Miten onnistuu?

Tiedustelisin

Elikäs. Mitenkä onnistuisi sellainen, että kun tein lomakkeen, ettei se lähetä enteristä sitä lomaketta vaan siirtyy seuraavaan kenttään? Tabullahan se onnistuu ainakin, mutta eikös se onnistu myös enterillä? Eli mikä se koodi, jolla vois antaa enterin tehtäväksi siirty kentästä toiseen, eikä lähettää. Eli koodia ;) tai ainakin linkkisivulle, josta sellaisen koodin löytää :). Kiitoksia paljon

7

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piru_

joten pitää ottaa returnin painallukset kiinni

sivun head-osioon tollanen javascript

function noEnter(event)
      {
         if ( event.which == "13" | event.keyCode == "13" )
            return false;
         return true;
      }

ja sitten lomakkeen kentissä pitää liittää tuo funktio lomakkeen jokaiseen kenttään

• Mutta entä jos

Entäs sitten jos mä haluan silleen, että enter hoitaisi tabulaattorin tehtävän. Eli siirtyy aina seuraavaan kenttään?

Ja sitten toinen kysymys olisi sellainen, että jos mä haluaisin edetä näin. Kun yleensähän lomakkeessa edetään näin..

1 2
        3 4
        5 6
        7 8
        läh-tyh
        Mutta miten saan tälleen tehtyä että etenisin näin..

1 5
        2 6
        3 7
        4 8
        läh-tyh

Toivottavasti joku tajuaa mitä tarkoitan :D. Jälleen kiitoksia neuvosta jos joku osaisi neuvoa noihin kahteen kysymykseen. :)

• elikkäs
        Mutta entä jos kirjoitti:

Entäs sitten jos mä haluan silleen, että enter hoitaisi tabulaattorin tehtävän. Eli siirtyy aina seuraavaan kenttään?

Ja sitten toinen kysymys olisi sellainen, että jos mä haluaisin edetä näin. Kun yleensähän lomakkeessa edetään näin..

1 2
        3 4
        5 6
        7 8
        läh-tyh
        Mutta miten saan tälleen tehtyä että etenisin näin..

1 5
        2 6
        3 7
        4 8
        läh-tyh

Toivottavasti joku tajuaa mitä tarkoitan :D. Jälleen kiitoksia neuvosta jos joku osaisi neuvoa noihin kahteen kysymykseen. :)

Toi toisen mä sain jo ratkaistua, mutta edelleen toi, että enterillä siirrytään kentästä toiseen, niin tuottaa harmaita hiuksia. Eli millä koodilla voin edetä enterillä kentästä a kenttään b ja siitä taas kenttään c:hen ja aina lähetykseen asti.

• mutta vieläkin olisi kysyt...
        elikkäs kirjoitti:

Toi toisen mä sain jo ratkaistua, mutta edelleen toi, että enterillä siirrytään kentästä toiseen, niin tuottaa harmaita hiuksia. Eli millä koodilla voin edetä enterillä kentästä a kenttään b ja siitä taas kenttään c:hen ja aina lähetykseen asti.

Eli sellaista kysyisin, että miten saisin muokattua tuota lomaketta silleen että ne tulisi mailiin tietyssä järjestyksessä. Esim jos lomake näyttää tältä

nimi puhelin
        postinro postitoimipaikka
        email

niin, että tulostuisi tälleen

nimi
        postinro
        postitoimipaikka
        puhelin
        email

Kiitoksia paljon avusta. :)

• mutta vieläkin olisi kysyt... kirjoitti:

Eli sellaista kysyisin, että miten saisin muokattua tuota lomaketta silleen että ne tulisi mailiin tietyssä järjestyksessä. Esim jos lomake näyttää tältä

nimi puhelin
        postinro postitoimipaikka
        email

niin, että tulostuisi tälleen

nimi
        postinro
        postitoimipaikka
        puhelin
        email

Kiitoksia paljon avusta. :)

Vai palautelomaketta olit nysväämässä. Ja halusit vielä rikkoa sen niin, että enter-näppäin ei tee sitä, mitä se normaalisti tekee.

Unohda koko juttu. Kirjoita sivuillesi yhteystietosi. Se on paras keino saada palautetta. No tosin lähinnähän asia riippuu siitä, onko sivuilla tolkullista sisältöä.

Jos olet miettimässä, miten meilissä tulevat lomakkeen tiedot saataisiin tiettyyn järjestykseen, olet miettimässä väärää asiaa.

• Höpö.
        Yucca kirjoitti:

Vai palautelomaketta olit nysväämässä. Ja halusit vielä rikkoa sen niin, että enter-näppäin ei tee sitä, mitä se normaalisti tekee.

Unohda koko juttu. Kirjoita sivuillesi yhteystietosi. Se on paras keino saada palautetta. No tosin lähinnähän asia riippuu siitä, onko sivuilla tolkullista sisältöä.

Jos olet miettimässä, miten meilissä tulevat lomakkeen tiedot saataisiin tiettyyn järjestykseen, olet miettimässä väärää asiaa.

Ei ole paljon ärsyttävämpää asiaa, kuin se ettei jokin asia suostu toimimaan kuten sen kuuluisi toimia.

Tämä pitäisi kertoa myös sille toistaitoiselle idiootille joka on suunnitellut meidän firman varastokirjanpito-ohjelman. Saamari kun asioita ei saa kuitattua enterillä vaan aina pitää mokomaa hommaa varten kaivaa hiiri esille.

Ja jotkut vielä ehdoin tahdoin haluavat väkisin suunnitella tällaisia juttuja. Valitettavasti minulla ei ole valtaa vaihtaa kirjanpito-ohjelmaamme, mutta minulla on takuulla valta olla vierailematta huonosti tehdyillä nettisivuilla.

• Asia selvä
        Höpö. kirjoitti:

Ei ole paljon ärsyttävämpää asiaa, kuin se ettei jokin asia suostu toimimaan kuten sen kuuluisi toimia.

Tämä pitäisi kertoa myös sille toistaitoiselle idiootille joka on suunnitellut meidän firman varastokirjanpito-ohjelman. Saamari kun asioita ei saa kuitattua enterillä vaan aina pitää mokomaa hommaa varten kaivaa hiiri esille.

Ja jotkut vielä ehdoin tahdoin haluavat väkisin suunnitella tällaisia juttuja. Valitettavasti minulla ei ole valtaa vaihtaa kirjanpito-ohjelmaamme, mutta minulla on takuulla valta olla vierailematta huonosti tehdyillä nettisivuilla.

Okei. tämä asia tuli selväksi. Kiitos molemmille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe