vieraitten ja omien kokousten viihdyttämiseksi.
Summa saattaa yllättää...- ujo poika
No se lienee ainoa missä nää nykyiset on huonompia kuin entiset, eli juomisessa. Uusi kj lienee erittäin huono juoppo, mutta juoksee sitäkin enemmän
- totta on
Puhumattakaa Kiinan ym turhien reissujen kustannuksista,ja niihin liittyvistä juomingeista,niissä sitä vasta rahaa palaa.
- sua vaan
totta on kirjoitti:
Puhumattakaa Kiinan ym turhien reissujen kustannuksista,ja niihin liittyvistä juomingeista,niissä sitä vasta rahaa palaa.
vituta ääliö?
- summia
ja ei todellakaan kiinnosta,kun se ei varmasti ole kuin itikan pieru itämeressä
- itikan pieruja
summia kirjoitti:
siitä tulee iso lasku meille veronmaksajille
- -Haapala-
summia kirjoitti:
Ja Varkaus on kärpäsen paska koko Suomea ajatellen. Honeywell ei tule olemaan ainoa yritys, joka kuihtuvan kylän taakseen jättää...
- Todella
noin paljon?Ethän ole kade ethän?
- no ei
sua vaan kirjoitti:
vituta ääliö?
todellakaan vituta,kun en ole demari niin kuin sinä ilmiselvästi olet.
- tämä demarien
sua vaan kirjoitti:
vituta ääliö?
demarihan on tosiaan suivaantunut turpiin tulleesta vaalitappiosta,kun tulee tänne ärhentelemään,varkaudessa demarien valtakausi on ollutta ja mennyttä,nyt on aika muiden korjata teidän tekemät suuuuuret virheet.
- tämä!!!!!!!
tämä demarien kirjoitti:
demarihan on tosiaan suivaantunut turpiin tulleesta vaalitappiosta,kun tulee tänne ärhentelemään,varkaudessa demarien valtakausi on ollutta ja mennyttä,nyt on aika muiden korjata teidän tekemät suuuuuret virheet.
on kristillisdemokraattien ärhentelyä.Eivät ne muuhun pystykkään.Seuratkaa päätöksen tekoa,takki kääntyy niin,että heikoimmat ei kerkiä laskea.Demareiden toiminta kulttuuriin ei kuulu vaan toisten arvioiminen ja oman hännän nostaminen ilman aihetta ja lisäksi demareille Varkaudessa tuli 5 ääntä tappiota, krisuille 300
- tappiota?
tämä!!!!!!! kirjoitti:
on kristillisdemokraattien ärhentelyä.Eivät ne muuhun pystykkään.Seuratkaa päätöksen tekoa,takki kääntyy niin,että heikoimmat ei kerkiä laskea.Demareiden toiminta kulttuuriin ei kuulu vaan toisten arvioiminen ja oman hännän nostaminen ilman aihetta ja lisäksi demareille Varkaudessa tuli 5 ääntä tappiota, krisuille 300
Kari Rajamäelle Varkaudessa peräti 500 ääntä
- jotta setä
tämä!!!!!!! kirjoitti:
on setä ja täti on täti niin demarit -5 ääntä, krisut -300. Paista vaikka voissa se ei muuksi muutu
- sivusta seurannut
Herrat & hännystelijät ovat kuluttaneet (kuluttavat edelleen) huomattavan määrän kaupungin rahoista tärkeisiin menoihin. Kukaan ei aikaisemmin puuttunut heidän uskomattomiin toilailuihin! Ja kuinka olisi voinutkaan? Kenkää olisi tullut vauhdilla!
Näin jälkikäteen naurattaa, kun mietin mitä kaikkea etuja nämä virkamiehet saivat (saavat).
Kuinkas se talous Varkaudessa voikaan? - jjhjaajh
sivusta seurannut kirjoitti:
Herrat & hännystelijät ovat kuluttaneet (kuluttavat edelleen) huomattavan määrän kaupungin rahoista tärkeisiin menoihin. Kukaan ei aikaisemmin puuttunut heidän uskomattomiin toilailuihin! Ja kuinka olisi voinutkaan? Kenkää olisi tullut vauhdilla!
Näin jälkikäteen naurattaa, kun mietin mitä kaikkea etuja nämä virkamiehet saivat (saavat).
Kuinkas se talous Varkaudessa voikaan?että paljollako juotiin monopolikaupan tuotteita ja kuka ne joi? ja kun tähän vielä lasketaan syöpöttelyt joka kissan ristiäsissä päälle niin summa on varmaan melkoinen. Minä kun olen aina luullut että ne valitaan sinne ajamaan meidän asioita eikä syömään ja juomaan...
Karkee arvaus on että tais tulla kallimmaks kun koululaisten laskiaspullat.... voisin sanoo että viinaksien juonti kansan laskuun näinä taloudellisina aikoina on melko tarpeetonta... siitä vois helposti karsia eikä kuntalaiset menettäisi mitään. - ihm.
jjhjaajh kirjoitti:
että paljollako juotiin monopolikaupan tuotteita ja kuka ne joi? ja kun tähän vielä lasketaan syöpöttelyt joka kissan ristiäsissä päälle niin summa on varmaan melkoinen. Minä kun olen aina luullut että ne valitaan sinne ajamaan meidän asioita eikä syömään ja juomaan...
Karkee arvaus on että tais tulla kallimmaks kun koululaisten laskiaspullat.... voisin sanoo että viinaksien juonti kansan laskuun näinä taloudellisina aikoina on melko tarpeetonta... siitä vois helposti karsia eikä kuntalaiset menettäisi mitään.Kyllä siellä eräänkin timpurin pihassa seisoo uutta mersua ja ökyvenettä,kyllä on hyvät palkat timpureilla.
- tekemistä
ihm. kirjoitti:
Kyllä siellä eräänkin timpurin pihassa seisoo uutta mersua ja ökyvenettä,kyllä on hyvät palkat timpureilla.
timpurin mersulla ja ökyveneillä on keskusteltavan asian kanssa, no ei mitään. Taitaapi olla kade. Voi sua surkeaa.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144