Ripulointia jo liki kaksi vuotta-itse vähättelin vaivaani-laihduin liki 16 kiloa ja muutama viikko sitten kerroin lekurille vatsavaivoistani.Itse epäilin helikobakteeria,koska siihen olen syönyt kaksi kertaa häätökuurin,puhalluskoe näytti kuitenkin negatiivista,sitten epäilin keliakiaa-taas negatiivinen tulos verikokeessa.Nyt keskiviikkona tähystyksessä todettiin haavainen paksusuolen tulehdus,lääkkeeksi Asacol ja kuukauden kuluttua olisi uusi tähystys.Pelottaa jo ajatuskin,niin tuskallinen tuo toimenpide oli,hoitaja lopulta laittoi jonkun kipupillerin kieleni alle-loppu tähystys meni hieman kivuttomammin.Otettiin koepalat,mut unohin kysyä,milloin tulokset tulevat.Lähete oli myös vatsan tähystykseen,lääkäri ei sitä kuitenkaan tehnyt,sanoi vain,että vika löytyi jo.Onko kokemuksia tästä vaivasta?Paraneeko tämä ja olisiko jostain ruokavaliosta apua?
Haavainen paksusuolentulehdus
8
9201
Vastaukset
- Jana
Mä käytän itse yhtä kuitu valmistetta, josta joku tuttava on saanut apua sun vaivojen kaltaisiin ongelmiin. Ihan lääkärit olleet ihmeissään.Jos haluat siitä lisätietoa tai voin lähettää sulle kokeiltavaksi hieman. Siinätapauksessa pistä viestiä sähköpostiosoitteeseen anjanneli@luukku.com
- Karjalan heili
olen valmis kokeilemaan mitä vaan-on niin tuskallinen olo!!!
- Jana
Karjalan heili kirjoitti:
olen valmis kokeilemaan mitä vaan-on niin tuskallinen olo!!!
Tässä paikassa ei saa mainostaa tuotteita nimeltä, joten anna ystävällisesti sähköpostiosoitteesi ja voidaan jatkaa keskustelua siellä. Ota yhteyttä minuun anjanneli@luukku.com. lähetän sulle sit tietoa sähköpostitse kys. tuotteesta sekä postin kautta kokeiltavaksi, mikäli haluat.
- Kiinnostus heräsi taas
Tuo tähystys ei varmastikaan ole hauska kokemus. Heräsi kysymys, että laihduitko pitkin tuota kahta vuotta vai ihan just viime aikoina ennen lääkäriin menoa? Samaten, oletko ollut muuten hyvässä kunnossa?
Kokemuksia löydät mm. tällaiselta palstalta : http://www.crohnjacolitis.fi/cms/Colitis_ulcerosa.9.0.html
ja mm. täältä
http://www.gastrolab.net/kscolif.htm
Tsemppiä ja hyviä vointeja!- Karjalan heili
oli hyvin kivulias kokemus ja kuukauden kuluttua uusi,kunhan syön tuon lääkekuurin.Se laihtuminen tapahtui vajaassaa vuodessa,yleisvointi aika hyvä,veriarvotkin OK-ainakin rautaa toistaiseksi tarpeeksi(140)!
Mulla on ollut haavainen paksusuolentulehdus jo neljä vuotta eikä parane koskaan, koska siihen ei ole vielä keksitty mitään parannuskeinoa. Laktoositon ja gluteeniton ruokavalio on auttanut mua ainakin jonkun verran. Nyt olen käynyt Remicade-hoidossa ja se on auttanut mua aika huomattavasti. On ollut vähemmän ripulointia ja verta ei ole ollut lainkaan ulosteessa.
- Minun paksusuolentulehdus
nyt todettu menneen ohi-söin siihen koko tämän ajan Asacol-nimistä lääkettä.Tähystetiin yhteensä 8 kertaa ja poistettiin samalla suolistosta polyyppeja,koska niissä oli pahanlaatuisia solumuutoksia.Ripulointi vain jatkuu ja nyt on tammikuussa vatsan tähystys,kun verta on ulosteessa ja joskus myös oksennan verta.Ei kuitenkaan ole paranematon sairaus tuo paksusuolentulehdus,mutta tarkkana täytyy olla ruokien,juomien ja lääkkeitten suhteen.Esimerkiksi Burana on kiellettyjen listalla!
- paksunsuolen vaivoihinne
Minun paksusuolentulehdus kirjoitti:
nyt todettu menneen ohi-söin siihen koko tämän ajan Asacol-nimistä lääkettä.Tähystetiin yhteensä 8 kertaa ja poistettiin samalla suolistosta polyyppeja,koska niissä oli pahanlaatuisia solumuutoksia.Ripulointi vain jatkuu ja nyt on tammikuussa vatsan tähystys,kun verta on ulosteessa ja joskus myös oksennan verta.Ei kuitenkaan ole paranematon sairaus tuo paksusuolentulehdus,mutta tarkkana täytyy olla ruokien,juomien ja lääkkeitten suhteen.Esimerkiksi Burana on kiellettyjen listalla!
alaselkä/kykikivut? Itse olen menossa paksunsuolen tähystykseen. Kyllä pelottaa ja kovasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884